ГЛАВА V. МАРАЗМИ ПРОМИСЛОВОСТІ |
|||||||
ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ВІДМОВУ В ОБМІНІ НЕПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ НАЛЕЖНОЇ ЯКОСТІ ПРОТЯГОМ 14 КАЛЕНДАРНИХ ДНІВ ПІСЛЯ ЇХНЬОЇ КУПІВЛІ АБО ЗА НЕПОВЕРНЕННЯ КОШТІВ ЗА НИХ ПРОТЯГОМ 7 ДНІВ НЕМАЄВідповідно до частин першої-другої статті 9 Закон 12.05.1991 р. № 1023-XII "Про захист прав споживачів" (після того, як Законом України від 1 грудня 2005 року N 3161-IV цей Закон викладено у новій редакції) споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром. Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару. Але справа в тому, що якщо продавець відмовиться обмінювати товар чи повертати кошти, то йому нічого за це не буде, оскільки стаття 23 “Відповідальність за порушення законодавства про захист прав споживачів” не передбачає відповідальності за це. Там є штраф за відмову споживачу в реалізації його прав, установлених частиною першою статті 8 і частиною третьою статті 10 цього Закону (але щодо статті 9 такого штрафу немає !), - у десятикратному розмірі вартості продукції виходячи з цін, що діяли на час придбання цієї продукції, але не менше двох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Штрафу не було і раніше – відповідно до статті 20 попередньої редакції Закону споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, у якого він був придбаний, якщо товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не споживався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром. Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України. Однак стаття 23 передбачала штраф лише за відмову споживачу в реалізації його прав, установлених пунктом 1 статті 14 і пунктом 3 статті 15 (але не статті 20!) цього Закону, - у десятикратному розмірі вартості товару, виконаної роботи (наданої послуги) виходячи з цін, що діяли на час придбання товару, замовлення роботи (надання послуги), але не менше двох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Споживачам у разі відмов доводиться судитися із продавцями (добре, що державного мита сплачувати не потрібно) чи напускати на таких продавців працівників управлінь захисту прав споживачів із позаплановими перевірками. Віталій МОСЕЙЧУК ____________
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|