УКРАЇНА МАЄ НАЙВИЩИЙ В
ЄВРОПІ КОЕФІЦІЄНТ ТРАНЗИТНОСТІ, АЛЕ ТРАНЗИТ ЇЇ
ОМИНАЄ
Це ж треба
примудритися так зарегулювати ринок , щоб, маючи
найвищий у Європі показник вигідності
транспортно-географічного положення, неухильно
втрачати позиції у міжнародних і навіть
внутрішніх вантажних перевезеннях.
Попри те, що через
Україну проходить 3 з 9 майбутніх європейських
транспортних коридорів, транзитні вантажопотоки
дедалі частіше почали обминати її територію.
Кому ж цікаво наражатися на тривалі простоювання
біля кордонів, побори на митниці й штрафи,
підставою для яких є невідповідність
вітчизняних нормативів загальноєвропейським.
Якщо докладніше, то перетинання кордону потребує
проходження 7 видів контролю й оформлення
документів по кожному з них. Це забирає принаймні
2 доби, протягом яких лише простій вантажівки
коштує перевізникові 110 грн. Під час ввезення
вантажу митницю треба заздалегідь повідомити, а
якщо цього не зроблено, перевізник втратить
відповідно 4-5 діб та 350-400 грн. І ось осоружна
митниця позаду, та "відстібування"
численним фіскалам тільки починаються. За транзит територією кожної
області, як у середньовічних німецьких
мікрокнязівствах, вітчизняний власник
вантажівки має сплатити 8,5 грн., а іноземний - $30-50.
Крім того, з модерних траків на кшталт
"Вольво", "Івеко" або "Рено" (згідно
з виробленими ще в радянські часи вимогами до мас
і габаритів) пильні працівники
"Укрінтеравтосервісу" не втрачають нагоди
стягнути штраф. Тож на кожних 100 км української
території водієві 38 тонної "єврофури" на
загальнодержавні та місцеві збори й штрафи
доводиться витрачати приблизно $65. А
недовантажувати машину задля уникнення штрафів
означає збільшувати собівартість перевезень. За
деякими оцінками,проїзд транзитної фури з
Польщі до Ростова-на-Дону через Білорусь (єдиний
державний збір за проїзд $20, а пальне - дешевше),
попри додаткові 1000 км шляху, дозволяє зекономити
$200-500. А через уникнення простоїв виходить ще й
швидше.
Міжнародні
вантажні автоперевезення, тис. рейсів
Ввезення
і вивезення
1996 р.
107,5
1997 р.
136,6
1998 р.
135,0
1999 р. (прогноз)
123,9
Транзит
1995 р.
30,0*
183,0
1998 р.
18,2*
124,0
* у тому числі українськими автоперевізниками
(Маразм взято зі статті Богдана
Маліновського "Контракти" констатують:
Вантажоперевезення - бізнес для великих фірм
тому що: влада, силкуючись пожвавити нею ж
пригноблені автоперевезення, нищить при
цьому невеликі фірми і здорову конкуренцію" в
“ГК” №2-3/2000 р.)
[an error occurred while processing this directive]
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. Пропозиції та зауваження
надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється цитування
матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу
маразмів України та сайт
www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України(www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України (www.marazm.org.ua).Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів
для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу
автора з дотриманням вищезгаданих посилань.
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192