Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА IV. МАРАЗМИ ПОДАТКУ НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ

НЕСТАБІЛЬНІСТЬ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ВІДНОСИН У СФЕРІ АДМІНІСТРУВАННЯ ПОДАТКУ НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ СТАЛА ЗАГРОЗОЮ НАЦІОНАЛЬНІЙ БЕЗПЕЦІ УКРАЇНИ. РНБО ПЛАНУЄ ПОСТАВИТИ ХРЕСТ НА БАНКІВСЬКИЙ ТАЄМНИЦІ

З ПДВ ми "допрацювалися". ПДВ, точніше його адміністрування, вже стало загрозою національній безпеці України. Саме про це говорить Рада національної безпеки і оборони України (РНБО) в своєму Рішенні від 15 грудня 2006 року “Про заходи щодо попередження і нейтралізації загроз національній безпеці, пов’язаних із нестабільністю правового регулювання відносин у сфері адміністрування податку на додану вартість” (Рішення введено в дію Указом Президента від 28.12.2006 р. N 1154/2006).

Які проблеми визнано

РНБО виявила такі проблеми у сфері ПДВ:

тотальні перевірки всіх без виключення платників податку, які проводяться в ручному режимі, потребують значних людських ресурсів та часу, що нерідко перевищує встановлені законодавством граничні терміни;

складність систем податкового та бухгалтерського обліку, не уніфікованих між собою;

переважне спрямування зусиль контролюючих та правоохоронних органів на розкриття вже скоєних правопорушень у сфері ПДВ, а не на їх профілактику та упередження;

можливість прийняття суб’єктивних рішень органами податкової служби, Державного казначейства України, судовими органами щодо відшкодування ПДВ на користь окремих платників податку. Саме наявність законодавчих колізій при відсутності єдиної практики застосування судами норм бюджетного та податкового законодавства створила можливість використання судової системи для реалізації “тіньових” схем відшкодування податку.

Що хочуть зробити

РНБО хоче запровадити нову модель адміністрування податку на додану вартість, яка базується на автоматизації процесів збору та аналізу інформації про рух сум податку в розрізі контрагентів, що має надходити як від суб’єктів господарювання, так і від банківських установ та органів Державного казначейства України. Для цього хочуть запровадити з 1 липня 2007 року електронний контроль за обігом ПДВ із забезпеченням до 1 червня 2007 року платників податку відповідним програмним продуктом. Фактично це означає, що для всіх платників ПДВ та для банків запровадять спеціальну графу в платіжках, де відмічатиметься ця сума ПДВ. А потім ці суми аналізуватимуть, перевірятимуть і надаватимуть вердикт. Крім того це не виключає паралельного надання в податкові органи електронних реєстрів податкових накладних.

А 1 лютого 2007 року для сумлінних платників податків тимчасового запровадять спрощений порядок відшкодування податку на додану вартість у терміни не більше 40 днів. Для цього платники повинні відповідати таким критеріям:

платник податку протягом попереднього календарного року проводив зовнішньоекономічну діяльність і обсяги експортних операцій при цьому складали не менше 100 млн. грн.;

обсяг експорту продукції власного виробництва (за прямими договорами) платника податку становить не менше 60 відсотків загального обсягу операцій з поставки товарів за попередній календарний рік (крім експорту нерезидентам, які мають офшорний статус);

залишкова балансова вартість основних фондів платника податку за звітну дату за даними податкового обліку перевищує суму податку, заявлену до відшкодування за попередні 12 календарних місяців;

платник податку надає до податкових органів разом з декларацією за відповідний звітний період в електронному вигляді копії записів у реєстрах отриманих податкових накладних та копії платіжних документів, що підтверджують оплату податку постачальнику;

за даними податкового обліку як попереднього, так і поточного календарних років платник податку має позитивний фінансовий результат;

протягом останніх двох років відсутні:

- узгоджені платником податку рішення про нарахування йому податкового зобов’язання контролюючим органом (за винятком рішень, які прийняті за наслідками встановленої, в результаті камеральної перевірки платника, арифметичної помилки, за умови, що нараховане податкове зобов’язання сплачене платником у встановлений чинним законодавством термін);

- судові рішення, які набрали законної сили, про відмову платнику податку у задоволенні позову щодо скасування рішення контролюючого органу стосовно нарахування такому платнику податкового зобов’язання;

- узгоджені платником податку рішення контролюючого органу про зменшення такому платнику заявленої до відшкодування суми податку на додану вартість (за винятком рішень, які прийняті за наслідками встановленої, в результаті камеральної перевірки платника, арифметичної помилки);

- судові рішення, які набрали законної сили, про відмову платнику податку у задоволенні позову щодо скасування рішення контролюючого органу стосовно зменшення такому платнику заявленої до відшкодування суми податку на додану вартість;

- узгоджені платником податку рішення про застосування до нього контролюючим органом фінансових санкцій у зв’язку з порушенням валютного законодавства;

- судові рішення, які набрали законної сили, про відмову платнику податку у задоволенні позову щодо скасування рішення контролюючого органу стосовно застосування до такого платника фінансових санкцій у зв’язку з порушенням валютного законодавства;

- факти безпосередніх господарських відносин платника податку з суб’єктом господарювання, діяльність якого визнана фіктивною та припинена у судовому порядку.

Буде сформовано електронну базу даних про платників податків ("податкові історії"), у тому числі засновників підприємств, забезпечення оперативного обміну відповідною інформацією між контролюючими та правоохоронними органами.

Планується здійснити впорядкування існуючих пільг з податку на додану вартість, наближення їх системи до міжнародних стандартів та практики Європейського Союзу.

Також бажають здійснити удосконалення оподаткування суб’єктів малого бізнесу з метою недопущення використання ними схем ухилення від сплати ПДВ

ПДВ наразі не для України

По-перше, РНБО говорить про наявність законодавчих колізій. Зрозуміло, що це проблема народних депутатів, Кабіну та Президента, які мають право на законодавчу ініціативу і нічого з цими колізіями не роблять. Хоча зарплату отримують справну і вправно. Серед усіх інших податків ПДВ у нас є лідером за кількістю змін, що вносяться до законодавчих актів, які визначають порядок його застосування.

По-друге, лякає наявність критеріїв сумлінності платників ПДВ такого критерію, як “судові рішення, які набрали законної сили, про відмову платнику податку ...”. Виходить, що один судовий програш за останні два роки платника ПДВ ДПАУ виключає такого платника зі спрощеної системи відшкодування ПДВ. Незалежно від наявності виграних справ, хоч їх буде і 20, 30. Все одно одна програна справа говорить про те, що ти несумлінний. Цікава, а про що говорить те, що ДПАУ програє у цього платника 20 справ. Вочевидь про те, що ДПАУ мінімум непорядна...

По-третє, планують запровадити базу, яка міститиме копії платіжних документів, що підтверджують оплату податку постачальнику ! Фактично це означає кінець банківської таємниці... І ваші розрахунки можуть стати відомими не лише банку та податківцям.

По-четверте, РНБО пропонує спрощення відшкодування ПДВ для великих експортерів. Але саме величезна питома вага експорту в ВВП стає національно загрозою. Нині обсяг експорту складає понад 60 відсотків ВВП, що є загрозою для національної економіки у разі зовнішньоекономічних криз. РНБО забуває історію ПДВ, який запроваджували європейські країни після війни для стимулювання експорту (нині ФРН є найбільшим експортером у світі !), а США так ніколи і не запровадили його, оскільки експорт для них не є критичним параметром за наявності багатого внутрішнього ринку. Україні вже не треба стимулювати експорт, нам слід розвивати внутрішнє споживання товарів, вироблених в Україні. А ПДВ для цього випаду є великим гальмом.

Кажуть, що ПДВ було запроваджено вперше в 1957 році Францією і його було запроваджено в Європі в 1966-1974 роках. На цей час ПДВ запроваджено в податкових системах понад 100 країн, серед яких, зокрема, — практично всі економічно розвинуті країни. Подейкують, що видумав ПДВ в 1954 році співробітник податкового відомства Франції Морис Лоре. А через 15-20 років він став одним із самих головних податків в країнах ЄС ...  А мета була – боротьба з перевиробництвом шляхом стимулювання експорту та обмеженням імпорту. Чи є у нас перевиробництво ? Судячи з перманентного росту цін на все і вся, цього не спостерігається.

В той же час не слід забувати, що наявність ПДВ є обовязковою умовою для вступу в ЄС нових членів. Але з нашим НДС нас приймають хиба в Європейському суді з прав людини. А тому склалася ситуація, коли все вигідно експортувати, хоча би тому, що мінімум отримаєш 16,67 відсотків від сплаченого постачальникам плюс зовнішньоекономічний прибуток ! Непоганий бізнес виходить на мільярдних оборотах, а платити за це доводиться внутрішньому споживачеві та невеликим експортерам. Адже малі та середні експортери (з обсягом експорту 100 млн. грн.) чекатимуть відшкодування в останню чергу, оскільки вони не є сумлінними через свою дрібноту. Виникає питання, а чому малий та середні бізнес має оплачувати відшкодування ПДВ великому ? Адже арифметично має бути навпаки, великий – допомагає малому. Чи в РНБО не знають, що у великого експортера коштів більше, ніж у малого чи середнього ?

По-пяте, дивує, що РНБО не цікавить той факт, що з 1 червня 2005 року завдяки уряду леді Ю. в Україні відсутнє нарахування пені на суми бюджетної заборгованості з ПДВ, а штрафів за таку “діяльність” для ДПАУ та Держказначейства взагалі ніколи не було. В той же час штрафи та пеню для платників ПДВ, які його невчасно сплачують, ніхто не відміняв. Несправедливо якось виходить – це гра в одні ворота.

По-шосте, чому РНБО мовчить про те, що операції з внесення  основних фондів в статутний фонд оподатковуються ПДВ в загальному порядку. Підприємство ще не почало працювати, а вже чомусь винно шосту частину своїх (!) основних фондів ! Кажуть, що в Україні немає податку на нерухомість, він є, це ПДВ при внесенні нерухомості до статутного фонду.

По-сьоме, ПДВ є податком подвійного оподаткування. Пояснюю – додана вартість – це прибуток та зарплата, тому ПДВ в підсумку оподатковує саме їх (крім випадку з експортерами, які не несуть цього тягаря). А тому за існування оподаткування прибутку в 25% ПДВ додає ще 20%, а тому відверте оподаткування прибутку в Україні 45%, а заробітну плату оподатковують з 2007 року взагалі катастрофічно - за ставками в 15% (податок з доходів фізосіб) + 33,2% (нарахування пенсійних внесків) + 0,5-2% (утримання пенсійних внесків) + 1,5% (нарахування соцвнесків з тимчасової втрати працедатності) + 0,5-1% (утримання соцвнесків з тимчасової втрати працедатності)  + 1,3% (нарахування соцвнесків з безробіття) + 0,5% (утримання соцвнесків з безробіття) + мінімум 0,66% (нарахування соцвнесків з нещасного випадку). Всього мінімум 53,16%. Плюс ще ПДВ в 20%, яке населення сплачує при купівлі товарів вщент оподатковуваною зарплатою (подейкують, що в США є рішення Верховного суду про те, що запровадження НДС в США буде тотальним порушення прав людини через підвищення цін). В підсумку - 73,16%, тобто на кожну зароблену гривню робітник та його роботодавець мусть віддати невідомо на що 73,16 коп. В підсумку і за надмірне оподаткування прибутку платить той самий кінцевий споживач. Чому ця жахлива цифра, яка схожа на данину в часи монголо-татарського іга, не цікавить РНБО ? Тому тема адміністрування ПДВ є аналогічною з темою тіньових зарплат. Породження цього єдине – чесно працювати за шаленого оподаткування просто невигідно. Крім того 2007 рік приніс таке справжне шахрайство в пенсійних внесках як призупинення перерахунку пенсій для працюючих пенсіонерів-бюджетників кожні два роки (Держбюджетом-2007 зупинено дію частини четвертої статті 42 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" ). Виходить внески плати, а збільшеної пенсії тобі не буде. Тому працюючим пенсіонерам сама Верховна Рада радить платити в 2007 році зарплату в конвертах ... Хлопці у високих кабінетах ніяк не збагнуть, що в бідних країнах ПДВ є засобом геноциду та корупції, оскільки внутрішне споживання гальмується через надмірне оподаткувння інвестицій та зарплат, а експорт гальмується через гальмування із відшкодуванням. В підсумку маємо статистику, коли заяв про відмову від громадянства України втричі більше, ніж про його набуття.

По-восьме, в Україні ПДВ є податком крайностей. Або ставка в 20%, або звільнення від оподаткування або не є оподаткковуваним або ставка в 0%. Панове, а чому немає якойсь середини, диференціації ставок, приміром в 5%-10% для продуктів харчування, житово-комунальних послуг тощо ?

В підсумку нова програма адміністрування ПДВ нагадує велику державну аферу  про те, щоб у тих, у кого є великі гроші, їх стало ще більше, а у ти, хто їх не має чи має їх замало, їх зовсім не стало. Сумно, що РНБО зовсім не бачить корінь зла в ПДВ, а списує все на його адміністрування. Що в ПДВ, що в МММ, суть піраміди в тому, щоб забрати ПДВ зі споживачів, малих та середніх експортерів для повернення великим експортерам, засновникам цієї піраміди. Цікаво, що ідея елітного клубу платників НДС, які отримуватимуть відшкодування вітає і в Росії, і тамошній Мінфін планує її запровадити з 2008 року. Спецрахунки, спецбази, спец експортери. Здається ми це вже проходили і в СРСР, і в Україні, - до найближчої фінансової кризи чи падіння цін на експорт десь в Азії ...

По-девяте, ПДВ є перешкодою на співпраці великого бізнесу з малим. Перший не хоче мати справ з останнім через те, що в більшості своїй малий бізнес не є платником ПДВ, особливо приватні підприємці. Через що купівля товарів послуг у малого бізнесу позбаляє великий бізнес на права на податковий кредит або примущує малий бізнес знижувати ціни. Все це не дає йому розвиватися швидкими темпами.

По-десяте, через ПДВ в Україні немає повітряно-десантних військ. Річ у тім, що “повітряно-десантні війська” теж скорочено називаються ПДВ, російською ВДВ – “воздушно-десантные войска”. А тому в Україні сказати, що служу в ПДВ дуже смішно, на відміну від російського “ВДВ”, ніби служиш в податкових військах. Адже десантник, це звучит гордо, принаймні ліпше, ніж аеромобіліст. Таким чином Україна через ПДВ поховала славетних воїнів – десантників. УКРАЇНА ЧЕРЕЗ ПОДАТОК НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ ЗАМІСТЬ ПОВІТРЯНО-ДЕСАНТНИХ ВІЙСЬК ВИДУМАЛА СОБІ АЄРОМОБІЛЬНІ ВІЙСЬКА

По-одинадцяте, український ПДВ перетворився на звичайний податок з обігу для кінцевих споживачів та на податок на інвестиції за шаленою ставкою 20%, адже кожен з нас може побачити ці 20 відсотків в кожному чеку від платника ПДВ. Особливо це видно при продажу товарів, робіт, послуг, коли додана вартість відсутня, наприклад, при продажу товарів, які створено до 1992 року, при імпорті товарів пересічними фізичними особами, при імпорті послуг від нерезидентів — податок на додану вартість все одно нараховується — тому це надмірний податок з обороту.

Україна не готова для роботи з НДС. Цей податок маже відмінно працювати лише в чистому середовищі, в державах з низькою корупцією та низькою загальною злочинністю, оскільки його адміністрування зазвичай засновано на довірі , а не на тотальних перевірках.

Якщо проаналізувати за період 2000 — 2005 рр. валові надходження, відшкодування та фактичні «чисті» надходження ПДВ, можна дійти висновку, що у державному бюджеті після відшкодування податкового кредиту залишається лише 50% чистих надходжень від суми ПДВ.  Тому якщо замінити ставку ПДВ на 10% i податковий кредит відмінити, сума доходу до бюджету залишиться незмінною !

На мій погляд, в Україні до вступу в ЄС, було би доцільніше запровадити диференційований податок з продажу за готівку 5%, при імпорті в обсязі 15%, а при іншому безготівковому розрахунку – 2% без відшкодування податкового кредиту. Це дало би великий поштовх для безготівкових розрахунків кредитними картками та чеками, зміцніло би банківську систему, стимулювало внутрішнє виробництво, навіть за наявності багатьох переділів, стимулювало би створення корпорацій, дало ресурси для місцевих бюджетів, яким належала би від цього податку частка, а також би зменшило корупцію (а “відкати” при відшкодуванні ПДВ взагалі би були ліквідовані як явище), а головне адміністрування відбувалося би автоматично через РРО, касові книги чи банківські рахунки. Досвід вже є у юридичних осіб на єдиному податку, які фактично і сплачують податок з реалізації, страхові компанії сплачують податок на прибуток також через податок з обігу із суми страхових премій. І проблема була би лише в тому, щоб розрахунки десь фіксувалися, а це традиційна проблема ДПАУ. А сума отриманого податку була би не меншою за сьогоднішнього ПДВ за мінусом відшкодування (повернутого чи неповернутого). Крім того, слід не забувати, що країни ЄС до запровадження ПДВ десятками років тренувалися на податку з обороту, а ми майже одразу почали випробовувати ПДВ.

Віталій МОСЕЙЧУК, керівник проекту журналу “Податкове планування”

 

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


РАДА НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ І ОБОРОНИ УКРАЇНИ

Р І Ш Е Н Н Я

Про заходи щодо попередження і нейтралізації загроз національній безпеці, пов’язаних із нестабільністю правового регулювання відносин у сфері адміністрування податку на додану вартість

          { Рішення введено в дію Указом Президента

            N 1154/2006 ( 1154/2006 ) від 28.12.2006 }

 

Розглянувши комплекс проблем, пов’язаних з функціонуванням чинної системи адміністрування податку на додану вартість, Рада національної безпеки і оборони України відмічає серйозні негативні тенденції у даній сфері.

Чинна редакція Закону України “Про податок на додану вартість” є невиправдано складною, а механізми його реалізації — непрозорими та неефективними.

Непослідовність податкової політики, яка проводилася різними урядами, обумовлює нестабільність та недосконалість системи адміністрування ПДВ, зокрема:

існування численних правових колізій у сфері адміністрування ПДВ;

непередбачуваність змін у податковій політиці;

наявність економічно невиправданих пільг з ПДВ, цільове призначення яких є непрозорим, а механізм контролю за ефективністю їх застосування — недосконалим.

Основними недоліками існуючої системи адміністрування ПДВ є:

тотальні перевірки всіх без виключення платників податку, які проводяться в ручному режимі, потребують значних людських ресурсів та часу, що нерідко перевищує встановлені законодавством граничні терміни;

складність систем податкового та бухгалтерського обліку, не уніфікованих між собою;

переважне спрямування зусиль контролюючих та правоохоронних органів на розкриття вже скоєних правопорушень у сфері ПДВ, а не на їх профілактику та упередження;

можливість прийняття суб’єктивних рішень органами податкової служби, Державного казначейства України, судовими органами щодо відшкодування ПДВ на користь окремих платників податку.

Судова практика містить різні підходи до вирішення справ про бюджетне відшкодування ПДВ. Наявність законодавчих колізій при відсутності єдиної практики застосування судами норм бюджетного та податкового законодавства створила можливість використання судової системи для реалізації “тіньових” схем відшкодування податку.

Закономірними наслідками неефективності існуючої системи адміністрування ПДВ стали:

накопичення значного залишку заявлених до відшкодування сум податку, вимивання внаслідок цього обігових коштів підприємств, що негативно відбивається на їх фінансовому стані;

погіршення умов підприємницької діяльності та інвестиційного клімату;

отримання незаконних переваг окремими платниками податків;

суттєві фінансові збитки держави через незаконне відшкодування ПДВ;

поширення корупційних проявів та організованої злочинної діяльності у даній сфері.

З огляду на нагальну необхідність підвищення ефективності адміністрування податку на додану вартість та діяльності органів виконавчої влади у цій сфері, враховуючи, що поліпшення інвестиційного клімату, подолання “тінізації” економіки через реформування податкової системи відповідно до статті 8 Закону України “Про основи національної безпеки України” є одними з основних напрямів державної політики з питань національної безпеки, Рада національної безпеки і оборони України в и р і ш и л а:

1. Визнати рівень законодавчого забезпечення функціонування податку на додану вартість та механізм його адміністрування в Україні як незадовільні.

2. Визначити пріоритетними напрямами реформування системи адміністрування податку на додану вартість:

1) запровадження якісно нової моделі адміністрування податку на додану вартість, яка базується на автоматизації процесів збору та аналізу інформації про рух сум податку в розрізі контрагентів, що має надходити як від суб’єктів господарювання, так і від банківських установ та органів Державного казначейства України;

2) формування електронної бази даних про платників податків ("податкові історії"), у тому числі засновників підприємств, забезпечення оперативного обміну відповідною інформацією між контролюючими та правоохоронними органами;

3) впорядкування існуючих пільг з податку на додану вартість, наближення їх системи до міжнародних стандартів та практики Європейського Союзу;

4) спрощення звітності суб’єктів господарювання, уніфікацію бухгалтерського та податкового обліку;

5) удосконалення оподаткування суб’єктів малого бізнесу з метою недопущення використання ними схем ухилення від сплати ПДВ;

6) впорядкування і спрощення норм податкового законодавства.

3. Визначити першочерговими завданнями реформування системи адміністрування податку на додану вартість:

1) впровадження з 1 липня 2007 року електронного контролю за обігом податку на додану вартість із забезпеченням до 1 червня 2007 року платників податку відповідним програмним продуктом;

2) впровадження з 1 лютого 2007 року в якості тимчасового спрощеного порядку відшкодування податку на додану вартість у терміни не більше 40 днів для сумлінних платників податків, які відповідають таким критеріям:

платник податку протягом попереднього календарного року проводив зовнішньоекономічну діяльність і обсяги експортних операцій при цьому складали не менше 100 млн. грн.;

обсяг експорту продукції власного виробництва (за прямими договорами) платника податку становить не менше 60 відсотків загального обсягу операцій з поставки товарів за попередній календарний рік (крім експорту нерезидентам, які мають офшорний статус);

залишкова балансова вартість основних фондів платника податку за звітну дату за даними податкового обліку перевищує суму податку, заявлену до відшкодування за попередні 12 календарних місяців;

платник податку надає до податкових органів разом з декларацією за відповідний звітний період в електронному вигляді копії записів у реєстрах отриманих податкових накладних та копії платіжних документів, що підтверджують оплату податку постачальнику;

за даними податкового обліку як попереднього, так і поточного календарних років платник податку має позитивний фінансовий результат;

протягом останніх двох років відсутні:

- узгоджені платником податку рішення про нарахування йому податкового зобов’язання контролюючим органом (за винятком рішень, які прийняті за наслідками встановленої, в результаті камеральної перевірки платника, арифметичної помилки, за умови, що нараховане податкове зобов’язання сплачене платником у встановлений чинним законодавством термін);

- судові рішення, які набрали законної сили, про відмову платнику податку у задоволенні позову щодо скасування рішення контролюючого органу стосовно нарахування такому платнику податкового зобов’язання;

- узгоджені платником податку рішення контролюючого органу про зменшення такому платнику заявленої до відшкодування суми податку на додану вартість (за винятком рішень, які прийняті за наслідками встановленої, в результаті камеральної перевірки платника, арифметичної помилки);

- судові рішення, які набрали законної сили, про відмову платнику податку у задоволенні позову щодо скасування рішення контролюючого органу стосовно зменшення такому платнику заявленої до відшкодування суми податку на додану вартість;

- узгоджені платником податку рішення про застосування до нього контролюючим органом фінансових санкцій у зв’язку з порушенням валютного законодавства;

- судові рішення, які набрали законної сили, про відмову платнику податку у задоволенні позову щодо скасування рішення контролюючого органу стосовно застосування до такого платника фінансових санкцій у зв’язку з порушенням валютного законодавства;

- факти безпосередніх господарських відносин платника податку з суб’єктом господарювання, діяльність якого визнана фіктивною та припинена у судовому порядку;

3) встановлення чітких критеріїв необхідності проведення позапланової виїзної перевірки платника для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування;

4) встановлення пені, що має сплачуватися суб’єктам господарювання у разі прострочення встановлених граничних термінів відшкодування податку на додану вартість, а також відповідальності органу державної влади та посадових осіб, з чиєї вини таке прострочення відбулося.

4. Кабінету Міністрів України:

1) розробити та затвердити до 20 січня 2007 року спрощений порядок відшкодування податку на додану вартість, яким, зокрема, зобов’язати Державну податкову адміністрацію України та Державне казначейство України здійснювати відшкодування податку у термін, що не перевищує 40 днів, сумлінним платникам податку, які відповідають критеріям, визначеним підпунктом 2 пункту 3 цього Рішення, а також привести нормативно-правові акти цих відомств у відповідність до затвердженого порядку;

2) сформувати та затвердити до 1 лютого 2007 року перелік платників ПДВ, які відповідають зазначеним критеріям, та встановити порядок внесення змін до нього;

3) виходячи з пріоритетних напрямів реформування системи адміністрування податку на додану вартість, визначених пунктом 2 цього Рішення, розробити та у двомісячний строк подати на розгляд Верховної Ради України законопроект про внесення змін до законодавчих актів з питань ПДВ, передбачивши:

а) внесення змін до Закону України “Про податок на додану вартість”, зокрема в частині:

реалізації заходів, передбачених підпунктами 1, 3, 4 пункту 3 цього Рішення;

визначення порядку формування електронної бази даних про платників ПДВ;

визначення механізму моніторингу за ефективністю застосування пільг зі сплати ПДВ, впорядкування їх переліку;

визначення поняття бюджетної заборгованості з відшкодування ПДВ;

застосування податкових векселів при здійсненні імпортних операцій лише за наявності заборгованості з відшкодування ПДВ, підтвердженої органами державної податкової служби;

застосування порядку погашення податкових векселів шляхом їх грошової оплати за умови відсутності заборгованості з відшкодування ПДВ;

забезпечення видачі податкових накладних покупцю на його вимогу лише за умови підтвердження фактичного здійснення поставки товарів (послуг);

позбавлення права на збільшення податкового кредиту платників податку, які мають безпосередні господарські стосунки з суб’єктом господарювання, діяльність якого у судовому порядку визнана фіктивною та припинена;

уточнення процедури адміністративного оскарження результатів перевірки сум ПДВ, заявлених до відшкодування, конкретизації терміну “прийняття остаточного рішення з адміністративного або судового оскарження";

б) внесення змін до інших законодавчих актів, у тому числі Господарського, Кримінального, Кримінально-процесуального (1001-05, 1002-05, 1003-05), Цивільного кодексів України, законів України “Про державну податкову службу в Україні”, “Про оперативно-розшукову діяльність”, “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців”, “Про банки і банківську діяльність”, які випливають з цього Рішення, а також щодо:

розробки з урахуванням міжнародного досвіду та запровадження порядку реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності, який би унеможливлював створення фіктивних підприємств;

уточнення терміну “фіктивне підприємництво”, визначення ознак фіктивної підприємницької діяльності, наслідків припинення такої діяльності, цивільно-правових наслідків укладення договорів суб’єктами господарювання, діяльність яких у судовому порядку визнана фіктивною;

врегулювання порядку оперативного втручання контролюючих та правоохоронних органів з метою запобігання фіктивній підприємницькій діяльності;

узгодження порядку проведення позапланових податкових перевірок підрозділами податкової міліції;

посилення кримінальної відповідальності за здійснення фіктивного підприємництва;

4) спільно з Національним банком України визначити порядок здійснення розрахунків з податку на додану вартість через спеціальні рахунки та провести апробацію цього механізму, за результатами якої прийняти до 1 червня 2007 року рішення щодо доцільності впровадження відповідної системи, забезпечивши:

збереження існуючих термінів проведення розрахунків ПДВ і сплати його до бюджету та методу виникнення податкових зобов’язань;

недопущення заморожування обігових коштів суб’єктів господарювання на спеціальних рахунках, в тому числі для новостворених підприємств;

можливість перерахування коштів із спеціальних рахунків на поточні для підприємств, які мають постійне від’ємне сальдо з платежів по ПДВ (зокрема, підприємств-експортерів); при формуванні основних фондів; при проведенні ліквідаційних процедур;

оформлення руху ПДВ при використанні негрошових форм розрахунків;

недопущення погіршення умов підприємницької діяльності для високотехнологічних підприємств та підприємств з тривалим циклом виробництва продукції, малого бізнесу, а також при здійсненні інвестицій;

спрощення процедури відкриття та обслуговування спеціальних рахунків банками;

відкриття спеціальних рахунків на безоплатній основі;

безвідсоткове кредитування платників ПДВ за рахунок вільних залишків коштів на єдиному казначейському рахунку під час запровадження системи спеціальних рахунків;

5) забезпечити доопрацювання за результатами громадського обговорення та затвердити концепцію реформування податкової системи України;

6) з метою впровадження з 1 січня 2009 року нової системи оподаткування розробити проект Податкового кодексу України, організувати його широке громадське обговорення та подати до 1 березня 2008 року на розгляд Верховної Ради України;

7) розробити та затвердити в місячний строк концепцію модернізації системи бухгалтерського обліку в бюджетній сфері, передбачивши, зокрема посилення регулюючої функції Міністерства фінансів України в галузі удосконалення бухгалтерського обліку в бюджетній сфері та Державного казначейства України щодо фінансового контролю за розрахунками по податках і платежах.

5. Запропонувати Генеральній прокуратурі України щомісячно інформувати Раду національної безпеки і оборони України про стан додержання вимог законодавства у сфері адміністрування податку на додану вартість та заходи щодо протидії правопорушенням у цій сфері.

6. Запропонувати Верховному Суду України узагальнити судову практику розгляду спорів, що стосуються податку на додану вартість.

7. Визнати за доцільне продовження роботи робочої групи з опрацювання проблемних питань адміністрування податку на додану вартість, утвореної при Апараті Ради національної безпеки і оборони України, для експертного супроводження та узгодження заходів щодо реалізації завдань, визначених цим Рішенням.

Голова Ради національної

безпеки і оборони України В.ЮЩЕНКО

Секретар Ради національної безпеки і оборони України В.ГАЙДУК

м. Київ, 15 грудня 2006 року

___________

 Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax_pdv/4_52.html


Попередня статтяНаступна стаття

[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"