Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА IV. МАРАЗМИ ПОДАТКУ НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ

ПОЗАПЛАНОВІ ПЕРЕВІРКИ ЩОДО ВІДШКОДУВАННЯ ПДВ ПРОВОДЯТЬСЯ ЗА РІЗНИМИ ПІДСТАВАМИ ЗАКОНУ ПРО ПДВ ТА ЗАКОНУ ПРО ДЕРЖАВНУ ПОДАТКОВУ СЛУЖБУ

 

Відповідно до пп. 7.7.5 Закону про ПДВ: «Протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право протягом такого ж строку провести позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування». Однак відповідно до Закону про державну податкову службу (далі – Закон про ДПС, ст. 111) тривалість позапланової виїзної перевірки не має перевищувати 10 робочих днів, а суб’єктів малого підприємництва — 5 робочих днів. А серед підстав для позапланової перевірки немає сумнівів податкових органів щодо правильності розрахунку бюджетного відшкодування.
Постають питання як має вирішуватися цей конфлікт між Законом про ДПС та Законом про ПДВ і як довго тривають ці перевірки — 5-10, чи 30, чи 60 днів ?

Взагалі Закон про ПДВ передбачає два випадки проведення позапланових перевірок платників ПДВ:

– якщо на платника ПДВ надійшла заява від покупця зі скаргою (унаслідок відмови з боку такого платника ПДВ (постачальника) видати покупцю податкову накладну або порушення порядку її заповнення) (пп. 7.2.6 Закону про ПДВ);

– і вищезгаданий випадок якщо є достатні підстави вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було здійснено з порушенням норм податкового законодавства (пп. 7.7.5 Закону про ПДВ).

А Закон про ДПС говорить про інші підстави позапланових перевірок:

виявлення у податковій декларації недостовірних даних, якщо платник податків не надасть пояснень та їх документального підтвердження на обов’язковий письмовий запит ДПІ протягом 10 робочих днів;

— подання платником податків декларації з від’ємним значенням ПДВ, що становить понад 100 тис. грн.;

— у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків, якщо він не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов’язковий письмовий запит органу ДПС протягом 10 робочих днів.

Тому виходить, що є підстави для позапланових перевірок за пп. 7.2.6, 7.7.5 Закону про ПДВ, які не знайшли своє відображення у ст. 111 Закону про ДПС. Як вирішується цей законодавчий казус на практиці ?

ДПАУ вважає, що має права на позапланові перевірки і за Законом про ПДВ і за Законом про ДПС

У листі від 20.12.2005 р. № 15151/5/23-2016 ДПАУ хитро роз'яснила, що позапланові виїзні перевірки з питань правомірності заявленого до відшкодування з бюджету ПДВ можуть проводитися або відповідно до п. 9 ст. 111 Закону про ДПС, або відповідно до пп. 7.7.5 Закону про ПДВ, тобто якщо заманеться податковим органам застосувати обидва Закони (як правило), то вони його застосують, або один із Законів.

Крім того проблема у строках проведення цих подвійних перевірок вирішується, звісно, на користь податкових органів. В листі від 08.11.2005 р. №1019/10/31-106 ДПА у м. Києві, говорить, що розділ 3 наказу ДПА України від 18.08.2005 р. N 350 "Методичні рекомендації щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації і проведенні перевірок вірогідності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість" дає право підрозділам, що здійснюють адміністрування ПДВ, протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, проводити документальну невиїзну перевірку;

Додатково пункт 4.1 розділу 4 цього Наказу наділяє податківців протягом 30 календарних днів, наступних після закінчення 30-денного терміну, проводити позапланова виїзна перевірка достовірності нарахування бюджетного відшкодування. Таким чином у податківців ніби є аж 60 днів до завершення перевірки декларації та платника податків. Однак відповідно до Закону про ДПС (ст. 11-1) тривалість позапланової виїзної перевірки не має перевищувати 10 робочих днів, а суб’єктів малого підприємництва — 5 робочих днів (а податківці щодо відшкодування ПДВ наполягають на 30-ти календарних днях). Однак “особливість” цього Наказу в тому, що він не пройшов державної реєстрації в Мін'юсті. Тому він не можу бути вагомим аргументом.

Тут виникає явний конфлікт інтересів, оскільки відповідно до пп. 4.4.1 Закону №2181, «у разі коли норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов’язків платників податків або контро­люючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків».

Тому і виходить, що позапланові перевірки платників ПДВ (якщо немає підстав до Закону про ДПС (ст. 111)) відповідно до пп. 7.2.6 і 7.7.5 Закону про ПДВ повинні би здійснюватися за рішенням суду. А тому повернення відшкодування ПДВ в сумі до 100 тис. грн. можливо лише за позаплановою перевіркою, підтвердженою судовими органами.

Як вирішити справу

А головний аргумент в суперечках з податковими органами дещо в іншому. Він полягає в тому, що коли законодавці повністю оновили статтю 111 Закону про ДПС Законом України від 12.01.2005 р. №2322-IV "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо посилення правового захисту громадян та запровадження механізмів реалізації конституційних прав громадян на підприємницьку діяльність, особисту недоторканність, безпеку, повагу до гідності особи, правову допомогу, захист)", вони передбачливо в пункті другому розділу II “Прикінцеві положення” записали “До приведення законів та інших нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом вони застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону”. Таким чином Закон про ПДВ з дати набрання чинності цим Законом (16.02.2005 р.) діє в частині, що йому не суперечать. Однак справа в тому, що станом на 16.02.2005 р. і пп. 7.2.6 і  пп. 7.7.5 Закону про ПДВ. Не містили додаткових підстав для проведення позапланових перевірок. Вони з’явилися в Законі про ПДП після набуття чинності Законом №2505[1], який набув чинності щодо змін до Закону про ПДВ з 31.03.2005 р., тобто після 16.02.2005 р. Однак законодавці так поспішали із Законом №2505, що просто забули в ньому прописати, що всі інші Закони діють в частині, що не суперечить цьому Законові. І через відсутність цього Закон №2505 є абсолютно рівним із Законом про ДПС, оскільки Закон №2505 не містить формулювання про свою перевагу над всіма іншими Законами і через те, що Закон №2505, незважаючи на те, що він вносив зміни до Закону про ДПС, зокрема щодо позапланової перевірки якщо платником подано декларацію з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень, не додав повних аналогів підстав для позапланових перевірок пп. 7.2.6 і  пп. 7.7.5 Закону про ПДВ.  А тому цей огріх законодавців платники ПДВ можуть повністю використати на свою користь (адже законодавці не спромоглися у свій час внести відповідні зміни Законом №2505 до Закону про ДПС), тобто у разі наявності конфлікту з податковим органом має застосовуватися принцип конфлікту інтересів Закону №2181.

Висновок такий: при сумнівах у правильності бюджетного відшкодування на суму до 100 тис. грн. позапланова перевірка має бути підтверджена судовими органами, при сумі від 100 тис. грн. перевірка ініціюється податковим органом. Крім того у разі сумнівів у розрахунку бюджетного відшкодування у сумі до 100 тис. грн. податковий орган все ж може отримати право на позапланову перевірку без суду, але якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту.

Так само лише через суд податковий орган може отримати дозвіл на позапланову перевірку у разі ненадання податкової накладної (пп. 7.2.6 Закону про ПДВ). І тривалість всіх цих перевірок має бути 10 робочих днів, а щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів. І з правом подовження не більш як 10 робочих днів, а стосовно суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів.

Віталій МОСЕЙЧУК


[1] Закон України від 25.03.2005 р. №2505-IV "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України"

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


ГОСУДАРСТВЕННАЯ НАЛОГОВАЯ АДМИНИСТРАЦИЯ УКРАИНЫ

ПИСЬМО

от 20.12.2005 г. №15151/5/23-2016

Государственному комитету Украины по вопросам регуляторной политики и предпринимательства

 

Государственная налоговая администрация Украины рассмотрела письмо <...> относительно проведения проверок налоговыми органами по вопросам правомерности заявленного к возмещению из бюджета налога на добавленную стоимость и сообщает следующее.

Основания и порядок проведения органами государственной налоговой службы плановых и внеплановых выездных проверок определены статьей 111 Закона Украины от 04.12.90 №509-XII «О государственной налоговой службе в Украине» (далее — Закон). При этом внеплановой выездной проверкой считается проверка, не предусмотренная в планах работы органа государственной налоговой службы и проводимая при наличии хотя бы одного из указанных в данной статье обстоятельств.

В частности, пунктом 9 статьи 111 Закона органам государственной налоговой службы предоставлено право проводить внеплановые выездные проверки, в случае если плательщиком представлена декларация с отрицательным значением налога на добавленную стоимость, составляющим более 100 тыс. гривень.

В соответствии с вышеуказанным Законом сроки осуществления внеплановой выездной проверки не должны превышать 10 рабочих дней, а в отношении субъектов малого предпринимательства — 5 рабочих дней. Продление сроков проведения внеплановой выездной проверки возможно на срок не более 5 рабочих дней, а в отношении субъектов малого предпринимательства — 2 рабочих дней.

В соответствии с подпунктом 7.7.5 пункта 7.7 статьи 7 Закона Украины от 03.04.97 №168/97-ВР «О налоге на добавленную стоимость» (с изменениями и дополнениями) в течение 30 дней, следующих за днем получения налоговой декларации, налоговый орган проводит документальную невыездную проверку (камеральную) заявленных в ней данных. При наличии достаточных оснований считать, что расчет суммы бюджетного возмещения был сделан с нарушением норм налогового законодательства, налоговый орган имеет право в течение такого же срока провести внеплановую выездную проверку (документальную) плательщика для определения достоверности начисления такого бюджетного возмещения.

При этом внеплановая проверка проводится в порядке и сроки, определенные Законом Украины «О государственной налоговой службе в Украине».

С учетом вышеизложенного внеплановые выездные проверки по вопросам правомерности заявленного к возмещению из бюджета налога на добавленную стоимость могут проводиться либо в соответствии с пунктом 9 статьи 111 Закона Украины от 04.12.90 №509-XII «О государственной налоговой службе в Украине», либо в соответствии с подпунктом 7.7.5 Закона Украины от 03.04.97 №168/97-ВР «О налоге на добавленную стоимость».

 

Заместитель Председателя

Б. Горбанский

 

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ У М. КИЄВІ

ЛИСТ

від 08.11.2005 р. №1019/10/31-106

Про розгляд листа

Державна податкова адміністрація у м. Києві на виконання завдання Державної податкової адміністрації України від 31.10.2005 р. №21724/7/31-0017 розглянула <...> листа від 28.09.2005 р. №ДК 02-78 і повідомляє.

Відповідно до пп. 7.7.5 ст. 7 Закону України від 03.04.97 р. №168/97-ВР «Про податок на додану вартість», зі змінами і доповненнями (далі — Закон №168), протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право протягом такого ж строку провести позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування.

Порядок та терміни проведення зазначених перевірок затверджені наказом ДПА України від 18.08.2005 р. №350 «Методичні рекомендації щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації і проведенні перевірок вірогідності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість» (далі — наказ №350).

Згідно з розділом 3 наказу №350 підрозділи, що здійснюють адміністрування податку на додану вартість, протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, проводять документальну невиїзну перевірку.

Відповідно до п. 4.1 розділу 4 наказу №350 протягом 30 календарних днів, наступних після закінчення 30-денного терміну з дня одержання податкової декларації разом з розрахунком суми бюджетного відшкодування, визначеного Законом України «Про податок на додану вартість» для проведення невиїзної документальної перевірки, проводиться позапланова виїзна перевірка податкової декларації з ПДВ платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування.

Перший заступник Голови

В. Крижановський

 

___________

 Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax_pdv/4_49.html


Попередня статтяНаступна стаття

[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"