Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА IV. МАРАЗМИ ПОДАТКУ НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ

Україна захлинається у смітті, але податкові пільги щодо ПДВ та податку на прибуток для заготівельників вторинної сировини було скасовано протягом 2002-2004 років

Як сказано у Програмі використання відходів виробництва і споживання на період до 2005 року, яку затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 28.06.1997 р. № 668, щорічно в Україні утворюється близько 1 млрд. тонн відходів виробництва та споживання, з яких приблизно 10-15 відсотків застосовуються як вторинні матеріальні ресурси, решта потрапляє у сховища, шламонакопичувачі, терикони. Відходи займають площу близько 160 тис. гектарів, а загальний їх обсяг досяг 25 млрд. тонн. Вони є одним з найбільш вагомих факторів забруднення довкілля і негативного впливу фактично на всі його компоненти. Інфільтрація сховищ, горіння териконів, пилоутворення, інші фактори, що зумовлюють міграцію токсичних речовин, призводять до забруднення підземних та поверхневих вод, погіршення стану атмосферного повітря, земельних ресурсів тощо. Витрати на складування і захоронення відходів становлять майже 20 відсотків вартості продукції.

З Програми поводження з твердими побутовими відходами, яку затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2004 р. № 265, стає відомо, що у населених пунктах країни щороку накопичується близько 35 млн. куб. метрів твердих побутових відходів які захоронюються на 770 полігонах загальною площею майже 3 тис. гектарів та частково утилізуються на сміттєспалювальних заводах.

Накопичення побутових відходів значною мірою залежить від погодних умов, сезону року, ступеня благоустрою житлових будинків, рівня життя населення тощо. У загальному обсязі побутових відходів міститься 10,3 — 26,4 відсотка паперу, 20-40 — харчових відходів, 0,75 — 3,7 — деревини, 0,2 — 8 — текстилю, 1 — 5,8 — металів, 1,1 — 9 — скла, 0,6 — 6 — полімерних відходів та інших речовин.

Такий склад побутових та промислових відходів робить їх цінною сировиною. Але податкове законодавство, зокрема щодо ПДВ не сприяє цьому. Зайвим, на мою думку, є і вимога щодо ліцензування цього виду господарської діяльності, адже вона, є безпечнішою та більш сприятливішою для навколишнього природного середовища або здоров’я людей, аніж, наприклад, металургія чи коксохімічне виробництво, які не ліцензуються.

Шкода також, що підпункт 7.13.5 пункту 7.13 статті 7, який передбачав звільнення від оподаткування доходи заготівельних підприємств від продажу відповідно до закону окремих видів відходів як вторинної сировини за переліком, визначеним Кабінетом Міністрів України, було виключено на підставі Закону від 01.07.2004 р. N 1957-IV.

Відповідно до пп. 5.2.6 ст. 5 Закону України від 03.04.97 р. №168/97-ВР "Про податок на додану вартість" (підпункт 5.2.6 пункту 5.2 статті 5 було виключено на підставі Закону від 07.03.2002 р. N 3073-III) від оподаткування ПДВ звільнялися лише операції з надання послуг із збирання та заготівлі окремих видів відходів як вторинної сировини, перелік яких встановлено постановою Кабміну від 03.08.2000 р. №1197 "Про затвердження переліку окремих видів відходів як вторинної сировини, надання послуг із збирання та заготівлі яких звільняється від обкладення податком на додану вартість, а отримані доходи - від оподаткування".

Одночасно статтю 11 Закону про ПДВ було доповнено пунктом 11.35 згідно із Законом N 3073-III від 07.03.2002 р. За ним сума податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету заготівельними підприємствами за операції з поставки ними окремих видів відходів як вторинної сировини за переліком, визначеним Кабінетом Міністрів України, залишається у розпорядженні цих підприємств і використовується ними на придбання матеріально-технічних ресурсів виробничого призначення. Але вже на 2004 рік згідно із Законом N 1344-IV від 27.11.2003 його дію було зупинено, а в потім пункт 11.35 статті 11 було виключено на підставі Закону N 2505-IV від 25.03.2005.

Що стосується операцій з подальшого продажу самої сировини, то такі операції підлягають оподаткуванню ПДВ на кожному етапі продажу за ставкою 20 відсотків. Про що говорить ДПАУ в Листі від 19.10.2000 р. №13904/7/16-1201 “Про оподаткування операцій з вторинною сировиною».

Таким чином, пільга щодо збирання вторинної сировини фактично є мертвою. Для оптимізації оподаткування заготівельникам треба укладати договори комісії щодо закупівлі зі споживачами вторинної сировини. В цьому випадку згідно з п. 4.7 ст. 4 Закону України "Про податок на додану вартість" у разі коли платник податку (далі - повірений) здійснює діяльність з придбання товарів (робіт, послуг) за дорученням та за рахунок іншої особи (далі - довіритель), датою збільшення податкового кредиту такого повіреного є дата перерахування коштів (поставка в управління цінних паперів, інших документів, що засвідчують відносини боргу) на користь продавця таких товарів (робіт, послуг) або поставка інших видів компенсацій вартості таких товарів (робіт, послуг), а датою збільшення податкових зобов'язань є дата передання таких товарів (результатів робіт, послуг) довірителю. При цьому довіритель не збільшує податковий кредит на суму коштів (вартість цінних паперів, інших документів, що засвідчують відносини боргу), перерахованих (переданих) повіреному, але має право на збільшення податкового кредиту у податковий період отримання товарів (робіт, послуг), придбаних повіреним за його дорученням.

Також заготівельникам можна бути неплатником ПДВ. В останньому випадку у такого неплатника ПДВ можуть не купувати сировину платники ПДВ, оскільки вони не мають в цьому випадку податковому кредиту і він буд позбавлений ринку збуту.

Крім того, щоб уникнути зайвого оподаткування споживачі вторинної сировини можуть організовувати свою заготівельну базу, щоправда для цього треба отримати ліцензію. Але через відсутність податкових пільг це все марнота.

Віталій МОСЕЙЧУК

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 19.10.2000 р. N 13904/7/16-1201

Про оподаткування операцій з вторинною сировиною 

ДПА України доводить до відома та керівництва в роботі постанову КМУ від 03.08.2000 р. N 1197 "Про затвердження переліку окремих видів відходів як вторинної сировини, надання послуг із збирання та заготівлі яких звільняється від обкладення податком на додану вартість, а отримані доходи - від оподаткування".

ДПА України звертає увагу на те, що відповідно до п.п. 5.2.6 ст. 5 Закону України від 03.04.97 р. N 168/97-ВР "Про податок на додану вартість" від оподаткування ПДВ звільняються лише операції з надання послуг із збирання та заготівлі окремих видів відходів як вторинної сировини, перелік яких встановлено вищезазначеною постановою КМУ. Що стосується операцій з продажу самої сировини, то такі операції підлягають оподаткуванню ПДВ на кожному етапі продажу за ставкою 20 відсотків.

 

Заступник Голови 

Г. Оперенко 

___________

 Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax_pdv/4_64.html


Попередня статтяНаступна стаття

[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"