Сільгоспвиробники суми податкового кредиту включають до податкової декларації з ПДВ, за якою здійснюються розрахунки з бюджетом. Фактично їх прирівняно до експортерів із відповідними проблемами щодо відшкодування ПДВУкраїнські сільгоспвиробники загалом складають аж три декларації з ПДВ: загальну Декларацію № 1, відповідно до якої здійснюються розрахунки з бюджетом, спеціальну Декларацію № 1 (реалізації молока та м’яса живою вагою) та спеціальну Декларацію № 2 (виробництво сільгосппродукції). При цьому кожна декларація відображає окремий облік господарських операцій і сума податкових зобов’язань, визначених в одній декларації не може бути зменшена на суму податкового кредиту іншої декларації, а в розрахунках з бюджетом бере участь лише перша декларація, а тому відповідно до вимог Закону №2181 дві останні декларації не можуть навіть називатися деклараціям, а лише звітами тощо. Відповідно до пункту 11.21 статті 11 Закону про ПДВ до 1 січня року, наступного за роком, в якому Верховна Рада України ратифікує протокол про приєднання України до Світової організації торгівлі, сума податку на додану вартість, що повинна сплачуватися до бюджету переробними підприємствами усіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію, м’ясо та м’ясопродукти, у повному обсязі спрямовується виключно для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за продані ними переробним підприємствам молоко і м'ясо в живій вазі. Сума податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету сільськогосподарськими підприємствами усіх форм власності за реалізовані ними молоко, худобу, птицю, вовну, а також за молочну продукцію та м’ясопродукти, вироблені у власних переробних цехах, повністю залишається у розпорядженні цих сільськогосподарських підприємств і спрямовується на підтримку власного виробництва тваринницької продукції та продукції птахівництва. Порядок нарахування і використання зазначених коштів встановлюється Кабінетом Міністрів України. Законом України від 03.06.2008 р. № 309-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" було затверджено нову редакцію абзацу першого цього пункту і тепер він звучить так: "До 1 січня 2009 року сума податку на додану вартість, що повинна сплачуватися до бюджету переробними підприємствами усіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію, м'ясо та м'ясопродукти, у повному обсязі спрямовується виключно для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за продані ними переробним підприємствам молоко і м'ясо в живій вазі". А відповідно до підпункту 6.2.6 пункту 6.2 статті 6 Закону про ПДВ до 1 січня року, наступного за роком, в якому Верховна Рада України ратифікує протокол про приєднання України до Світової організації торгівлі, поставки переробним підприємствам молока та м’яса живою вагою сільськогосподарськими товаровиробниками всіх форм власності і господарювання здійснюється за нульовою ставкою ПДВ. Тим самим Законом України від 03.06.2008 р. № 309-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" було затверджено нову редакцію цього підпункт і тепер він звучить так: "До 1 січня 2009 року поставки переробним підприємствам молока та м'яса живою вагою сільськогосподарськими товаровиробниками всіх форм власності і господарювання". Тобто фактично сільгосппідприємства при поставках переробним підприємствам молока та м’яса живою вагою фактично з точки зору Закону про ПДВ є експортерами. Порядок нарахування, виплат і використання коштів, спрямованих для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за поставлені ними переробним підприємствам молоко і м’ясо в живій вазі (далі – Порядок), який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 1999 р. N 805 (постановою від 28.03.2007 р. № 596 Порядок був викладений у новій редакції) в своєму пункті 2 передбачає, що сільськогосподарські товаровиробники поставляють переробним підприємствам молоко та м’ясо в живій вазі відповідно до укладених договорів з нарахуванням податку на додану вартість за нульовою ставкою. Як правило, сільгосппідприємства мають податковий кредит, оскільки в основному вони продають продукцію за ставкою ПДВ в 0%. Як же держава відшкодовує цей кредит ? До 2008 року це фактично робили переробні підприємства, які отримані суми ПДВ від своїх покупців розподіляли серед своїх постачальників із села на спецрахунки. Статистика з цього процесу невідома, але напевно вона невтішна, адже переробники зацікавлені вчасно не віддавати кошти, якими вони можуть безкоштовно користуватися. Але з 2008 року держава знову вирішила цей процес взяти в свої руки і пункт 2 вищезгаданого Порядку було доповнено Постановою від 2 квітня 2008 р. N 300 (добре, що не від 1 квітня) маленьким але суттєвим реченням: “При цьому суми податкового кредиту за звітний період включаються до податкової декларації з податку на додану вартість платника податку, за якою здійснюються розрахунки з бюджетом”. Цікаво, що відшкодування ПДВ сільгоспвиробникам м'яса та молока існувало і до кінця березня 2007 року... Таким чином щодо цих виробників фактично здійснюється подвійне дотування: від переробних підприємств за рахунок ПДВ з переробленої продукції та за рахунок відшкодування податкового кредиту з бюджету. ДПАУ підтверджує право сільгоспвиробників
м'яса та молока на
відшкодування ПДВ через застосування загальної декларації в
Листі від 07.04.2008 р. № 7063/7/16-1117 "Про
відкликання податкового роз'яснення", в якому йдеться про
незастосування
роз’яснення,
наданого пунктом 2 розділу V Відповідей з окремих питань справляння податку
на додану вартість, надісланих листом ДПА України від 07.11.2007 року N
22703/7/16-1117. В якому, в свою чергу, на запитання: "Чи підлягає
відшкодуванню сума від'ємного значення ПДВ, яка виникла у
сільгосптоваровиробників по операціях з поставки ними переробним
підприємствам молока та м'яса у живій вазі із застосуванням нульової ставки
ПДВ?" було дано відповідь: "...Постановою не передбачено норми, згідно
з якою б суми ПДВ, сплачені (нараховані) сільгосптоваровиробниками по
операціях з придбання товарів (послуг) та використаних в межах господарської
діяльності, пов'язаної з операціями з поставки переробним підприємствам
молока і м'яса живою вагою, включалися до податкової декларації, за якою
здійснюються розрахунки з бюджетом. Таким чином сільгоспвиробники мають чекати відшкодування податкового кредиту вже від бюджету, як і експортери, за звичайною декларацією. Але якщо експортери мають своє лобі в ДПАУ або можуть з нею ефективно судитися, то сільгоспвиробники отримуватимуть це відшкодування останніми, якщо взагалі отримуватимуть. Таким чином відшкодування (точніше невідшкодування) ПДВ заганяє не лише традиційних експортерів (металургів, хіміків, машинобудівників тощо), але і українське село в могилу. Що робити сільгоспвиробникам ? Створювати власні, сучасні переробні потужності, щоб мати не податковий кредит, а вже зобов’язання щодо продажу переробленої продукції повного циклу. В підсумку суми невідшкодованого ПДВ буде включено у вартість продуктів харчування... А взагалі ця можливість відшкодування ПДВ до 2009 року схожа на надання можливості перед смертю подихати сільгоспвиробникам перед вступом сільгоспринку в СОТ саме з 2009 року, від якої сільгоспвиробники постраждають в першу чергу. Податківці стверджують, що село буде претендувати на відшкодування в розмірі 250-300 млн. грн. ПДВ (стаття "Не надышишься", Сергыя Салывона, жур. "Бизнес", №15 від 14.04.2008 р. Віталій МОСЕЙЧУК
КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА від 2 квітня 2008 р. N 300 Київ Про доповнення пункту 2 Порядку нарахування, виплат і використання коштів, спрямованих для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за поставлені ними переробним підприємствам молоко та м’ясо в живій вазі Кабінет Міністрів України ПОСТАНОВЛЯЄ: Доповнити пункт 2 Порядку нарахування, виплат і використання коштів, спрямованих для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за поставлені ними переробним підприємствам молоко та м’ясо в живій вазі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 1999 р. N 805 (Офіційний вісник України, 1999 р., N 19, ст. 839; 2007 р., N 24, ст. 993; 2008 р., N 17, ст. 456), реченням такого змісту: “При цьому суми податкового кредиту за звітний період включаються до податкової декларації з податку на додану вартість платника податку, за якою здійснюються розрахунки з бюджетом.”. Прем’єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО Iнд. 22 ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМIНIСТРАЦIЯ УКРАЇНИ ЛИСТ 07.04.2008 N 7063/7/16-1117
Державні податкові адміністрації в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі Про відкликання податкового роз’яснення Державна податкова адміністрація України у зв’язку з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2008 р. N 300 “Про доповнення пункту 2 Порядку нарахування, виплат і використання коштів, спрямованих для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за поставлені ними переробним підприємствам молоко та м’ясо в живій вазі” повідомляє, що податкове роз’яснення, надане пунктом 2 розділу V Відповідей з окремих питань справляння податку на додану вартість, надісланих листом ДПА України від 07.11.2007 року N 22703/7/16-1117, не застосовується. Заступник Голови С.Чекашкін
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМIНIСТРАЦIЯ УКРАЇНИ ЛИСТ 16.04.2008 N 4659/5/16-1516 Державна податкова адміністрація України розглянула лист Міністерства аграрної політики України від 17.03.2008 р. N 37-21-1-7/3793 щодо відшкодування сільськогосподарським товаровиробникам з бюджету податку на додану вартість за операціями з поставки ними молока та м’яса у живій вазі переробним підприємствам за нульовою ставкою, і повідомляє. Постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2008 р. N 300 пункт 2 Порядку нарахування, виплат і використання коштів, спрямованих для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за поставлені ними переробним підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 1999 р. N 805, доповнено нормою такого змісту: "При цьому суми податкового кредиту за звітний період включаються до податкової декларації з податку на додану вартість платника податку, за якою здійснюються розрахунки з бюджетом". Таким чином, починаючи з дати набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2008 р. N 300 операції з поставки молока та м’яса в живій вазі сільськогосподарськими товаровиробниками на переробні підприємства за нульовою ставкою та податковий кредит за звітний період включаються до податкової декларації з податку на додану вартість платника податку, за якою здійснюються розрахунки з бюджетом. Листи ДПА України від 06.11.2007 р. N 11123/6/16-1515-23 (від 06.11.2007 р. N 22539/7/16-1517-23 ), враховуючи норму пункту 4.5 Порядку надання податкових роз'яснень, затвердженого наказом ДПА України від 12.04.2003 р. N 176 (зареєстрованого у Мін'юсті України 23.04.2003 р. за N 326/7647), не застосовуються у зв'язку з набранням чинності постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2008 р. N 300. Заступник Голови С.Чекашкін
___________ Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax_pdv/4_70.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2024. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|