ГЛАВА XV. МАРАЗМЫ, НОВОСТИ ТОРГОВЛИ И СФЕРЫ УСЛУГ |
|||||||
Сервісний центр обмінний фонд на товари не забезпечує?Згідно з частиною дев’ятою статті 10 Закону України “Про захист прав споживачів» при пред’явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред’явлення або за згодою сторін в інший строк. На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов’язані створювати (мати) обмінний фонд товарів. Частина перша говорить про те, що у разі виявлення протягом встановленого гарантійного троку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати: 1) пропорційного зменшення ціни; 2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; 3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: 1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; 2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар. Перелік товарів обмінного фонду визначено Кабінетом Міністрів України в додатку 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. N 172 "Про реалізацію окремих положень Закону України "Про захист прав споживачів". Здається, що якщо на сервісний центр покладено обов’язок щодо безкоштовного усунення недоліків протягом гарантійного терміну, то він і має забезпечувати підмінним товарами. Деякі сервісні організації так і роблять. Але в більшості немає обмінного фонду, їх за це намагаються покарати. Але проблема в тому, що постанова Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. N 172 "Про реалізацію окремих положень Закону України "Про захист прав споживачів" дещо неграмотно написана. В її абзаці третьому пункту 2 написано: «перелік товарів згідно з додатком N 2, з яких виробники разом з продавцями на договірній основі утворюють обмінний фонд для надання їх в тимчасове користування споживачам на час гарантійного ремонту куплених ними товарів». І немає слів «або підприємствами, що задовольняють вимоги споживача, встановлені частиною першою статті 10 Закону України «Про захист прав споживачів» після слова «продавцями». Це дає легальний привід відправляти сервісним організаціям споживачів до продавців та виробників за підміннім товаром, а ремонт робити у себе. А продавці приймають основний і законний удар, хоча не знають, чи дійсно здавався товар в ремонт і що там з ним. Але логічніше було би, щоб все відбувалося в одному місці – в сервісі, де здаєш товар в ремонт, отримуєш підміну, яку повертаєш по закінченню ремонту. До речі за кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару. При усуненні недоліків шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які встановлено гарантійні строки, гарантійний строк на новий комплектуючий виріб і складову частину обчислюється починаючи від дня видачі споживачеві товару після ремонту.
Віталій
МОСЕЙЧУК Післягарантійний ремонт - ваші права після закінчення гарантійного терміну Як довести, що товар – неякісний? ____________ Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/torg/15_96.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|