Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА VIII. МАРАЗМИ ТРАНСПОРТУ

Українець вперше в усьому світі винайшов трамвай на електричній тязі й помер бідним

Федір Аполлонович Піроцький (17 Лютого [1 березня] 1845 - 28 лютого [12 березня] 1898) - інженер і винахідник українського походження. Згідно з деякими джерелами він вперше у всьому світі винайшов трамвай на електричній тязі, інші ж джерела стверджують що його винахід було першим тільки в Російській імперії, в той час як перший електричний трамвай був розроблений Сіменсом і працював у Берліні.

Федір Піроцький народився в сім'ї штабс-лікаря поміщика в Лохвицькому повіті Полтавської губернії (нині - Україна). Його сім'я походила з Городових Казаков.

Федір закінчив Костянтинівський кадетський корпус і Михайлівську Військову артилерійську Академію в 1866 році і проходив службу в артилерійських військах у Києві. Тут він подружився зі знаменитим електротехніком Павлом Миколайовичем Яблочковим - великим шанувальником всього, що працювало на електриці.

У 1871 році Піроцький повертається в Санкт-Петербург і, серед усього іншого, пропонує новий тип доменних печей. У 1874 році він починає проводити свої експерименти на Волковському полі в Санкт-Петербурзі і в 1875 році на ділянці Сестрорецький залізниці запускає вагони на електричній тязі. Було електрифіковано близько однієї версти шляху. У його конструкції рейки були підключені до генератора Грема. Обидві рейки були ізольовані від землі, одна з них був прямим провідником, а інша зворотньою.

У 1880 році він модернізує міські двоповерхові трамваї на кінній тязі, переводячи їх на електричну тягу і 3 вересня незвичайний громадський транспорт починає перевозити жителів Санкт-Петербурга, незважаючи на відкриті протести власників трамваїв на кінній тязі. Експерименти Піроцького тривали аж до кінця вересня 1880. У нього не було грошей для продовження своїх експериментів, але його електричним трамваєм зацікавилися у всьому світі. Серед людей, які проводили зустрічі з ним, був Сіменс, сильно зацікавлений і мав багато питань. У 1881 році брати фон Сіменс відкривають в Берліні першу постійну електричну трамвайну лінію. У Російській імперії постійний електричний трамвай з'явився тільки в 1892 році.

Піроцький повернувся на службу артилерійським офіцером. Серед усього іншого він прокладає перший підземний електричний кабель в Санкт-Петербурзі для передачі електроенергії від гарматного ливарного заводу до Артилерійській Школі (1881 рік). Він так само був автором проекту централізованої підземної міської електромережі, він запропонував нову конструкцію доменних і пекарних печей. У 1888 році він йде у відставку у званні полковника, живучи у військовому пансіонаті міста Олешки (нинішній Цюрупинськ, Херсонська область, Україна). У 1898 році Піроцький вмирає. У старості у нього зовсім не було грошей, і, щоб оплатити похорон, були закладені його меблі.
https://ru.wikipedia.org/wiki/Пироцкий,_Фёдор_Аполлонович


Перший в Російський імперії електричний трамвай з'явився в Києві

Перший швидкісний трамвай в СРСР було побудовано в Києві

Тролейбусний поїзд винайшли в Києві

Між лівим і правим берегом Дніпра в Києві немає трамвайного сообщения, але було

Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/transport/8_309.html


Попередня статтяНаступна стаття
[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2024. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"