Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА VIII. МАРАЗМИ ТРАНСПОРТУ

Для керування мотоциклом з колискою, квадроциклом, трициклом або мотоколяскою потрібні права водія категорії B1

Досі для керування мотоциклом з колискою або причепом, трициклом було достатньо прав водія категорії «А», а для керування мотоколяскою можна було мати категорію «А» або «В». Але постанова Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2011 року внесла зміни до Правил дорожнього руху: "… Транспортні засоби належать до таких категорій: В1 -квадро і -трицикли, мотоцикли з боковим причепом, мотоколяски та інші триколісні (чотириколісні) мототранспортні засоби, дозволена маса яких не перевищує 400 кг".

Однак згідно пункту 5 додатка 6 Конвенції про дорожній рух, якою передбачено, що керування мотоциклом з коляскою чи без неї, а також трициклом, маса якого без навантаження не перевищує 400 кг, потрібне водійське посвідчення з категоріями "А" або "А1", а не "В1". Але окружний Адміністративний суд міста Києва в Постанові від 14.06.2012 р. у справі N 2а-3973/12/2670 вирішив, що Кабінет Міністрів України правий… А чому би для мотоколясок не запровадити категорію С, а для мотоциклів з причепом – «E», шановні міністри. Дивина, десятками років діяла категорія «А» для цих транспортних засобів, і що змінилося з цими ТЗ, мотоколяски стали літати?

Цікаво, що для керування автомобілями з причепом не потрібна інша категорія, аніж "В", а для мотоцикла з причепом потрібна категорія, інша за "А". Де логіка? Тим більше, що мотоцикл з боковим причипом це зовсім не гоночний транспортний засіб, а робоча конячка...

Петро ПАТЛАТИЙ

02.11.2012

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ПОСТАНОВА

14.06.2012 р.

Справа N 2а-3973/12/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії суддів: головуючої - судді Пісоцької О. В., суддів - Кармазіна О. А., Шейко Т. І. (за участю секретаря судового засідання - Швечикової В. Ю.), розглянувши у приміщенні суду у місті Києві у відкритому судовому засіданні справу за позовною заявою ОСОБА_5 до Кабінету Міністрів України про визнання незаконною та нечинною постанову у певній частині, зобов'язання привести нормативно-правовий акт у відповідність вимогам чинного законодавства та Конвенції про дорожній рух, встановив:

ОСОБА_5 (далі - ОСОБА_5, позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Кабінету Міністрів України (далі - відповідач), в якій просить:

- визнати незаконною та не чинною постанову Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2011 року в частині змін пункту 10, що вносяться до Правил дорожнього руху: "… Транспортні засоби належать до таких категорій: В1 -квадро і -трицикли, мотоцикли з боковим причепом, мотоколяски та інші триколісні (чотириколісні) мототранспортні засоби, дозволена маса яких не перевищує 400кг",

- зобов'язати відповідача привести Правила дорожнього руху України у відповідність до вимог чинного законодавства України та норм Міжнародної Віденської Конвенції, скасувавши або змінивши відповідний абзац пункту 10 постанови Кабінет Міністрів України від 26 вересня 2011 року N 1029 протягом п'яти робочих днів із дня набрання чинності рішенням суду.

В обґрунтування позову ОСОБА_5 зазначив, що внесення постановою N 1029 змін до пункту 10 Правил дорожнього руху не відповідає додатка 6 Конвенції про дорожній рух, якою передбачено, що керування мотоциклом з коляскою чи без неї, а також трициклом, маса якого без навантаження не перевищує 400 кг, потрібне водійське посвідчення з категоріями "А" або "А1", а не "В1". Вказує на те, що внесені до Правил дорожнього руху зміни порушують його права з огляду на те, що він, як власник двох мотоциклів, міг їх експлуатувати і з боковим причепом, і без нього, проте за водійським посвідченням з дозволеними категоріями "А" та "В" він, з урахуванням спірної постанови Кабінету Міністрів України, позбавляється права на керування вказаними транспортними засобами з боковими причепами, оскільки для цього потрібно мати окрему категорію "В1". Звертав увагу суду на незаконність постанови й з огляду на те, що остання мала б передбачити обставини, за якими на власників мотоциклів, які одержували посвідчення водія за категорією "А" на час відсутності вказаних змін в Правилах дорожнього руху, її положення не повинні застосовуватись, оскільки це є порушенням конституційного принципу неприпустимості зворотної дії законів у часі, закріпленого статтею 58 Конституції України.

У судовому засіданні ОСОБА_5 просив позов задовольнити, додатково повідомивши суд про те, що не має бокових причепів до мотоциклів, а лише має бажання їх придбати в майбутньому.

Представник Кабінету Міністрів України у судові засідання не прибув, тоді як належним чином повідомлений про час, дату та місце судового розгляду даної справи.

Відповідач не звертався до суду з заявами про визнання позову ОСОБА_5 та - з письмовими запереченнями стосовно задоволення вимог останнього.

Відповідно до частин 3, 4, 5 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України оголошення про відкриття провадження у даній адміністративній справі опубліковано в офіційному періодичному виданні "Офіційний вісник України", випуск за N 25, 9 квітня 2012 року.

Згідно з частиною 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України 14 червня 2012 року о 09 год. 26 хв. у відкритому судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови про відмову у задоволенні позову у повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, врахувавши пояснення позивача, судом встановлено наступне.

ОСОБА_5 є власником двох мотоциклів марки HONDA без бокових причепів за реєстраційними номерами НОМЕР_1 та НОМЕР_2, що підтверджується відповідними свідоцтвами про реєстрацію транспортних засобів. Також зі змісту посвідчення водія ОСОБА_5 серії НОМЕР_3 вбачається, що категорії транспортних засобів, керування якими дозволено позивачу, є "А" та "В". Позивачем у судовому засіданні зазначено, що на час вирішення даного спору причепів до мотоциклів не придбав, проте має намір їх купити в майбутньому.

26 вересня 2011 року Кабінетом Міністрів України видано постанову "Про внесення змін до Правил дорожнього руху" за N 1029 (далі - Постанова N 1029), якою внесено зміни до Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року N 1306 (з наступними змінами та доповненнями).

Так, пунктом 10 Постанови частину пункту 2.13 викладено в такій редакції: "…Транспортні засоби належать до таких категорій: В1 -квадро - і трицикли з боковим причепом, мотоколяски та інші триколісні (чотириколісні) мототранспортні засоби, дозволена максимальна маса яких не перевищує 400 кілограмів…".

Постанова N 1029 набрала чинності з дня опублікування в офіційному періодичному виданні "Урядовий кур'єр", N 190 - 14 жовтня 2011 року.

Згідно з пояснювальною запискою Міністерства внутрішніх справ України проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Правил дорожнього руху" вносився на виконання Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень" від 5 липня 2011 року N 3565-VI, Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху" від 24 вересня 2008 року N 586-VI та частини 1 пункту 2 Плану організації підготовки проектів актів, необхідних для забезпечення реалізації Закону України від 17 лютого 2011 року N 3045-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дорожньо-транспортних пригод та виплати страхового відшкодування", схваленого на засіданні Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року (протокол N 28).

Проект вказаного нормативно-правового акта погоджено: без зауважень - Міністерством фінансів України; із зауваженнями (враховані частково) Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Урядовим уповноваженим з питань дерегуляції господарської діяльності.

Міністерством юстиції України за результатами правової експертизи прийнято висновок від 09 вересня 2011 року, відповідно до якого нормативно-правовий акт погоджено із зауваженнями в частині невідповідності актам законодавства, що мають вищу юридичну силу, невідповідності вимогам нормопроектувальної техніки та наявності корупціогенних норм.

З'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши, відповідно до статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України, докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору в межах заявлених вимог, суд дійшов наступних висновків.

Згідно з частиною 1 статті 117 Конституції України Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання.

Відповідно до статті 50 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" від 7 жовтня 2010 року N 2591-VI Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України видає обов'язкові для виконання акти - постанови і розпорядження (частина 1). Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України (частина 2).

Постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року за N 950 затверджено Регламент Кабінету Міністрів України (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 року N 712, чинного на час видання постанови 1029; далі - Регламент N 950), яким передбачено, що акти Кабінету Міністрів нормативного характеру видаються у формі постанов (пункт 1 параграфу 39). Водночас, відповідно до параграфу 43 Регламенту N 950 головним розробником проекту акта Кабінету Міністрів є орган, який здійснює його підготовку (пункт 1). Підготовку проектів актів Кабінету Міністрів здійснюють відповідно до своєї компетенції міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації (пункт 2). Головний розробник зобов'язаний погодити проект акта Кабінету Міністрів з усіма заінтересованими органами, а також з Мінфіном та Мінекономіки (за винятком проекту розпорядження з кадрових питань).

Правові та соціальні основи дорожнього руху з метою захисту життя та здоров'я громадян, створення безпечних і комфортних умов для учасників руху та охорони навколишнього природного середовища визначається Законом України "Про дорожній рух" від 30 червня 1993 року N 3353-XII (з урахуванням відповідних змін на час видання спірної постанови; далі - Закон України N 3353).

Законом України N 3353 передбачено, що державне управління у сфері дорожнього руху та його безпеки здійснюється, зокрема Кабінетом Міністрів України (частина 1 статті 3); до компетенції Кабінету Міністрів України у сфері дорожнього руху належить, у тому числі підготовка проектів законів, нормативних актів з питань дорожнього руху та його безпеки, а також відповідальності за їх порушення на території України (абзац 2 статті 4); розробка і затвердження державних програм розвитку дорожнього руху та його безпеки на автомобільних дорогах, вулицях і залізничних переїздах, вимог екологічної безпеки, а також програм координації використання всіх видів транспорту загального користування (автомобільний, залізничний, повітряний, водний) (абзац 4 статті 4); контроль за виконанням законодавства про дорожній рух (абзац 8 статті 4); встановлення єдиних вимог щодо конструкції та технічного стану транспортних засобів, що експлуатуються в Україні; визначення порядку здійснення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів, проведення їх обов'язкового технічного контролю та визначення обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, визначення переліку обладнання, необхідного для одержання суб'єктами господарювання права на здійснення обов'язкового технічного контролю транспортних засобів, призначених для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування та зареєстрованих у підрозділах Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України (далі - суб'єкти проведення обов'язкового технічного контролю), а також переліку документів, що подаються для одержання такого права та інші повноваження, визначені цим Законом (абзац 13 статті 4).

Згідно зі статтею 15 Закону України N 3353 кожний громадянин, який досяг визначеного цим Законом віку, не має медичних протипоказань та пройшов повний курс навчання за відповідними програмами, може в установленому порядку отримати право на керування транспортними засобами відповідної категорії (частина 1). Підготовка, перепідготовка і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів здійснюються в акредитованих закладах незалежно від форми власності та підпорядкування, які за результатами атестації отримали відповідний атестат. Порядок підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів визначається Кабінетом Міністрів України.

Право на керування транспортними засобами відповідної категорії підтверджується посвідченням водія транспортного засобу з установленим терміном дії. На території України, відповідно до Конвенції про дорожній рух, діють національні та міжнародні посвідчення водія. Порядок видачі, обміну та встановлення терміну дії таких посвідчень визначається Кабінетом Міністрів України.

Отже, наведені положення Закону свідчать про наявність повноважень у Кабінету Міністрів України на видання вказаного нормативно-правового акта, у тому числі -в оскаржуваній частині.

Відповідно до частини 2 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи, які є суб'єктами правовідносин, у яких буде застосовано цей акт.

Як вище судом встановлено, ОСОБА_5 є власником двох мотоциклів без причепів, водієм категорій транспортних засобів - "А" та "В", і на час вирішення даного спору має бажання придбати причепи до вказаних транспортних засобів, а тому суд дійшов висновку, що позивач є суб'єктом правовідносин, у яких може бути застосовано оскаржувані положення Постанови N 1029.

Водночас, посилання позивача на невідповідність спірного нормативно-правового акта Конституції України є такими, що врахуванню не підлягають, оскільки, згідно з пунктом 1 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України, окружний адміністративний суд може досліджувати та оцінювати акти Кабінету Міністрів України виключно на предмет законності (відповідності закону), тоді як оцінка даних актів на предмет відповідності Конституції України є компетенцією Конституційного Суду України (стаття 150 Конституції України, статті 13 Закону України "Про Конституційний Суд України").

Є безпідставними й твердження позивача про те, що оскаржувана частина Постанови N 1029 суперечить положенням Конвенції про дорожній рух від 08 листопада 1968 року (далі - Конвенція), учасницею якої є Україна. Так, твердження позивача спростовується пунктом 6 додатка 6 "Національне посвідчення водія" Глави 6 "Перехідні положення" Конвенції: "…В соответствии с национальными законодательствами могут указываться дополнительные категории транспортных средств, не принадлежащие к вышеупомянутым категориям А - Е, подкатегории в рамках категорий и сочетание категорий, которые должны быть точно указаны в водительском удостоверении..." (рос. ).

Не підлягають врахуванню як безпідставні також посилання ОСОБА_5 й на невідповідність оскаржуваної частини Постанови N 1029 положенням постанови Кабінету Міністрів України "Про Правила дорожнього руху" від 10 жовтня 2001 року N 1306, які втратили чинність у зв'язку з виданням оскаржуваного нормативно-правового акта.

Не можуть бути також визнані обґрунтованими твердження позивача стосовно того, що з прийняттям частини спірної постанови його право на користування власним майном (мотоциклом) не може бути реалізовано у повному обсязі без оплатної заміни водійського посвідчення на нове з підкатегорією "В1". Такі доводи є хибними, оскільки для користування наявним майном позивача спірна частина Постанови N 1029 не визначає жодних додаткових умов. Водночас, з придбанням та використанням причепу до мотоциклу виникне необхідність мати додаткові навики його експлуатації, що об'єктивно зумовить одержання дозволу на керування відповідною категорією транспортного засобу, необхідного для безпеки дорожнього руху.

Разом з тим, позивачем не зазначено жодного доводу щодо невідповідності спірної частини Постанови N 1029 законам України.

Відповідно до частин 1, 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Згідно з частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Доказів, які б свідчили про обґрунтованість вимог позивача, останній суду не надав. Враховуючи, що відповідач, видаючи оскаржувану частину нормативно-правового акта діяв в межах повноважень та у спосіб, що визначені чинним законодавством, вимоги статей 2, 11, 162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення даного позову ОСОБА_5

Керуючись статтями 7, 9, 11, 69 - 72, 86, 158 - 163, 167, 171 Кодексу адміністративного судочинства України Окружний адміністративний суд міста Києва, постановив:

ОСОБА_5 у задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуюча суддя:

О. В. Пісоцька

Судді:

О. А. Кармазін

 

Т.І. Шейко

 

Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/transport/8_245.html


Попередня статтяНаступна стаття
[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"