ДЕРЖПІДПРИЄМНИЦТВО ВВАЖАЄ, ЩО НА АВТОМОБІЛЯХ ТАКСІ МАЄ БУТИ ВСТАНОВЛЕНИЙ ТАКСОМЕТР, АЛЕ ДОЗВОЛЕНИЙ ДО ПЕРВИННОЇ РЕЄСТРАЦІЇ ТАКСОМЕТР ВИРОБЛЯЄТЬСЯ ЄДИНИМ В УКРАЇНІ ВИРОБНИКОМВ Листі від 29.07.2004 р. №5140 "Про розгляд листа [щодо можливості виключення таксометрів з державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій]" Держпідприємництво вважає, що на автомобілях таксі має бути встановлений таксометр, який включено до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій і на сьогоднішній день відсутні законодавчі підстави щодо виключення таксометрів зі складу реєстраторів розрахункових операцій. Але є лише одна модель таксометра, яка дозволена до первинної реєстрації - ЄВРО ТАКС EL виробництва АТЗТ "Датекс-Україна" (м. Київ). Із впровадженням електронних таксометрів склалася складна ситуація. Останній Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій №18 (станом на 13.08.2004 року) містить шість їхніх найменувань (ще три моделі таксометрів: ТАЕ-ЛР, ТАЕ-ЛР "ДНІПРО" та ТАЕ-Л не приймаються до первинної реєстрації до виходу Державного реєстру РРО №18), але за п’ятьма з них термін первинної реєстрації закінчився 1 вересня 2004 року. Тобто його неможливо придбати і зареєструвати на таксі – їхнє переміщення можливо лише всередині підприємства І лише електронний таксометр ЄВРО ТАКС EL виробництва АТЗТ "Датекс-Україна" (м. Київ) має термін первинної реєстрації до 30.12.2006 р. і виходить, що приватним таксистам на звичайній системі оподаткування або юрособам-таксопаркам можна придбавати та застосовувати лише цю єдину модель таксометра (а коштує ця модель не одну сотню гривень). Без будь-якого вибору. А це вже є порушенням антимонопольного законодавства. Оскільки відповідно до частини другої статті 15 Закону України від 11.01.2001 р. №2210-III "Про захист економічної конкуренції" антиконкурентними діями органів влади визнаються, зокрема, пряме або опосередковане примушення суб'єктів господарювання до пріоритетного укладення договорів, першочергової поставки товарів певному колу споживачів чи першочергового їх придбання у певних продавців. Продавець електронних таксометрів після 1 вересня 2004 року – єдиний і фактично податкові органи і Держпідприємництво, які наполягають на застосуванні таксометрів, опосередковано, через Державний реєстр РРО змушують придбавати електронний таксометр лише у нього. Але вчинення антиконкурентних дій органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю забороняється і тягне за собою відповідальність згідно з законом. Таким чином до появи в Державному реєстрі другої моделі електронного таксометра із дозволеною первинно реєстрацією таксопарки можуть не встановлювати єдину модель. Сподіваємося, що податкові органи у відкриту не наполягатимуть наразі на купівлі лише моделі ЄВРО ТАКС EL виробництва АТЗТ "Датекс-Україна" (м. Київ), оскільки органи Антимонопольного комітету України мають право надавати рекомендації органам влади, органам місцевого самоврядування, органам адміністративно-господарського управління та контролю, суб'єктам господарювання, об'єднанням стосовно припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, усунення причин виникнення цих порушень і умов, що їм сприяють. Рекомендації надаються у формі листа. І ситуація з електронним таксометрами має зацікавити Антимонопольний комітет. Віталій МОСЕЙЧУК
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА ЛИСТ 29.07.2004 N 5140
Про розгляд листа На виконання доручення Прем’єр-міністра України від 06.07.2004 N 29847/1/1-04 Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув лист Голови правління ОАО “АТП 15106” Чистова В. щодо можливості виключення таксометрів з державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій та повідомляє наступне. Відповідно до статті 1 Закону України від 05.04.2001 N 2344 "Про автомобільний транспорт" (далі - Закон) таксі - спеціальний легковий автомобіль, обладнаний таксометром і призначений для перевезення пасажирів та їх багажу в індивідуальному порядку. Статтею 39 Закону встановлено, що водію таксі забороняється здійснювати перевезення пасажирів, якщо в таксі відсутній або не працює таксометр. Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено Законом України від 06.07.95 N 265 “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” (далі — Закон N 265). Статтею 2 Закону визначено, що електронний таксометр — реєстратор розрахункових операцій, який додатково забезпечує попереднє програмування тарифів за проїзд та облік вартості наданих послуг з перевезень пасажирів. Відповідно до статті 3 Закону N 265 суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій, що включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, з додержанням встановленого порядку їх застосування. Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій — перелік моделей реєстраторів розрахункових операцій та їх модифікацій, які відповідають вимогам нормативних актів України, сертифіковані у державній системі сертифікації на відповідність вимогам діючих державних стандартів і дозволені для застосування у сфері, визначеній Законом N 265. Отже, на автомобілях таксі має бути встановлений таксометр, який включено до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій і на сьогоднішній день відсутні законодавчі підстави щодо виключення таксометрів зі складу реєстраторів розрахункових операцій. Окремо повідомляємо, що питання пов’язані з включенням/виключенням реєстраторів розрахункових операцій з Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій відносяться до компетенції Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом при Кабінеті Міністрів України. Заступник Голови О.М.Сахненко __________ Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/transport/8_71.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|