Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА XXXVII. МАРАЗМИ ВИБОРІВ ТА РЕФЕРЕНДУМІВ

Існує три дати потенційного проведення чергових виборів Президента України - 27 грудня 2009 року, 17 січня 2010 року та 31 січня 2010 року

Вибори Президента України наприкінці 2004 року та незрозуміла конституційна реформа в той самий період зробили з датою виборів Президента України великий жарт. Третій тур тих виборів, хоча він не був передбачений законодавством, але був компромісом в той час, відбувся 24 грудня 2004 року, інавгурація Президента України Віктора Ющенка відбулася 23 січня 2005 року.

У Конституції 1996 року (стаття 103) йшлося про те, що чергові вибори Президента відбуваються в останню неділю жовтня п'ятого року повноважень Президента. Після ж конституційної реформи 2004-2005 років ця норма тлумачиться по-іншому: вибори Президента відбуваються в останню неділю місяця п'ятого року повноважень Президента. В той же час Закон “Про вибори Президента України” навіть в 2009 році залишив норми 1996 року: відповідно до частини першої статті 17 цього Закону “чергові вибори Президента України відбуваються в останню неділю жовтня п’ятого року повноважень Президента України”.

На думку А. Магери, це і породило різні варіанти дати проведення виборів Президента – 27 грудня 2009 року, 17 січня 2010 року та 31 січня 2010 року. Проте А. Магера, не представляючи офіційної позиції ЦВК, схиляється до дати 27 грудня 2009 р. «31 грудня 2010 року – це вже шостий рік повноважень Президента, що не прописано в Конституції, а 17 січня 2010 року – не остання неділя місяця. Але якщо парламент прийме інше рішення щодо дати президентських виборів (саме Верховна Рада має визначити конкретну дату виборів), то буде виконуватися така постанова. В іншому ж разі остаточну крапку у протиріччі поставить КСУ», – сказав А. Магера.

Рішення повинне бути ухвалене не пізніше, ніж за 130 днів до дати виборів. За його словами, якщо вибори відбудуться в січні 2010 року, то відповідну ухвалу ВР повинна прийняти на початку п'ятої сесії роботи парламенту.

Голова Верховної Ради Володимир Литвин закликав політиків не дискутувати навколо дати проведення президентських виборів і зазначив, що їх потрібно провести відповідно до Конституції України. За його словами, поки Верховна Рада України не прийме ухвалу з визначенням дати проведення президентських виборів, «усім варто було б займатися своїми безпосередніми справами, а не намагатися посилювати протистояння в суспільстві». «Ми прочитаємо Конституцію, проведемо консультації з ЦВК, якщо потрібно, з Конституційним Судом, і ухвалимо відповідне рішення Верховної Ради», - зазначив він.

У той же час у Комітеті виборців України називають оптимальною датою проведення президентських виборів 17 січня 2010 року. При цьому прес-секретар КВУ Олександр Черненко зазначив, що сьогодні депутати найбільших фракцій парламенту схиляються до дати 27 грудня 2009 року.

Цікаво, що Центральна виборча комісія у Постанові від 24.12.2008 № 75 “Про подання Центральної виборчої комісії щодо обсягу коштів для підготовки та проведення виборів Президента України” вже підстраховується, і просить гроші на вибори Президента України і в 2009 і в 2010 році. Тобто проблема ускладнюється ще тим, що фінансування слід проводити в міжбюджетний період, тобто з бюджетів 2-х років...

І ось Верховна Рада України визначила в Постанові  від 01.04.2009 р. (на День дурня!) № 1214-VI "Про призначення чергових виборів Президента України" свою дату чергових виборів - 25 жовтня 2009 року. Цю Постанову Президент оскаржує у Конституційному Суді України. І Рішенням Конституційного Суду N 10-рп/2009 вищезгадану Постанову Верховної Ради визнано неконституційною.

Петро ПАТЛАТИЙ

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


ПОСТАНОВА

ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ

Про призначення чергових виборів Президента України

Відповідно до статті 58, пункту 7 частини першої статті 85 Конституції України, керуючись статтею 16 та частинами першою і другою статті 17 Закону України “Про вибори Президента України”, Верховна Рада України ПОСТАНОВЛЯЄ:

1. Призначити чергові вибори Президента України на неділю, 25 жовтня 2009 року.

2. Ця Постанова набирає чинності з дня її опублікування.

Голова Верховної Ради України В.ЛИТВИН

 м. Київ, 1 квітня 2009 року

          N 1214-VI

 

ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМIСIЯ

ПОСТАНОВА

                         24.12.2008  N 75

Про подання Центральної виборчої комісії щодо обсягу коштів для підготовки та проведення виборів Президента України

Частиною другою статті 38 Закону України “Про вибори Президента України” визначено, що обсяг коштів для підготовки та проведення виборів Президента України за поданням Центральної виборчої комісії передбачається окремим рядком у законі про Державний бюджет України.

Відповідно до частини п’ятої статті 103 Конституції України чергові вибори Президента України проводяться в останню неділю останнього місяця п’ятого року повноважень Президента України.

Згідно з пунктом 7 частини першої статті 85 Конституції України призначення виборів Президента України у строки, передбачені цією Конституцією, належить до повноважень Верховної Ради України.

Частиною другою статті 16 Закону України “Про вибори Президента України” встановлено, що Верховна Рада України приймає постанову про призначення чергових виборів Президента України з підстав, визначених Конституцією України та зазначеним Законом.

Верховна Рада України відповідно до частини другої статті 17 зазначеного Закону призначає чергові вибори Президента України не пізніш як за сто тридцять днів до дня виборів.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, частини другої статті 3 Закону України “Про Центральну виборчу комісію” Комісія та її члени зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою статті 1 Закону України “Про Центральну виборчу комісію” Комісія є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі Конституції України, цього та інших законів України і наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення, зокрема виборів Президента України в порядку та в межах, встановлених цим та іншими законами України.

Враховуючи відсутність постанови Верховної Ради України про призначення чергових виборів Президента України (визначення дати їх проведення), Центральна виборча комісія позбавлена можливості здійснити розрахунок обсягів видатків, які необхідно передбачити окремо в Державному бюджеті України на 2009 рік та окремо в Державному бюджеті України на 2010 рік.

З метою забезпечення організації підготовки чергових виборів Президента України, відповідно до частини п’ятої статті 103 Конституції України, частини другої статті 38 Закону України “Про вибори Президента України”, керуючись статтями 12, 13, частиною першою статті 23 Закону України “Про Центральну виборчу комісію”, Центральна виборча комісія ПОСТАНОВЛЯЄ:

1. Затвердити подання Центральної виборчої комісії щодо обсягу коштів для підготовки та проведення виборів Президента України (додається).

2. Цю постанову надіслати Верховній Раді України та Кабінету Міністрів України.

Голова Центральної виборчої комісії В.ШАПОВАЛ

Додаток

                         до постанови Центральної виборчої комісії

                                від 24 грудня 2008 року N 75

 

               Подання Центральної виборчої комісії

                щодо обсягу коштів для підготовки

та проведення виборів Президента України

------------------------------------------------------------------

¦ N ¦         Найменування статей видатків            ¦  Сума,   ¦

¦з/п¦                                                 ¦ тис. грн ¦

¦---+-------------------------------------------------+----------¦

¦ 1 ¦Фонд оплати праці членів комісії та залучених    ¦ 349 080,9¦

¦   ¦спеціалістів                                     ¦          ¦

¦---+-------------------------------------------------+----------¦

¦ 2 ¦Нарахування на заробітну плату                   ¦ 124 519,6¦

¦---+-------------------------------------------------+----------¦

¦ 3 ¦Оплата послуг засобів масової інформації         ¦  47 856,3¦

¦---+-------------------------------------------------+----------¦

¦ 4 ¦Виготовлення інформаційних плакатів кандидатів на¦   7 976,4¦

¦   ¦пост Президента України                          ¦          ¦

¦---+-------------------------------------------------+----------¦

¦ 5 ¦Виготовлення виборчої документації               ¦  37 769,4¦

¦---+-------------------------------------------------+----------¦

¦ 6 ¦Придбання витратних матеріалів, канцелярських та ¦  12 513,2¦

¦   ¦господарських товарів                            ¦          ¦

¦---+-------------------------------------------------+----------¦

¦ 7 ¦Виготовлення архівних боксів, придбання номерних ¦   6 734,5¦

¦   ¦одноразових пломб для пломбування виборчих       ¦          ¦

¦   ¦скриньок, захисних пакетів тощо                  ¦          ¦

¦---+-------------------------------------------------+----------¦

¦ 8 ¦Виготовлення печаток для територіальних та       ¦   3 753,5¦

¦   ¦дільничних виборчих комісій                      ¦          ¦

¦---+-------------------------------------------------+----------¦

¦ 9 ¦Оплата послуг зв'язку                            ¦   5 509,1¦

¦---+-------------------------------------------------+----------¦

¦ 10¦Оплата відряджень головам та бухгалтерам         ¦   143,2  ¦

¦   ¦територіальних виборчих комісій до Центральної   ¦          ¦

¦   ¦виборчої комісії для подання фінансового звіту   ¦          ¦

¦---+-------------------------------------------------+----------¦

¦ 11¦Проведення семінарів та нарад з головами,        ¦   330,0  ¦

¦   ¦секретарями, бухгалтерами територіальних         ¦          ¦

¦   ¦виборчих комісій                                 ¦          ¦

¦---+-------------------------------------------------+----------¦

¦ 12¦Відрядження членів територіальних та дільничних  ¦   1 540,0¦

¦   ¦виборчих комісій в межах територіального         ¦          ¦

¦   ¦виборчого округу та до Центральної виборчої      ¦          ¦

¦   ¦комісії                                          ¦          ¦

¦---+-------------------------------------------------+----------¦

¦ 13¦Видатки для організації підготовки та проведення ¦   4 000,0¦

¦   ¦виборів на закордонних виборчих дільницях        ¦          ¦

¦---+-------------------------------------------------+----------¦

¦ 14¦Оплата транспортних послуг територіальним та     ¦  19 860,0¦

¦   ¦дільничним виборчим комісіям                     ¦          ¦

¦---+-------------------------------------------------+----------¦

¦ 15¦Відшкодування витрат на утримання приміщень      ¦   5 303,9¦

¦   ¦територіальним виборчим комісіям,                ¦          ¦

¦   ¦дільничним виборчим комісіям                     ¦          ¦

¦---+-------------------------------------------------+----------¦

¦ 16¦Облаштування кабін для таємного голосування      ¦  12 385,6¦

¦---+-------------------------------------------------+----------¦

¦ 17¦Заходи з підвищення правової культури            ¦   2 800,0¦

¦   ¦учасників виборчого процесу                      ¦          ¦

¦---+-------------------------------------------------+----------¦

¦ 18¦Видатки територіальних виборчих комісій на       ¦   585,0  ¦

¦   ¦організацію навчання членів дільничних виборчих  ¦          ¦

¦   ¦комісій з питань організації виборчого процесу   ¦          ¦

¦---+-------------------------------------------------+----------¦

¦ 19¦Iнші видатки                                     ¦   8 724,4¦

¦-----------------------------------------------------+----------¦

¦    РАЗОМ                                            ¦ 651 385,0¦

¦-----------------------------------------------------+----------¦

¦У разі призначення повторного голосування            ¦ 289 900,0¦

¦-----------------------------------------------------+----------¦

¦Усього із урахуванням видатків на повторне           ¦ 941 285,0¦

¦голосування                                          ¦          ¦

------------------------------------------------------------------

 

 Секретар Центральної виборчої комісії                     Т.ЛУКАШ

І М Е Н Е М УКРАЇНИ

Р І Ш Е Н Н Я

КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ

у справі за конституційним поданням Президента України

щодо відповідності Конституції України

           (конституційності) частини першої статті 17

Закону України “Про вибори Президента України” та Постанови Верховної Ради України

"Про призначення чергових виборів Президента України"

м. Київ Справа N 1-25/2009 12 травня 2009 року N 10-рп/2009

Конституційний Суд України у складі суддів:

Стрижака Андрія Андрійовича — головуючого,

Бауліна Юрія Васильовича,

Бринцева Василя Дмитровича,

Вдовіченка Сергія Леонідовича,

Джуня В’ячеслава Васильовича,

Дідківського Анатолія Олександровича,

Домбровського Івана Петровича — доповідача,

Кампа Володимира Михайловича,

Колоса Михайла Івановича,

Лилака Дмитра Дмитровича,

Маркуш Марії Андріївни,

Мачужак Ярослави Василівни,

Нікітіна Юрія Івановича,

Стецюка Петра Богдановича,

Ткачука Павла Миколайовича,

Шишкіна Віктора Івановича,

за участю представника суб’єкта права на конституційне подання Ставнійчук Марини Іванівни — Представника Президента України у Конституційному Суді України, Селіванова Анатолія Олександровича — Постійного представника Верховної Ради України у Конституційному Суді України,

розглянув на пленарному засіданні справу за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) частини першої статті 17 Закону України “Про вибори Президента України” від 5 березня 1999 року N 474-XIV в редакції Закону України від 18 березня 2004 року N 1630-IV (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., N 20-21, ст. 291) та Постанови Верховної Ради України “Про призначення чергових виборів Президента України” від 1 квітня 2009 року N 1214-VI (Офіційний вісник України, 2009 р., N 26, ст. 861).

Приводом для розгляду справи відповідно до статей 39, 40 Закону України “Про Конституційний Суд України” стало конституційне подання Президента України.

Підставою для розгляду справи згідно зі статтею 71 Закону України “Про Конституційний Суд України” є твердження суб’єкта права на конституційне подання про неконституційність частини першої статті 17 Закону України “Про вибори Президента України” та Постанови Верховної Ради України “Про призначення чергових виборів Президента України”.

Заслухавши суддю-доповідача Домбровського І.П., пояснення Ставнійчук М.І., Селіванова А.О. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України

у с т а н о в и в:

1. Суб’єкт права на конституційне подання — Президент України — звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), частину першу статті 17 Закону України “Про вибори Президента України” (далі — Закон) та Постанову Верховної Ради України “Про призначення чергових виборів Президента України” (далі — Постанова).

У конституційному поданні зазначається, що Верховна Рада України згідно з пунктом 7 частини першої статті 85 Конституції України має призначати чергові вибори Президента України лише у строки, передбачені Основним Законом України, а саме частиною п’ятою статті 103 — на останню неділю останнього місяця п’ятого року повноважень Президента України. Натомість, приймаючи Постанову, Верховна Рада України керувалася положеннями Закону, зокрема частиною першою статті 17, відповідно до якої чергові вибори Президента України відбуваються в останню неділю жовтня п’ятого року повноважень Президента України. Суб’єкт права на конституційне подання наголошує, що вказана норма Закону відтворює положення частини п’ятої статті 103 Конституції України в редакції від 28 червня 1996 року. Однак Законом України від 8 грудня 2004 року N 2222-IV “Про внесення змін до Конституції України” (далі — Закон N 2222) частина п’ята статті 103 Конституції України викладена у новій редакції, яка на сьогодні є чинною.

Отже, Президент України вважає, що положення частини першої статті 17 Закону не відповідає частині п’ятій статті 103 Конституції України, а відтак не відповідає Основному Закону України і Постанова. На думку автора клопотання, приймаючи Постанову, Верховна Рада України діяла всупереч частині другій статті 6, частині другій статті 8, частині другій статті 19, пункту 7 частини першої статті 85, частині п’ятій статті 103 Конституції України.

2. На пленарному засіданні Конституційного Суду України представники Президента України та Верховної Ради України навели обґрунтування своїх позицій стосовно конституційного подання.

3. Конституційний Суд України, вирішуючи питання, порушені в конституційному поданні, виходить з такого.

3.1. В Основному Законі України закріплено, що Україна є правовою державою (стаття 1), органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України (частина друга статті 6), закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй (частина друга статті 8), органи державної влади зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (частина друга статті 19).

Зазначені основоположні норми Конституції України є обов’язковими для дотримання всіма органами державної влади при реалізації своїх повноважень.

Призначення виборів Президента України у строки, передбачені Конституцією України, належить до повноважень Верховної Ради України (пункт 7 частини першої статті 85 Конституції України). Забезпечення дотримання встановленої чинним законодавством України періодичності виборів Президента України має визначальне значення для функціонування демократичної держави, її республіканських засад (абзац перший підпункту 3.1 пункту 3 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України N 8-рп/2009 від 28 квітня 2009 року).

Системний аналіз конституційних норм, які врегульовують призначення чергових виборів Президента України, вказує на те, що вони пов’язані зі встановленням строків їх проведення. За Основним Законом України Президент України обирається громадянами України на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування строком на п’ять років (частина перша статті 103) ; новообраний Президент України вступає на пост не пізніше ніж через тридцять днів після офіційного оголошення результатів виборів, з моменту складення присяги народові на урочистому засіданні Верховної Ради України (частина перша статті 104) ; Президент України виконує свої повноваження до вступу на пост новообраного Президента України (частина перша статті 108) ; чергові вибори Президента України проводяться в останню неділю останнього місяця п’ятого року його повноважень (частина п’ята статті 103).

Таким чином, Верховна Рада України, призначаючи чергові вибори Президента України та визначаючи дату їх проведення, повинна керуватися нормами Конституції України, а саме пунктом 7 частини першої статті 85, частинами першою, п’ятою статті 103.

3.2. Верховна Рада України Постановою призначила чергові вибори Президента України на неділю 25 жовтня 2009 року.

У Постанові міститься посилання на статтю 58 Конституції України, за якою закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи; пункт 7 частини першої статті 85 Конституції України, яким визначено повноваження Верховної Ради України призначати вибори Президента України у строки, передбачені Основним Законом України ; статтю 16 Закону, якою встановлено, що вибори Президента України призначаються Верховною Радою України шляхом прийняття постанови з підстав, визначених Конституцією України та Законом ; частину першу статті 17 Закону, якою визначено, що чергові вибори Президента України відбуваються в останню неділю жовтня п’ятого року повноважень Президента України, та частину другу цієї статті, за якою Верховна Рада України призначає чергові вибори Президента України не пізніш як за сто тридцять днів до дня виборів та забезпечує опублікування рішення про призначення чергових виборів Президента України у засобах масової інформації.

Конституційний Суд України виходить з того, що при обчисленні строку повноважень Президента України та визначенні дати його чергових виборів повинні застосовуватися положення частин першої, п’ятої статті 103, частини першої статті 104 Конституції України, оскільки згідно з пунктом 7 частини першої статті 85 Основного Закону України до повноважень Верховної Ради України належить “призначення виборів Президента України у строки, передбачені цією Конституцією”. Розділ II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону N 2222 не містить приписів про застосування при визначенні дати виборів Президента України, що відбуватимуться після набрання чинності Законом N 2222, положень частини п’ятої статті 103 Основного Закону України в попередній редакції, тому посилання у Постанові на статтю 58 Конституції України є безпідставним.

3.3. Частина перша статті 17 Закону відтворює норму частини п’ятої статті 103 Конституції України в її редакції від 28 червня 1996 року. Однак з 1 січня 2006 року ця норма Конституції України діє в новій редакції, відповідно до якої чергові вибори Президента України проводяться в останню неділю останнього місяця п’ятого року повноважень Президента України. У зв’язку з цим положення частини першої статті 17 Закону суперечать Конституції України.

Таким чином, Конституційний Суд України дійшов висновку, що частина перша статті 17 Закону не відповідає частині п’ятій статті 103 Конституції України (є неконституційною).

3.4. Відповідно до пункту 7 частини першої статті 85 Конституції України до повноважень Верховної Ради України належить призначення виборів Президента України у строки, передбачені Конституцією України.

Питання проведення чергових виборів Президента України врегульоване частиною п’ятою статті 103 Конституції України.

За Основним Законом України строк повноважень Президента України обчислюється з моменту складення ним присяги народові на урочистому засіданні Верховної Ради України (частина перша статті 104).

Отже, Постанова не ґрунтується на зазначених положеннях, що дає підстави Конституційному Суду України для висновку про її невідповідність частині другій статті 6, частині другій статті 8, частині другій статті 19, пункту 7 частини першої статті 85, частині п’ятій статті 103 Конституції України.

Враховуючи наведене та керуючись статтями 147, 150, частинами першою, другою статті 152, статтею 153 Конституції України, статтями 51, 61, 65, 67, 69, 73 Закону України “Про Конституційний Суд України”, Конституційний Суд України

в и р і ш и в:

1. Визнати такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), частину першу статті 17 Закону України “Про вибори Президента України” від 5 березня 1999 року N 474-XIV в редакції Закону України від 18 березня 2004 року N 1630-IV та Постанову Верховної Ради України “Про призначення чергових виборів Президента України” від 1 квітня 2009 року N 1214-VI.

2. Частина перша статті 17 Закону України “Про вибори Президента України” від 5 березня 1999 року N 474-XIV в редакції Закону України від 18 березня 2004 року N 1630-IV та Постанова Верховної Ради України “Про призначення чергових виборів Президента України” від 1 квітня 2009 року N 1214-VI, визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення.

3. Рішення Конституційного Суду України є обов’язковим до виконання на території України, остаточним і не може бути оскаржене.

Рішення Конституційного Суду України підлягає опублікуванню у “Віснику Конституційного Суду України” та в інших офіційних виданнях України.

                                       КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇН

 ____________

Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/vibory/37_64.html


Попередня статтяНаступна стаття


[an error occurred while processing this directive]

Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"