Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА IV. МАРАЗМИ ПОДАТКУ НА ПРИБУТОК

У разі гарантійної заміни промислового товару юридичній особі – підприємство-продавець не має підстав відносити витрати, пов'язані з гарантійною заміною та ремонтом, до валових витрат

Відповідно до пп. 5.4.3 п. 5.4 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.94 р. № 334/94-ВР до валових витрат включаються будь-які витрати на гарантійний ремонт (обслуговування) або гарантійні заміни товарів, проданих платником податку, вартість яких не компенсується за рахунок покупців таких товарів, але не більше від суми, яка відповідає рівню гарантійних замін, прийнятих (оприлюднених) платником податку, але не вище 10 % від сукупної вартості таких товарів, що були продані, та за якими не закінчився строк гарантійного обслуговування.

У разі здійснення гарантійної заміни товарів платник податку зобов'язаний вести окремий облік бракованих товарів, повернутих покупцями, а також облік покупців, які отримали таку заміну або послуги з ремонту (обслуговування), у порядку, встановленому центральним податковим органом.

Заміна товару без зворотного отримання бракованого товару або без належного ведення зазначеного обліку не дає права на збільшення валових витрат продавця такого товару на вартість заміни.

Порядок гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни, а також перелік товарів, на які встановлюється гарантійне обслуговування, визначаються Кабінетом Міністрів України на підставі норм законодавства з питань захисту прав споживачів.

Відповідно до пп. 5.4.3 п. 5.4 ст. 5 Закону № 334/94-ВР та Закону України від 12.05.91 р. № 1023-XII «Про захист прав споживачів» постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 р. № 506 затверджено Порядок гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів.

До Переліку побутових товарів, затвердженого постановою № 506, зрозуміло, не внесено суто промислові товари, наприклад, верстати, крану, локомотиви тощо (крім продукції виробнично-технічного  призначення, яка може бути використана у побуті). Пощастило транспортним засобам, вони є в переліку, хоча для транспортних засобів порядок гарантійного ремонту та заміни затверджено не Кабміном, а Наказом Міністерства промислової політики від 29.12.2004 р. № 721 “Про затвердження Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни дорожніх транспортних засобів” та зареєстровано у Мін’юсті України 20.01.2005 за № 72/10352). Однак є додаткове обмеження – валові витрати при гарантійному ремонті та заміні жодним чином не виникають щодо будь-яких реалізованих юридичним особам товарів, навіть якщо вони є в Переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, оскільки Закону України “Про захист прав споживачів” під терміном “споживач” слід розуміти фізичну особу, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов’язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов’язків найманого працівника,

Отже, у разі гарантійної заміни промислового товару юридичній особі – підприємство-продавець не має підстав відносити витрати, пов'язані з гарантійною заміною та ремонтом, до валових витрат відповідно до пп. 5.4.3 п. 5.4 ст. Закону про оподаткування прибутку підприємств. Про що говорить і ДПАУ в Листі від 31.03.2006 р. № 1931/Х/15-0314 “Щодо будівельних кошторисів та гарантій заміни”.  В підсумку в Україні діє недокументований гарантійний ремонт та заміна товарів по гарантії серед юридичних осіб (оскільки без таких гарантій ніхто купувати складну техніку просто не буде), при цьому валові витрати списуються на поточний випуск товарів.

Додаток 1

                               до Порядку гарантійного ремонту

                           (обслуговування) або гарантійної заміни

                             технічно складних побутових товарів

 

ПЕРЕЛІК

груп технічно складних побутових товарів, які

         підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню)

                      або гарантійній заміні

Апаратура радіоелектронна побутова

Машини та прилади електропобутові

Машини та прилади для механізації робіт у побуті

Побутові прилади електронної техніки, у тому числі обчислювальна техніка

Засоби зв’язку

Прилади складної механіки, у тому числі годинники та секундоміри

Музичні інструменти, у тому числі електромузичні

Складні комплектуючі вироби, на які видається окрема гарантія р

Транспортні засоби і номерні агрегати

Продукція виробнично-технічного призначення, яка може бути використана у побуті

Товари медичного призначення

Товари для заняття фізичною культурою, спортом і туризмом

Зброя спортивна вогнепальна, газова, пневмогазова, пружинна, пневматична

Засоби вимірювальної техніки побутового призначення

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

                   31.03.2006  N 1931/Х/15-0314

 

На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 27.03.2006 р. N 12270/1/1-06 Державна податкова адміністрація України розглянула листи і в межах своєї компетенції повідомляє.

1. Зважаючи на те, що чинним законодавством не визначено термін “кошторис” для будівництва, яке здійснюється як підрядним, так і господарським або змішаним способами, з метою оподаткування використовується аналогічний термін, визначений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 р. N 668 “Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві”.

Так, відповідно до загальної частини цієї постанови кошторисом є зведені витрати, зведені кошторисні розрахунки, об’єктні та локальні кошторисні розрахунки, об’єктні та локальні кошториси, кошториси на окремі види робіт, кошториси на проектні та пошукові роботи, інші розрахунки витрат на будівництво, складені за встановленою формою, на основі яких визначаються кошторисна вартість будівництва і договірна ціна.

Витрати підприємства-будівельника вказуються в кошторисній документації (кошторисних нормативах), яка складається відповідно до ДБН Д.1.1.-1-2000 (Правила визначення вартості будівництва, затверджені наказом Державного комітету з будівництва та архітектури від 27.08.2000 р. N 174. При визначенні вартості будівель (об’єктів), будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів або коштів підприємств, установ і організацій державної власності, ДБН Д.1.1-1-2000 носять обов’язковий характер, при будівництві за рахунок інших джерел фінансування — рекомендаційний характер, і їх застосування обумовлюється контрактом.

Відповідно до пп. 1.3.1 п. 1.3 розділу 1 ДБН Д.1.1-1-2000 кошторисні нормативи повинні забезпечувати достовірне визначення вартості будівництва.

Підпунктом 5.2.1 п. 5.1 ст. 5 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств” (далі — Закон) встановлено, що до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв’язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці. При цьому згідно з п. 5.1 ст. 5 Закону зазначені витрати повинні мати безпосередній зв’язок із господарською діяльністю платника податку.

Отже, якщо витрати підприємства-будівельника, що пов’язані із будівництвом об’єкту, передбачено кошторисом (який забезпечує достовірне визначення вартості будівництва) і вони пов’язані із веденням господарської діяльності підприємства, зазначені витрати належать до складу валових на підставі пп. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону.

Відповідно до абзацу четвертого пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 не підлягають віднесенню до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов’язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

Зазначені вище розрахункові, платіжні та інші документи належать до первинної документації, на основі якої ведеться бухгалтерський облік, — тобто для підтвердження господарських операцій складаються відповідні первинні документи.

Таким чином, платник податку має право включати до складу валових витрат лише витрати, які підтверджено відповідними розрахунковими, платіжними та іншими (первинними) документами.

2. Відповідно до пп.5.4.3 п.5.4 ст.5 Закону до валових витрат включаються: будь-які витрати на гарантійний ремонт (обслуговування) або гарантійні заміни товарів, проданих платником податку, вартість яких не компенсується за рахунок покупців таких товарів, але не більше від суми, яка відповідає рівню гарантійних замін, прийнятих (оприлюднених) платником податку, але не вище 10 відсотків від сукупної вартості таких товарів, що були продані, та щодо яких не закінчився строк гарантійного обслуговування.

Порядок гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійних замін, а також перелік товарів, на які встановлюється гарантійне обслуговування, визначаються Кабінетом Міністрів України на підставі норм законодавства з питань захисту прав споживачів.

Слід зауважити, що витрати, зазначені у цьому підпункті, відносяться до витрат подвійного призначення, тобто такі витрати включаються до валових тільки за певних умов. Ці умови визначено постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 р N 506 “Про затвердження Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів” (далі — Порядок N 506), яка визначає відносини між споживачами, що придбавають технічно складні побутові товари для власних побутових потреб, та їх виробниками, продавцями і виконавцями робіт з гарантійного ремонту (обслуговування) чи гарантійної заміни товарів.

Враховуючи те, що відповідно до п. 22 ст. 1 Закону України “Про захист прав споживачів” під терміном “споживач” слід розуміти фізичну особу, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов’язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов’язків найманого працівника, Порядок N 506 регулює відносини лише між юридичними та фізичними особами.

Отже, оскільки дія пп. 5.4.3 п. 5.4 ст. 5 Закону поширюється лише на технічно складні побутові товари, наведені в додатку 1 до Порядку N 506, які продаються фізичним особам, то витрати, понесені платником податку у зв’язку із виконанням гарантійних зобов’язань по об’єктах, які відсутні в цьому переліку (тобто будівлях), чи об’єктах, реалізованих юридичним особам, не включаються до складу валових витрат такого платника відповідно до пп. 5.4.3 п. 5.4 ст. 5 Закону.

 

Перший заступник Голови                                                 Г.Оперенко

____________

Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax_prib/4_48.html


Попередня статтяНаступна стаття

[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"