ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ДОХОДИ ТА МАЙНО КАНДИДАТИ В НАРОДНІ ДЕПУТАТИ НА ВИБОРАХ 2006 РОКУ МАЮТЬ ПОДАВАТИ ЗА 2004, А НЕ 2005 РІК. ФОРМА ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО МАЙНО ТА ДОХОДИ КАНДИДАТА У ДЕПУТАТИ ЗАТВЕРДЖЕНА МІНФІНОМ БЕЗ ПОГОДЖЕННЯ З ДПАУ. ДПАУ НЕ ПЕРЕВІРЯЄ ДАНІ В ЦИХ ДЕКЛАРАЦІЯХ В ОБОВ’ЯЗКОВОМУ ПОРЯДКУ. В ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ДОХОДИ КАНДИДАТУ МОЖНА НАПИСАТИ ЩО ЗАВГОДНОПо-перше, відповідно до частини першої статті 60 Закону України від 25.03.2004 р. №1665-IV "Про вибори народних депутатів України" декларація про майно та доходи кандидата у депутати за рік, що передує року початку виборчого процесу, заповнюється ним власноручно. Проблема тут полягає в тому, що Центральна виборча комісія оголосила в Постанові від 18 листопада 2005 року N 145 “Про початок виборчого процесу чергових виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року” про те, що з 26 листопада 2005 року є днем початку виборчого процесу чергових виборів народних депутатів України, що відбудуться 26 березня 2006 року. Таким чином декларації про доходи та майно кандидати в народні депутати мають подавати за 2004, а не 2005 рік. Тобто ані виборці, ані ЦВК залишаються без інформації про доходи та майно кандидата в депутати за останній, 2005 рік. Тому стаоася ситуація, що ЦВК приймає а 2004 рік, то це буде порушенням норм про відкриті та чесні вибори, а прийняття декларацій за 2004 рік є порушенням норм про відкриті та чесні вибори (стаття 13 Закону України від 25.03.2004 р. №1665-IV "Про вибори народних депутатів України" так і називається "Публічність і відкритість виборчого процесу"). Ситуація патова. По-друге, відповідно до частини другої статті 60 Закону України від 25.03.2004 р. №1665-IV "Про вибори народних депутатів України" форма декларації про майно та доходи кандидата у депутати затверджується Міністерством фінансів України не пізніш як за сто тридцять днів до дня виборів. І така форма була затверджена Мінфіном Наказом від 14 листопада 2005 року N 780, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2005 р. за N 1392/11672. Проблема тут полягає в тому, що цей наказ ніяк не погоджувався (принаймні офіційно) з ДПАУ. А головна проблема в тому, що порушено принцип єдності декларацій. Адже відповідно до пункту 18.9 статті 18 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" форма декларації визначається центральним податковим органом та узгоджується з комітетом Верховної Ради України, відповідальним за проведення податкової політики, виходячи з таких умов: загальна частина декларації повинна мати спрощений вигляд та не містити відомостей про доходи або витрати, які отримує (несе) незначна кількість платників податку; декларація є єдиною для всіх законодавчо встановлених випадків її подання. З цієї проблеми плавно витікає інша. По-третє, відповідно до частини третьої статті 60 Закону України від 25.03.2004 р. №1665-IV "Про вибори народних депутатів України" Центральна виборча комісія може звернутися до Державної податкової адміністрації з дорученням щодо перевірки відомостей, зазначених у декларації про майно та доходи кандидата у депутати. Таким чином ЦВК може і не звертатися до ДПАУ щодо перевірки декларацій. Тобто декларації кандидатів в народні депутати не проходять обов’язкової перевірки в ДПАУ. Але навіть якщо ЦВК і попросить ДПАУ перевірити цю декларацію, то виникне низка проблем. По-перше, ДПАУ форму цієї декларації не затверджувала, у неї є своя форма - згідно з додатком N 1 до Інструкції про прибутковий податок з громадян, затвердженої наказом Головної державної податкової інспекції України від 21 квітня 1993 року N 12 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 9 червня 1993 року за N 64. По-друге, не обумовлено строків проведення такої перевірки. По-третє, відсутні санкції для тих, хто неправильно подав дані про свої доходи та майно, а також строки для виправлення даних тощо. Адже частина четверта статті 60 Закону України від 25.03.2004 р. №1665-IV "Про вибори народних депутатів України" прямо говорить, що помилки і неточності, виявлені в декларації про майно та доходи, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата у депутати. Тобто в декларації про доходи кандидату можна написати що завгодно. При перекрученнях даних в податковій декларації до ДПАУ такому кандидату в народні депутати принаймні загрожувала би частина перша статті 164-1 Кодексу про адміністративні правопорушення, яка передбачає попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. По-четверте, і напевно, головне, декларація слугує лише для реєстрації кандидата в депутати. І її офіційного оприлюднення ніде не передбачено ! На відміну від цього відповідно до частини третьої Закону України від 05.03.1999 р. №474-XIV "Про вибори Президента України" центральна виборча комісія публікує декларацію про майно та доходи кожного кандидата на пост Президента України у триденний строк після реєстрації кандидата в газетах "Голос України" та "Урядовий кур'єр", а також розміщує на офіційному сайті Центральної виборчої комісії. Зрозуміло, що декларації всіх кандидатів на депутати в газетах "Голос України" та "Урядовий кур'єр" оприлюднити неможливо. Але це цілком реальна процедура для офіційного сайту Центральної виборчої комісії. Аналогічна ситуація і з Декларацією про майно та доходи кандидата в депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та на посаду сільського, селищного, міського голови, яку затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 27 грудня 2005 року N 935 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28 грудня 2005 р. за N 1575/11855. Ця Декларація абсолютно ідентична Декларації про майно та доходи кандидата в народні депутати України (відрізняються лише шапками). Віталій Мосейчук
Витяг із Закону України від 25.03.2004 р. №1665-IV "Про вибори народних депутатів України"Стаття 60. Декларація про майно та доходи кандидата у депутати1. Декларація про майно та доходи кандидата у депутати за рік, що передує року початку виборчого процесу, заповнюється ним власноручно. 2. Форма декларації про майно та доходи кандидата у депутати затверджується Міністерством фінансів України не пізніш як за сто тридцять днів до дня виборів. 3. Центральна виборча комісія може звернутися до Державної податкової адміністрації з дорученням щодо перевірки відомостей, зазначених у декларації про майно та доходи кандидата у депутати. 4. Помилки і неточності, виявлені в декларації про майно та доходи, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата у депутати.
Постійна адреса статті в Інтернеті:
http://www.marazm.org.ua/index.html?/vibory/37_3.html
|
Головна сторінка
|
Українська національна ідея.
Українократія
|
КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою
|
ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки |
Уголки потребителя для всех городов с
литературой |
Информационные стенды, щиты, доски
|
Перекидні системи
Перекидные системы
| Штендеры,
Штендери
|
Буклетницы
Буклетниці
|
Коментар Податкового кодексу, Митного
Комментарий Налогового кодекса, Таможенного|
НОВИНИ |
|
Реклама |
Контакт |
Журнали з охорони праці та інші
|
Календар бухгалтера
Календарь бухгалтера
|
Інструкції з охорони праці
|Оперативна
поліграфія,
тиражування
|
Фотоприколы
|
Термінологічний словник
|
Книги,
словник,
реферати
з історії,
ЗНО з історії України
|
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження
надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється цитування
матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу
маразмів України та сайт
www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України
(www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України (www.marazm.org.ua).
Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів
для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу
автора з дотриманням вищезгаданих посилань.
Підтримка проекту: U634971969297 Z404288205014 E208021446192 |
Новини |