МИТНИЙ КОДЕКС ПЕРЕДБАЧАЄ ЛІЦЕНЗУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ МИТНОГО ЛІЦЕНЗІЙНОГО СКЛАДУ, АЛЕ ЗАКОН ПРО ЛІЦЕНЗУВАННЯ – НІ. МИТНИЦЯ З ПОДАННЯ КАБМІНУ ЗА ДОЗВІЛ НА ВІДКРИТТЯ МИТНОГО ЛІЦЕНЗІЙНОГО СКЛАДУ НЕЗАКОННО ВИМАГАЄ СПЛАЧУВАТИ ПО 2,5 ТИС. У.Е. ПЛЮС 1,5 ТИС. У.Е. ЗА ЩОРІЧНУ ПЕРЕРЕЄСТРАЦІЮМитний кодекс у статті 216 передбачає ліцензування діяльності митного ліцензійного складу, але Закон про ліцензування – ні. А митних складів тимчасового зберігання Закони взагалі не передбачають. Хтось може сказати, що Закон України від 01.06.2000 р. № 1775-III “Про ліцензування певних видів господарської діяльності” згідно зі статтею 2 не стосується зовнішньоекономічної діяльності. Але тоді чому саме за цим Законом здійснюється ліцензування посередницької діяльності митного брокера та митного перевізника (пункт 61 статті 9 Закону)? А частина друга статті 216 Митного кодексу прямо передбачає, що ліцензування діяльності, пов’язаної з відкриттям та експлуатацією митних ліцензійних складів, здійснюється відповідно до Закону України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності” та ліцензійних умов ! Не дивлячись на це митниця з подання Кабміну за дозвіл на відкриття митного ліцензійного складу незаконно вимагає сплачувати по 2,5 тис. у.е. плюс 1,5 тис. у.е. за щорічну перереєстрацію згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 02.12.1996 р. № 1446 “Про впорядкування діяльності митних ліцензійних складів”. За даними митниці на початок 2007 року в Україні було 284 митних ліцензійних складів і 1610 складів тимчасового зберігання. Шлях вирішення проблеми –офіційне ліцензування або абсолютні безкоштовна діяльність, оскільки Закон про ліцензування не вимагає такого ліцензування. Режим „митний склад” дуже зручний і його можна застосовувати при поставках за договорами консигнації, коли при ввезенні товару кінцевий покупець ще невідомий; або з метою накопичення товарів, формування партій та відправлень, виконання інших операцій, пов’язаних із особливостями транспортування вантажів різними видами транспорту. Можна користуватись цим режимом і при виникненні форс-мажорних обставин – наприклад, дилер в останній момент розірвав угоду, а вантаж уже надійшов, і на період проведення переговорів треба його десь розмістити з мінімальними затратами. Адже з товарів, що ввозяться у режим „митний склад”, не справляється ні мито, ні ПДВ, ні акциз; більше того, до них також не застосовуються заходи нетарифного регулювання (квотування, ліцензування тощо) та інші обмеження, що можуть діяти при імпорті. Але в будь-якому випадку не дозволяється зберігати на МЛС гуманітарну допомогу, а що стосується товарів, які підлягають експортному контролю, то їх розміщення відбувається тільки за умови погодження цього питання із ДМСУ.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА від 2 грудня 1996 р. N 1446 Київ Про впорядкування діяльності митних ліцензійних складів З метою вдосконалення роботи митних ліцензійних складів, підвищення відповідальності їх власників і посилення митного контролю за вантажами, що переміщуються через такі склади, Кабінет Міністрів України ПОСТАНОВЛЯЄ: за видачу Державним митним комітетом ліцензії на право відкриття та експлуатації митного ліцензійного складу на території України в розмірі, еквівалентному в національній валюті 2500 доларам США за курсом Національного банку, встановленим на день подання документів цьому Комітетові; за щорічну перереєстрацію митних ліцензійних складів у розмірі, еквівалентному в національній валюті 1500 доларам США за курсом Національного банку, встановленим на день подання документів цьому Комітетові. Збори за видачу та перереєстрацію ліцензій на право відкриття та експлуатації митних ліцензійних складів зараховуються до державного бюджету. 2. Державному митному комітетові: в місячний термін провести перереєстрацію всіх митних ліцензійних складів та подати Кабінету Міністрів України на затвердження їх перелік; подати пропозиції про створення спеціалізованих митних складів; розробити та затвердити до 1 січня 1997 р. нове положення про відкриття та експлуатацію митних ліцензійних складів з урахуванням результатів комплексної перевірки діяльності митних ліцензійних складів. 3. Державному митному комітетові, Міністерству економіки, Фонду державного майна разом з іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади подати Кабінетові Міністрів України проект рішення про передачу митним органам складів, які є державною власністю. Прем’єр-міністр України П.ЛАЗАРЕНКО Інд.52 ____________ Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/zed/17_52.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|