Ця сторінка використовує JavaScript. Для повного використання її можливостей слід включити його підтримку (ActiveX для Internet Explorer)
Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА IV. МАРАЗМИ ПОДАТКУ НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ

НА ДУМКУ ДПАУ РЕКЛАМНА РОЗДАЧА ТОВАРІВ В ОБСЯГАХ ПОНАД 2-Х ВІДСОТКІВ ПРИБУТКУ ЗА ПОПЕРЕДНІЙ РІК ВІДБУВАЄТЬСЯ БЕЗ ВРАХУВАННЯ ПОДАТКОВОГО КРЕДИТУ

ДПАУ в Листі від 13.06.2005 р. N 5436/6/15-23152315 "Щодо формування податкового кредиту по придбаних товарах, які безоплатно роздаються з рекламними цілями" вважає, що за операціями по безоплатній роздачі товарів (зразків) поза межами 2% оподатковуваного прибутку попереднього звітного (податкового) року не виникає податкового кредиту з ПДВ.

Чи це так є насправді ? Відповідно до пп. 7.4.1 Закону України "Про податок на додану вартість" податковий кредит складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку по придбаних на митній території України та імпортованих товарах (послугах), у тому числі основних фондах, з метою використання їх у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Таким чином право на податковий кредит не пов’язано із валовими витратами, до яких відноситься рекламна роздача товарів лише в межах 2 відсотків від суми прибутку попереднього року.

Тому нам слід довести дві речі (власне виробництво не розглядаємо, оскільки роздача – це явно не виробництво): 1. що безкоштовна роздача рекламних зразків в будь-яких обсягах за звичайних умовах є оподатковуваними операціями. 2. що безкоштовна роздача в будь-яких обсягах є господарською діяльністю.

З першим пунктом легше всього: відповідно до пункту 4.2 Закону про ПДВ у разі здійснення операцій з безоплатної передачі товарів (робіт, послуг)  база оподаткування визначається виходячи з фактичної ціни операції, але не нижчої за звичайні ціни. Таким чином у разі безкоштовної роздачі товарів, операції з якими не є звільненими від оподаткування або не є об'єктом оподаткування, виникає ПДВ.

Зазначимо, що податкові зобов’язання з ПДВ при безкоштовній роздачі товарів виникають на всю вартість розданого, а не лише з того що перевищує 2% від минулорічного прибутку. Тобто ДПАУ хоче зекономити на податковому кредиті – мовляв, податкові зобов’язання на всю суму розданого, а податковий кредит лише в межах 2-х відсотків від минулорічного прибутку.

Що робити з господарською діяльністю ?

По-перше, ДПАУ не сумнівається, що товари роздані в межах 2 відсотків минулорічного прибутку в рекламних цілях є здійсненням господарської діяльності. Таким чином питання стоїть в тому, щоб довести, що рекламні роздачі без права на валові витрати, тобто в обсягах понад 2 відсотків минулорічного прибутку теж є господарською діяльністю.

По-друге, відповідно до частини першої статті 3 Господарського кодексу під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність. А частина друга цієї статті говорить, що господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб'єкти підприємництва - підприємцями. Господарська діяльність може здійснюватись і без мети одержання прибутку (некомерційна господарська діяльність). Зауважимо, що господарська діяльність саме з метою отримання прибутку є підприємництвом. Тобто прибуток може бути в меті, а не фактично отриманим, як це полюбляє трактувати ДПАУ. А мріяти можна про будь-який прибуток, який буде в якомусь далекому чи близькому майбутньому, а може і взагалі не бути, адже банкрутство – це невід’ємна частина підприємницької діяльності. Тому якщо навіть підприємство буде роздавати деякий час всі свої товари безкоштовно з метою завоювання ринку, то це буде господарською діяльністю. Воно навіть може постійно роздавати деякі товари безкоштовно, аби з їхньою допомогою реалізовувати інші товари чи послуги. Наприклад, так працюють безкоштовні газети оголошень, які розносять у всі поштові скриньки міст, за таким принципом працюють ефірні радіостанції та телевізійні компанії, адже радіо та телебачення ми отримуємо безкоштовно і ніхто не говорить, що це не господарська діяльність цих підприємств ! Бізнес у них такий. Тому можливе надання безкоштовно товарів, на яких розміщена реклама “спонсорів” цього заходу. Наприклад, за таким принципом реалізуються не лише газети, але і інші масові та дешеві товари і навіть послуги. Наприклад, багато людей користуються безкоштовно ICQ та іншими програмами за умови перегляду реклами (власне розробника чи сторонньої). Це безкоштовне програмне забезпечення має назву AddWare і при його реалізації не виникає навіть ПДВ, оскільки звичайна ціна такого ПО – 0. А програмний продукт – це теж товар і він може безкоштовно роздаватися, точніше ліцензуватися. Так само можуть робити і всі інші виробники – розміщувати власну рекламу на своїй продукції та роздавати її. Тоді проблем з податковим кредитом виникнути не повинно.

По-третє, найбільш ліберально до визначення господарської діяльності підходить Закон України від 01.06.2000 N 1775-III "Про ліцензування певних видів господарської діяльності". За ним це будь-яка діяльність, у тому числі підприємницька, юридичних осіб, а також фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, пов'язана з виробництвом (виготовленням) продукції, торгівлею, наданням послуг, виконанням робіт. Таким чином, якщо підприємець-лікар буде когось лікувати безкоштовно, наприклад, виконуючи клятву Гіппократа чи в рекламних цілях, то він має мати ліцензію, але це все одно господарська діяльність.

По-четверте, власне Закон про оподаткування прибутку підприємств також дає можливість широко тлумачити господарську діяльність. Адже за ним господарська діяльність – це будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою. Звернемо увагу на дохід в нематеріальній формі. Зрозуміло, що це відомість, слава, репутація, суспільна думка тощо. А це як раз і досягається і через безкоштовну роздачу товарів. Адже, як зазначає Пленум Верховного Суду України у Постанові від 31.03.95 N 4 "Про судову практику в справах про відшкодування моральної (немайнової) шкоди" немайнова шкода, заподіяна юридичній особі – це втрати немайнового характеру, що настали у зв'язку з приниженням її ділової репутації, посяганням на фірмове найменування, товарний знак, виробничу марку, розголошенням комерційної таємниці, а також вчиненням дій, спрямованих на зниження престижу чи підрив довіри до її діяльності. Оскільки є немайнова шкода у вигляді витрат, то має існувати немайновий прибуток у вигляді доходів. Зазвичай він називається гудвілом. За Законом "Про оподаткування прибутку підприємств” це нематеріальний актив, вартість якого визначається як різниця між балансовою вартістю активів підприємства та його звичайною вартістю, як цілісного майнового комплексу, що виникає внаслідок використання кращих управлінських якостей, домінуючої позиції на ринку товарів (робіт, послуг), нових технологій тощо. Вартість гудвілу не підлягає амортизації і не враховується у визначенні валових витрат платника податку. Таким чином безкоштовна роздача товарів може розглядатися як спосіб збільшення гудвілу, оскільки створює домінуючі позиції на ринку, показує застосування нових технологій на нові управлінські якості керівників підприємства, адже не кожне підприємство може дозволити собі безкоштовну роздачу. І нехай податкова доведе інше. Проти виробника якісного товару будь-які докази негосподарності сумнівні. А як він товар доводить до споживача – безкоштовно чи за шалену ціну – це його особиста справа. Щодо роздачі безкоштовно раніше придбаного товару, то тут ситуація аналогічна. Чому не припустити, що за рахунок кращих управлінських якостей керівництво торгівельної фірми так знизило свої накладні витрати, що по деяким товарам може дозволити собі роздачу десятої частини товару, розраховуючи на те, що особи, які скористалися ним безкоштовно або особи, які побачили дію цього товару у сусіда, придбають залишкові девять десятих, наприклад, з більшою кількістю функцій та гарантійним і сервісним обслуговуванням, і принесуть торговцю достатній прибуток в ході такої акції.

Віталій МОСЕЙЧУК

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 13.06.2005 р. №5436/6/15-2315

Державна податкова адміністрація України розглянула вашого листа з питання формування податкового кредиту по придбаних товарах, які безоплатно роздаються з рекламними цілями, і повідомляє наступне.

Відповідно до Закону України «Про податок на додану вартість» з урахуванням редакції Закону України від 25.03.2005 №2505-IV податковий кредит складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку по придбаних на митній території України та імпортованих товарах (послугах), у тому числі основних фондах, з метою використання їх у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Витрати, пов'язані з проведенням рекламної діяльності, а також витрати в розмірі не більше двох відсотків від оподатковуваного прибутку платника податку за попередній звітний (податковий) рік на організацію прийомів, презентацій і свят, придбання подарунків, включаючи безоплатну роздачу зразків товарів або безоплатне надання послуг (виконання робіт) з рекламними цілями, відповідно до Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», включаються до складу валових витрат, та які можна вважати потребами, пов'язаними з веденням господарської діяльності. Перелік витрат та потреб, не пов'язаних з веденням господарської діяльності платника, наведено в пп. 5.3.1 статті 5 цього Закону.

Таким чином, якщо витрати по придбаних товарах, які використовуються як зразки товарів та безоплатно роздаються, не відносяться на витрати рекламних заходів господарської діяльності, то операції по безоплатній передачі товарів (зразків) поза межами встановленого відсотка не можуть розцінюватися як використання в господарській діяльності і оподатковуються податком на додану вартість за повною ставкою.

Заступник Голови

Г. М. Оперенко

___________

 Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax_pdv/4_30.html


Попередня статтяНаступна стаття

[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"