У Києві є недобудовані дотепер тунелі під ДніпромНа обох берегах Дніпра перебувають масивні залізобетонні спорудження. Одне з них нагадує гігантський підводний човен з рубанням, що перебуває на Оболоні. Ще два об'єкти — наземний тунель і циліндричний стовбур глибокої шахти — перебувають на Нижніх Садах. Найбільше враження робить значних розмірів тунель на Жуковом острові, що поступово йде під русло Дніпра. Будівництво проводилося протягом 1936-1941 років, здача в експлуатацію планувалася на 1944 рік. Ідея побудувати тунелі була викликана військовою необхідністю - два залізничні мости береги, що з'єднують, Дніпра, у випадку війни можна було легко зруйнувати авіацією, перервавши підвіз боєприпасів і поповнень для частин, що обороняють Київ. Були закладено два тоннельных переходу під руслом: Північний (Оболонь — Вигуровщина) і Південний (Жуков острів — Осокорки). Будівництво здійснювалося в умовах таємності. На ній працювали інженерні частини РККА й робочі тресту «Гідрошляхбуд» ( до 20 тисяч людей). Після початку Великої Вітчизняної війни продовження «будівництва № 1», як воно позначалося в документах, визнали недоцільним. 6 серпня 1944 року Державний Комітет Оборони (ДКО) СРСР прийняв постанову № 6326 « Про поновлення будівництва Південного залізничного тоннельного переходу під р. Дніпро в м. Києва (будівництво № 1 НКПС)». Документ мав грифа « абсолютно секретно» (сс). У цей час документ розсекречений і перебуває на зберіганні в Російському державному архіві соціально-політичної історії. У листопаді 1944 року прийнята постанова СНК УРСР і ЦК КП(б)У по Будівництву №1. Тунелі під Дніпром дотепер не добудовані, і могли б придасться, наприклад, замість мостів або для метро. Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/ transport/8_264.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|