Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА IV. МАРАЗМИ ПОДАТКУ НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ

При спорудженні основних фондів немає податкового кредиту до їх повного будівництва

Поняття основних фондів та податкового кредиту з ПДВ при їхньому спорудженні нерідко викликає суперечки з податковими органами. Річ у тім, що не має права на отримання бюджетного відшкодування відповідно до підпункту “а” підпункту 7.7.11 пункту 7.7 статті 7 Закону особа, яка:

була зареєстрована як платник цього податку менш ніж за 12 календарних місяців до місяця, за наслідками якого подається заява на бюджетне відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів за рішенням Кабінету Міністрів України);

мала обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів).

Таким чином будівництво або придбання основних фондів формально дає право на відшкодування ПДВ при будь-яких обсягах оподатковуваних операціях. Але не все так просто.

Відповідно до підпункту 8.2.1 пункту п. 8.2 статті 8 Закону “Про оподаткування прибутку підприємств” під терміном “основні фонди” слід розуміти матеріальні цінності, що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку протягом періоду, який перевищує 365 календарних днів з дати введення в експлуатацію таких матеріальних цінностей, та вартість яких перевищує 1000 гривень і поступово зменшується у зв’язку з фізичним або моральним зносом.

Таким чином основними фондами ніби вважається те, що пропрацювало рік і коштує понад 1000 грн., тобто неспоруджені основні фонди чи ті, які експлуатуються до року формально не дають прав на бюджетне відшкодування. Це досить дивно з погляду інноваційної політики держави, адже виходить, що за перепроданими чи імпортованим товарами є податковий кредит, а за основними фондами один рік його немає... Який дурень тоді будуватиме заводи чи встановлюватиме верстати? Саме про таких дурнів і говорить ДПАУ в Листі від 27.01.2010  N 1366/7/07-1417. Де вона вказує, що поки основні фонди будуються, ніякого податкового кредиту. А контролюватиме вона цей процес за бухгалтерським обліком. Зарахування на баланс власного збудованого об’єкта відображається за дебетом рахунку 10 “Основні засоби” та кредитом рахунку 15. Якщо частка збудованого об’єкту призначена платником для продажу, то зарахування на баланс відображається за дебетом рахунку 28 “Товари” та кредитом рахунку 15, тобто не є основним засобом.

Надання права на бюджетне відшкодування особі, яка мала обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування, у разі якщо нарахування податкового кредиту відбулося внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів залежить від того, чи відображено на балансі підприємства надходження (придбання, створення) основних засобів. Таким чином про рік експлуатації основних фондів ДПАУ ще не згадує.

Крім того згідно з підпунктом 7.4.1 статті 7 Закону України от 03.04.97 р. N 168/97-ВР “Про податок на додану вартість” право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Таким чином головне правильно обліковувати основні фонди та мати їх в наявності, а ось про податковий кредит при їх спорудженні щодо придбаних ТМЦ на їхнє спорудження варто забути. Маразм інноваційний, держава ніби сама каже займайтеся торгівлею або купуйте основні фонди, а не займайтеся їх виробництвом власноруч. Про це йшлося ще в Листі ДПАУ від 04.08.2003 р. N 6699/6/15-2415-12. Таким чином власноруч збудовані цехи та корпуси заводів, верстати для України є небезпечними? Виходом із ситуації може бути облік капітальних вкладень як основних засобів, але щодо будівель та споруд це буде одразу помітно, або будівництво малими чергами.

Віталій МОСЕЙЧУК

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

                   27.01.2010  N 1366/7/07-1417

 

                                      Державним податковим

                                      адміністраціям в Автономній

                                      Республіці Крим,

                                      областях, містах Києві

                                      та Севастополі

                     Про надання роз'яснення

У зв’язку з надходженням численних запитів платників податків та податкових органів щодо права на нарахування податкового кредиту у зв’язку із придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів в контексті застосування підпункту 7.7.11 пункту 7.7 ст. 7 Закону України “Про податок на додану вартість” в залежності від того, чи введені такі основні фонди в експлуатацію, Державна податкова адміністрація України повідомляє.

Існуючий порядок та процедура відшкодування з Державного бюджету заявлених сум податку на додану вартість, регламентовані Законом України від 03.04.97 N 168/97-ВР “Про податок на додану вартість” (із змінами та доповненнями).

Відповідно до пп. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України від 03.04.97 року N 168/97-ВР “Про податок на додану вартість” (далі — Закон) сума податку на додану вартість, що підлягає бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов’язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.

Тобто, сума податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету, не може перевищувати різниці значень податкового кредиту і податкових зобов’язань кожного окремого звітного періоду. Декларування такої різниці відбувається у рядку 18.2 розділу III податкової декларації з податку на додану вартість (za224-08, za090-09) та є необхідною, але не єдиною умовою.

Сума визначеного від’ємного значення, за винятком врахованої у зменшення суми податкового боргу за попередні звітні періоди з податку на додану вартість, зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (відображається у рядку 22.2 податкової декларації (za224-08, za090-09) поточного звітного періоду).

Лише за умови, що у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 пункту 7.7, має від’ємне значення, бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від’ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг) (пп. 7.7.2 п. 7.7 статті 7 Закону ).

При цьому не має права на отримання бюджетного відшкодування відповідно до підпункту “а” підпункту 7.7.11 пункту 7.7 статті 7 Закону особа, яка:

була зареєстрована як платник цього податку менш ніж за 12 календарних місяців до місяця, за наслідками якого подається заява на бюджетне відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів за рішенням Кабінету Міністрів України);

мала обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів).

Зазначаємо, що згідно з пунктом 1.17 статті 1 Закону терміни “основні фонди” та “нематеріальні активи” розуміються у значенні, визначеному Законом України від 28 грудня 1994 року N 334/94-ВР “Про оподаткування прибутку підприємств” (із змінами та доповненнями) (далі — ЗУ “Про оподаткування прибутку підприємств"), а саме, відповідно до підпункту 8.2.1 пункту п. 8.2 статті 8 зазначеного Закону під терміном “основні фонди” слід розуміти матеріальні цінності, що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку протягом періоду, який перевищує 365 календарних днів з дати введення в експлуатацію таких матеріальних цінностей, та вартість яких перевищує 1000 гривень і поступово зменшується у зв’язку з фізичним або моральним зносом.

Відповідно до Конвенції Організації Об’єднаних Націй від 31.10.2003 майно — будь-які активи, чи то матеріальні чи нематеріальні, рухомі чи нерухомі, виражені в речах чи в правах, а також юридичні документи чи активи, що підтверджують право власності та такі активи або інтерес до них.

Згідно зі статтею 139 Господарського кодексу України від 16.01.2003 N 436-IV залежно від економічної форми, якої набуває майно у процесі здійснення господарської діяльності, майнові цінності належать до основних фондів, оборотних засобів, коштів, товарів.

Основними фондами виробничого і невиробничого призначення є будинки, споруди, машини та устаткування, обладнання, інструмент, виробничий інвентар і приладдя, господарський інвентар та інше майно тривалого використання, що віднесено законодавством до основних фондів.

Оборотними засобами є сировина, паливо, матеріали, малоцінні предмети та предмети, що швидко зношуються, інше майно виробничого і невиробничого призначення, що віднесено законодавством до оборотних засобів.

Товарами у складі майна суб’єктів господарювання визнаються вироблена продукція (товарні запаси), виконані роботи та послуги.

Наказом Міністерства фінансів України від 28.04.2001 року N 205 “Про затвердження Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 18 “Будівельні контракти” визначено, що будівництво — це спорудження нового об’єкта, реконструкція, розширення, добудова, реставрація і ремонт об’єктів, виконання монтажних робіт.

Тобто будівництво є процесом, у результаті якого створюються основні фонди (засоби) або товари. Згідно з наказом Держстандарту від 29.02.96 N 89 “Державний класифікатор України. Класифікатор відходів ДК 005-96” процес — сукупність дій для досягнення будь-якого результату.

Інструкцією про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 30.11.99 року N 291, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21.12.99 року за N 893/4186, для обліку витрат на придбання або створення матеріальних і нематеріальних необоротних активів призначений рахунок 15 “Капітальні інвестиції”, для обліку й узагальнення інформації про наявність та рух об’єктів і майнових комплексів, що віднесені до складу основних засобів — рахунок 10 “Основні засоби”. До основних засобів належать матеріальні активи, які підприємство утримує з метою використання їх у процесі виробництва або постачання товарів і послуг, надання в оренду іншим особам, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких більше одного року. Зарахування на баланс власного збудованого об’єкта відображається за дебетом рахунку 10 “Основні засоби” та кредитом рахунку 15. Якщо частка збудованого об’єкту призначена платником для продажу, то зарахування на баланс відображається за дебетом рахунку 28 “Товари” та кредитом рахунку 15, тобто не є основним засобом.

Надання права на бюджетне відшкодування особі, яка мала обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування, у разі якщо нарахування податкового кредиту відбулося внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів залежить від того, чи відображено на балансі підприємства надходження (придбання, створення) основних засобів.

Державна податкова адміністрація України інформує, що інші податкові роз’яснення можуть застосовуватися в частині, що не суперечить цьому податковому роз’ясненню.

Головам державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі довести зазначене роз’яснення до відома платників податків і підпорядкованих підрозділів та забезпечити його врахування при проведенні контрольно-перевірочної роботи та винесення рішень в процесі апеляційних узгоджень.

Заступник Голови С.В.Чекашкін

 

ГОСУДАРСТВЕННАЯ НАЛОГОВАЯ АДМИНИСТРАЦИЯ УКРАИНЫ

П И С Ь М О

04.08.2003  N 6699/6/15-2415-12

 

Государственная налоговая администрация Украины рассмотрела письмо... о множественной трактовке законодательной нормы по вопросу включения в состав налогового кредита сумм налога на добавленную стоимость, уплаченных поставщикам и подрядчикам при сооружении основных фондов, и... сообщает следующее.

Подпунктом 7.4.1 статьи 7 Закона Украины от 03.04.97 г.

N 168/97-ВР “О налоге на добавленную стоимость” определено, что суммы налога на добавленную стоимость, уплаченные (начисленные) плательщиком налога, в отчетном периоде в связи с приобретением (сооружением) основных фондов, подлежащих амортизации, включаются в состав налогового кредита независимо от сроков ввода в эксплуатацию основных фондов, а также от того, имеет ли плательщик налога налогооблагаемые обороты в течение такого отчетного периода.

То есть право на налоговый кредит плательщик налога получает и при приобретении основных фондов у сторонних организаций, и при их сооружении независимо от сроков ввода их в эксплуатацию. Однако главным критерием для получения права на налоговый кредит по приобретенным или сооруженным основным фондам является их участие в хозяйственной деятельности и соответствующая амортизация таких фондов, как это предусмотрено нормами пункта 8.2 статьи 8 Закона Украины от 22.05.97 г. N 283/97-ВР (334/94-ВР, 283/97-ВР) “О налогообложении прибыли предприятий”.

Понятие основных фондов определено приказом Министерства финансов Украины от 27.04.2000 г. N 92 “Об утверждении Положения (стандарта) бухгалтерского учета 7 “Основные средства”. Так, в соответствии с данным стандартом объект основных средств — это: законченное устройство со всеми приспособлениями и принадлежностями к нему; конструктивно обособленный предмет, предназначенный для выполнения определенных самостоятельных функций; обособленный комплекс конструктивно соединенных предметов одинакового или различного назначения, имеющих для их обслуживания общие приспособления, принадлежности, управление и единый фундамент, вследствие чего каждый предмет может выполнять свои функции, а комплекс — определенную работу только в составе комплекса, а не самостоятельно; другой актив, соответствующий определению основных средств, или часть такого актива, контролируемая предприятием.

В случае, если плательщик налога приобретает товарно-материальные ценности для сооружения основных фондов (такие расходы учитываются как капиталовложения), которые не принимают участия в хозяйственной деятельности и, соответственно, не амортизируются, то согласно требованиям вышеуказанного подпункта 7.4.1 статьи 7 Закона Украины “О налоге на добавленную стоимость” у плательщика налога нет права на налоговый кредит по уплаченным (начисленным) суммам налога на добавленную стоимость при осуществлении таких расходов.

С учетом вышеизложенного указанное право возникает у плательщика налога с момента использования в хозяйственной деятельности предприятия и амортизации основных фондов.

___________

 Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax_pdv/4_92.html


Попередня статтяНаступна стаття

[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"