ГЛАВА XV. МАРАЗМЫ, НОВОСТИ ТОРГОВЛИ И СФЕРЫ УСЛУГ |
|||||||
Післягарантійний ремонт - ваші права після закінчення гарантійного термінуВважаєте, що після закінчення гарантійного терміну ремонт буде платним? Це не зовсім так. Оскільки існує банальний заводський брак. Законом України «Про захист прав споживачів» в частині десятій статті 8 встановлено наступне: «10. Споживач має право пред’явити виробнику (продавцю) вимогу про безоплатне усунення недоліків товару після закінчення гарантійного строку. Ця вимога може бути пред’явлена протягом установленого строку служби, а якщо такий не встановлено — протягом десяти років, якщо в товарі було виявлено недоліки (істотні недоліки), допущені з вини виробника. Якщо цю вимогу не задоволено у строки, передбачені частиною дев’ятою цієї статті, споживач має право на свій вибір пред’явити виробникові (продавцеві) інші вимоги, відповідно до частини першої цієї статті». В части ні першій вказано вимоги, які може пред’явити споживач: «У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати: 1) пропорційного зменшення ціни; 2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; 3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: 1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; 2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.Таким чином, Вами повинна бути заявлена претензія про безкоштовне усунення недоліків товару. Претензія заявляється на Ваш вибір, до виробника, або до підприємства – продавцеві. Рекомендуємо направити претензію й продавцеві й виробникові, по можливості, якщо це вітчизняний виробник. Якщо в плині 14 днів вам не прийшла відповідь, або Вам відмовили, вимагайте заміни товару на аналогічний, якісний. На практиці Вам доведеться такі вимоги заявляти до суду за місцем Вашого проживання. Благо позови про захист прав споживачів державним митом (судовим збором) не обкладаються. Петро ПАТЛАТИЙ Як довести, що товар – неякісний? Сервісний центр обмінний фонд на товари не забезпечує? ____________ Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/torg/15_94.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|