ГЛАВА V. МАРАЗМИ ПРОМИСЛОВОСТІ |
||||||||||
Понад шість років для гарантування якості одиниці побутового товару застосовувалося до 6 бланків суворого облікуВідповідно до пункту 11 Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2002 р. N 506 в Україні для дотримання прав споживачів при реалізації технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, застосовувалися бланки талонів суворого обліку за формами N 1-гарант - N 6-гарант. Тобто для гарантування якості одиниці складних побутових товарів застосовувалося до 6 бланків сурового обліку (формально є ще бланк N 7-гарант із серією, але Кабмін якось збувся його визначити як бланк суворого обліку). Вимоги щодо виготовлення, використання, обліку і зберігання гарантійної документації як бланків суворого обліку створюють певні перешкоди для здійснення господарської діяльності виробникам складної побутової техніки і покладають на них додаткові та необґрунтовані обов'язки і витрати. Зокрема виробник та продавець витрачає час і несе певні матеріальні витрати, пов'язані з обліком і зберіганням гарантійних документів як бланків документів суворого обліку. Крім того непоодинокі випадки коли до виробників і продавців побутової техніки під час перевірок застосовуються фінансові і інші санкції, зокрема зняття продукції з реалізації, скасування віднесення витрат до валових тощо. На сьогодні бланки гарантійних зобов'язань, гарантійних і відривних талонів виготовляє ДП «Фінмаш», яке є монополістом у цій сфері. Вартість реалізації блоків гарантійних бланків серії В форм № 1 – гарант, № 2 - гарант становить 54 гривні (50 примірників); форм № 3 – гарант - № 5 - гарант - 99 гривень (50 примірників), форми № 6 – гарант – 40,5 гривні (25 комплектів). Це в десятки разів перевищує вартість виготовлених на замовлення виробника побутової техніки бланків гарантійних документів іншими поліграфічними підприємствами. І лише через 6 років за Постановою від 2 липня 2008 р. N 598 уряд визнав, що виробники та імпортер можуть друкувати бланки талонів гарантійного ремонту та обслуговування на свій розсуд, в тому числі і несуворого обліку. Формально виробники побутової техніки формально могли не застосовувати бланки суворого обліку щодо гарантій з дня їхнього запровадження через те, що це запровадження відбулося досить незграбно та суперечливо. По-перше, постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2002 р. N 506 уряд ніби їх запровадив. Але забув внести ці бланки до Номенклатури бланків цінних паперів і документів суворого обліку, що виготовляються за ліцензією Мінфіну, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.93 N 283 "Про встановлення порядку виготовлення бланків цінних паперів і документів суворого обліку". Про цей маразм нагадує Держпідприємство в Рішенні від 06.11.2000 р. № 17-92/11. Див. докладніше БЛАНКИ ГАРАНТІЙНИХ ТАЛОНІВ Є БЛАНКАМИ СУВОРОЇ ЗВІТНОСТІ, ХОЧА НОМЕНКЛАТУРОЮ БЛАНКІВ СУВОРОГО ОБЛІКУ ЦЕ ПРЯМО НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО По-друге, в суперечки щодо гарантійних талонів та з додатковими перевірками торговців та виробників втручалася навіть ДПАУ. Більше того, наказом Наказ ДПА України від 11.11.2004 р. N 646 були навіть затверджені Методичні рекомендації з проведення перевірок суб’єктів господарювання на предмет виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2002 р. N 506 в частині застосування бланків гарантійних талонів суворого обліку форми “гарант”. Тепер це в минулому. Зокрема ДПА України вважала, що лише у разі надання гарантійних зобов'язань виробником (продавцем) в експлуатаційній документації до товарів вартістю менше 17 грн. форма N 1-гарант "Гарантійні зобов'язання" не додається, а в інших випадках ці суворі форми потрібні. На наш погляд застосування форми N 1-гарант "Гарантійні зобов'язання" не було обов’язковим і для більш дорогих товарів (зауважимо, що ці форми рідко хто застосовував незважаючи на тиск Держспоживзахисту та ДПАУ). Оскільки пункт 10 Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів передбачає, що гарантійні зобов'язання зазначаються виробником (продавцем) у гарантійному талоні за формою N 1-гарант і N 2-гарант або в іншому експлуатаційному документі у розділі "Гарантійні зобов'язання виробника". До експлуатаційних документів також додаються відривні талони на технічне обслуговування (у разі необхідності) і гарантійний ремонт за формою N 3-гарант і N 4-гарант (додатки 4 і 5). Тобто застосування гарантійних талонів за формою Порядку не було формально обов’язковим і могло бути замінено грамотно складеним експлуатаційним документом. Віталій МОСЕЙЧУК
КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА від 2 липня 2008 р. N 598 Київ
Про внесення змін до
Порядку гарантійного ремонту
Кабінет Міністрів України ПОСТАНОВЛЯЄ: У Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2002 р. N 506 (Офіційний вісник України, 2002 р., N 16, ст. 861; 2004 р., N 32, ст. 2149), виключити: пункти 11 і 12 та абзац другий пункту 31; у додатках 2-7 і 9 до Порядку слово і літери “Серія А(В)”.
Прем’єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО Iнд. 25 ____________ Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/torg/15_45.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|