ЛИШЕ ВИТРАТИ НА ВІЗИТКИ ТА ІНШУ РЕКЛАМУ, НА ЯКИХ ЗАЗНАЧЕНІ, КРІМ ІНШОГО, ПЕРЕЛІК ТОВАРІВ АБО ПОСЛУГ, МОЖУТЬ БУТИ ВІЛЬНО ВІДНЕСЕНІ ДО ВАЛОВИХ ВИТРАТВідповідно до Закону України від 3 липня 1996 року №270/96-ВР "Про рекламу" із змінами і доповненнями, реклама - це спеціальна інформація про осіб чи продукцію, яка поширюється в будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою прямого або опосередкованого одержання прибутку. Відповідно до вищезазначеної статті Закону № 270/96-ВР особа – це фізична особа, у тому числі суб’єкт підприємницької діяльності, юридична особа будь-якої форми власності, представництво нерезидента в Україні, а товар – будь-який предмет господарського обігу, в тому числі продукція, роботи, послуги, цінні папери, об’єкти права інтелектуальної власності. Таким чином, згідно з вищенаведеним визначенням реклами та осіб, друковану продукцію у вигляді візитних карток для власних співробітників чи про власне підприємство можна вважати рекламою (рекламною продукцією). Але чи можна вільно віднести до валових витрат всю суму коштів, що були витрачені на такі цілі? На жаль, відповідь на це питання є негативною. Справа в тому, що згідно з абзацом другим пп. 5.4.4 п. 5.4 ст. 5 Закону України від 28.12.94 р. № 334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств» до складу валових витрат платника податку відносяться витрати платника податку на проведення передпродажних та рекламних заходів стосовно товарів (робіт, послуг), що продаються (надаються) такими платниками податку. Тобто до валових витрат спокійно можна віднести візитки, які рекламують товари (роботи, послуги). А витрати щодо візиток, які містять лише назву фірми, прізвища робітників та їхні телефони, мають відноситися до валових витрат згідно зі спеціальним порядком. Адже згідно з абзацом другим пп. 5.4.4 п. 5.4 ст. 5 Закону України від 28.12.94 р. № 334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств» до складу валових витрат платника податку відносяться витрати на організацію прийомів, презентацій i свят, придбання i розповсюдження подарунків, включаючи безоплатну роздачу зразків товарів або безоплатне надання послуг (виконання робіт) з рекламними цілями, але не більше двох відсотків від оподатковуваного прибутку платника податку за попередній звітний (податковий) рік. Візитка, яка не містить перелік товарів (послуг), фактично є безоплатною роздачею подарунку з рекламною ціллю. На жаль, ДПАУ офіційно ще не висловалася з приводу такої специфіки розподілу витрат на візитки (тому кожне підприємство може отримати податкове роз’яснення). Але у “Віснику податкової служби” № 22/2005 р. та № 25-26/2006 підтверджено, що витрати на виготовлення поліграфічної реклами у вигляді рекламних проспектів, візиток, на яких зазначені логотип, назва та адреса фірми, а також перелік товару, передбаченого для реалізації або перелік послуг, що надаються таким платником податку, вважаються витратами, пов’язаними з веденням господарської діяльності або рекламною діяльністю, i тому можуть бути віднесені до складу валових витрат платника податку. Таким чином для уникнення проблем з податковою, у всіх візитках підприємства слід вказувати хоча би мінімальний перелік товарів (послуг), які продаються (надаються) підприємством. Цим можна буде “вбити” два зайці: мати гарантовані валові втрати без 2-х відсоткового обмеження, а також мати підсилення рекламної направленості та корисності візиток кожного робітника підприємства. Аналогічні проблеми є при рекламі підприємства іншими методами без зазначення переліку товарів (послуг). Віталій МОСЕЙЧУК ____________ Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax_prib/4_24.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|