Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА IV. МАРАЗМИ ЄДИНОГО ТА ФІКСОВАНОГО ПОДАТКІВ

ПІДПРИЄМЦІ-ПЛАТНИКИ ЄДИНОГО ПОДАТКУ ПРИ ТОРГІВЛІ НА РИНКАХ ПОВИННІ СПЛАЧУВАТИ ЩЕ І РИНКОВИЙ ЗБІР. ЮРИДИЧНІ ОСОБИ НА ЄДИНОМУ ПОДАТКУ, НА ВІДМІНУ ВІД ФІЗИЧНИХ ОСІБ, ЗВІЛЬНЕНІ ВІД 3-Х ВИДІВ МІСЦЕВИХ ПОДАТКІВ ТА ЗБОРІВ, А ФІЗИЧНІ ОСОБИ – ЛИШЕ ВІД 2-Х !

Фізичні та юридичні особи - платники єдиного податку сплачують всі місцеві податки і збори за винятком двох: комунального податку та збору за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг, як це передбачено в Указі Президента про спрощену систему оподаткування відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України "Про місцеві податки і збори" від 20.05.93 р. №56-93.

До місцевих податків та зборів відноситься і ринковий збір, таким чином виходить, що платники єдиного податку мають його сплачувати. Однак так було не завжди.

Історія цього питання така - з метою стимулювання розвитку малого підприємництва та відповідно до п. 4 розділу XV "Перехідні положення" Конституції України Президент України видав Указ від 28.06.99 р. №761/99 "Про впорядкування механізму сплати ринкового збору", яким установлено: ринковий збір - це плата за право займання місця для торгівлі на ринках усіх форм власності, у т. ч. у павільйонах, на критих та відкритих столах, майданчиках (включаючи орендовані), з автомобілів, візків, мотоциклів, ручних візків тощо.

Платниками ринкового збору є юридичні особи всіх форм власності, їх філіали, відділення, представництва та інші відокремлені підрозділи, а також фізичні особи.

Статтею 4 Указу передбачено, що не справляється ринковий збір із підприємств торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування, розміщених у стаціонарних приміщеннях (магазинах, кіосках, палатках) на території ринку, та з власних торговельно-закупівельних підрозділів ринку незалежно від займаного місця. На роз’яснення цієї статті Постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2000 р. N 962 “Про роз'яснення статті 4 Указу Президента України від 28 червня 1999 р. N 761” визначено, що на фізичні особи не поширюється дія статті 4 Указу Президента України від 28 червня 1999 р. N 761 "Про впорядкування механізму сплати ринкового збору", якою передбачено звільнення від сплати ринкового збору.

Завдяки цій Постанові підприємці на ринках стали вільно застосовувати фіксований податок одночасно зі сплатою ринкового збору, оскільки фіксований податок без ринкового збору є неможливим. Але для підприємців на єдиному податку ця постанова стала зайвим тягарем – адже вони крім єдиного податку почали бути платниками і ринкового збору у разі торгівлі на ринках. Хоча одразу цей тягар не всі помітили і досі можна зустріти підприємців на ринках, які не сплачують ринкового бору, але сплачують єдиний податок.

Держпідприємництво в Листі від 20.03.2002 р. N 2-222/1575 на запитання “ Юридична особа або фізична особа (приватний підприємець) розмістила стаціонарний об'єкт на території ринку. Чи потрібно сплачувати ринковий збір за стаціонарний павільйон, який знаходиться на території ринку і не є власністю ринку? “ Говорить: “Відповідно до частини другої статті 2 Закону України від 03.07.92 р. N 2535-XII "Про плату за землю" власники землі та землекористувачі, крім орендарів, сплачують земельний податок.
Також стаття 5 Закону вказує на те, що об'єктом плати за землю є земельна ділянка, яка перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди. Суб'єктом плати за землю (платником) є власник землі і землекористувач, у тому числі орендар.
Згідно зі статтею 1 Указу Президента України від 28.06.99 р. N 761/99 "Про впорядкування механізму сплати ринкового збору" ринковий збір - це плата за право займання місця для торгівлі на ринках усіх форм власності, в тому числі у павільйонах, на критих та відкритих столах, майданчиках (включаючи орендовані), з автомобілів, візків, мотоциклів, ручних візків тощо. А також у статті 4 вказується, що не справляється ринковий збір із підприємств торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування, які розташовані у стаціонарних приміщеннях (магазинах, кіосках, палатках) на території ринку, та з власних торговельно-закупівельних підрозділів ринку незалежно від займаного місця (дія статті 4 не поширюється на фізичних осіб згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2000 р. N 962 "Про роз'яснення статті 4 Указу Президента України від 28.06.99 р. N 761").
Тобто приватний підприємець, у власності якого є стаціонарне приміщення, повинен сплачувати і податок на землю, і ринковий збір, бо хоча приміщення і не належить ринку, але знаходиться на його території. Щодо юридичної особи, яка розмістила свій стаціонарний об'єкт на території ринку, то вона не повинна сплачувати ринковий збір.” Таким чином виходить парадокс – виявляється юридичні особи на єдиному податку, на відміну від фізичних осіб, звільнені від 3-х видів місцевих податків та зборів, а фізичні особи – лише від 2-х ! 

Віталій МОСЕЙЧУК

 

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


УКАЗ
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

Про впорядкування механізму сплати ринкового збору

З метою стимулювання розвитку малого підприємництва та відповідно до пункту 4 розділу XV «Перехідні положення» Конституції України постановляю:

1. Установити, що ринковий збір — це плата за право займання місця для торгівлі на ринках усіх форм власності, в тому числі у павільйонах, на критих та відкритих столах, майданчиках (включаючи орендовані), з автомобілів, візків, мотоциклів, ручних візків тощо.

2. Платниками ринкового збору є юридичні особи усіх форм власності, їх філіали, відділення, представництва та інші відокремлені підрозділи, а також фізичні особи.

3. Ринковий збір справляється за кожний день торгівлі. Ставка ринкового збору встановлюється у розмірі від 0,05 до 0,15 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян для фізичних осіб і від 0,2 до 2 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для юридичних осіб за кожне з зазначених у статті 1 цього Указу місце.

Ринковий збір сплачується до початку торгівлі через касовий апарат адміністрації ринку. На підставі касового чека про сплату ринкового збору особі надається місце для торгівлі.

До місцевого бюджету зараховується 100 відсотків ринкового збору.

4. Не справляється ринковий збір із підприємств торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування, які розташовані у стаціонарних приміщеннях (магазинах, кіосках, палатках) на території ринку, та з власних торговельно-закупівельних підрозділів ринку незалежно від займаного місця.

(дія статті 4 не поширюється на фізичні особи згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2000 р. №962)

5. У разі виявлення на ринку під час проведення контрольної перевірки працівниками органів державної податкової служби торгівців без касових чеків, що засвідчують сплату ринкового збору, з цих торгівців стягується штраф у сумі, еквівалентній п'яти розмірам ринкового збору, а з адміністрації ринку — у розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі виявлення у торгівців неналежним чином оформлених з вини адміністрації ринку касових чеків адміністрація ринку за кожний випадок сплачує штраф у сумі, еквівалентній 20 неоподатковуваним мінімумам доходів громадян.

6. Кошти, отримані ринком від сплати ринкового збору, щомісяця до 20 числа перераховуються до відповідного місцевого бюджету. Відповідальність за нарахування ринкового збору та своєчасність сплати його до місцевого бюджету покладається на адміністрацію ринку.

7. Кабінету Міністрів України у двомісячний строк:

вжити в установленому порядку заходів щодо недопущення неправомірного збільшення адміністраціями ринків сум ринкового збору при його нарахуванні та забезпечити контроль за додержанням законодавства під час використання касових апаратів при сплаті цього збору;

проаналізувати стан додержання правил торгівлі на ринках та привести їх у відповідність з цим Указом.

8. Покласти на Кабінет Міністрів України надання офіційних роз'яснень щодо цього Указу.

9. Цей Указ набирає чинності в порядку, передбаченому пунктом 4 розділу XV «Перехідні положення» Конституції України.

 

 Президент України

Л. КУЧМА

 м. Київ
28 червня 1999 року
№761/99

  

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від 14 червня 2000 р. №962

Київ

Про роз'яснення статті 4 Указу Президента України від 28 червня 1999 р. №761

Кабінет Міністрів України ПОСТАНОВЛЯЄ:

Відповідно до пункту 1 статті 1 Закону України «Про підприємства в Україні», згідно з яким підприємством є самостійний господарюючий статутний суб'єкт, який має права юридичної особи та здійснює виробничу, науково-дослідницьку і комерційну діяльність з метою одержання відповідного прибутку (доходу), на фізичні особи не поширюється дія статті 4 Указу Президента України від 28 червня 1999 р. №761 «Про впорядкування механізму сплати ринкового збору», якою передбачено звільнення від сплати ринкового збору.

 

Прем'єр-міністр України

В. ЮЩЕНКО


Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax_edin/4_23.html


Попередня статтяНаступна стаття


[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"