Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА ІV. МАРАЗМИ МІСЦЕВИХ ПОДАТКІВ І ЗБОРІВ

ПОДАТОК НА ПРОМИСЕЛ ОБРАХОВУЄТЬСЯ ВИХОДЯЧИ З РОЗМІРУ НЕОПОДАТКОВУВАНОГО МІНІМУМУ ДОХОДІВ ГРОМАДЯН, А НЕ МІНІМАЛЬНОЇ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ. ПОДАТОК НА ПРОМИСЕЛ ЧОМУСЬ НЕ ВИЗНАНО МІСЦЕВИМ ПОДАТКОМ 

Відповідно до статті 3 Декрету Кабінету Міністрів України від 17 березня 1993 р. N 24-93 "Про податок на промисел" ставка податку на промисел встановлюється в розмірі 10 відсотків указаної в декларації вартості товарів, що підлягають продажу протягом трьох календарних днів, але не менше розміру однієї мінімальної заробітної плати. У разі збільшення терміну продажу товарів до семи календарних днів ставка податку подвоюється.

Постановою Верховної Ради України від 13 липня 1995 р. N 302/95-ВР "Про внесення змін і уточнень до Постанови Верховної Ради України "Про введення в дію Закону України "Про Державний бюджет України на 1995 рік" (пункт 4) встановлено, що ставки і розміри податків, зборів та інших платежів, які справляються на території України і повністю або частково надходять до бюджетів усіх рівнів, адміністративних штрафів, що накладаються та стягуються державними податковими інспекціями, обраховуються у співвідношенні з розміром установленого чинним законодавством неоподатковуваного мінімуму доходів громадян за місяць.

Керуючись згаданою постановою, яка на даний час не втратила чинності, органи державної податкової служби на місцях до останнього часу при видачі одноразових патентів обраховують податок на промисел виходячи з розміру одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, а не мінімальної заробітної плати. Про що попереджає ДПАУ в Листі від 10.08.2001 р. №255/2/17-0216.

Крім того, податок на промисел Законом України від 25.06.91 р. №1251-XII "Про систему оподаткування» та Декретом КМУ від 20.05.93 р. №56-93 "Про місцеві податки і збори" чомусь не визнано місцевим податком чи збором, хоча його аналог - ринковий збір є місцевим збором. А податок на промисел є загальнодержавним податком.

Віталій МОСЕЙЧУК

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 10.08.2001 р. №255/2/17-0216

Декретом Кабінету Міністрів України від 17 березня 1993 р. №24-93 «Про податок на промисел», зі змінами і доповненнями, який запроваджено з 1 липня 1993 року, визначено, що платниками податку на промисел є громадяни, які не зареєстровані як суб'єкти підприємницької діяльності і здійснюють продаж вироблених, перероблених та куплених товарів не більше чотирьох разів протягом календарного року.

На практиці платниками податку на промисел в основному є малозабезпечені та найменш захищені верстви населення (пенсіонери, інваліди, громадяни похилого віку тощо), які здійснюють перепродаж товарів або виробленої продукції на речових ринках на незначні суми — в середньому від 50 до 150 грн.

Статтею 3 Декрету встановлено ставку податку на промисел у розмірі 10 відсотків указаної в декларації вартості товарів, що піддягають реалізації протягом трьох календарних днів, але не менше розміру однієї мінімальної заробітної плати.

У разі збільшення терміну продажу товарів до семи календарних днів ставка податку подвоюється.

На період введення у дію Декрету сутність мінімальної заробітної плати та неоподатковуваного мінімуму доходів громадян була тотожна і розмір мінімальної заробітної плати та неоподатковуваного мінімуму був однаковий. Певний час (до 1997 року) розмір неоподатковуваного мінімуму дещо перевищував розмір мінімальної заробітної плати.

З 01.01.98 р. Законом України від 24.12.97 р. №780/97-ВР «Про встановлення величини вартості межі малозабезпеченості та розміру мінімальної заробітної плати на 1998 рік» розмір мінімальної заробітної плати встановлено на рівні 45 грн, в подальшому розмір мінімальної заробітної плати змінювався кілька разів і на даний час становить 118 грн. Розмір неоподатковуваного мінімуму був незмінний з 01.10.95 р. і на даний час становить 17 грн.

Постановою Верховної Ради України від 13 липня 1995 р. №302/95-ВР «Про внесення змін і уточнень до Постанови Верховної Ради України «Про введення в дію Закону України «Про Державний бюджет України на 1995 рік» (пункт 4) встановлено, що ставки і розміри податків, зборів та інших платежів, які справляються на території України і повністю або частково надходять до бюджетів усіх рівнів, адміністративних штрафів, що накладаються та стягуються державними податковими інспекціями, обраховуються у співвідношенні з розміром установленого чинним законодавством неоподатковуваного мінімуму доходів громадян за місяць.

Керуючись згаданою постановою, яка на даний час не втратила чинності, органи державної податкової служби на місцях до останнього часу при видачі одноразових патентів обраховують податок на промисел виходячи з розміру одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Слід зазначити, що у разі застосування розміру мінімальної заробітної плати податок на промисел в більшості випадків буде перевищувати вартість проданого товару, що призведе до порушення принципу рівнонапруженого та соціально-справедливого підходу при визначенні і справлянні податку, об'єктивного створення умов однакової податкової відповідальності перед державою, також викличе соціальну напругу серед цієї категорії платників.

Так, наприклад, при продажу товару на суму 100 грн. громадянину необхідно буде сплатити 10 відсотків від вартості товару, але не менше розміру однієї мінімальної заробітної плати, тобто 118 грн.

Підпунктом 4.4.1 статті 4 Закону України від 21 грудня 2000 р. №2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» визначено, що у разі коли норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення у межах апеляційного узгодження приймається на користь платника податків.

Враховуючи наведене, Державна податкова адміністрація України просить надати роз'яснення щодо правомірності обрахування ставок з податку на промисел виходячи з розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, як це передбачено Постановою Верховної Ради України від 13 липня 1995 р. №302/95-ВР «Про внесення змін і уточнень до Постанови Верховної Ради України «Про введення в дію Закону України «Про Державний бюджет України на 1995 рік».

 

Голова

М. Азаров

Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax_miscev/4_4.html


Попередня статтяНаступна стаття


[an error occurred while processing this directive]

Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"