ГЛАВА V. МАРАЗМИ ПРОМИСЛОВОСТІ |
|||||||
ВСІ ТОРГОВЦІ НА УКРАЇНІ, НЕЗАЛЕЖНО ВІД ТОРГОВОЇ ПЛОЩІ, ПОВИННІ МАТИ КОНТРОЛЬНІ ВАГИ. ДО ВСІХ КОКТЕЙЛІВ ПІДХІД ДО ВИМІРЮВАННЯ ЯК ДО АЛКОГОЛЬНИЙ НАПОЇВ, АЛЕ Ж НЕ ВСІ КОКТЕЙЛІ МІСТЯТЬ АЛКОГОЛЬ
Наказом Держстандарту від 24.12.2001 р. №633 затверджено нові Правила користування засобами вимірювальної техніки у сфері торгівлі, громадського харчування та надання послуг (ПМУ 21 - 2001) (далі – Правила, на щастя вони втратили чинність на підставі Наказу Державного комітету з питань технічного регулювання та споживчої політики N 298 від 11.10.2005 р.). Правила є важливим документом для всіх торговельних організацій, оскільки вони встановлюють вимоги до засобів вимірювальної техніки, порядок їх підготовки до роботи та загальні правила користування засобами вимірювальної техніки у торговельній (виробничо-торговельній, заготівельній) діяльності під час обслуговування громадян і є обов'язковими для суб'єктів господарювання, незалежно від форм власності та відомчої підпорядкованості, у тому числі і іноземних юридичних осіб, що надають послуги громадянам на території України. Але Правила не поширюються на філіали Українського державного підприємства поштового зв'язку. На відміну від попередніх Правил користування засобами вимірювальної техніки у сфері торгівлі (ПМУ 2 - 96), які були затверджені наказом Держстандарту від 20.09.96 р. №393 (далі - Попередні правила), Правилами розширено коло підприємств сфери послуг, яким необхідно їх дотримуватися. Якщо попередні правила явно згадували лише торгові підприємства всіх видів та форм, а також ательє мод, ювелірні майстерні, то тепер Правила мусять дотримуватися майстерні з ремонту побутової техніки та радіоелектронної апаратури, хімчистки та пральні, державні лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи, що надають послуги громадянам під час торгівлі на ринках, а також підприємства, що надають послуги з перевезень авіаційним, залізничним, автомобільним, річковим, морським транспортом. Найбільш прикрим нововведенням для підприємців є те, що відповідно до пункту 2.16 Правил, суб'єкти господарювання, які здійснюють торговельну діяльність і надають послуги споживачам, повинні мати контрольні ваги для вимірювань маси, контрольні мензурки, мірні стакани або кухлі для вимірювань об'єму та контрольні метри або рулетки для вимірювань довжини та площі. Інформація про місцезнаходження контрольних ЗВТ повинна бути вивішена у місці, видному і доступному для покупців. При цьому контрольні ваги повинні бути електронні або механічні безгирні і мати ціну поділки не більше 2 г та найбільшу межу зважування не менш ніж 10 кг. Як собі уявляють укладачі Правил наявність контрольних ваг у торговців, які торгують на невеликих лотках, кіосках та розвозках, якщо їм навіть розмістити та привезти основні ваги - важко. Якщо це ринок, то там є свої контрольні ваги одні на всіх, але оскільки ринок фактично не займається торговельною діяльністю, то тепер контрольні ваги мають бути у кожного ринкового торговця. Що виглядає повним маразмом. На жаль, такі вимоги є законними, бо передбачені частиною четвертою статті 19 Закону України від 12.05.91 р. №1023-XII "Про захист прав споживачів" (після оновлення редакції цього Закону Законом від 01.12.2005 р. N 3161-IV ця норма перекочувала до частини четвертої статті 17), відповідно до якої споживач має право на перевірку якості, комплектності, міри, ваги та ціни товарів, що придбаваються, демонстрацію безпечного та правильного їх використання. На вимогу споживача продавець зобов'язаний у цих випадках надати йому контрольно-вимірювальні прилади, документи про ціну товарів. Але навіщо при продажу, наприклад, телевізора в магазині мати контрольні ваги, незрозуміло (в принципі, можна перевірити паспортну вагу телевізора). А як бути при продажу автомобілів чи квартир ? Для вимірювання горілки, горілчаних виробів, коньяку, лікерів, виноградних та плодово-ягідних вин тепер можуть мензурки та мірні склянки для відпуску спиртних напоїв із номінальною місткістю не лише 100 см3 (мл), які мають поділки 50 та 100 см3 (мл) та 200 см3 (мл), які мають поділки 150 та 200 см3 (мл), але і 150 см3 (мл), які мають поділки 50, 100 та 150 см3 (мл). Також тепер ці вимоги розповсюджено на вимірювання коктейлів, раніше вони вимірювалися лише склянками об'ємом в 200 мілілітрів. Тепер до всіх коктейлів підхід до вимірювання як до алкогольний напоїв, але ж не всі коктейлі містять алкоголь ! Віталій МОСЕЙЧУК ____________
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|