Угоди понад 6 млн. грн. – з дозволу податковоїВ Листі від 06.10.09 р. № 21839/7/16-1517 ДПАУ повідомила, що відповідно до розпорядження КМУ "Питання Загального реєстру податкових накладних" від 23.09.09 р. № 1178-р прийняте рішення про введення процедури реєстрації податкових накладних, що видаються платниками податків - постачальниками товарів (послуг). Вона обнародувала проект Порядку подання електронних податкових накладних для реєстрації в загальному реєстрі. Відповідно до проекту документа податківців з 1 листопада в електронному реєстрі повинні реєструватися накладні на суму ПДВ від 1 млн. грн. (тобто вартість товару з ПДВ за однією накладною 6 млн. грн), з 1 січня 2010 р. - від 500 тис. грн., з 1 квітня - від 100 тис. грн. Нагадаємо, що Кабмін надав фіскалам право реєструвати накладні з ПДВ на етапі їхньої передачі від продавця покупцеві розпорядження КМУ №1178-р від 23 вересня. На задум ДПАУ підприємство-продавець подає в податкові органи електронну накладну з цифровими підписами головного бухгалтера і керівника. У свою чергу, щоб одержати документи, що підтверджують проведення угоди, покупець робить запит у податкову й одержує звідтіля електронну накладну після детальної перевірки даних, що вписані до неї. Тобто замість того, щоб отримувати рахунок, платити за товар, перевіряти його якість підприємства стоятимуть в черзі на отримання дозволу на угоду від ДПАУ. І що цікаво ДПАУ – терміном реєстрації податкової накладної за великою угодою ДПАУ себе не обмежує, тобто це може тривати і місць і два і три... Це називається “сприятливий інвестиційний клімат”... Для виходу з-під такої опіки підприємства просто дробитимуть податкові накладні. Але податківці кажуть, що побачать такі дроблені угоди і все одно прийдуть на перевірку, а якщо не буде реєстрації в реєстрі – позапланова перевірка. Іншим словами податківці самі виштовхують підприємців в тінь і тепер ще сильніше дробитимуться не угоди, а власне підприємства, замість одного заводу – 100-200 приватних підприємців... За даними податківців в Україні є 2000 платників ПДВ, які укладають угоди з ПДВ понад 1 млн. грн. Ще є надія на Президента, який зупинить Розпорядження Кабміну 1178-р.Маразм було ліквідовано на
підставі Постанови КМУ від 24.03.2010 р. N 278, якою
скасовано
Розпорядження Кабміну 1178-р. Віталій МОСЕЙЧУК КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я від 23 вересня 2009 р. N 1178-р Київ Питання Загального реєстру податкових накладних 1. З метою упорядкування адміністрування податку на додану вартість, вдосконалення податкового обліку та відповідно до підпункту 7.2.8 пункту 7.2 статті 7 Закону України “Про податок на додану вартість” запровадити реєстрацію податкових накладних платників податку — продавців товарів (робіт, послуг) (далі — продавці) в Загальному реєстрі податкових накладних (далі — Реєстр) із сумою податку на додану вартість, зазначеною в одній накладній: понад 1 млн. гривень — з 1 листопада 2009 р.; понад 500 тис. гривень — з 1 січня 2010 р.; понад 100 тис. гривень — з 1 квітня 2010 року. 2. Податкова накладна надається покупцю товарів (робіт, послуг) (далі — покупець) після внесення відомостей про неї до Реєстру. 3. Порядок ведення Реєстру встановлюється ДПА. Покупець має право звіряти відповідність даних податкової накладної даним Реєстру. 4. У разі порушення продавцем установленого порядку реєстрації податкових накладних ДПА має право проводити перевірку достовірності зазначених платником податку сум податкових зобов’язань з метою встановлення права покупця на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту. Надходження до органу державної податкової служби інформації про виявлення розбіжностей у даних податкової накладної та Реєстру є підставою для проведення позапланової виїзної перевірки продавця та покупця. 5. Невідповідність даних, зазначених в податковій накладній, даним Реєстру не звільняє продавця від обов’язку включення суми податку на додану вартість, зазначеної в податковій накладній, до суми податкових зобов’язань за відповідний звітний період. Покупець втрачає право на податковий кредит відповідно до податкової накладної, якщо сума податку на додану вартість згідно з накладною не відображена продавцем у податковій декларації або продавець не провів у повному обсязі розрахунки з бюджетом за такою декларацією.
Прем’єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО Інд. 34
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ ЛИСТ від 06.10.2009 р. N 21839/7/16-1517 Про підготовку до запровадження Загального реєстру податкових накладних Державна податкова адміністрація України повідомляє, що Кабінетом Міністрів України розпорядженням від 23.09.2009 р. № 1178-р "Питання загального реєстру податкових накладних" прийнято рішення про запровадження процедури реєстрації податкових накладних, які видаються платниками податку — постачальниками товарів (послуг). Реєстрація податкових накладних здійснюватиметься в Загальному реєстрі податкових накладних (далі — Реєстр), порядок ведення якого буде встановлено Державною податковою адміністрацією України. З метою відпрацювання процедур реєстрації податкових накладних та упорядкування процедури ведення Реєстру запровадження такої реєстрації передбачається здійснювати в три етапи: І етап — з 1 листопада 2009 року запроваджуватиметься реєстрація податкових накладних із сумою податку на додану вартість, зазначеною в одній податковій накладній, понад 1 млн.грн.; ІІ етап — з 1 січня 2010 року запроваджуватиметься реєстрація податкових накладних із сумою податку на додану вартість, зазначеною в одній податковій накладній, понад 500 тис.грн.; ІІІ етап — з 1 квітня 2010 року запроваджуватиметься реєстрація податкових накладних із сумою податку на додану вартість, зазначеною в одній податковій накладній, понад 100 тис.грн. Процедура реєстрації передбачає, що відомості з податкової накладної заносяться до Реєстру, і після внесення інформації про таку податкову накладну до Реєстру податкова накладна надається покупцю товарів (послуг). При цьому, платник податку — покупець матиме можливість співставити інформацію в отриманій ним податковій накладній з даними Реєстру. Порушення постачальником товарів (послуг) порядку реєстрації податкових накладних даватиме органам податкової служби право на проведення перевірки достовірності сум податкових зобов’язань, визначених платником податку — постачальником товарів (послуг), та, відповідно, приймати рішення щодо підтвердження чи не підтвердження права платника податку — покупця на включення сум податку на додану вартість по таких податкових накладних до складу податкового кредиту. Інформуючи про викладене, Державна податкова адміністрація України зобов’язує органи податкової служби всіх рівнів у відповідності з покладеними на них функціональними обов’язками: — сформувати списки платників податків, на яких потенційно поширюватиметься процедура реєстрації податкових накладних (примірний список додається); — провести підготовчу роботу із зазначеного питання серед таких платників податків в частині внесення до Реєстру інформації, отримання необхідного програмного забезпечення; — провести роз’яснювальну роботу щодо доцільності та зручності подання такими платниками податкової звітності в електронному вигляді. Додатково Державна податкова адміністрація України повідомляє про розроблений Порядок подання податкових накладних для реєстрації у Загальному реєстрі податкових накладних в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку (далі – Порядок), який надається у додатку. Даний Порядок необхідно довести до відома платників податків та проінформувати їх про наступне: — у зв’язку із запровадженням обов’язкового подання вищевказаних податкових накладних в електронному вигляді платники податків, які вперше звітують в електронному вигляді, повинні отримати засоби електронного цифрового підпису у акредитованих центрах сертифікації ключів, перелік яких розміщений на веб-сайті ДПА України та передати посилені сертифікати ЕЦП за місцем своєї реєстрації; — у випадку подання в
електронному вигляді тільки податкової накладної Договір про визнання
електронних документів заключати із органами ДПС не потрібно. Заступник Голови С.Чекашкін
ПОРЯДОК ПОДАННЯ ПОДАТКОВИХ НАКЛАДНИХ ДЛЯ РЕЄСТРАЦІЇ У ЗАГАЛЬНОМУ РЕЄСТРІ ПОДАТКОВИХ НАКЛАДНИХ В ЕЛЕКТРОННОМУ ВИГЛЯДІ ЗАСОБАМИ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНОГО ЗВ’ЯЗКУЦей Порядок визначає загальні принципи організації реєстрації податкових накладних платників податку на додану вартість – продавців товарів (робіт, послуг) у Загальному реєстрі податкових накладних (далі – Загальний реєстр) під час подання ними податкових накладних до органів державної податкової служби України (центру обробки електронних звітів) в електронній формі із використанням електронного цифрового підпису. Цей Порядок поширюється на центр обробки електронних звітів Державної податкової адміністрації України (далі – ЦОЕЗ ДПА України) та платників податку на додану вартість, які визначені пунктом 4 даного Положення. При поданні та отриманні податкових накладних в електронній формі телекомунікаційними каналами зв'язку платник податків та ЦОЕЗ ДПА України повинні додержуватися такого порядку: 1. платник податків – продавець: 1.1 платник податків – продавець створює податкову накладну в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення. Після підготовки платником податків - продавцем податкової накладної в електронному вигляді на неї накладаються ЕЦП посадових осіб платника податків у такому порядку: першим – ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим – ЕЦП керівника, третім – ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків. За відсутності у платника податків – продавця посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податків накладаються у такому порядку: першим – ЕЦП керівника, другим – ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків. Платником податків – продавцем фізичною особою – суб’єктом підприємницької діяльності електронні цифрові підписи накладаються у такому порядку: першим – ЕЦП платника податків – фізичної особи, другим – ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків (за наявності); 1.2. після накладання ЕЦП платник податків – продавець здійснює шифрування податкової накладної в електронному вигляді та направляє її до ЦОЕЗ ДПА України через телекомунікаційні канали зв'язку. Другий примірник податкової накладної в електронному вигляді зберігається у платника податків; 1.3 після одержання від платника податків – продавця податкової накладної в електронному вигляді у ЦОЕЗ ДПА України проводять її розшифрування, перевірку ЕЦП, перевірку відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту) та вносять її до Загального реєстру; 1.4 підтвердженням платнику податків - продавцю прийняття його податкової накладної до Загального реєстру є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятої податкової накладної в електронній формі, відповідність податкової накладної в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП ЦОЕЗ ДПА України, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв’язку. Другий примірник квитанції в електронному вигляді зберігається в ЦОЕЗ ДПА України; 1.5 якщо надіслані податкові накладні сформовано з помилкою, то платнику податків надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття податкової накладної в електронному вигляді із зазначенням причин. На цю квитанцію накладається ЕЦП ЦОЕЗ ДПА України, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв’язку. Другий примірник квитанції в електронному вигляді зберігається в ЦОЕЗ ДПА України; 1.6 датою та часом надання податкової накладної в електронному вигляді до ЦОЕЗ ДПА України є дата та час, зафіксовані у квитанції.
2. платник податків – покупець: 2.1 платник податків – покупець створює запит в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення.
Після підготовки платником податків - покупцем запиту в
електронному вигляді на нього накладаються ЕЦП посадових осіб платника
податків у такому порядку: першим – ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера),
другим – ЕЦП керівника, третім – ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки
платника податків. Платником податків – покупцем фізичною особою – суб’єктом підприємницької діяльності електронні цифрові підписи накладаються у такому порядку: першим – ЕЦП платника податків – фізичної особи, другим – ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків (за наявності); 2.2. після накладання ЕЦП платник податків – покупець здійснює шифрування запиту в електронному вигляді та направляє його до ЦОЕЗ ДПА України через телекомунікаційні канали зв'язку. Другий примірник запиту в електронному вигляді зберігається у платника податків; 2.3 після одержання від платника податків – покупця запиту в електронному вигляді у ЦОЕЗ ДПА України проводять його розшифрування, перевірку ЕЦП, перевірку відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту); 2.4 ЦОЕЗ ДПА України накладає на податкову накладну свій ЕЦП, здійснює її шифрування та надсилає на електронну адресу вказану в запиті платника податків – покупця. 3. Якщо платник податків - продавець надіслав до ЦОЕЗ ДПА України кілька примірників одної податкової накладної, то оригіналом вважається та накладна, яку прийнято до бази даних та платнику податків надійшла про це квитанція.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА від 24 березня 2010 р. N 278 Київ
Про внесення змін, скасування та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України Кабінет Міністрів України ПОСТАНОВЛЯЄ: 1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України від 17 липня 2009 р. N 768 “Про Державну іпотечну установу” (Офіційний вісник України, 2009 р., N 55, ст. 1916; 2010 р., N 5, ст. 208) та від 10 березня 2010 р. N 257 “Про визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України” (Офіційний вісник України, 2010 р., N 17, ст. 783) зміни, що додаються. 2. Скасувати як таку, що не набрала чинності, постанову Кабінету Міністрів України від 14 жовтня 2009 р. N 1091 “Деякі питання забезпечення у 2009 році лікувально-профілактичних закладів обладнанням, транспортними засобами, виробами медичного призначення та лікарськими засобами”. 3. Визнати такими, що втратили чинність, акти Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається. Прем’єр-міністр України М.АЗАРОВ Інд. 28 ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2010 р. N 278
ЗМІНИ, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 17 липня 2009 р. N 768 ( 768-2009-п ) та від 10 березня 2010 р. N 257 ( 257-2010-п )
1. Пункт 27 Статуту Державної іпотечної установи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2009 р. N 768, викласти у такій редакції: "27. Статутний капітал Установи становить 200000000 (двісті мільйонів) гривень.”. 2. Пункт 14 переліку постанов Кабінету Міністрів України, що втратили чинність, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2010 р. N 257, виключити. ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2010 р. N 278
ПЕРЕЛІК актів Кабінету Міністрів України, що втратили чинність
1. Постанова Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 р. N 854 “Про надання акваторії у користування державному підприємству “Спеціалізований морський порт “Октябрьск” (Офіційний вісник України, 2008 р., N 73, ст. 2458). 2. Постанова Кабінету Міністрів України від 22 жовтня 2008 р. N 934 “Про надання акваторії у користування державному підприємству “Миколаївський морський торговельний порт” (Офіційний вісник України, 2008 р., N 82, ст. 2760). 3. Постанова Кабінету Міністрів України від 5 березня 2009 р. N 236 “Про роз’яснення особливостей застосування окремих норм Указу Президента України від 3 липня 1998 р. N 727 для фізичних осіб, які провадять підприємницьку діяльність за межами України, в умовах світової фінансово-економічної кризи” (Офіційний вісник України, 2009 р., N 21, ст. 677). 4. Постанова Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2009 р. N 366 “Про сплату внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування фізичними особами — суб’єктами підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування” (Офіційний вісник України, 2009 р., N 30, ст. 997). 5. Постанова Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2009 р. N 454 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 5 березня 2009 р. N 236” (Офіційний вісник України, 2009 р., N 35, ст. 1203). 6. Постанова Кабінету Міністрів України від 21 травня 2009 р. N 505 “Про порядок сплати та зарахування сум внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, сплачених фізичними особами — суб’єктами підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування” (Офіційний вісник України, 2009 р., N 39, ст. 1306). 7. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2009 р. N 1178 “Питання Загального реєстру податкових накладних” (Офіційний вісник України, 2009 р., N 77, ст. 2626). 8. Постанова Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2009 р. N 1117 “Про утворення Урядової комісії з питань забезпечення обороноздатності та національної безпеки України” (Офіційний вісник України, 2009 р., N 81, ст. 2746). 9. Постанова Кабінету Міністрів України від 27 січня 2010 р. N 61 “Про збільшення статутного капіталу Державної іпотечної установи” (Офіційний вісник України, 2010 р., N 5, ст. 208). ___________ Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html? /tax_pdv/4_87.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2024. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|