Встановлення газобалонного обладнання на автомобілі в Україні вважається операцією з його переобладнання з відповідною перереєстрацією в ДАІ, хоча Правила державної реєстрації та обліку автомобілів, автобусів прямо не визнають це переобладнаннямВстановлення газобалонного обладнання на автомобілі в Україні вважається операцією з його переобладнання. І ДАІ вважає, що після переобладнання автомобіль слід перереєструвати в органах ДАІ, хоча така перереєстрація безпеки руху не додасть (якщо апаратуру встановлено кваліфікованими та сертифікованими майстрами). Цікаво, що і Правила державної реєстрації та обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів та мотоколясок, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.98 р. № 1388 (далі — Правила) прямо не вимагають перереєстрації транспортних засобів. У пункті 35 Правил, зазначено, що у разі заміни на автотранспорті двигуна або кузова, інших вузлів та агрегатів, що мають ідентифікаційні номери, а також кольору марки або моделі транспортного засобу внаслідок переобладнання проводиться перереєстрація такого транспортного засобу. Відповідно до пункту 38 Правил № 1388 перереєстрація переобладнаних транспортних засобів проводиться на підставі документів про відповідність їх вимогам безпеки дорожнього руху та документів, що підтверджують правомірність здійснення переобладнання автомобіля. Якщо марка автомобіля і марка встановленого газобалонного обладнання не зазначені у свідоцтві підприємства, яке здійснювало переобладнання, то до органів ДАІ для перереєстрації автомобіля подається свідоцтво про погодження конструкції транспортних засобів на відповідність вимогам безпеки дорожнього руху, яке видається ДержавтотрансНДІпроектом Мінтрансу чи Науково-дослідним центром з безпеки дорожнього руху МВС, або його ксерокопія (п. 25 Правил). Документами про відповідність переобладнаних транспортних засобів вимогам безпеки дорожнього руху є (п. 38 Правил): вищезазначене свідоцтво або його ксерокопія про погодження конструкції транспортного засобу; акт приймання-передачі транспортного засобу, переобладнаного для роботи на зрідженому нафтовому газі ( додаток 7 до Правил); акт приймання-передачі транспортного засобу, переобладнаного для роботи на стисненому природному газі ( додаток 8 до Правил); акт технічної експертизи про відповідність технічного стану транспортного засобу вимогам безпеки дорожнього руху ( додаток 9 до Правил), який видається лабораторією або технічним (випробувальним) центром, акредитованими в системі УкрСЕПРО, ремонтним або сервісним підприємством, що має сертифікат відповідності державної системи сертифікації УкрСЕПРО на послуги з ремонту й технічного обслуговування транспортних засобів. У разі перереєстрації транспортного засобу свідоцтво про реєстрацію підлягає заміні на загальних підставах ( п. 40 Правил № 1388). У свідоцтві про реєстрацію автомобіля у додаткових відмітках буде зазначено "Встановлено ГБО". Більше того, у разі коли перереєстрацію переобладнаного автомобіля в органах ДАІ не здійснено, то інспектори ДАІ мають право накладати штрафи на водіїв, які керують такими автомобілями. Так, у статті 121 КпАП, зокрема, встановлено, що керування водіями транспортними засобами, не зареєстрованими або не перереєстрованими у встановленому порядку, тягне за собою накладення штрафу від 2 до 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (34—85 грн.). За повторне вищезазначене порушення протягом року стягується штраф від 3 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (51—136 грн.) з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого. Але це все незаконно. Перереєстрація газобалонних автомобілів відбувається на підставі акті приймання-передачі, який одночасно є актом випробування, а не є свідоцтвом про якість, відповідність. Відповідно до статті 32 Закону України "Про дорожный рух" в реєстраційних документах має бути відображено "переобладнання, яке призвело до зміни облікових даних механічного транспортного засобу". Чи балон з газом змінює облікові дані, номер кузова чи щось ще? Навряд. Ви же можете просто балон з газом і додому везти... Крім того ДСТУ 3649-97 і ДНАОП 0.00-1.07-94 прямо визнають, що встановленняк ГБО не призводить до зміни облікових данних. І взагалі облікові дані існують для полегшення розшуку авто, наприклад, у разі ДТП чи скоєння злочину, - колір, марка, власник, ідентифікація на двигун, кузов. А за наявним балоном вас шукати не будуть, а безпеку балону гарантує встановлювальник, нехай він і платить за ліцензії та дозволи... Тому існуюча перереєстрація ГБО є нічим іншим, як корупцією... Замість того, щоб вимагати ліцензії та дозволи у фірм, які встановлюють ГБО, ДАІ чомусь вимагає гроші у власників автомобілів з ГБО. Більш того, в умовах дорожнечі нафтового палива та більшої екологічності газового палива держава, зокрема в особі Міністерства економіки, охорони навколишнього природного середовища, енергетики та ДАІ просто повинні виплачувати дотації водіям, які переходять на газ, а не вимагати їх у них. Віталій МОСЕЙЧУК ____________ Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/transport/8_96.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|