Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА VIII. МАРАЗМИ ТРАНСПОРТУ

З 1 ЖОВТНЯ 2000 РОКУ В УКРАЇНІ ЗАБОРОНЕНО ВОДІННЯ АВТОМОБІЛІВ БЕЗ НАЯВНОСТІ СТРАХОВКИ ЦИВІЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ВОДІЯ. ДЛЯ РОЗМІЩЕННЯ НА ТРАНСПОРТНОМУ ЗАСОБІ РЕКЛАМИ НЕОБХІДНО ОТРИМАТИ ДОЗВІЛ ДАІ

Постановою Кабінет Міністрів від 18.08.2000 м. №1276 “Про внесення змін і доповнень в постанови Кабінету Міністрів України від 07.09.98 м. №1388 і від 31.12.93 м. №1094” (див. “Документи для роботи” №36/2000 на стор. 71, надалі - Постанова) змінено правила державної реєстрації транспортних засобів: в реєстраційних документах тепер не вказуватиметься номер двигуна; з 1 жовтня 2000 року замість доручення запроваджується тимчасовий реєстраційний талон, стає обов'язковою наявність страховки цивільної відповідальності водія, для розміщення на транспортному засобі реклами тепер необхідно отримати дозвіл ДАІ; фактично дозволено ставити на облік транспортні засоби, зібрані з деталей серійних транспортних засобів. При наявності більше 9 автомобілів юридичні особи повинні мати власне автогосподарство.

Замість доручення для тимчасового водіння автомобіля необхідно мати тимчасове свідоцтво реєстрації транспортного засобу. Для розміщення реклами на авто необхідний дозвіл ДАІ

Постановою внесено зміни в Правила держреєстрації й обліку автомобілів, автобусів, самохідних машин, сконструйованої на шасі автомобілів, мотоциклів всіх типів, марок і моделей, причеп, напівпричепів і мотоколясок, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.98р. №1388 (набирають чинності від дня опублікування Постанови). Тепер не приймаються до реєстрації транспортні засоби (ТЗ), зібрані з вузлів та агрегатів серійних транспортних засобів без дотримання вимог Закону України від 30.06.93р. №3353-XІІ  “Про дорожній рух”. Стаття 29 згаданого Закону передбачає, що до участі у дорожньому русі допускаються транспортні засоби, конструкція і технічний стан яких відповідають вимогам діючих в Україні правил, нормативів і стандартів, що мають сертифікат на відповідність цим вимогам і пройшли державний технічний огляд (за винятком транспортних засобів, що не підлягають огляду). Таким чином фактично Постановою дозволено ставити на облік власноруч зібрані серійні автомобілі за умови підтвердження відповідності зібраного автомобіля державним стандартам, а раніше саморобний автомобіль з нестандартних деталей можна було поставити на облік, а зібраний з серійних - ні (це розглядалося як засіб проти угонів автомобілів).

Тепер при реєстрації придбаного транспортного засобу необхідна письмова оцінка його фахівцем, минулим підготовку у встановленому порядку і що має відповідні документи. Вочевидь така вимога направлена на збільшення комісійної винагороди комісійним магазинам за видачу довідок-рахунків та збільшення надходжень від державного мита та пенсійного збору у разі посвідчення дарчих, договорів міні та купівлі-продажу автомобілів у нотаріусів.

Тепер з 1 жовтня 2000 року при передачі транспортного засобу в користування і/або розпорядження іншій фізичній або юридичній особі буде недостатньо надати нотаріального завіреного доручення. Зараз підрозділами ДАІ на підставі доручення видаватиметься тимчасовий реєстраційний талон, підтверджуючий право користування і/або розпорядження (напевно що не безкоштовно). Таким чином всі водії, які користуються автомобілями за дорученнями поставлені в цейтнот, адже швидко тимчасові талони отримати не вийде. Запровадження тимчасових талонів також нанівець зведе перспективи в Україні такого бізнесу, як у прокат автомобілів. Чому наш уряд не хоче запроваджувати цивілізовані правила, що якщо автомобіль не зазначено власником в угоні, то ним користуються на  законних підставах, лише маючи посвідчення водія ?

Постановою також передбачено диво-дивне: з 1 жовтня 2000 року для розміщення реклами на транспортних засобах необхідна згода органів ДАІ і згода напевно видаватиметься не безкоштовно. Але справа в іншому. Постанова фактично обмежує право власності на автомобілі, адже при розміщенні вивіски, реклами, наприклад, на власній будівлі, літаку, вагоні, річковому або морському судні тощо жодний державний орган не вимагатиме у вас дозволу, а власники автомобілів мусять отримувати такі дозволи. Тобто є дискримінація власників різних видів транспорту, добре, що не додумалися до дозволів за розміщення реклами на одязі або тілі пішоходів.

Також відповідно до статті 17 Закону України від  03.07.96р. №270/96-ВР “Про рекламу” реклама може розміщуватись на транспортних засобах, автомобільних і залізничних шляхах сполучення загального користування (включаючи смугу відведення), у метрополітені лише за угодою з їх власниками та відповідно до вимог безпеки й правил руху. Але наклеєна або намальована реклама фактично ніяк не може впливати на безпеку руху або суперечити Правилам дорожнього руху (особливо якщо вона розміщена на бортах автомобіля), тому для неї непотрібно і запроваджувати дозволи.

Справа сильно ускладнюється тим, що відповідно до пункту 22  Правил роботи дрібнороздрібної торговельної мережі, які затверджено наказом МЗЕЗторгу від 08.07.96р. №369 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23.07.96 р. за №372/1397, на кузовах автомагазинів, автокафе, авторозвозок, автопричепів, автоцистерн повинен бути нанесений фарбою чіткий напис, що вказує найменування, адресу господарюючого суб'єкта, номер точки пересувної торговельної мережі та номер телефону господарюючого суб'єкта. Тобто на всіх автомобільних торгових точках повинна бути розміщена реклама, але тепер виявляється що на обов’язкові написи треба ще отримувати і дозвіл. Важко зрозуміти логіку уряду, адже це аналогічно тому, щоб при отриманні заробітної плати отримувати дозвіл в Мінпраці, при виконанні судового вироку – отримувати дозвіл прокуратури тощо. Сміх та і годі.

Цікаво, яким буде покарання за їзду з рекламою без дозволу. Напевне можна сказати, що вилучення номерних знаків, як це передбачено в пункті 31.1 Правил дорожнього руху, де передбачено вилучення номерних знаків у разі обладнання без дозволу ДАІ спеціальними звуковими та світловими сигналами не буде, хоча, можливо, творці Постанови забули про те, що вони фактично прирівняли спеціальні звукові та світлові сигнали до розмішеної реклами, але санкції у вигляді штрафу не забаряться, хоча явно такі штрафи не передбачені але можливо застосування аналогічних статей. Нагадаємо, що відповідно до частини третьої статті 126 Кодексу про адміністративні правопорушення керування транспортними засобами водіями, які не мають при собі або не пред'явили чи не передали для перевірки посвідчення, реєстраційних та інших документів, що підтверджують право на керування чи розпорядження транспортним засобом, дорожнього (маршрутного) листа та документів на вантаж, що перевозиться (крім власників транспортних засобів, які використовують їх в індивідуальних некомерційних цілях), талона про проходження державного технічного огляду, - тягне за собою накладення штрафу від одного до двох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17-34 грн.).

В реєстраційних документах тепер не буде жодної згадки про номер двигуна

Однак не все в постанові так погано. Тепер перереєстрація транспортного засобу в зв'язку із заміною двигуна здійснюється у разі зміни типу двигуна, його ваги, робочого об'єму й потужності. Причому (ура !) документів, що підтверджують законність придбання двигуна не вимагаються (тепер взагалі у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу ідентифікаційний номер двигуна не визначатиметься). Звичайно, це спростить реєстрацію транспортних засобів, однак і збільшить кількість угонів автомобілів з метою розбирання на запасні частини та пропозицію крадених автомобілів на ринку (частково або повністю). Також це повинно дещо підвищити ціни на потримані автомобілі при їх продажі на запасні частини.

Не пощастило юридичним особам, які мають більше 9 автомобілів. Реєстрація транспортних засобів за юридичними особами, що мають від 1 до 9 транспортних засобів тепер здійснюється при забезпеченні місць стоянки й зберігання. За наявності у юрособи більше за 9 одиниць транспортних засобів, що дислокуються в одному населеному пункті, передбачене створення автогосподарства. Раніше було простіше: первинна реєстрація транспортних засобів за юридичними особами проводиться за умови забезпечення цих засобів місцями для стоянки й зберігання, а наявність місця для стоянки та зберігання підтверджується договором оренди або іншими документами. Це призведе до перетоку водіїв юридичних осіб у приватні водії, які будуть мати у власності автомобілі і працювати на юридичну особу за договорами. Постановою також у новій редакції викладені вимоги до транспортних засобів, які переобладнуються для перевезення пасажирів.

Друге пришестя страховки цивільної відповідальності водія

Постановою також внесено революційні зміни в Правила дорожнього руху, які затверджені постановою кабінету Міністрів України від 31.12.93р. №1094. З 1 жовтня 2000 року водій транспортного засобу повинен мати при собі  додатково нові документи:

договір обов'язкового  страхування цивільної відповідальності власника транспортного засобу;

дозвіл ДАІ на установку спеціальних сигналів, реклами, якщо на автомобілі розміщені такі сигнали або встановлена реклама;

тимчасовий реєстраційний талон ДАІ (замість довіреності на право управління транспортним засобом).

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


Зупинимося докладніше на договорі обов'язкового цивільного страхування власника транспортного засобу. Водії пам'ятають, що вперше вимога страховки з'явилася з 1 січня 1995 року відповідно до Постанови Кабінету Міністрів від 06.12.94р. №816 "Про внесення доповнень до Правил дорожнього руху", але дуже скоро схаменувся та Постановою від 13.01.95р. №21 "Про призупинення дії постанов Кабінету Міністрів України з питань обов'язкового страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів". Таким чином страхування цивільної відповідальності в Україні відроджено через майже 6 років.

Але зараз Кабінет Міністрів пішов ще далі. Адже якщо раніше за наявності доручення можна було користуватися страховкою власника, то тепер при наявності тимчасового реєстраційного талона страховку необхідно придбавати кожному тимчасовому користувачу автомобіля. До того же нещодавно уряд збільшив розміри страхових платежів за договорами обов'язкового страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів у 9 разів відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.2000 р. №842 "Про внесення змін і доповнень до деяких постанов Кабінету Міністрів України" (див. "Документи для роботи" №24/2000). Також було збільшено мінімальну страхову суму страхування цивільної відповідальності за життя та здоров'я третіх осіб з 2000 грн. до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8500 грн.) і запроваджено мінімальна страхова сума обов'язкового страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів за майно третіх осіб в розмірі 1500 неоподатковуваних мінімумів доходів (25500 грн.). Треба зауважити, що зараз вже не треба буде розбиратися у болючих у всіх сенсах питаннях хто винен у ДТП і чим буде компенсуватиме збитки. Компенсуватиме збитки страхова компанія незалежно від чиєїсь вини у ДТП. Докладніше розміри страхових платежів, які доведеться сплатити кожному водієві, див. у таблиці. Зокрема, для легкових автомобілів пасажиромісткістю до 8 чоловік включно з робочим об'ємом двигуна до 1200 куб. см сума страхових платежів на рік зросла з 8,1 грн. до 4,4 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (74,8 грн.); з робочим об'ємом двигуна від 1200 до 2000 куб. см - з 10,7 грн. до 5,8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (98,6 грн., причому відбулося розширення діапазону робочого об'єму двигуна від 1800 до 2000 куб. см); з робочим об'ємом двигуна понад 2000 куб. см - з 16 грн. до 8,6 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (146,2 грн.). Таким чином найбільш популярні моделі легкових  автомобілів потрапляють під додаткове обкладання страховкою у 100 грн.

Підвищення страхових тарифів особливо боляче вдарить по автотранспортних підприємствах, але Кабмін передбачив нововведення: у разі укладення одним страхувальником договорів обов'язкового страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів щодо 30 і більше транспортних засобів на термін 6 місяців і більше. В цьому випадку розміри страхових платежів зменшуються на 20 відсотків.

За словами президента Української перестрахувальної компанії Нестора Томаліщака, проблем із запровадженням обов’язкового страхування цивільної відповідальності водіїв не існує, всі компанії готові обслуговувати водіїв і вже почали це робити. Страхові тарифи досить помірні і можна вибрати страховку, наприклад, лише на літній період, на один місяць тощо. Однак страховим компаніям наразі не дуже вигідно займатися цим видом страхування через великі накладні витрати, однак за умови масовості страхування, що забезпечується його обов’язковістю, та наявністю програми перестрахування вигідно буде і страховим компаніям. Повний аналіз прибутковості цього виду страхування можна зробити лише через 2-3 роки. Власне страхувальникам цей вид страхування є вигідним., особливо про це знають ті, хто хоча би раз потрапляв у ДТП та компенсував збитки із власної кишені.

При настанні ДТП незалежно від вини водіїв тепер необхідно викликати ДАІ, отримати довідку про ДТП і разом з заявою надіслати до страхової компанії. Далі вже вона власноруч компенсує збитки третім особам, але збитки, заподіяні собі та власному авто треба страхувати окремо. Наразі в Україні є 66 страхових компанії, які мають дозвіл щодо проведення операцій зі страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів.

Розміри страхових платежів за звичайними договорами обов'язкового страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів на території України (грн.).
 

Транспортні засоби 

15 діб 

1 місяць 

2 місяці 

3 місяці 

4 місяці 

6 місяців 

9 місяців 

12 місяців 

Легкові автомобілі пасажиромісткістю до 8 чоловік включно з об'ємом двигуна: 

до 1 200 куб. сантиметрів 

8,5 

11,9

20,4

25,5

32,3

47,6

66,3

74,8

3,4* 

6,8* 

10,2* 

13,6* 

17* 

23,8* 

34* 

37,4* 

від 1 200 до 2 000 куб. сантиметрів 

10,2

13,6

23,8

35,7

45,9

64,6

88,4

98,6

6,8*

10,2* 

17* 

25,5* 

32,3* 

44,2* 

61,2* 

68* 

понад 2 000 куб. сантиметрів 

15,3

14

37,4

51 

64,6

93,5

132,6

146,2

Причепи до легкових автомобілів 

3,4

6,8

8,5 

11,9

13,6

20,4

27,2

28,9

Автобуси з числом місць для сидіння: 

до 20 чоловік 

15,3

18,7

39,1

59,5

78,2

117,3

166,6

176,8

понад 20 чоловік 

18,7

27,2

47,6

71,4

93,5

127,5

176,8

195,5

Вантажні автомобілі вантажопідйомністю: 

до 2 тонн 

15,3

18,7

39,1

59,5

78,2

117,3

166,6

176,8

понад 2 тонни 

18,7

27,2

47,6

71,4

93,5

127,5

176,8

195,5

Причепи до вантажних автомобілів 

6,8

10,2

15,3

20,4

27,2

39,1

52,7

59,5

Мотоцикли та моторолери 

3,4

6,8

8,5 

11,9

13,6

20,4

27,2

28,9

Примітки:

1 * Ці розміри страхових платежів застосовуються під час укладення договорів обов'язкового страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів - пенсіонерів (громадян України), які особисто керують транспортним засобом.

У разі укладення одним страхувальником договорів обов'язкового страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів щодо 30 і більше транспортних засобів на термін 6 місяців і більше зазначені розміри страхових платежів зменшуються на 20 відсотків.

Таким чином пересічному іноземцю або туристу не можна оформити візу на кордоні з Україною (звичайно крім випадків безвізового режиму), а необхідно звертатися до консульської чи дипломатичної установи. Більше того, вже в Україні іноземці не можуть змінити тип отриманої візи (треба вибратися з України і почати процес з початку), але, слава Богу, можуть продовжити термін її дії (лише до 1 року) відповідно до Інструкції про порядок розгляду питань щодо продовження строку перебування в Україні іноземців та осіб без громадянства, яку затверджено наказом Міністерства внутрішніх справ України від 19 листопада 1999 р. №887 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 6 грудня 1999 р. за 3837/4130.


Попередня статтяНаступна стаття


[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"