СТАТУС НАЦІОНАЛЬНОГО ПОВІТРЯНОГО ПЕРЕВІЗНИКА ОТРИМУЄ ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО, ЯКЕ КОРИСТУЄТЬСЯ ІМПОРТНИМИПАСАЖИРСЬКИМИ ЛІТАКАМИПро що Ви думаєте, коли Вам говорять, що така-то компанія є національним повітряним перевізником України. Напевно про те, що це велика компанія, можливо навіть приватна, яка багато літає, возить пасажирів і вантажів в самій Україні і за кордон і яка використовує вітчизняні літаки. Але уряд так не вважає. Відповідно до пункту 2 Положення про національного повітряного перевізника, яке затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 1996 р. №1397 "Про затвердження Положення про національного повітряного перевізника" статус національного повітряного перевізника може бути наданий авіаційному підприємству, якщо: - воно є юридичною особою згідно із законодавством України й основним видом діяльності його є авіаційні перевезення; - більш як 50 відсотків належного йому майна перебуває у державній власності; - його діяльність повністю відповідає вимогам Повітряного кодексу України; - повітряні судна, які експлуатуються ним на повітряних трасах, відповідають міжнародним технічним вимогам; - воно має власний сертифікат експлуатанта, товарний знак, трилітерний код ІКАО, телефонну позначку та власну перевізну документацію; - протягом останніх трьох років не має тяжких порушень щодо виконання польотів згідно з офіційними повідомленнями. Відповідно до пункту 3 зазначеного Положення надання авіаційному підприємству статусу національного повітряного перевізника здійснюється на конкурсних засадах за поданням Мінтрансу на підставі рішення Кабінету Міністрів України. Відповідно до пункту 1.3 Положення про проведення конкурсу на право отримання статусу національного повітряного перевізника, яке затверджено наказом Міністерства транспорту України від 20 березня 1997 р. №98 і зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 травня 1997 р. за №201/2005 конкурс на право отримання авіапідприємством (авіакомпанією) статусу національного повітряного перевізника з пасажирських, вантажних чи комбінованих перевезень проводиться з метою забезпечення повного та якісного задоволення потреб України в авіаційних перевезеннях та підвищення рівня конкурентоспроможності українських авіапідприємств (авіакомпаній) на міжнародному ринку транспортних послуг. Цікаво, які пасажирські літаки в Україні відповідають, в основному, міжнародним стандартам, звичайно - імпортні, особливо в умовах, коли в Україні не випускається аеробусів, а наші середні літаки АН-140 і АН-70 випускаються в експериментальній кількості (виключення складають лише вантажні літаки, такі, як АН-225 "Мрія" і АН-126 "Руслан"). І до чого тут 50 відсотків державної власності, коли підприємства всіх форм власності мають рівні права, окрім випадків, обумовлених Законом "Про підприємництво". Тому треба такі підприємства називати не національним повітряним перевізником, а імпортним державним повітряним перевізником. Правда є справедливе виключення - статус національного повітряного перевізника з вантажних перевезень отримав Авіаційний науково-технічний комплекс імені О.К. Антонова відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 8 грудня 1997 р. №1365 "Про надання Авіаційному науково-технічному комплексу імені О.К. Антонова статусу національного повітряного перевізника з вантажних перевезень" . Цей маразм було ліквідовано на підставі Постанови КМ N 617 від 11.05.2006 р., якою скасовано постанову Кабінету Міністрів України від 15 листопада 1996 р. №1397 "Про затвердження Положення про національного повітряного перевізника".
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|