Кабміну не подобаються податкові накладні віком понад 2 місяці або як податкова міліція та МВС боротимуться з відшкодуванням ПДВРозпорядження Кабінету Міністрів від 17 липня 2009 року №838-р "Про регулювання деяких питань адміністрування податку на додану вартість" наробило немала галасу серед платників ПДВ. Розглянемо цей черговий перл в галузі адміністрування ПДВ докладніше. По-перше, Кабмін зобов’язує ДПАУ віднести до найвищого ступеня ризику факт подання платником податкової декларації з ПДВ за звітний податковий період, складеної з урахуванням податкової накладної, виписаної в інший, відмінний від звітного, податковий період. На практиці це означає, що такий платник податків протягом року потрапить під планову виїзну перевірку, навіть якщо його діяльність за іншими критеріями не була високоризиковою. В принципі, Кабмін має право стверджувати такі критерії ризикованості діяльності. Але це слід робити Постановою, а не Розпорядженням. Шкода, що дія Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" не стосується податкових перевірок. Відповідно до частини другої статті 5 цього Закону Кабмін затвердив критерії щодо пенсійних та соцстрахівських перевірок, а про податкові критерії будемо дізнаватися з розпоряджень Кабміну. По-друге, коригування або уточнення платником податків показників декларації за відповідний звітний податковий період є виправданими лише у разі, якщо вони здійснюються протягом двох місяців з моменту настання межового терміну подачі відповідної декларації. Іншими словами, якщо ми внесли до податкової декларації за липень податкову накладну з ПДВ за березень, зменшення податкового зобов’язання (збільшення податкового кредиту) на відповідну суму є невиправданим. Вочевидь Кабмін забув про загальний принцип в 1095 днів у спілкуванні з державою щодо податків згідно із Законом №2181. крім того Закон про ПДВ про податкові накладні двохмісячної давності теж нічого не говорить... Тим самим платників ПДВ змушують внести усі приховані податкові накладні в податкові декларації за поточний період, чим нададуть ДПАУ цілком законну підставу для проведення позапланових перевірок. Адже у відповідності зі статтею11-1 Закону "Про державну податкову службу", подача платником декларації з негативним значенням ПДВ на суму понад 100 тис. грн. є підставою для позапланової перевірки платника. А досі відкладення податкових накладних було абсолютно законним шляхом для зменшення податкового зобов’язання. А в деяких галузях без цього просто неможливо працювати, наприклад, у будівництві, суднобудуванні тощо і було необхідним елементом податкового планування. По-третє, тепер у разі коригування або уточнення платником податків показників декларації обсягом 10 або більше відсотків загальної суми податкового кредиту, задекларованих у відповідному податковому періоді, ДПАУ наказано провести за участі підрозділів податкової міліції протягом місяця з дня його (коригування) здійснення перевірку достовірності суми податку на додану вартість, нарахованого та оплаченого на всіх етапах поставки товарів (роботи, послуги). Крім того слід інформувати протягом трьох днів з дня здійснення такого коригування або уточнення органи внутрішніх справ для вжиття ними заходів реагування в межах компетенції. Вочевидь Кабмін хоче побільше кримінальних справ про шахрайство з фінансовими ресурсами (саме за нею можна “сісти” при незаконному відшкодуванні ПДВ, але досудове слідство за не. Веде МВС, а не податкова міліція), до максимальне покарання за статтею 222 КК - позбавлення волі на строк від двох до п’яти років із позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років. І це при тому, що винятковий перелік підстав для проведення виїзних планових і позапланових перевірок визначений у статті 11-1 Закону "Про державну податкову службу". І там нового критерію для перевірок теж нема. Оскільки передбачається використання підрозділів податкової міліції, то вочевидь мова йде не про невиїзну перевірку, а про конкретні маски-шоу. І нарешті полегшення життя платникам ПДВ надійшло від Президента України, який Указом від 04.09.2009 р. (набув чинності 09.09.2009 р.) зупинив дію розпорядження Кабміну №838-р та звернувся до Конституційного Суду. Мотив простий – за Конституцією кожен зобов’язаний сплачувати податки та збори в порядку і розмірах, встановлених законами. А Кабмін втрутився в законодавче питання звичайним розпорядженням. Але нервів це розпорядження попсувало багатьом платникам ПДВ, адже реакція Президента забарилася майже на 2 місяці і Кабміну ніхто не заборонить наприймати ще низку аналогічних розпоряджень. Крім того він не несе прямої відповідальності за прийняття антиконституційних рішень... Віталій МОСЕЙЧУК
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Явід 17 липня 2009 р. N 838-р Київ
Про врегулювання деяких питань адміністрування податку на додану вартість З метою реалізації положень Закону України “Про податок на додану вартість” Державній податковій адміністрації під час адміністрування податку на додану вартість: віднести до найвищого ступеня ризику факт подання платником податку податкової декларації з податку на додану вартість (далі — декларація) за звітний податковий період, складеної з урахуванням податкових накладних, виписаних в іншому, ніж звітний, податковий період, та своєчасності нарахування і сплати податку; під час проведення камеральних перевірок показників податкової звітності з податку на додану вартість враховувати, що коригування або уточнення платником податку показників декларації, пов’язане з несвоєчасним включенням сум податкової накладної до складу податкового зобов’язання або податкового кредиту, за відповідний звітний податковий період (далі — коригування або уточнення декларації) є виправданим у разі, коли воно здійснюється протягом двох місяців з дати настання граничного строку подання відповідної декларації; у разі коригування або уточнення платником податку показників декларації в обсязі 10 або більше відсотків загальної суми податкових зобов’язань та/або податкового кредиту, задекларованих у відповідному податковому періоді, провести за участю підрозділів податкової міліції протягом місяця з дня його здійснення перевірку достовірності сум податку на додану вартість, нарахованого і сплаченого на всіх етапах поставки товарів (робіт, послуг), та інформувати протягом трьох днів з дня здійснення такого коригування або уточнення органи внутрішніх справ для вжиття ними заходів реагування в межах компетенції; у місячний строк привести у відповідність з цим розпорядженням власні нормативно-правові акти. Прем’єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО Інд. 34 ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ УРЯДОВА ТЕЛЕГРАМА 04.08.2009 N 16519/7/16-1617 Державна податкова адміністрація України надсилає розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.07.2009 р. N 838-р “Про врегулювання деяких питань адміністрування податку на додану вартість” та роз’яснення щодо організації роботи з виконання вимог цього розпорядження та З О Б О В’ Я З У Є забезпечити: взаємодію підрозділів податкового контролю юридичних осіб, податкової міліції, оподаткування фізичних осіб, оподаткування юридичних осіб та підрозділів інформатизації процесів оподаткування при визначенні та відпрацюванні звітності найвищого ступеня ризику та проведенні за участю підрозділів податкової міліції перевірок достовірності сум ПДВ, пов’язаних із коригуванням (уточненням) в обсягах, визначених розпорядженням, на всіх етапах поставки товарів (робіт, послуг); налагодження своєчасного інформування органів внутрішніх справ згідно з вимогами розпорядження ; доведення зазначених документів до виконання підпорядкованим органам податкової служби при проведенні контрольно-перевірочної роботи, винесенні рішень у процесі апеляційних узгоджень та для налагодження відповідного інформування органів внутрішніх справ. В.о. Голови В.Кайзерман ___________ Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html? /tax_pdv/4_85.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2024. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|