КОНФЛІКТИ ВСЕРЕДИНІ ЗАКОНУ ПРО ПДВ ПРИ ЗВІЛЬНЕННЯ ВІД ОПОДАТКУВАННЯ ПРИ ІМПОРТІВідповідно до пункту 5.5 статті 5 Закону про ПДВ звільнення від оподаткування, встановлені цим Законом, не поширюються на операції з: - поставки товарів у митному режимі імпорту або реімпорту (крім випадків, зазначених у підпунктах 5.1.7 і 5.1.24 пункту 5.1 та пункті 5.3 цієї статті); - поставки підакцизних товарів (крім легкових автомобілів для інвалідів згідно з підпунктом 5.1.4 пункту 5.1 та товарів згідно з пунктом 5.3 цієї статті). Але одночасно залишаються чинними пункти 5.4 (Звільняються від оподаткування операції з імпорту товарів морського промислу (риба, ссавці, мушлі, ракоподібні, водні рослини тощо, охолоджені, солоні, морожені, консервовані, перероблені в борошно або в іншу продукцію), видобутих (виловлених, вироблених) суднами, зареєстрованими у Державному судновому реєстрі України або Судновій книзі України. Операції з подальшої поставки зазначених товарів будь-якими особами оподатковуються у загальному порядку), 5.13 (Звільняються від оподаткування операції, які здійснюються в рамках наукового і технологічного співробітництва відповідно до Угоди між Україною та Європейським Співтовариством про наукове і технологічне співробітництво), 5.14 (Звільняються від оподаткування операції з імпорту культурних цінностей згідно з кодами УКТ ЗЕД (2371г-14) 9701 10 00 00, 9701 90 00 00, 9702 00 00 00, 9703 00 00 00, 9704 00 00 00, 9705 00 00 00, 9706 00 00 00, виготовлених п’ятдесят і більше років тому, які ввозяться з метою їх подальшої передачі музеям, галереям, виставковим центрам, архівам, установам культури або освіти, що знаходяться у державній або комунальній власності) статті 5 та пункти 11.23 , 11.37 (Тимчасово до 1 січня 2009 року звільняються від оподаткування операції з імпорту товарів, визначених пунктом “о” статті 19 Закону України “Про Єдиний митний тариф” (2097-12), а також операції з поставки цих товарів видавництвам і підприємствам поліграфії на території України), 11.44 (Тимчасово до 1 січня 2008 року операції з поставки відходів і брухту чорних металів, у тому числі операції з імпорту таких товарів, звільняються від оподаткування) статті 11 Закону, норми яких встановлюють звільнення від оподаткування операцій з імпорту відповідних товарів. Про це нагадує Міністерство юстиції в Листі 01.03.2007 N 20-26-846.
МIНIСТЕРСТВО ЮСТИЦIЇ УКРАЇНИ ЛИСТ 01.03.2007 N 20-26-846 Міністерство фінансів Щодо надання роз’яснення законодавства Відповідно до листа Мінфіну в Міністерстві юстиції розглянуто питання щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість при імпорті товарів та повідомляється. Закон України “Про податок на додану вартість” (далі — Закон) визначає платників податку на додану вартість, об’єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету. Статтею 5 Закону встановлено перелік операцій, що звільнені від оподаткування, а також випадки, на які звільнення від оподаткування, встановлені цим Законом, не поширюються. Так, відповідно до пункту 5.5 статті 5 Закону звільнення від оподаткування, встановлені цим Законом, не поширюються на операції з: - поставки товарів у митному режимі імпорту або реімпорту (крім випадків, зазначених у підпунктах 5.1.7 і 5.1.24 пункту 5.1 та пункті 5.3 цієї статті); - поставки підакцизних товарів (крім легкових автомобілів для інвалідів згідно з підпунктом 5.1.4 пункту 5.1 та товарів згідно з пунктом 5.3 цієї статті). Водночас, на сьогоднішній день залишаються чинними пункти 5.4, 5.13, 5.14 статті 5 та пункти 11.23, 11.37, 11.44 статті 11 Закону, норми яких встановлюють звільнення від оподаткування операцій з імпорту відповідних товарів. Таким чином, між нормами Закону України “Про податок на додану вартість” існує неузгодженість (колізія) у частині звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з поставки товарів в митному режимі імпорту/реімпорту. Вирішення такої колізії, на нашу думку, можливе шляхом внесення відповідних змін до Закону “Про податок на додану вартість”. До вирішення порушено питання на законодавчому рівні, на нашу думку, слід керуватися нормою підпункту 4.4.1. пункту 4.4. статті 4 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, згідно з якою у разі коли норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов’язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків. Заступник Міністра I.I.Ємельянова___________ Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax_pdv/4_54.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2024. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|