Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА V. МАРАЗМИ ПРОМИСЛОВОСТІ

У НАС Є І ПРАВИЛА ТОРГІВЛІ НА ВІДСТАНІ І ПРАВИЛА ТОРГІВЛІ ПОШТОЮ, ЯКІ ДУБЛЮЮТЬ ОДНЕ ОДНОГО

 

Наказом Міністерства зовнішніх економічних зв’язків від 17.03.1999 № 153/48 (зареєстровано у Мін’юсті України 30.03.1999 за № 193/3486) було затверджено Правила продажу товарів поштою. Згідно з цими Правилами продаж товарів поштою — форма дистанційної торгівлі (роздрібний продаж поза магазином) непродовольчими товарами за каталогами, проспектами, спеціальними переліками, оголошеннями, іншою рекламною інформацією, за якої вибір товару та його замовлення передують безпосередній передачі підприємством поштового зв’язку вибраного товару покупцеві (замовнику) чи одержувачу.

А через 8 років сталася цікава подія. Наказом Мінекономіки від 19.04.2007 р. №103 (зареєстровано у Мін’юсті України 16.10.2007 за № 1181/14448) було затверджено Правила продажу товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями. За цими Правилами дистанційна торгівля — форма продажу товарів поза торговельними або офісними приміщеннями, за якої вибір товару та його замовлення не збігаються у часі з безпосереднім передаванням вибраного товару споживачем. А засоби дистанційного зв’язку — телекомунікаційні мережі, поштовий зв’язок, телебачення, інформаційні мережі, зокрема Iнтернет, які можуть використовуватися для укладення договорів на відстані.

Таким чином Правила продажу товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями включають в себе і Правила торгівлі поштою, але останні скасувати просто забули. Ось і виходить, що у нас є у нас є і Правила торгівлі на відстані і Правила торгівлі поштою. Хоча останні є одним з випадків перших.

Віталій МОСЕЙЧУК

 Торгівля ліками здійснюється без правил

 

МІНІСТЕРСТВО ЗОВНІШНІХ ЕКОНОМІЧНИХ ЗВ’ЯЗКІВ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ЗВ’ЯЗКУ УКРАЇНИ

НАКАЗ

N 153/48 від 17.03.99 Зареєстровано в Міністерстві

м.Київ юстиції України

                                      30 березня 1999 р.

 vd990317 vn153/48                    за N 193/3486

 

Про затвердження Правил продажу товарів поштою

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.02.95 N 108 (108-95-п) “Про Порядок заняття торговельною діяльністю і правила торговельного обслуговування населення” та з метою впорядкування продажу товарів поштою НАКАЗУЄМО:

1. Затвердити Правила продажу товарів поштою, що додаються.

2. Головному управлінню з питань внутрішньої торгівлі та громадського харчування (Родіонов Ю.Ф.) та управлінню правового забезпечення (Сервинський А.Ю.) МЗЕЗторгу забезпечити реєстрацію цього наказу в Міністерстві юстиції України.

3. Головному управлінню з питань внутрішньої торгівлі та громадського харчування МЗЕЗторгу (Родіонов Ю.Ф.) та управлінню стандартизації, сертифікації та нормативів Держкомзв’язку (Вознюк В.І.) довести цей наказ до Республіканського комітету по торгівлі та захисту прав споживачів Автономної Республіки Крим, регіональних управлінь з питань торгівлі та побутового обслуговування населення обл(міськ)держадміністрацій та підприємств поштового зв’язку.

4. Управлінню справами МЗЕЗторгу (Дробний В.В.) забезпечити публікацію цього наказу в газеті “Урядовий кур’єр”.

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі України Шевальова В.М. та заступника Голови Державного комітету зв’язку України Орленка М.П.

Міністр зовнішніх економічних

зв’язків і торгівлі України А.І.Гончарук

Перший заступник Голови Державного комітету зв’язку України В.Л.Женжера

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


                                        Затверджено

                        Наказ Міністерства  зовнішніх  економічних

                        зв'язків і торгівлі  України та Державного

                        комітету зв'язку України 17.03.99 N 153/48

                  Правила продажу товарів поштою

1. Правила продажу товарів поштою (далі — Правила) регулюють відносини учасників процесу купівлі-продажу непродовольчих товарів поштою і спрямовані на поліпшення обслуговування населення шляхом використання прогресивних форм продажу товарів, забезпечення прав споживачів щодо належних якості товарів та рівня торговельного обслуговування.

Правила поширюються на всіх суб’єктів господарювання на території України незалежно від форм власності, які здійснюють торговельну діяльність, та підприємства поштового зв’язку України, які згідно із законодавством надають відповідні послуги.

2. Терміни, що вживаються у Правилах, мають таке значення:

продаж товарів поштою — форма дистанційної торгівлі (роздрібний продаж поза магазином) непродовольчими товарами за каталогами, проспектами, спеціальними переліками, оголошеннями, іншою рекламною інформацією, за якої вибір товару та його замовлення передують безпосередній передачі підприємством поштового зв’язку вибраного товару покупцеві (замовнику) чи одержувачу;

суб’єкт господарювання — підприємство (установа, організація)

будь-якої форми власності, громадянин-підприємець, що реалізує товари за каталогами, проспектами, спеціальними переліками товарів, іншими видами рекламної інформації з використанням заяв-замовлень;

підприємство поштового зв’язку — підприємство, яке надає послуги поштового зв’язку і є посередницькою ланкою у товаропровідному ланцюгу від суб’єкта господарювання до покупця (замовника) або одержувача товару;

покупець (замовник) — фізична особа, яка замовляє та придбаває товари для власних побутових потреб або з метою передачі (дарування) їх іншій особі — одержувачу. Покупець (замовник) здійснює купівлю товарів шляхом відправлення заяви-замовлення на адресу суб’єкта господарювання;

одержувач — особа, яка в результаті операцій продажу товарів поштою одержує товар у відповідності із заявою-замовленням.

3. Перелік непродовольчих товарів, продаж яких пропонується для продажу поштою, визначається суб’єктом господарювання самостійно, крім товарів, продаж яких згідно із законодавством заборонений, та предметів, заборонених до пересилання у поштових відправленнях.

4. Продаж товарів поштою проводиться із додержанням вимог Правил продажу непродовольчих товарів, затверджених наказом МЗЕЗторгу від 27.05.96 N 294 (z0298-96) і зареєстрованих у Міністерстві юстиції 13.06.96 за N 298/1323.

5. Між суб’єктом господарювання та підприємством поштового зв’язку укладається договір, відповідно до якого суб’єкт господарювання доручає, а підприємство поштового зв’язку бере на себе зобов’язання із приймання від покупців (замовників) заяв-замовлень, направлення їх на адресу суб’єкта господарювання, пересилання поштових відправлень (бандеролей, посилок, прямих поштових контейнерів) із замовленими товарами та вручення цих поштових відправлень покупцю (замовнику) або одержувачу.

У договорі має бути визначено реквізити сторін, строк дії договору, особливі умови продажу товарів, порядок розрахунків між сторонами, відповідальність сторін тощо.

6. Суб’єкт господарювання самостійно обирає засоби інформації і реклами. Реклама товарів, що пропонуються для продажу поштою, здійснюється відповідно до вимог законодавства про рекламу.

7. Надання населенню послуги щодо продажу товарів поштою здійснюється всіма відділеннями поштового зв’язку, де покупцю (замовнику) надається каталог (проспект, спеціальний перелік товарів тощо) з інформаційними матеріалами про споживчі товари, що пропонуються для продажу, та реквізити суб’єктів господарювання, які здійснюють продаж товарів поштою.

8. Покупець (замовник) для придбання товарів, які зазначені в каталозі (проспекті, спеціальному переліку товарів тощо), повинен заповнити заяву-замовлення у двох примірниках. Перший примірник залишається у покупця (замовника) або в разі замовлення подарунка відправляється ним рекомендованим листом на адресу одержувача, другий — надсилається на адресу суб’єкта господарювання простим або рекомендованим листом, факсом тощо.

Заява-замовлення оформлюється на бланку встановленої форми (додаток), який видається покупцю (замовнику) безплатно.

Заява-замовлення оформлюється покупцем (заявником) чітко, розбірливо чорнилом або пастою, без скорочень і виправлень. Неправильно оформлені заяви-замовлення до виконання не приймаються. Зразок заповнення заяви-замовлення наводиться у каталозі (проспекті, спеціальному переліку товарів тощо).

Якщо бланк заяви-замовлення відсутній у відділенні поштового зв’язку, то покупець (замовник) може скласти заяву-замовлення у довільній формі.

Відділеннями поштового зв’язку не приймаються заяви-замовлення від підприємств, установ, організацій, а також колективні заяви-замовлення від громадян.

9. Строк виконання замовлення на продаж товарів поштою визначається суб’єктом господарювання самостійно, але він не повинен перевищувати 5 робочих днів з дня одержання заяви-замовлення. Строк виконання замовлення зазначається у каталозі (проспекті, спеціальному переліку товарів тощо).

При неможливості виконати замовлення в установлений строк суб’єкт господарювання надсилає покупцю (замовнику) повідомлення із зазначенням причини невиконання та можливого строку виконання замовлення.

10. Суб’єкт господарювання після одержання заяви-замовлення протягом установленого строку повинен упакувати замовлений товар та здати його у відділення поштового зв’язку як підготовлене поштове відправлення для пересилки покупцю (замовнику) чи одержувачу в порядку, встановленому Правилами користування послугами поштового зв’язку, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 22.12.97 N 1446. Пакування поштового відправлення може здійснюватися підприємством поштового зв’язку за додаткову плату.

Суб’єкт господарювання повинен укласти в поштове відправлення касовий чек та перший примірник товарного чека, що підтверджують факт купівлі товарів, а при продажу товарів, на які встановлені гарантійні терміни,- також технічний паспорт чи інший документ, що його замінює.

Для підтвердження правильності виконання замовлення суб’єкт господарювання повинен у кожне поштове відправлення вкласти також рахунок-фактуру або опис вкладення із зазначенням назви товару та його роздрібної ціни.

11. Якщо на час надходження заяви-замовлення у суб’єкта господарювання відсутній замовлений товар, то він може замінити цей товар на аналогічний тільки за наявності відмітки в заяві-замовленні про згоду покупця (замовника) на таку заміну. Пересилка повторної заяви-замовлення здійснюється за рахунок суб’єкта господарювання.

При відсутності такої згоди покупця (замовника) суб’єкт господарювання повинен не пізніше п’ятиденного терміну після отримання заяви-замовлення письмово повідомити покупця (замовника) про неможливість виконання його замовлення у зазначений строк і звернутися за отриманням додаткових вказівок щодо вибору товару.

12. Форма оплати покупцем (замовником) товарів, що продаються поштою, встановлюється суб’єктом господарювання за погодженням з підприємством поштового зв’язку.

13. Розрахунки за продаж товарів поштою здійснюються покупцем (замовником) за такими формами оплати:

з попередньою оплатою — відправлення на адресу суб’єкта господарювання грошового поштового переказу під час оформлення заяви-замовлення;

з післяплатою — оплата поштового відправлення готівкою в момент одержання його у відділенні поштового зв’язку.

При попередній оплаті поштові відправлення вручаються покупцеві (замовнику) у відділенні поштового зв’язку або одержувачу за місцем його проживання у відповідності із заявою-замовленням покупця (замовника).

До суми грошового поштового переказу входять вартість товару та вартість пересилки поштового відправлення.

14. При видачі покупцеві (замовнику) чи одержувачу поштового відправлення працівник відділення поштового зв’язку повинен розкрити його і звірити вміст з укладеним рахунком-фактурою або описом вкладення.

У разі розрахунків за поштові відправлення шляхом унесення покупцем (замовником) грошей готівкою до каси відділення поштового зв’язку перевірка поштових відправлень проводиться тільки після оплати товару.

15. При видачі поштового відправлення працівник відділення поштового зв’язку в першому примірнику заяви-замовлення, що пред’являється покупцем (замовником) чи одержувачем, робить відмітку про дату вручення, вказує свою посаду, прізвище, ініціали і завіряє їх підписом та печаткою або штампом свого підприємства.

16. Поштові відправлення, які не вручені адресатам з причин вибуття їх з постійного місця проживання, немешкання за вказаною у заяві-замовленні адресою та інших причин, повертаються відділеннями поштового зв’язку суб’єкту господарювання для подальшої реалізації.

Пересилання суб’єкту господарювання не одержаних покупцем (замовником) або одержувачем поштових відправлень здійснюється за рахунок суб’єкта господарювання.

17. При виявленні розходження, пошкодження, нестачі, недоліків чи фальсифікації товару покупець (замовник) чи одержувач має право за своїм вибором вимагати від суб’єкта господарювання:

безплатного усунення недоліків або відшкодування витрат на їх виправлення покупцем;

заміни на аналогічні товари належної якості;

відповідного зменшення їх купівельної ціни;

заміни на такий же товар іншої моделі з відповідним перерахуванням купівельної ціни;

розірвання договору та відшкодування збитків, яких він зазнав.

Суб’єкт господарювання зобов’язаний прийняти товар неналежної якості або некомплектний у покупця (замовника) чи одержувача і задовольнити їх вимоги на підставі письмової заяви, яка подається у двох примірниках. Один примірник заяви залишається у покупця (замовника) чи одержувача із зазначенням прізвища, ініціалів та посади працівника відділення поштового зв’язку, який прийняв заяву, та дати прийняття заяви.

Поштове відправлення разом з другим примірником заяви та актом про виявлені недоліки або пошкодження товару під час пересилки, який складається працівником відділення поштового зв’язку в присутності та за підписом покупця (замовника) чи одержувача, направляється суб’єкту господарювання для повторного розгляду та задоволення вимог покупця (замовника) чи одержувача. Пересилка поштового відправлення здійснюється за рахунок суб’єкта господарювання.

18. При відмові покупця (замовника) чи одержувача від повторного виконання заяви-замовлення суб’єкт господарювання повертає йому вартість товару та вартість пересилки поштового відправлення.

19. Якщо поштове відправлення під час транспортування не було пошкоджене, а вкладений у нього товар відповідає заяві-замовленню та рахунку-фактурі або опису вкладення, то претензії від покупця (замовника) чи одержувача не приймаються.

20. При продажу товарів поштою, коли час оформлення заяви-замовлення і час передачі товару покупцеві (замовнику) чи одержувачу не збігаються, гарантійні терміни обчислюються від дня вручення поштового відправлення покупцеві (замовнику) чи одержувачу, а якщо товар потребує спеціальної установки (підключення) чи складання,- від дня їх здійснення.

21. Суб’єкт господарювання повинен забезпечити безкоштовну установку, включення і пуск технічно складних товарів, якщо нормативною документацією та правилами користування ними не допускається включення і пуск їх безпосередньо споживачем, а також складання меблів на дому в покупця в обумовлений з ним термін, але не пізніше п’ятиденного терміну з дня отримання покупцем (замовником) чи одержувачем поштового відправлення.

Для виконання цих робіт суб’єкт господарювання укладає відповідний договір із службою побутових послуг, що знаходиться за місцем проживання покупця (замовника) або одержувача поштового відправлення, про що повідомляє покупця у супровідних документах до товарів.

Фахівець служби побутових послуг після виконання зазначених робіт видає покупцеві (замовнику) чи одержувачу квитанцію, де робить відмітку про дату здійснення цих робіт.

22. Якщо під час гарантійного терміну необхідно визначити причини втрати якості товару, то суб’єкт господарювання зобов’язаний у триденний термін з дня одержання письмової заяви від покупця (замовника) чи одержувача направити цей товар на експертизу. Експертиза проводиться за рахунок суб’єкта господарювання.

23. За наявності в суб’єкта господарювання аналогічного товару чи іншої моделі вимога покупця (замовника) чи одержувача про заміну товару підлягає негайному задоволенню, а в разі необхідності перевірки якості товару — протягом 14 днів або за згодою сторін.

У разі відсутності таких товарів вимога покупця (замовника)

чи одержувача про заміну підлягає задоволенню у двомісячний термін з часу одержання суб’єктом господарювання відповідної заяви. Якщо задовольнити вимогу покупця (замовника) чи одержувача про заміну товару неможливо, то покупець (замовник) чи одержувач має право за своїм вибором пред’явити суб’єкту господарювання інші вимоги, передбачені в пункті 17.

При встановленні іншого терміну виконання за згодою сторін вимога покупця (замовника) чи одержувача щодо заміни чи безплатного усунення недоліків товару повинна бути оформлена письмово і в обов’язковому порядку мати підпис покупця (замовника) чи одержувача. Відповідальність за належне оформлення такої угоди несе суб’єкт господарювання.

24. При пред’явленні покупцем (замовником) чи одержувачем вимоги про безплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом 14 днів після одержання суб’єктом господарювання заяви покупця (замовника) чи одержувача або за згодою сторін в інший термін.

25. Під час заміни товару з недоліками на аналогічний товар належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не проводиться.

Під час заміни товару з недоліками на такий же товар іншої моделі перерахунок вартості проводиться, виходячи з цін, що діяли на час обміну.

При розірванні договору розрахунки із покупцями (замовниками)

чи одержувачами в разі підвищення ціни на товар проводяться, виходячи з його вартості на час пред’явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни — виходячи з вартості товару на час купівлі (оформлення заяви-замовлення).

26. За кожний день затримки усунення недоліків понад установлений термін (14 днів після отримання суб’єктом господарювання письмової заяви) суб’єктом господарювання виплачується покупцеві (замовнику) чи одержувачу неустойка в розмірі одного відсотка вартості товару.

27. При усуненні недоліків шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які встановлено гарантійні терміни, гарантійний термін на новий комплектуючий виріб і складову частину товару обчислюється від дня видачі покупцю (замовнику) чи одержувачу товару після ремонту.

28. Покупець (замовник) чи одержувач має право обміняти товар належної якості на аналогічний, якщо він не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням.

Покупець (замовник) чи одержувач має право на обмін товару належної якості протягом 14 днів, не враховуючи дня отримання поштового відправлення, для чого ним на адресу суб’єкта господарювання направляється відповідна заява. Обмін проводиться, якщо товар не споживався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики.

Пересилка при обміні товарів належної якості здійснюється за рахунок покупця (замовника) чи одержувача.

29. Вимоги покупця (замовника) чи одержувача розглядаються після пред’явлення ними касового чи товарного чека, а також документів, зазначених у пункті 22 цих Правил, а щодо товарів, на які встановлені гарантійні терміни,- технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює.

30. Порядок подачі та розгляду заяв і претензій від покупців (замовників) чи одержувачів у разі порушення їх прав підприємствами поштового зв’язку здійснюється відповідно до вимог Правил користування послугами поштового зв’язку.

31. Працівники відділення поштового зв’язку повинні забезпечити ознайомлення покупців (замовників) і одержувачів з цими Правилами.

32. Учасники продажу товарів поштою зобов’язані дотримуватися вимог Закону України “Про захист прав споживачів” (1023-12), Порядку заняття торговельною діяльністю і правил торговельного обслуговування населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.95 N 108 (108-95-п), Правил користування послугами поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22.12.97 N 1446, цих Правил, Правил продажу непродовольчих товарів, затверджених наказом МЗЕЗторгу від 27.05.96 N 294 (z0298-96), інших документів, що регламентують торговельну діяльність.

33. За порушення цих Правил працівники суб’єкта господарювання та підприємства поштового зв’язку несуть відповідальність згідно із законодавством.

34. Контроль за дотриманням цих Правил здійснюється посадовими особами органів виконавчої влади в межах їхньої компетенції.

Додаток

                                        до пункту 8 Правил продажу

                                        товарів поштою

                         Заява-замовлення

----------------------------------------------------------------------------

|          Адреса відправника         |           Адреса одержувача        |

|                                     |                                    |

|Покупець (заявник) __________________|Суб'єкт господарювання _____________|

|                   (ім'я, по батькові|                       (найменування|

|                                     |                                    |

|_____________________________________|____________________________________|

|            та прізвище)             |    підприємства (установи,         |

|                                     |         організації), що           |

|Місце проживання ____________________|____________________________________|

|                    (вулиця, номер   |реалізує товар)                     |

|                                     |                                    |

|_____________________________________|Місцезнаходження, тел., факс _______|

|будинку, квартири, населений пункт,  |____________________________________|

|                                     |____________________________________|

|_____________________________________|____________________________________|

|район і область, індекс)             |____________________________________|

----------------------------------------------------------------------------

 

З умовами продажу товарів поштою ознайомлений ____________________

__________________________________________________________________

         (прізвище, ініціали, підпис покупця (замовника)

У разі відсутності на дату одержання заяви-замовлення у суб’єкта господарювання замовленого мною товару даю згоду на заміну цього товару на аналогічний

                   ___________________________

                   (підпис покупця (замовника)

                                    Зворотний бік заяви-замовлення

---------------------------------------------------------------------------

| N |Назва |Характерис-|Номер  |Кількість|Ціна    |Загальна  |Форма |Строк|

|з/п|товару|тика товару|товару |одиниць  |одиниці |вартість  |оплати|вико-|

|   |      |(розмір,   |за ка- |товару   |товару -|товарів - |      |нання|

|   |      |модель, ко-|талогом|         |грн.    |грн.      |      |замо-|

|   |      |лір тощо)  |       |         |(літе-  |(літерами)|      |влен-|

|   |      |           |       |         |рами)   |гр.5 х    |      |ня   |

|   |      |           |       |         |        |гр.6      |      |     |

|---+------+-----------+-------+---------+--------+----------+------+-----|

| 1 |   2  |     3     |    4  |    5    |    6   |     7    |   8  |  9  |

|---+------+-----------+-------+---------+--------+----------+------+-----|

---------------------------------------------------------------------------

 

Заяву-замовлення прийняв _________________________________________

                         (посада; прізвище, ініціали працівника

__________________________________________________________________

                  відділення поштового зв'язку)

 

 "___" ______________  ____ р.

 (дата приймання заяви-замовлення)

 

 Поштове відправлення отримав ____________________________________

                              (прізвище, ініціали, підпис покупця

                              (замовника) чи одержувача поштового

                                          відправлення)

 

 Поштове відправлення вручив _____________________________________

                            (посада; прізвище, ініціали працівника

                                відділення поштового зв'язку)

 

 "___" _______________  ___ р.

 (дата вручення покупцю (замовнику)

 чи одержувачу поштового відправлення)

 

 М.п.

 

МIНIСТЕРСТВО ЕКОНОМIКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

                        19.04.2007  N 103

 

                                      Зареєстровано в Міністерстві

                                      юстиції України

                                      16 жовтня 2007 р.

                                      за N 1181/14448

 

 

Про затвердження Правил продажу товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями

Відповідно до Закону України “Про захист прав споживачів” та постанови Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 N 833 “Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення”, а також з метою впровадження передових технологій продажу товарів НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Правила продажу товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями, що додаються.

2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі України від 29.03.99 N 199 “Про затвердження Правил продажу товарів на замовлення та вдома у покупців”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 21.04.99 за N 249/3542.

3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра економіки України Слюсаренко О.О.

Міністр А.Кінах

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО

                                      Наказ Міністерства

                                      економіки України

                                      19.04.2007  N 103

 

                                      Зареєстровано в Міністерстві

                                      юстиції України

                                      16 жовтня 2007 р.

                                      за N 1181/14448

 

 

                             ПРАВИЛА

              продажу товарів на замовлення та поза

торговельними або офісними приміщеннями

Розділ I. Загальні положення

1.1. Ці Правила визначають відносини між споживачем і суб’єктом господарювання — продавцем товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями на підставі договору купівлі-продажу, укладеного на відстані чи поза торговельними або офісними приміщеннями, а також регламентують вимоги в дотриманні прав споживачів щодо належної якості, безпеки і належного торговельного обслуговування.

Ці Правила поширюються на суб’єктів господарювання сфери торгівлі незалежно від форм власності, які зареєстровані в установленому порядку.

Ці Правила спрямовані на поліпшення торговельного обслуговування населення шляхом максимального скорочення часу на придбання товарів, надання послуг з доставки товарів споживачам.

1.2. У цих Правилах уживаються терміни в такому значенні:

дистанційна торгівля — форма продажу товарів поза торговельними або офісними приміщеннями, за якої вибір товару та його замовлення не збігаються у часі з безпосереднім передаванням вибраного товару споживачем;

договір — усний чи письмовий правочин між споживачем і продавцем про якість, терміни, ціну та інші умови, за яких реалізується продукція. Підтвердження вчинення усного правочину оформляється квитанцією, товарним чи касовим чеком, квитком, талоном або іншими документами (далі — розрахунковий документ);

договір, укладений на відстані, — договір, укладений продавцем із споживачем за допомогою засобів дистанційного зв’язку;

договір, укладений поза торговельними або офісними приміщеннями, — договір, укладений із споживачем особисто в місці, іншому ніж торговельні або офісні приміщення продавця;

засоби дистанційного зв’язку — телекомунікаційні мережі, поштовий зв’язок, телебачення, інформаційні мережі, зокрема Iнтернет, які можуть використовуватися для укладення договорів на відстані;

продаж товарів на замовлення — вид торгівлі, за якої споживач укладає договір купівлі-продажу товарів із продавцем на відстані за допомогою засобів дистанційного зв’язку або здійснює їх попереднє замовлення безпосередньо в продавця.

1.3. Асортимент товарів, що продаються на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями, визначається суб’єктом господарювання самостійно, крім товарів, продаж яких згідно із законодавством заборонений.

У випадках, передбачених законодавчими актами, суб’єкт господарювання, що здійснює продаж товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями, повинен отримати відповідні дозвільні документи (ліцензії, торговельний патент тощо).

1.4. Суб’єкт господарювання зобов’язаний забезпечити споживачів необхідною, достовірною, своєчасною та доступною інформацією про перелік послуг, що надаються, тарифи на них, час приймання і видачі замовлень, асортимент і ціни на товари, що пропонуються до продажу, години доставки замовлень додому, споживчі властивості товарів, строки їх придатності до споживання або гарантійні строки та строк служби.

На вимогу споживача продавець зобов’язаний надати йому документи, які підтверджують якість, безпеку та ціну товарів.

У документах на товари, що підлягають обов’язковій сертифікації, повинні зазначатися реєстраційні номери сертифіката відповідності чи свідоцтва про визнання відповідності та/або декларації про відповідність, якщо це встановлено технічним регламентом.

Суб’єкт господарювання відповідно до законодавства зобов’язаний забезпечити технічне обслуговування та гарантійний ремонт реалізованих товарів в установленому порядку.

1.5. У разі реалізації товарів поза торговельними або офісними приміщеннями продавець зобов’язаний надати споживачеві документ, який засвідчує факт укладення договору і є підставою для виникнення взаємних прав та обов’язків. Такий документ повинен містити інформацію про:

1) дату укладення договору;

2) найменування та місцезнаходження продавця;

3) найменування товару;

4) ціну;

5) строк виконання робіт (надання послуг);

6) інші істотні умови договору;

7) права та обов’язки сторін договору.

У разі ненадання такої інформації суб’єкт господарювання несе відповідальність згідно із законодавством.

1.6. У разі реалізації товарів за договором на відстані продавець повинен надати споживачеві інформацію про:

1) найменування продавця, його місцезнаходження та порядок прийняття претензії;

2) основні характеристики товару;

3) ціну, включаючи плату за доставку, та умови оплати;

4) гарантійні зобов’язання та інші послуги, пов’язані з утриманням чи ремонтом товару;

5) інші умови поставки або виконання договору;

6) мінімальну тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки товару;

7) вартість телекомунікаційних послуг, якщо вона відрізняється від граничного тарифу;

8) період прийняття пропозицій;

9) порядок розірвання договору.

У разі ненадання такої інформації суб’єкт господарювання несе відповідальність згідно із законодавством.

Факт надання інформації повинен бути підтверджений письмово або за допомогою електронного повідомлення. Iнформація, підтверджена таким чином, не може бути змінена продавцем в односторонньому порядку.

Якщо послуга надається засобами дистанційного зв’язку і оплачується через оператора телекомунікаційних послуг, підтвердження інформації не вимагається.

1.7. Споживач має право розірвати договір, укладений поза торговельними або офісними приміщеннями, за умови повідомлення про це продавця протягом чотирнадцяти днів з дати одержання документа, який засвідчує факт здійснення правочину поза торговельними або офісними приміщеннями чи прийняття товару або першої поставки такого товару, за умови, що такий товар є річчю, а прийняття чи поставка товару відбувається пізніше часу одержання споживачем документа на їх продаж.

Продавець повинен повернути сплачені гроші без затримки не пізніше тридцяти днів з моменту повідомлення споживачем про розірвання договору. Споживач має право не повертати товар до моменту повернення йому сплаченої ним суми грошей.

1.8. Споживач має право розірвати укладений на відстані договір шляхом повідомлення продавця про це протягом чотирнадцяти днів з моменту підтвердження інформації або з моменту одержання товару чи першої поставки товару.

Якщо відповідно до абзацу тринадцятого пункту 1.6 цього розділу підтвердження інформації не вимагається, споживач може розірвати договір протягом чотирнадцяти днів з моменту його укладення.

У разі продажу матеріальних речей їх повернення також свідчить про розірвання договору.

Якщо підтвердження інформації не відповідає вимогам пункту 1.6 цього розділу, строк, протягом якого споживач має право розірвати договір, становить дев’яносто днів з моменту одержання такої інформації, або у разі продажу матеріальних речей — з моменту одержання товару або першої поставки товару. Якщо протягом цього строку підтвердження інформації було виправлене, споживач має право розірвати договір протягом чотирнадцяти днів з моменту одержання виправленого підтвердження.

1.9. У разі, коли інше не передбачено договором, споживач не має права розірвати договір, укладений на відстані, якщо:

1) надання послуги або поставка товару електронними засобами зв’язку за згодою споживача відбулися до закінчення строку розірвання договору, визначеного у пункті 1.8 цього розділу, про що споживачу було повідомлено у підтвердженні інформації;

2) споживач відкрив аудіо- чи відеокасету або носій комп’ютерного забезпечення, які постачаються запечатаними.

1.10. Продавець повинен повернути сплачені гроші та відшкодувати витрати, понесені споживачем у зв’язку з поверненням продукції, протягом тридцяти днів з моменту одержання повідомлення споживача про недійсність договору.

У разі розірвання договору споживач повинен повідомити продавця про місце, де товар може бути повернений.

Договором може передбачатися, що товар, який був надісланий поштою, повинен у разі розірвання договору також бути повернений поштою.

Будь-які витрати, пов’язані з поверненням товару, покладаються на продавця. Продавець повинен відшкодувати витрати споживача у зв’язку з поверненням товару.

1.11. У разі розірвання договору, укладеного на відстані чи поза торговельними або офісними приміщеннями, обов’язок споживача зберігати у себе товар припиняється по закінченні шістдесяти днів після його одержання. Якщо продавець не вживає заходів для повернення його собі протягом зазначеного періоду, такий товар переходить у власність споживача без виникнення зобов’язання з оплати його вартості.

Для здійснення права на розірвання договору споживач повинен зберігати одержаний товар у незміненому стані.

Знищення, пошкодження або псування товару, що сталося не з вини споживача, не позбавляє його права на розірвання договору. Зменшення вартості товару внаслідок відкриття упаковки, огляду чи перевірки товару не позбавляє права споживача на розірвання договору.

1.12. Якщо споживачеві не було надано документ, який засвідчує факт здійснення правочину поза торговельними або офісними приміщеннями, такий правочин не є підставою для виникнення обов’язків для споживача.

У разі ненадання документа або підтвердження інформації споживач повідомляє продавця про недійсність договору.

1.13. Якщо всупереч вимогам цього розділу протягом установлених строків продавець не здійснює повернення сплаченої суми грошей за товар у разі розірвання договору, споживачеві виплачується неустойка в розмірі одного відсотка вартості товару за кожний день затримки повернення грошей.

1.14. Розрахунки за продані товари та надані послуги можуть здійснюватися готівкою та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) відповідно до законодавства. Разом з товаром споживачеві в обов’язковому порядку видається розрахунковий документ установленої форми на повну суму проданої продукції, який засвідчує факт купівлі товару та/або надання послуги.

1.15. Реклама товарів, що пропонуються для продажу на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями, здійснюється відповідно до вимог законодавства про рекламу.

1.16. Продаж товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями проводиться із додержанням вимог правил продажу окремих видів продовольчих і непродовольчих товарів.

1.17. Транспортні засоби для перевезення споживачам продовольчих товарів повинні відповідати вимогам законодавства щодо безпеки та якості харчових продуктів.

1.18. Відпуск товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями проводиться в упакованому вигляді, якщо інше не встановлено договором купівлі-продажу або не випливає із суті зобов’язання. Упаковка товарів повинна відповідати вимогам санітарних правил та забезпечувати збереження товарів.

Суб’єкт господарювання може надавати додаткові послуги з упаковки товарів у спеціальну тару, комплектування замовлень (наборів) у подарунковому оформленні, їх доставки.

Зразки спеціальної тари із зазначенням її вартості повинні бути виставлені на огляд споживача.

1.20. Суб’єкти господарювання, що здійснюють реалізацію товарів через спеціалізовані магазини, крамниці, магазини-склади, через відділи замовлень магазинів (крамниць), повинні забезпечити наявність на видному та доступному місці куточка покупця, в якому розміщується інформація про найменування власника або уповноваженого ним органу, книга відгуків та пропозицій, адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів.

1.21. Вимоги споживача до якості, безпеки, гарантійного ремонту та обміну товарів задовольняються суб’єктом господарювання відповідно до Закону України “Про захист прав споживачів”.

Розділ II. Порядок продажу товарів на замовлення покупців

2.1. Суб’єкти господарювання можуть продавати товари на замовлення споживачів через спеціалізовані магазини, крамниці, магазини-склади, через відділи замовлень магазинів (крамниць), а також за допомогою засобів дистанційного зв’язку.

2.2. Замовлення на товари приймаються від споживачів у порядку, встановленому суб’єктом господарювання (безпосередньо у магазині, за допомогою засобів дистанційного зв’язку, за місцем роботи громадян на підприємствах, установах, організаціях, з доставкою).

2.3. Доставка замовлень проводиться в узгоджений зі споживачем час. Форма і порядок оплати за товари, що придбаваються, визначаються за погодженням між споживачем і суб’єктом господарювання.

2.4. Замовлення на продовольчі та непродовольчі товари оформлюється на бланку замовлення у двох примірниках, у якому зазначаються: найменування суб’єкта господарювання, назва товару, його ціна (за один кілограм або сто грамів, одиницю розфасовки, упаковки, штуку, один метр тощо), кількість, загальна вартість товару, вартість послуг, що надаються додатково, дата (час) виконання замовлення тощо.

Перший примірник оформленого бланка замовлення передається споживачу, другий — залишається у суб’єкта господарювання. Якщо проведена попередня оплата, то в бланку замовлення робиться спеціальна відмітка.

На товари споживачу видається розрахунковий документ із зазначенням усіх належних реквізитів.

2.5. При оплаті замовлення, що прийняте за допомогою засобів дистанційного зв’язку, споживачу видається перший примірник бланка замовлення з відміткою про оплату та дату (час) виконання замовлення, яка завіряється штампом (печаткою) і підписом уповноваженої особи суб’єкта господарювання. На товари споживачу видається розрахунковий документ.

При передачі споживачу замовлення уповноважена особа суб’єкта господарювання забезпечує перевірку відповідності товарів виконаному замовленню.

На другому примірнику бланка замовлення споживач своїм підписом підтверджує отримання замовлення та сплату грошей.

2.6. При доставці прийнятого за допомогою засобів дистанційного зв’язку замовлення на непродовольчі товари, на які нормативними документами встановлено гарантійні строки, споживачу передається технічний паспорт чи інший документ, що його замінює. У цих документах обов’язково робиться відмітка про дату продажу (день доставки) та найменування суб’єкта господарювання, що виконав замовлення, яка завіряється штампом (печаткою) і підписом уповноваженої особи суб’єкта господарювання.

Уповноважена особа суб’єкта господарювання повинна в обов’язковому порядку проінформувати споживача про найменування та місцезнаходження підприємства, що здійснює функції суб’єкта господарювання щодо прийняття претензій від споживачів, а також проводить ремонт, технічне обслуговування проданих товарів.

2.7. При виконанні прийнятого замовлення суб’єкт господарювання не має права вносити зміни до асортименту товарів і змінювати ціни на них без узгодження зі споживачем. У разі неможливості виконання договору через відсутність замовленого товару суб’єкт господарювання повинен негайно повідомити про це споживача, але не пізніше тридцяти днів з моменту одержання згоди споживача на укладення договору.

Суб’єкт господарювання може використовувати стандартну умову у договорі про можливість заміни товару в разі його відсутності іншим товаром. Така умова вважатиметься справедливою, якщо:

1) інший товар відповідає меті використання замовленого товару;

2) має таку ж або кращу якість;

3) його ціна не перевищує ціни замовленого товару.

Про наявність такої умови у договорі споживач повинен бути повідомлений перед укладенням договору в порядку, передбаченому пунктом 1.6 розділу I цих Правил.

2.8. Якщо продаж товарів на замовлення здійснюється за допомогою засобів дистанційного зв’язку — за договором, укладеним на відстані, продавець повинен поставити споживачеві товар протягом прийнятного строку, але не пізніше тридцяти днів з моменту одержання згоди споживача на укладення договору.

Розділ III. Порядок продажу товарів поза торговельними або офісними приміщеннями

3.1. Суб’єкт господарювання, зважаючи на свої можливості, визначає територію, на якій здійснюватиметься продаж товарів поза торговельними або офісними приміщеннями.

3.2. Уповноважена особа суб’єкта господарювання, який здійснює продаж товарів поза торговельними або офісними приміщеннями, повинна пред’явити споживачу документ, що підтверджує свою належність до суб’єкта господарювання та виконання відповідних обов’язків.

3.3. На товари, що продані поза торговельними або офісними приміщеннями, видається розрахунковий документ.

Споживачеві товарів, на які встановлені гарантійні строки, крім зазначених документів, видається технічний паспорт чи інший документ, що його замінює. У цих документах обов’язково робиться відмітка про дату продажу та найменування суб’єкта господарювання, що здійснює продаж товарів, яка завіряється штампом (печаткою) і підписом уповноваженої особи суб’єкта господарювання.

Уповноважена особа суб’єкта господарювання повинна в обов’язковому порядку проінформувати споживача про найменування та місцезнаходження підприємства, що здійснює функції суб’єкта господарювання щодо прийняття претензій від покупців, а також проводить ремонт, технічне обслуговування проданих товарів.

Розділ IV. Відповідальність суб’єкта господарювання

4.1. Суб’єкт господарювання у своїй діяльності повинен керуватися та дотримуватися вимог Законів України “Про безпечність та якість харчових продуктів”, “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”, “Про захист прав споживачів”, “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 N 833, та інших нормативно-правових актів, що регулюють торговельну діяльність.

4.2. Контроль за дотриманням цих Правил здійснюють органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування у межах їх компетенції відповідно до законодавства.

4.3. За порушення законодавства про захист прав споживачів суб’єкт господарювання несе відповідальність згідно із законодавством.

Директор департаменту

регуляторної політики В.Жовтуха

____________

  Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/torg/15_40.html



[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"