Укравтодор набрав кредитів на мільярд доларів під державні гарантії без чіткого плану та можливостей погашення цих боргів і став чинником державного дефолтуВ 2007 році Укравтодор взяв кредитів майже на мільярд доларів США під державні гарантії. На початку укладено кредитний договір з Морган Стенлі Iнтернешнл Лімітед під державні гарантії на суму 465 млн. дол. США. Укладення договору узгоджено розпорядженням уряду від 22 серпня 2007 р. за №670-р.
Укравтодор позбавили права будівництва доріг
КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я від 22 серпня 2007 р. N 670-р Київ Про залучення у 2007 році Укравтодором іноземного кредиту для будівництва, реконструкції та ремонту автомобільних доріг загального користування 1. Відповідно до статті 14 Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік” погодитися з пропозицією Укравтодору щодо укладення з компаніями “Морган Стенлі Iнтернешнл Лімітед" як кредитором та "Морган Стенлі & Ко. Iнтернешнл піелсі" як адміністративним агентом договору про залучення під державні гарантії кредиту в сумі 465 млн. доларів США для будівництва, реконструкції та ремонту автомобільних доріг загального користування. 2. Схвалити проект Гарантійної угоди між Кабінетом Міністрів України та компанією "Морган Стенлі & Ко. Iнтернешнл піелсі" щодо виконання зобов'язань за договором, зазначеним у пункті 1 цього розпорядження. Уповноважити Першого віце-прем’єр-міністра України, Міністра фінансів Азарова Миколу Яновича підписати зазначену Гарантійну угоду, дозволивши вносити в разі потреби до її проекту зміни, що не мають принципового характеру.
Прем’єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ Iнд. 2
Через місяць, у 26.09.2007 році, було схвалено ще одне розпорядження за № 802-р "Про додаткове залучення в 2007 році Укравтодором іноземного кредиту для будівництва, реконструкції і ремонту автомобільних доріг загального користування", яким цій державнsї корпорації був наданий дозвіл на додаткову позику від Морган Стенлі Iнтернешнл Лімітед під державні гарантії кредиту в сумі 465 млн. доларів США чи іншій сумі, еквівалентної 2351,750 млн. гривень за офіційним курсом, установленому Національним банком України на день висновку договору, для будівництва, реконструкції і ремонту автомобільних доріг загального користування".
КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я від 26 вересня 2007 р. N 802-р Київ Про додаткове залучення у 2007 році Укравтодором іноземного кредиту для будівництва, реконструкції та ремонту автомобільних доріг загального користування 1. Відповідно до статті 14 Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік” погодитися з пропозицією Укравтодору щодо укладення з банком “Морган Стенлі Банк Iнтернешнл Лімітед" як кредитором та компанією "Морган Стенлі & Ко. Iнтернешнл піелсі" як адміністративним агентом договору про залучення під державні гарантії кредиту в сумі 465 млн. доларів США або іншій сумі, еквівалентній 2351,750 млн. гривень за офіційним курсом, установленим Національним банком України на день укладення договору, для будівництва, реконструкції та ремонту автомобільних доріг загального користування. 2. Схвалити проект Гарантійної угоди між Кабінетом Міністрів України та компанією "Морган Стенлі & Ко. Iнтернешнл піелсі" щодо виконання зобов'язань за договором, зазначеним у пункті 1 цього розпорядження. Уповноважити Першого віце-прем’єр-міністра України, Міністра фінансів Азарова Миколу Яновича підписати зазначену Гарантійну угоду, дозволивши вносити в разі потреби до її проекту зміни, що не мають принципового характеру.
Прем’єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ Iнд. 2
За ці кошти повинні були будуватися і реконструюватися дороги на ділянках Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знаменка, Київ-Харків-Довжанский, Київ-Ковель-Ягодин і інші, включаючи, звичайно, самий коштовний довгобуд, що поглинув мільярди гривень, - Ки-Одеса. Таким чином, загальна сума запозичення склала 930 млн. доларів США, і з тих пір щирих і достовірних звітів про те, як використовуються ці кошти не надходило. Нагадаємо, що будівництво і реконструкція доріг - сама рентабельна галузь з погляду приховування коштів. В 2009 році цю практику, в умовах економічної кризи було продовжено урядом Тимошенко шляхом перекредитування за Постановою від 21 січня 2009 р. N 31. Цікаво, що за кредитом в банку “Кредіт Свісс Iнтернешнл”у сумі 465 млн. доларів США держава гарантій не дала. Невже в Швейцарії є зайві гроші?
За заявою Ю.Тимошенко, шляхом тиску «Укравтодор»
країну готували до дефолту. «Ігор Мітюков, що очолює представництво корпорації
Morgan Stanley, у поті чола разом із президентом країни — своїм давньої іншому —
працює над тим, щоб передчасно зажадати в України повернення кредиту в мільярд
доларів і організувати кросс-дефолт», - повідомила премьер-министр в інтерв'ю
«Дзеркало Тижня». За її словами, цю схему удалося поламати, хоча Нацбанк був
готовий виділити ці гроші. Додатковий маразм полягає в тому, що в Україні майже не має платних доріг, тим більше Укравтодор не має мільярдних доходів в доларах США, а кредити в їхбере. Це відверто схоже на відмивання державних коштів, напевно що і іноземні банкіри тут чи в долі чи щось мають на меті приватизувати за ці борги, адже нормальний банк не може давати мільярдні позички позичальнику, який і мільйону доларів не має (Укравтодор за межами України доріг не будує, і йому би не дозволили іноземці з українською якістю доріг). Таким чином Укравтодор разом з Нафтогазом є головними чинниками державного дефолту України, Але Нафтогаз хоч має надходження в іноземній валюті та трубу, а Укравтодор і доріг не має. Петро ПАТЛАТИЙ
ПОСТАНОВА від 21 січня 2009 р. N 31 Київ
Про надання у 2009 році державних гарантій за зобов’язаннями Державної служби автомобільних доріг Кабінет Міністрів України ПОСТАНОВЛЯЄ: 1. Затвердити Порядок надання у 2009 році державних гарантій за зобов’язаннями Державної служби автомобільних доріг, що додається. 2. Уповноважити Міністра фінансів підписувати документи щодо надання державних гарантій за зобов’язаннями Державної служби автомобільних доріг за умови виконання нею вимог, передбачених у затвердженому цією постановою Порядку. 3. Установити, що вибір кредиторів, які надають Державній службі автомобільних доріг кредити під державні гарантії, а також вибір юридичних радників, які надають зазначеній Службі юридичні послуги, пов’язані з виконанням зобов’язань за кредитами, взятими під державні гарантії у поточному та минулих роках, здійснюється Службою без застосування вимог Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 р. N 921 (Офіційний вісник України, 2008 р., N 80, ст. 2692, N 90, ст. 3006). Прем’єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО Iнд. 27 ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 21 січня 2009 р. N 31
ПОРЯДОК надання у 2009 році державних гарантій за зобов’язаннями Державної служби автомобільних доріг 1. Цей Порядок регулює відносини, пов’язані з наданням відповідно до статті 14 Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік” Кабінетом Міністрів України державних гарантій для забезпечення виконання зобов’язань за внутрішніми та зовнішніми запозиченнями, що здійснюються Укравтодором (далі — державні гарантії), крім зобов’язань за кредитом у сумі 465 млн. доларів США, що передбачається залучити від банку “Кредіт Свісс Iнтернешнл”. 2. Державні гарантії надаються у межах загального обсягу, встановленого Законом України “Про Державний бюджет України на 2009 рік”, у разі, коли розмір зобов’язань Укравтодору щодо повернення запозичень не перевищує 5 млрд. гривень. 3. Запозичення використовуються для виконання зобов’язань, що виникають у зв’язку з фінансуванням проектів будівництва, реконструкції та капітального ремонту автомобільних доріг, у тому числі за залученими у минулі роки кредитами. 4. Для надання державних гарантій Укравтодор подає Мінфіну такі документи: проекти кредитних договорів; відомості про залучені Укравтодором запозичення разом з графіками їх погашення та обслуговування; техніко-економічний розрахунок (бізнес-план) або відповідний фінансово-економічний розрахунок; копію річного балансу за минулий рік з додатками та копію балансу на останню звітну дату з відміткою Головного управління Державного казначейства у м. Києві. 5. До надання державної гарантії Мінфін та Укравтодор укладають договір про відшкодування витрат державного бюджету, які можуть виникнути у разі виконання державою гарантійних зобов’язань. У договорі передбачаються зобов’язання Укравтодору щодо: відшкодування витрат державного бюджету, пов’язаних з виконанням гарантійних зобов’язань; сплати пені за кожний день прострочення відшкодування зазначених витрат; подання Мінфіну інформації, необхідної для проведення моніторингу спроможності Укравтодору виконувати зобов’язання за запозиченнями; обов’язкового погодження з Мінфіном здійснення видатків на будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт автомобільних доріг загального користування у разі недостатності коштів для внесення чергового платежу за кредитами або наявності простроченої заборгованості за кредитами, наданими під державні гарантії, чи заборгованості з відшкодування витрат державного бюджету, пов’язаних з виконанням гарантійних зобов’язань. ____________ Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/transport/8_121.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|