Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА VIII. МАРАЗМИ ТРАНСПОРТУ

Обов’язкова страховка цивільної відповідальності для водіїв стала палицією о двох кінцях і її тепер рідко перевірятимуть. Законодавці передбачили позбавлення водійських прав за будь-яку шкоду майну у разі ДТП, але цього нема у разі нанесення шкоди здоров’ю

З 17 листопада 2008 року, згідно зі  статтею 124 КпАП порушення учасниками дорожнього руху правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна, - тягне за собою накладення штрафу від двадцяти до двадцяти п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від шести місяців до одного року.

Відповідно до статті 221 КпАП рішення про винність та накладення адміністративних санкцій водія за статтею 124 КпАП, приймає суд. Таким чином навіть найменше порушення ПДР, яке спричинило пошкодження майна, в гіршому випадку може призвести до втрати прав на строк від 6 місяців до 1 року.

Одночасно відповідно до статті 126 Кодексу про адміністративні правопорушення штраф за відсутність полісу страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів складає 425-850 грн. замість попередніх 8,5-17 грн. А вартість страховки, принаймні на легкові автомобілі та мікроавтобуси, не перевищує розміру цього штрафу, тому їх вигідно придбавати навіть з цього погляду.

Таким чином водіїв у разі ДТП поставили у дурнуватий стан: у разі ДТП слід викликати міліцію, а з іншого боку після складання протоколу винний водій може втратити права. Зауважимо, що на виклику ДАІ наполягають страховики у своїх угодах, хоча відповідно у разі коли під час дорожньо-транспортної пригоди пошкоджено лише застраховані транспортні засоби та немає загиблих і травмованих, допускається оформлення відповідних матеріалів представником страхової організації без участі працівника підрозділу Державтоінспекції за згодою учасників пригоди (Порядок обліку дорожньо-транспортних пригод, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 30.06.2005 р. № 538).

Вихід с такої ситуації є, особливо коли шкода є меншою за суму франшизи, - домовлятися між водіями. Більш того, водій, який застрахований за КАСКО, крім відшкодування за КАСКО в цій, створеній державою ситуації, буде зловживати своїм становищем, і отримувати відшкодування ще і від страхових компанії, якщо оформить пошкодження як наслідок дії третіх осіб...

Маразм цієї ситуації полягає також в тому, що за пошкодження лише здоров’я громадян стаття 124 КпАП не передбачає позбавлення прав, тобто законодавці ставлять шкоду щодо майна вище за шкоду здоров’ю. З іншого боку в цьому разі однозначно слід викликати ДАІ та сподіватися на виплату страхових сум постраждалим без втрати власних прав (звісно, якщо не було алкогольного чи іншого сп’яніння).

Страховка – папірець, який потрібний лише раз на два роки?

Як ми вже казали, штраф за відсутність полісу страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів складає 425-850 грн. Але, виявляється, ДАІ буде тепер її контролювати в меншій кількості випадків, аніж раніше!

Річ у тім, що з 17 листопада нова редакція  статті 35 закону “Про дорожній рух”  передбачає, що під час проведення державного технічного огляду працівниками Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України здійснюється контроль за наявністю полісів обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (страхового сертифіката “Зелена картка") (крім осіб, які відповідно до закону звільнені від цього виду обов’язкового страхування), внесенням власниками транспортних засобів обов’язкових платежів, у тому числі податку з власників транспортних засобів, сплатою штрафів, за порушенням правил, норм і стандартів у сфері безпеки дорожнього руху, а також за своєчасністю проходження медичного огляду водіями.

Крім того раніше, відповідно до статті 21 Закону України “Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів" з урахуванням положень пункту 21.3 цієї статті на території України забороняється експлуатація транспортного засобу (за винятком транспортних засобів, щодо яких не встановлено коригуючий коефіцієнт в залежності від типу транспортного засобу) без поліса обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності, чинного на території України, або поліса (сертифіката) обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності, укладеного в іншій країні з уповноваженою організацією із страхування цивільно-правової відповідальності, з якою МТ СБУ уклало угоду про взаємне визнання договорів такого страхування.

А тепер частина третя цієї статті говорить про те, що контроль за наявністю договорів обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів здійснюється:

Державтоінспекцією МВС України під час проведення державного технічного огляду, реєстрації (перереєстрації) транспортних засобів, а також при складанні протоколів щодо порушень правил дорожнього руху та оформленні матеріалів дорожньо-транспортних пригод;

органами Державної прикордонної служби України під час перетинання транспортними засобами державного кордону України.

Таким чином просто так на дорозі поліс перевіряти ДАІ не має права.  Така ситуація, на думку страховиків, приведе до падіння ринку автострахування, яку будуть придбавати в основному лише перед техоглядом. Але страховики згодні навіть на таку редакцію закону, тому що досі поліси взагалі ніхто не мав права офіційно перевяти (лише щодо того чи є вони). Небезпечним фактом також є те, що експерти подейкують, що на ринку страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів залишиться лише 10-15 страхових компаній. Інші підуть через збитковість цього виду страхування. За даними Моторного (транспортного) страхового бюро, в Україні зареєстровано близько 11 млн. автомобілів, з них застраховано приблизно 35%. За дев'ять місяців поточного року страховики продали 4,537 млн. полісів на суму 844,849 млн. грн. (середня ціна 186 грн.), відшкодували - 314,046 млн. грн.

Страховики пояснюють вилучення пункту про обов'язкові перевірки наявності полісів надмірною завантаженістю співробітників ДАІ, які мусять слідкувати більше за безпекою на дорогах, а не за наявністю стикерів чи страховок, які самі по собі на безпеку руху не впливають. А насправді при їзді просто слід дотримуватися давньої приказки: “Тихіше їдеш – далі будеш”.

Звісно є ще підпункт "ґ" пункту 2.1 Правил дорожного руху про те, що водій повинен мати  поліс (сертифікат) обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Водії, які відповідно до законодавства звільняються від обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів на території України, повинні мати при собі відповідні підтвердні документи (посвідчення). Але міліція в першу чергу, як і будь-який інший орган державної влади, в першу чергу повинна керуватися Законами, а не Правилами. Принаймні так говорить Конституція. І ось Закон не передбачає перевірок полісів даішниками на дорогах. А Правила дорожного руху в цій частині просто суперечать українським Законам
 

Віталій МОСЕЙЧУК

Європротокол звільняє від штрафів ДАІ при порушеннях ПДР в аваріях

  ____________

 Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/transport/8_109.html


Попередня статтяНаступна стаття
[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2020. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"