Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА VIII. МАРАЗМИ ТРАНСПОРТУ

ДЛЯ АВТОМОБІЛІВ, ЩО БУЛИ В КОРИСТУВАННІ ДО 5 РОКІВ, АКЦИЗНИЙ ЗБІР ТА ВВІЗНЕ МИТО ЗБІЛЬШЕНО З 20 ЛЮТОГО 2001 РОКУ У ДВА РАЗИ, ПОНАД 5 РОКІВ - У ТРИ РАЗИ

Згідно з Законом України від 07.12.2000 р. №2134-III "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо регулювання ринку автомобілів в Україні" (далі - Закон), з 20 лютого 2001 року тимчасове ввезення легкових автомобілів на митну територію України фізичними та юридичними особами - резидентами дозволятиметься тільки після сплати мита та інших податків, що сплачують при імпорті автомобілів.

Ставки акцизного збору і специфічного ввізного мита на легкові автомобілі залежно від віку автомобіля для автомобілів, що були в користуванні, значно збільшено. Для автомобілів, що були в користуванні до 5 років, - у два рази, понад 5 років - у три рази.

Таким чином, на митниці з урахуванням ПДВ тепер треба сплатити близько 100 відсотків вартості придбаної іномарки, що була у користуванні, державі. Закон скасував таку популярну схему уникнення оподаткування митними зборами, як продаж конфіскованого тимчасово ввезеного автомобіля за ухвалою суду без сплати податків та зборів. Ліквідовано дешеве поагрегатне розмитнення автомобілів.

Черговий "подарунок" влади для автомобілістів. Знову з "метою стимулювання виробництва автомобілів" в Україні, щоправда, тепер вже з доповненням "недопущення випадків ухилення від оподаткування при їх ввезенні та продажу", значно збільшено ввізне мито та акцизний збір на легкові автомобілі, що були в користуванні понад 5 років.

Нагадаємо, що, відповідно до статті 71 Митного кодексу, товари та інші предмети тимчасово ввозяться на митну територію України чи тимчасово вивозяться за межі цієї території на строк, що не перевищує одного року з дня пропуску через митний кордон України.

Згідно із заявою підприємств чи громадян, цей строк може бути продовжено Державною митною службою України з урахуванням тривалості господарської, наукової, гуманітарної та інших видів діяльності, що здійснюється з використанням таких товарів та інших предметів.

Тимчасове ввезення чи тимчасове вивезення товарів та інших предметів здійснюється під зобов'язання про зворотне вивезення (ввезення). Якщо інше не передбачено законодавством України, товари та інші предмети, що пропускаються через митний кордон України у таких випадках, мають бути повернуті на митну територію України або вивезені за її межі без будь-яких змін, крім природного зношення.

Товари та інші предмети при зворотному ввезенні на митну територію України або зворотному вивезенні за межі цієї території можуть бути пропущені будь-якою митницею. Митниця, що здійснює зворотний пропуск товарів та інших предметів, зобов'язана повідомити про це митницю, що здійснювала попередній пропуск цих товарів та інших предметів.

Але Законом у статтю 71 Митного кодексу внесено жорсткі зміни, які фактично економічно забороняють тимчасове ввезення автомобілів резидентам України (щоправда, фактично тимчасово ввезені автомобілі заборонено експлуатувати ще з 1 січня 2000 року).

Тепер тимчасове ввезення легкових автомобілів на митну територію України фізичними та юридичними особами - резидентами дозволятиметься тільки після сплати мита та інших податків, які сплачують при імпорті автомобілів. В той же час Законом не передбачено повернення цих платежів при вивезенні транспортного засобу, що інакше як грабіж на великій дорозі розцінювати не можна. Це виглядає так само безглуздо, якщо кредитор не поверне позичальнику заставу після погашення кредиту.

Нагадаємо, що на початку року Наказом Державної митної служби України від 28.03.2000 р. №173 "Про затвердження Порядку застосування митного режиму тимчасового ввезення (вивезення)" (див. "Документи для роботи" №22/2000) удвічі розширено перелік товарів, що пропускаються на митну територію України у режимі тимчасового ввезення і ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності (не плутати з тимчасовим ввезенням громадянами).

Нерезиденти - фізичні особи, які визначені власниками легкових автомобілів у момент перетину митного кордону, можуть тимчасово ввозити їх для власних потреб. При тимчасовому ввезенні автомобіля необхідно надавати документ, що підтверджує його реєстрацію за межами України.

Автомобілі, тимчасово ввезені під письмове зобов'язання про зворотне вивезення, не можуть бути передані у володіння або користування іншим особам. Законом передбачена обов'язкова сертифікація нових транспортних засобів, які ввозяться на митну територію України суб'єктами підприємницької діяльності або фізичними особами.

Ставки акцизного збору і специфічного ввізного мита на легкові автомобілі залежно від віку автомобіля для автомобілів, що були в користуванні, значно збільшено. Для автомобілів, що були в користуванні до 5 років, - у два рази, понад 5 років - у три рази. Таким чином, на митниці з урахуванням ПДВ тепер треба сплатити 100 відсотків вартості придбаної іномарки, що була в користуванні!

З 1 січня 2003 року буде заборонено реалізацію на внутрішньому ринку України та ввезення на митну територію України легкових автомобілів, не обладнаних каталізатором. При цьому не уточнено, яких саме автомобілів: нових або уживаних, тобто слід розуміти, що це стосується і автомобілів, наприклад, 1980 року випуску, але ж для них конструктивно не передбачено жодних каталізаторів, а якість нашого палива зведе нанівець будь-який каталізатор.

А завтра законодавці заборонять продаж будь-яких автомобілів, які не обладнані подушками безпеки або системами навігації та супутниковими телефонами. Смішно це виглядає. Закон набирає чинності через 45 днів з дня його опублікування, тобто з 20 лютого 2001 року.

Також Законом визнано такими, що втратили чинність, статтю 3 Декрету Кабінету Міністрів України від 11.01.93 р. №2-93 "Про порядок обкладення митом предметів, які ввозяться (пересилаються) громадянами в Україну" та додаток до Декрету, які дозволяли проводити дешеве поагрегатне розмитнення легкових автомобілів.

Нагадаємо, що статтею 3 Декрету Кабінету Міністрів України від 11.01.93 р. №2-93 "Про порядок обкладення митом предметів, які ввозяться (пересилаються) громадянами в Україну", встановлено, що транспортні засоби та запасні частини до них (крім вироблених у країнах - учасницях Співдружності Незалежних Держав), що ввозяться (пересилаються) на митну територію України громадянами, які постійно проживають в Україні, підлягають обкладенню митом за ставками згідно з додатком. А в додатку зазначено, що ставки мита для громадян на будь-які двигуни внутрішнього згоряння за 1 куб. см - 0,05 євро.

Однак між Декретом та Постановою Кабінету Міністрів України від 09.07.2000 р. №936 "Про внесення змін до ставок ввізного мита на окремі види товарів", якою значно підвищено ставку імпортного мита на автомобільні двигуни з робочим обсягом циліндра понад 1 тис. куб. см, що були у вжитку (до 1,5 євро за куб.см, див. "Документи для роботи" №26/2000), виникла правова колізія, яка не давала застосовувати Постанову. Тепер Закон цю колізію вирішив на користь державного бюджету.

Тобто тепер мито за товар з кодом ГС 84.07 34 300 (двигуни із зворотно-поступальним рухом поршня, що використовуються для транспортних засобів групи 87, з робочим об'ємом циліндра двигуна понад 1000 куб. см, що були у вжитку) збільшено до 1,5 євро (повна і пільгова ставки) за 1 куб. см.

Зазначимо, що код 84.07 стосується двигунів з запалюванням від іскри, тобто дизельні двигуни (код 84.08) під дію Постанови не підпадають, для них діють ставки Єдиного митного тарифу - 5 відсотків пільгова ставка і 10 відсотків - повна, що стимулюватиме поагрегатне розмитнення автомобілів з дизельним двигуном.

Також Закон скасував таку популярну схему уникнення оподаткування митними зборами, як продаж конфіскованого тимчасово ввезеного автомобіля за ухвалою суду без сплати податків та зборів.

Таким чином, тим, хто бажав пригнати вживану іномарку, треба поспішати, щоб ввезти її до 20 лютого 2001 року за старими ставками ввізного мита та акцизного збору. До речі, це може призвести до підвищеного попиту на готівковому валютному ринку, адже за кордоном за гривні нічого не купиш.

Закон фактично поставив поза законом автомобілі віком від 5 до 8 років включно. Таким чином, стає "вигідно" ввозити автомобілі віком до 5 років або нові, або придбавати в Україні легкові автомобілі марок ВАЗ та ГАЗ.

Є варіанти поагрегатного ввезення дизельних легкових автомобілів або поагрегатного ввезення автомобіля з бензиновим двигуном, який, в свою чергу, теж розібрано. Але виникнуть складнощі з постановкою на облік такої конструкції.


Попередня статтяНаступна стаття

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"

 


[an error occurred while processing this directive]

Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.