Біоетанол в бензині: свого спирту не вистачає й він дорожче за бензин, а синтетичний етиловий спирт не використовуютьЗ 2014 року українські водії заправлятимуть свої авто іншою сумішшю. Щонайменше п'ять відсотків у складі безнину становитиме біоетанол – це так званий зневоднений спирт. Така норма, прописана в Законі України від 19 червня 2012 року № 4970-VI "Про внесення змін до деяких законів України щодо виробництва та використання моторних палив з вмістом біокомпонентів", до кінця 2014 року – рекомендаційна. Добавка начебто робить бензин екологічно чистішим. А також використання біоетанолу власного виробництва могло б зменшити енергозалежність України. Але це економічна дурість, адже вартість літру спирту сягає 15-18 грн, а бензину лише 11 грн. Тому треба спирт бензином розбавляти, щоб подешевшав! Бо в іншому випадку зі всіма акцизами він подорожчає, адже в дешевший бензин додаватимуть дорожчий етанол. При цьому кажуть що у нас біоетанолу може свого не вистачити на початках. Для дотримання 5%-й норми обов'язкового вмісту біокомпонентів в сумішевих бензинах, максимальна розрахункова потреба в біоетанолі на внутрішньому ринку становить близько 215 тис. т на рік, з урахуванням обсягу споживання бензинів в Україні, що досяг в 2012 році 4 млн 197 тис. т " , - зазначив Олександр Григорович, директор Департаменту інженерно-технічного забезпечення та сільськогосподарського машинобудування МінАПК. За оцінками МінАПК, виробничі потужності з випуску біоетанолу в Україні становлять 150 тис. тонн на рік. Після перепрофілювання та модернізації спиртозаводів, для чого необхідно близько 350 млн. грн., Можливості для виробництва біоетанолу в країні зростуть до 350 тис. тонн на рік. За розрахунками заступника директора НТЦ «Психея» Геннадія Рябцева, спіртобензін і так буде дорожче звичайного на 2 грн за літр - близько 13 грн. «Операція змішування обкладається 20% ПДВ, а літр нашого безводного спирту зараз наполовину дорожче літра бензину», - говорить він. Плюс ще ГОСТів немає і невідомо як поведуть себе двигуни нових автомобілів, старі і так звикли їхати на "бодязі". Крім того кукурудзу можна тваринам згодувати й м’ясо мати, а не авто заправляти зробленим с неї спиртом… Адже мова йде чомусь лише про біоетанол, але для автомобілів підійшов би і синтетичний етиловий спирт, а у нас роблять вигляд, що такого спирту не існує. Технічний етиловий спирт – для техніки! Аже кажуть, що собівартість синтетичного спирту - сирцю в 4 рази менше собівартості харчового спирту. Крім того варто згадати і про гідролізний спирт та будувати гідролізні заводи для виробництва спирту з тирси та соломи, а не традиційні спиртові з бродінням.
Віталій МОСЕЙЧУК Податковий кодекс не визнає відновлювальними джерелами енергії біодизель, біоетанол та біобутанол Виробники біоетанолу не можуть виробляти спирт етиловий хоча це одне й те саме
ЗАКОН УКРАЇНИ (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2013, № 19-20, ст.177) Верховна Рада України постановляє: I. Внести зміни до таких законів України: 1. Частину четверту статті 4 Закону України "Про підприємництво" (Відомості Верховної Ради УРСР, 1991 p., № 14, ст. 168; Відомості Верховної Ради України, 2000 p., № 36, ст. 299; 2009 р., № 40, ст. 577) викласти в такій редакції: "Діяльність, пов’язана з виробництвом бензинів моторних сумішевих або з додаванням (змішуванням) біоетанолу та/або біокомпонентів на його основі до вуглеводневої основи (бензинів, фракцій, компонентів тощо), здійснюється підприємствами, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики в паливно-енергетичному комплексі". 2. Абзац третій статті 2 Закону України "Про альтернативні види палива" (Відомості Верховної Ради України, 2000 р., № 12, ст. 94; 2009 р., № 40, ст. 577) замінити чотирма абзацами такого змісту: "поетапне збільшення нормативно визначеної частки виробництва і застосування біопалива та сумішевого палива моторного. Вміст біоетанолу в бензинах моторних, що виробляються та/або реалізуються на території України, становитиме: у 2013 році - рекомендований вміст не менш як 5 відсотків (об’ємних); у 2014-2015 роках - обов’язковий вміст не менш як 5 відсотків (об’ємних); з 2016 року - обов’язковий вміст не менш як 7 відсотків (об’ємних)". У зв’язку з цим абзаци четвертий - дев’ятий вважати відповідно абзацами сьомим - дванадцятим. II. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
Президент України В.ЯНУКОВИЧ
м. Київ 19 червня 2012 року
№ 4970-VI Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/transport/8_289.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2024. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|