Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА V. МАРАЗМИ ПРОМИСЛОВОСТІ

БЛАНКИ ГАРАНТІЙНИХ ТАЛОНІВ Є БЛАНКАМИ СУВОРОЇ ЗВІТНОСТІ, ХОЧА НОМЕНКЛАТУРОЮ БЛАНКІВ СУВОРОГО ОБЛІКУ ЦЕ ПРЯМО НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО

 

Згідно з абзацом 3 пункту 25 Порядку гарантійного обслуговування або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів (далі - Порядок), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку гарантійного обслуговування або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів" від 22.02.99 N 251, бланки гарантійних талонів (N 1-гарант - N 5-гарант) повинні виготовлятися на замовлення виготівника, мати друковану нумерацію, видаватися, обліковуватися і зберігатися уповноваженими виготівником (продавцем, виконавцем) особами як бланки документів суворої звітності відповідно до встановленого порядку. Відповідно до абзацу 2 пункту 34 Порядку на виготовлення бланків квитанцій за формою N 7-гарант поширюються вимоги, встановлені абзацом 3 пункту 25 Порядку.

Але віднесення бланків форм 1-гарант - N 5-гарант, N 7-гарант до бланків суворої звітності не передбачено Номенклатурою бланків цінних паперів і документів суворого обліку, що виготовляються за ліцензією Мінфіну, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.93 N 283 "Про встановлення порядку виготовлення бланків цінних паперів і документів суворого обліку".

Про цей маразм нагадує Держпідприємство в Рішенні від 06.11.2000 р. № 17-92/11.

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА

РІШЕННЯ

від 6 листопада 2000 року N 17-92/11

Про необхідність усунення порушень вимог Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності" Державним комітетом промислової політики України, Міністерством економіки України, Державним комітетом стандартизації, метрології та сертифікації України

На виконання Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності", здійснюючи аналіз нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади, з метою усунення надмірного та необґрунтованого державного втручання у підприємницьку діяльність Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва встановив:

Міністерство промислової політики України, Міністерство зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України, Державний комітет України у справах захисту прав споживачів видали наказ від 06.08.99 N 293/587/22 "Про заходи щодо забезпечення виконання постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку гарантійного обслуговування або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів" від 22.02.99 N 251" (далі - Наказ), яким було затверджене Положення про порядок виготовлення, замовлення, застосування і зберігання форм бланків документів суворої звітності з гарантійного обслуговування або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів (далі - Положення).

Згідно з пунктом 1.2 Положення воно визначає порядок виготовлення, замовлення, застосування та зберігання форм тих бланків документів суворого обліку, які застосовують в процесі реалізації гарантійних зобов'язань виготівника, імпортера, продавця, виконавця технічно складних побутових товарів.

Аналіз Наказу та Положення виявив норми, які створюють перешкоди для здійснення підприємницької діяльності, призводять до необґрунтованих витрат суб'єктів підприємницької діяльності.

1. Відповідно до пункту 1.4 Положення до бланків суворої звітності були віднесені бланки форм N 1-гарант - N 5-гарант та N 7-гарант, затверджені як додатки постановою Кабінету Міністрів України від 22.02.99 N 251 "Про затвердження Порядку гарантійного обслуговування або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів" (далі - Постанова N 251).

Зокрема, згідно з підпунктом "б" пункту 1.4 Положення передбачається виготовлення бланків за формами N 1-гарант - N 5-гарант, N 7-гарант з друкарською нумерацією відповідно до Правил виготовлення бланків цінних паперів і документів суворого обліку, затверджених спільним наказом Мінфіну від 25.11.93 N 98, СБУ від 15.11.93 N 118, МВС від 24.11.93 N 740.

В пункті 1.1 Положення зазначається, що воно було розроблено відповідно до Постанови N 251. Наказ згідно з його преамбулою також був виданий на виконання Постанови N 251.

Проте Постанова N 251 не містить норм, які зобов'язували Мінпромполітики, МЗЕЗторг та Держспоживзахист видавати Наказ, тому посилання на неї є некоректним.

Згідно з абзацом 3 пункту 25 Порядку гарантійного обслуговування або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів (далі - Порядок), затвердженого Постановою N 251, бланки гарантійних талонів (N 1-гарант - N 5-гарант) повинні виготовлятися на замовлення виготівника, мати друковану нумерацію, видаватися, обліковуватися і зберігатися уповноваженими виготівником (продавцем, виконавцем) особами як бланки документів суворої звітності відповідно до встановленого порядку. Відповідно до абзацу 2 пункту 34 Порядку на виготовлення бланків квитанцій за формою N 7-гарант поширюються вимоги, встановлені абзацом 3 пункту 25 Порядку.

Отже, стосовно вигот овлення бланків за формами N 1-гарант - N 5-гарант, N 7-гарант пунктами 25 та 34 Порядку встановлено лише вимоги щодо виготовлення цих бланків на замовлення виготівника товарів та обов'язкового розміщення на них друкованої нумерації.

В Постанові N 251 та Порядку відсутня вказівка на виготовлення бланків форм N 1-гарант - N 5-гарант, N 7-гарант відповідно до Правил виготовлення бланків цінних паперів і документів суворого обліку, затверджених спільним наказом Мінфіну від 25.11.93 N 98, СБУ від 15.11.93 N 118, МВС від 24.11.93 N 740.

Крім того, віднесення бланків форм 1-гарант - N 5-гарант, N 7-гарант до бланків суворої звітності не передбачено Номенклатурою бланків цінних паперів і документів суворого обліку, що виготовляються за ліцензією Мінфіну, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.93 N 283 "Про встановлення порядку виготовлення бланків цінних паперів і документів суворого обліку".

2. Віднесення бланків форм N 1-гарант - N 5-гарант та N 7-гарант до бланків суворої звітності є недоцільним з точки зору вдосконалення державного контролю за документообігом в сфері робіт з гарантійного обслуговування технічно складних побутових товарів.

При запровадженні бланків суворої звітності головною метою є захист цих бланків від знищення та несанкціонованої зміни даних, що в них містяться, для забезпечення виконання державними органами контролю своїх функцій.

Проте відповідно до пунктів 7 та 25 Порядку бланки форм N 1-гарант - N 5-гарант, N 7-гарант використовуються виключно у взаємовідносинах виготівника технічно складних побутових товарів, продавця та споживача цих товарів, а також виконавця робіт з гарантійного обслуговування.

Згідно з абзацом 1 підпункту 5.4.3 пункту 5.4 статті 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (в редакції Закону України від 22.05.97 N 283/97-ВР) до валових витрат відносяться будь-які витрати на гарантійний ремонт (обслуговування) або гарантійні заміни товарів, проданих платником податку, вартість яких не компенсується за рахунок покупців таких товарів, але не більше від суми, яка відповідає рівню гарантійних замін, прийнятих (оприлюднених) платником податку, але не вище 10 відсотків від сукупної вартості таких товарів, що були продані, та по яких не закінчився строк гарантійного обслуговування.

Таким чином, застосування бланків форм N 1-гарант - N 5-гарант та N 7-гарант не впливає на правильність віднесення до валових витрат платника податку на прибуток витрат на гарантійний ремонт (обслуговування) або гарантійні заміни товарів.

Відповідно до абзацу 2 підпункту 5.4.3 пункту 5.4 статті 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" наказом ДПА України від 27.06.97 N 203 був затверджений Порядок обліку бракованих товарів, повернутих покупцями, у разі здійснення гарантійних замін товарів, а також обліку покупців, що отримали таку заміну або послуги з ремонту (обслуговування).

Отже, за умови нормативного врегулювання порядку віднесення на валові витрати витрат на гарантійне обслуговування товарів та порядку обліку бракованих товарів, причому без застосування бланків форм N 1-гарант - N 5-гарант, N 7-гарант, з точки зору державних контролюючих органів не існує необхідності у віднесенні цих бланків до бланків суворої звітності. Також є сумнівною необхідність запровадження єдиного реєстру цих бланків відповідно до пункту 2 Наказу, оскільки його дані не будуть використовуватися контролюючими органами.

3. Положення містить норми, які ставлять під сумнів доцільність віднесення бланків, що друкуються за формами N 1-гарант - N 5-гарант, до категорії бланків суворої звітності.

Відповідно до підпунктів 2.2.1, 2.3.2, 2.4.3, 2.5.3, 2.6.1 Положення документи, що друкуються за формами N 2-гарант - N 5-гарант та N 7-гарант, визначені як первинні документи з обліку та накопичення обсягів робіт з гарантійного обслуговування або гарантій ної заміни технічно складних побутових товарів.

Однак форми N 2-гарант - N 5-гарант без підтвердження даних, що в них містяться, даними інших документів не можуть вважатися підставою для розрахунків між виготівником, продавцем та виконавцем за проведення робіт з гарантійного обслуговування технічно складних побутових товарів.

Згідно з абзацом 1 пункту 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну від 24.05.95 N 88, первинні документи (на паперових і машинозчитуваних копіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

Форми N 2-гарант - N 5-гарант не мають таких обов'язкових реквізитів як:

1) дати і місця складання документа (наявні лише графи для дат виготовлення, продажу, введення в експлуатацію товарів та проведення робіт з гарантійного обслуговування);

2) вимірників робіт з гарантійного обслуговування товарів у вартісному виразі (наявні тільки графи для вимірників робіт з гарантійного обслуговування у натуральному виразі);

3) посади, прізвища і підпису особи, відповідальної за дозвіл на здійснення робіт з гарантійного обслуговування товарів;

4) посади, прізвища і підпису особи, відповідальної за складання документа.

Здійснення розрахунків загальної вартості проведених робіт з гарантійного обслуговування на підставі даних, які містяться в формах N 2-гарант - N 5-гарант, є неможливим без використання даних щодо тарифів на виконання кожного виду робіт та вартості складових частин товарів, використаних для заміни тих частин, що вийшли з ладу.

Відповідно до підпунктів 2.3.5, 2.3.6, 2.4.5, 2.4.6 Положення вартість робіт з технічного обслуговування та гарантійного ремонту обчислюється окремо виконавцем цих робіт, причому розрахунок вартості надсилається виготівнику (імпортеру) разом з відривними талонами. Однак Наказом не була затверджена типова форма документа, в якому фіксується розрахунок вартості проведених робіт з технічного обслуговування, хоча саме цей документ повинен належати до категорії первинних документів.

4. Згідно з підпунктом 2.2.1 Положення заповнена форма N 2-гарант "Гарантійний талон" є документом, який засвідчує зобов'язання виготівника (імпортера) сплатити виконавцю робіт з гарантійного обслуговування вартість виконання всього комплексу цих робіт. Крім того, відповідно до підпункту 2.2.2 Положення інформація, яка міститься у формі N 2-гарант, є підставою для визначення обсягів та вартості робіт при розрахунках між виготівником (імпортером) товарів та виконавцем робіт за гарантійними зобов'язаннями.

Однак згідно з підпунктом 2.2.3 Положення заповнений виготівником (імпортером) і продавцем з унесеними виконавцем записами документ за формою N 2-гарант зберігається у споживача протягом усього терміну гарантійних зобов'язань виготівника (імпортера.). Відповідно, форма N 2-гарант не може використовуватися при розрахунках між виготівником, продавцем та виконавцем робіт з гарантійного обслуговування.

Виготовлення бланків за формою N 1-гарант "Гарантійні зобов'язання" як бланків документів суворої звітності не має під собою жодних підстав.

Фальшування сторонами (в тому числі споживачем) документа, що друкується за формою N 1-гарант, може мати на меті збільшення (зменшення) гарантійного терміну експлуатації товару. З огляду на те, що на товари певної моделі виготівник, як правило, встановлює однакові гарантійні терміни експлуатації, для визначення терміну дії гарантійних зобов'язань необхідно враховувати да ту продажу товару споживачеві, від якої відповідно до абзацу 4 пункту 3 Порядку обчислюється гарантійний термін експлуатації товару. Проте в формі N 1-гарант відсутня графа для внесення дати продажу товару споживачеві (дата продажу товару фіксується в іншому документі - бланку форми N 2-гарант).

5. Окремі норми Положення не узгоджуються з встановленими законодавством правами суб'єктів підприємницької діяльності та споживачів.

Зокрема, згідно з пунктом 2.4.1 Положення заповнена виготівником (імпортером) та продавцем форма N 4-гарант "Відривний талон на гарантійний ремонт" є документом, який засвідчує право споживача на отримання у виконавця потрібного комплексу робіт з гарантійного ремонту придбаних технічно складних побутових товарів.

В той же час відповідно до пунктів 1 та 9 статті 14 Закону України "Про захист прав споживачів" від 12.05.91 N 1023-XII вимоги споживача про безоплатне усунення недоліків щодо товарів, на які встановлено гарантійні терміни, розглядаються після пред'явлення споживачем технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює. Відривний талон на гарантійний ремонт не може замінювати технічний паспорт і, відповідно, засвідчувати право на гарантійний ремонт (безоплатне усунення виявлених недоліків товару протягом гарантійного терміну).

Відповідно до пунктів 1.6 та 1.7 Положення питання забезпечення комплектності бланків на товари лишається на розсуд вітчизняного виготівника, тоді як імпортерові прямо заборонено не забезпечувати товари бланками форм N 1-гарант - N 5-гарант. Встановлення пунктами 1.6 та 1.7 Положення різних вимог до вітчизняних виготівників та імпортерів фактично призводить до дискримінації імпортерів.

6. Відповідно до пункту 2 Наказу державному підприємству "Фінмаш" (м. Київ) доручається ведення єдиного реєстру бланків суворої звітності, організацію робіт з замовлення, виготовлення, обліку та забезпечення підприємств-виробників в Україні та імпортерів технічно складних побутових товарів бланками форм N 1-гарант - N 5-гарант та N 7-гарант виходячи з економічної доцільності та з метою забезпечення контролю за додержанням Порядку гарантійного обслуговування або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів.

Проте аналіз свідчить, що надання згаданих вище повноважень державному підприємству "Фінмаш" та віднесення бланків форм N 1-гарант - N 5-гарант, N 7-гарант до бланків суворої звітності, навпаки, є економічно недоцільним, оскільки це призводить до зменшення надходжень від податку на прибуток підприємств до держбюджету та зростання необґрунтованих витрат підприємців.

Зокрема, реалізація пункту 2 Наказу призвела відповідно до абзаців 7 та 8 статті 1 Закону України "Про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної конкуренції у підприємницькій діяльності" від 18.02.92 N 2132-XII до утворення монопольного становища підприємства "Фінмаш" на ринку виготовлення бланків форм N 1-гарант - N 5-гарант та N 7-гарант та встановлення монопольної ціни на них.

Після набрання Постановою N 251 чинності підприємства - виготівники технічно складних побутових товарів самостійно замовляли виготовлення бланків форм N 1-гарант - N 5-гарант, - N 7-гарант на поліграфічних підприємствах, причому вартість цих бланків була істотно меншою від вартості бланків, які пропонує підприємство "Фінмаш".

Підприємство "Фінмаш" реалізує один блок бланків за формами N 1-гарант, N 2-гарант та N 4-гарант (по 50 примірників бланків кожної форми) за 27 грн. Таким чином, стандартний набір бланків за формами N 1-гарант, N 2-гарант та N 4-гарант, якими забезпечується кожна одиниця товару, коштує 0,54 грн. Блоки з 50 бланків форм N 3-гарант, N 5-гарант та N 7-гарант коштують 12 грн. кожний.

Таким чином, зміст пункту 2 Наказу має ознаки дискримінації суб'єктів господарювання органами державної влади відповідно до абзаців 1, 4, 6 та 7 пункту 1 та пункту 2 статті 6 Закону У країни "Про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної конкуренції у підприємницькій діяльності".

Крім того, видання Наказу суперечить абзацу 2 статті 2 Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності", згідно з яким міністерства, інші центральні органи виконавчої влади повинні забезпечувати максимальне скорочення витрат суб'єктів підприємницької діяльності, пов'язаних з виконанням нормативно-правових актів.

7. Виготовлення бланків форм N 1-гарант - N 5-гарант та N 7-гарант відповідно до Правил виготовлення бланків цінних паперів і документів суворого обліку, затверджених спільним наказом Мінфіну від 25.11.93 N 98, СБУ від 15.11.93 N 118, МВС від 24.11.93 N 740, значно підвищує вартість бланків форм гарантійних зобов'язань, гарантійного талону та відривних талонів і, відповідно, збільшує витрати підприємців та зменшує надходження до бюджету від податку на прибуток цих підприємців.

Кожний товар, який належить до категорії технічно складних побутових товарів, повинен забезпечуватися одним комплектом бланків форм N 1-гарант - N 5-гарант. Отже, вартість комплекту бланків форм N 1-гарант - N 5-гарант буде закладатися в ціну кожного товару. Оскільки вартість бланків при продажі будь-якого товару є незмінною, у відсотковому відношенні зростуть ціни на недорогі товари.

Придбання бланків суворої звітності за формами N 1-гарант - N 5-гарант та N 7-гарант зменшує прибуток виготівників (імпортерів) та базу оподаткування податком на прибуток підприємств.

Таким чином, після реалізації бланків суворого обліку та звітності доход бюджету буде сумою надходжень від податку на прибуток підприємства - виробника бланків (Податок 1) та податку на прибуток підприємства-споживача бланків (Податок 2). Надходження від податку на прибуток підприємства - виробника бланків збільшаться на:

Податок 1 = (Ціна бланка - Собівартість) х 0,3. Податок на прибуток підприємства-споживача бланків зменшиться на Податок 2 = Ціна бланків х 0,3. Доход, який отримає бюджет після реалізації бланків суворого обліку та звітності, дорівнюватиме:

Податок 1 - Податок 2 = (Ціни бланка - Собівартість) х 0,3 - Ціна бланка х 0,3 = Собівартість х 0,3.

Отже, бюджет зазнає збитків внаслідок запровадження форм N 1-гарант - N 5-гарант та N 7-гарант як бланків суворої звітності.

8. Заповнення та облік бланків форм N 1-гарант - N 5-гарант, N 7-гарант потребують додаткових витрат робочого часу, оскільки заповнення цих бланків можливе лише від руки або за допомогою друкарської машинки, причому кожна копія повинна заповнюватися окремо.

Кожний з бланків форм N 2-гарант - N 5-гарант обов'язково повинен заповнюватися трьома особами (виготівником (або імпортером), продавцем, виконавцем робіт), причому продавцем - безпосередньо під час продажу. Отже, існує ризик зіпсуття певної кількості бланків внаслідок неправильного їх оформлення принаймні однією з цих трьох осіб. За цих умов кількість комплектів документації повинна перевищувати кількість товарів, що реалізуються, а виготівник (імпортер), продавець та виконавець робіт з гарантійного обслуговування товарів повинні запроваджувати окремі системи обліку бланків суворої звітності за формами N 1-гарант - N 5-гарант та N 7-гарант.

У зв'язку з виявленням положень, які стримують розвиток підприємницької діяльності. Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва ВИРІШИВ:

Запропонувати Державному комітету промислової політики України, Міністерству економіки України, Державному комітетові стандартизації, метрології та сертифікації України як правонаступникам відповідно Міністерства промислової політики України, Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України та Державного комітету України у справах захисту прав споживачів скасувати наказ від 06.08.99 N 293/587/22 "Про заходи щодо забезпечення виконання постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку гарантійного обслуговування або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів" від 22.02.99 N 251".

Рішення Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва щодо усунення обмежень, які стримують розвиток підприємницької діяльності, є обов'язковим для виконання.  

Голова 

О. Кужель 

____________

  Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/torg/15_34.html



[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"