Ця сторінка використовує JavaScript. Для повного використання її можливостей слід включити його підтримку (ActiveX для Internet Explorer)
Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА IV. МАРАЗМИ ПОДАТКУ НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ

ЗАПРОВАДИЛИ ПДВ НА ТРАНСПОРТНІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ ЗА КОРДОНОМ. РАНІШЕ ДІЯЛА СТАВКА В 0%. А МІНФІН ВЗАГАЛІ ГОВОРИТЬ, ЩО ТАКІ ОПЕРАЦІЇ НЕ ОПОДАТКОВУЮТЬСЯ ПДВ

Відповідно до попередньої редакції підпункту 6.2.4 Закону про ПДВ (до прийняття Закону України від 25.03.2005 р. №2505-IV "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України") за нульової ставкою ПДВ оподатковуються:

поставки транспортних послуг з перевезення пасажирів та вантажів за межами митного кордону України, а саме: від пункту за межами державного кордону України до пункту проведення митних процедур з випуску пасажирів або вантажів з-під митного контролю на митну територію України (включаючи внутрішні митниці); від пункту проведення митних процедур з випуску пасажирів або вантажів за межі митного кордону України (включаючи внутрішні митниці) до пункту поза межами державного кордону України; між пунктами поза межами митного кордону України.

У разі коли поставка транспортних послуг, визначених частиною першою цього підпункту, здійснюється у вигляді брокерських, агентських або комісійних операцій з транспортними квитками, проїзними документами, укладання договорів або рахунків на транспортування пасажирів або вантажів довіреною особою перевізника, операції з таких послуг оподатковуються за ставкою, передбаченою пунктом 6.1 цієї статті.

Операції з поставки послуг платником податку, пов'язані з перевезенням (переміщенням) пасажирів і вантажів транзитом через територію України, оподатковуються за ставкою, встановленою пунктом 6.1 цієї статті, яка має включатися до вартості послуг за транзит;

Однак після прийняття славнозвісного Закону України від 25.03.2005 р. №2505-IV "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України" редакція у підпункту 6.2.4 Закону про ПДВ стале дещо іншою. За нульовою ставкою стали оподатковуватися:

 поставки транспортних послуг залізничним, автомобільним, морським та річковим транспортом по перевезенню пасажирів, багажу та вантажобагажу (товаробагажу) за межами державного кордону України, а саме: від пункту за межами державного кордону України до пункту знаходження зовнішнього митного контролю України; від пункту знаходження зовнішнього митного контролю України до пункту за межами державного кордону України; між пунктами за межами державного кордону України, а також авіаційним транспортом: від пункту за межами державного кордону України до пункту проведення митних процедур з пропуску пасажирів, багажу та вантажобагажу (товаробагажу) через митний кордон на митну територію України (включаючи внутрішні митниці); від пункту проведення митних процедур з пропуску пасажирів, багажу та вантажобагажу (товаробагажу) через митний кордон за межі митного кордону України (включаючи внутрішні митниці) до пункту за межами державного кордону України; між пунктами за межами митного кордону України.

У разі коли поставка транспортних послуг, визначених частиною першою цього підпункту, здійснюється у вигляді брокерських, агентських або комісійних операцій з транспортними квитками, проїзними документами, укладання договорів або рахунків на транспортування пасажирів або вантажів довіреною особою перевізника, операції з таких послуг оподатковуються за ставкою, передбаченою пунктом 6.1 цієї статті.

Операції з поставки послуг платником податку, пов'язані з перевезенням (переміщенням) пасажирів і вантажів транзитом через територію України, оподатковуються у порядку, передбаченому пунктом 5.15 цього Закону;

Таким чином замість нульової ставки для закордонного перевезення вантажів запроваджено нульову ставку ПДВ для перевезень багажу та вантажобагажу (товаробагажу). Але вантаж є загальним випадком багажу та вантажобагажу (товаробагажу), оскільки багаж відповідно до Закону України від 04.07.1996 N 273/96-ВР "Про залізничний транспорт" – це речі та інші матеріальні цінності, що відправляються пасажиром за окрему плату за наявності проїзних документів у багажному вагоні, який прямує в тому ж напрямку, що і пасажир. Аналогічно відповідно до  Закону України від 20.02.2003 N 545-IV "Про Державну програму авіаційної безпеки цивільної авіації" багаж – це речі пасажирів, членів екіпажу, що перевозяться на борту повітряного судна за угодою з експлуатантом.

Вантажобагаж – це, відповідно до того самого Закону України  від 04.07.1996 N 273/96-ВР "Про залізничний транспорт" – це вантаж, що перевозиться в пасажирських і поштово-багажних поїздах.

Таким чином виявляється, що поставки транспортних послуг за кордоном України в переважній більшості стали оподатковуватися ПДВ.  І лише перевезення речей пасажирів та вантажі пасажирських транспортних засобів оподатковується за нульовою ставкою !

Більше того, виходить, що транзитні послуги через декілька держав теж оподатковуються ПДВ (по Україні – звільняються від оподаткування). Нульова ставка на закордонні перевезення є фактичним експортом послуг, а тому для них, як і для експорту товарів має застосовуватися нульова ставка ПДВ. А зараз виходить так, що перевізник платить ПДВ Україні, крім того сплачує ПДВ при купівлі палива, послуг тощо в країні перевезення. Таким чином міжнародних перевізників в Україні оподатковують двічі. Крім того цей ПДВ стає податком з обороту, адже із вартості придбаних за кордоном палива та інших матеріалів перевізники не отримують податкового кредиту і не отримують повернення цього податку, оскільки придбані там товари там само і споживаються.

Тепер мова йде про буквальне податкове знищення українських міжнародних перевізників, оскільки міжнародні перевезення для українських компаній стають збитковими і наш ринок міжнародних перевезень захоплюють перевізники з інших країн з більш розумним оподаткуванням.

Добре, що наразі контролюючи органи роблять вигляд, що щодо транспортних послуг за кордоном режим оподаткування майже змінився. Більше того, в Листі Мінфіну від 13.04.2005 р. N 31-17320-07-10/6497 можна прочитати про те, що поставка транспортних послуг при ввезенні товарів у митному режимі імпорту (реімпорту) чи вивезенні товарів у митному режимі експорту (реекспорту) не оподатковується податком на додану вартість. Але, панове, якщо це так, то чому тоді про це мовчить стаття 5 Закону про ПДВ, яка як раз для цього і називається “Операції, що звільнені від оподаткування” або стаття 3, яка є ближче до теми "Об'єкт оподаткування та операції, що не є об'єктом оподаткування" і з цього приводу з'являється Ваш Лист. Закони приймати - це непроста робота, але помилки слід визнавати відкрито.

Невдовзі ДПАУ в Листі від 29.04.2005 р. №196/2/15-2312 "Щодо оподаткування транспортних послуг при перевезенні залізничним транспортом" підтвердила цю неймовірну річ – з 31 березня таки було запроваджено ПДВ на транспортні перевезення вантажів за кордоном . А нульова ставка залишилася для перевезень багажу та вантажобагажу за межами України. Потім це було підтверджено в Листі від 06.05.2005 р. N 3961/6/15-2315.

Але рано чи пізно вони зрозуміють, що транспортників можна подоїти на несплаті податків. Крім того транспортники і самі вже б’ють на сполох. Адже в сфері міжнародних перевезень в Україні працює станом на почато 2005 року більше 2,5 тисяч підприємств та підприємців у яких понад 18 тисяч транспортних засобів і біля 50 тисяч працівників. Крім того транспортників “порадував” цей самий Закон №2505 тим, що виділено в окрему позицію сідельні тягачі (код ТН ЗЕД 8701 20) із встановленням ставки оподаткування для їх власників у розмірі 15 грн. з 100 куб. см об'єму циліндрів двигуна. Досі із сідельних тягачів транспортний податок платився як із колісних тракторів (код ТН ЗЕД 8701) у розмірі лише 2,5 грн. з 100 куб. см об'єму циліндрів двигуна. Тобто ставку оподаткування сідельних тягачів з 31 березня 2005 року збільшено в 6(!) разів.

Тому, щоб вижити, міжнародних транспортників просто примушують показувати свою збитковість в Україні та приховувати валютну виручку за кордоном. Рятівним колом могло би слугувати розширене тлумачення пункту 6.2 Закону про ПДВ, за яким при експорті товарів та супутніх такому експорту послуг ставка податку становить «0» відсотків до бази оподаткування, але після цих слів йде двокрапка з тлумаченням по пунктам, в тому числі і цей підступний підпункт 6.2.4. Однак відповідно до пункту 1.14. Супутні послуги - це послуги, вартість яких включається відповідно до норм митного законодавства до митної вартості товарів, що експортуються або імпортуються.  Таким чином деякі види транспортних послуг є супутніми, наприклад при перевезеннях на умовах СИФ.

Таку ідею підтримує Державний департамент морського і річкового транспорту в листі від 04.04.2005 р. N 5/8-546ктс, де говориься, що окремі послуги портів, які розглядаються як "супутні" (в контексті п. 1.14 ст. 1 Закону України "Про ПДВ" з урахуванням вимог ст. 16 Закону України "Про Єдиний митний тариф") та пов'язані виключно із експортом товарів, підлягають обкладанню за нульовою ставкою ПДВ.

Депутати рятують транспортників. Останнє слово за Президентом

Але справжні рятуванням може бути лише підписання Президентом України Закону України “Про внесення змін до деяких законів України”, який повертає порядок оподаткування ПДВ експортних транспортних перевезень в стан до 31 березня – пункт 1.3 цього закону передбачає У статті 6 Закону про ПДВ у підпункті 6.2.4 пункту 6.2 слова “пасажирів, багажу та вантажобагажу (товаробагажу)” замінити словами по тексту “пасажирів, багажу, вантажобагажу (товаробагажу) та вантажу”. Це буде рятівним колом для транспортних перевізників, якщо президент підпише цей Закон. Однак є і погане – цей Закон набуває чинності з дня опублікування, а тому із 31 березня по дату його опублікування транспортні перевезення вантажів за кордоном оподатковувалися за ставкою 20%. Крім того прийняття таких змін офіційно підтвердило, що перевезення вантажів за кордом дійсно таки оподатковувалося ПДВ за ставкою 20%. І поняття “вантажобагаж” та “вантаж” – це різні речі, і деякі вантажоперевізники через плутанину в цих поняттях нині отримають податковий борг з ПДВ за цими операціями.

І вот 30 червня 2005 року Закон України від 03.06.2005 р. № 2642-ІV „Про внесення змін до деяких законів України» був оприлюднено і він набув чинності, тобто транспортників врятовано.

 

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 13.04.2005 р. N 31-17320-07-10/6497

Міністерство фінансів України розглянуло лист щодо надання роз'яснень стосовно порядку оподаткування транспортних послуг з перевезення вантажів українськими автомобільними перевізниками в митному режимі експорту та імпорту і повідомляє.

Відповідно до статті 3 Закону України від 03.04.97 р. N 168/97-ВР "Про податок на додану вартість" (з урахуваннями змін, внесених Законом України від 25.03.2005 р. N 2505-IV "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України") об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції з:

- поставки товарів та послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України, в тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору) для погашення заборгованості заставодавця, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу у користування лізингоотримувачу (орендарю) (підпункт 3.1.1 пункту 3.1);

- ввезення товарів (супутніх послуг) у митному режимі імпорту або реімпорту (підпункт 3.1.2 пункту 3.1);

- вивезення товарів (супутніх послуг) у митному режимі експорту або реекспорту (підпункт 3.1.3 пункту 3.1).

Таким чином, поставка транспортних послуг при ввезенні товарів у митному режимі імпорту (реімпорту) чи вивезенні товарів у митному режимі експорту (реекспорту) не оподатковується податком на додану вартість.

Враховуючи викладене, операції з перевезення вантажів українськими автомобільними перевізниками на території України оподатковуються за ставкою 20 % (пункт 6.1 статті 6 Закону), а перевезення вантажів за митною територією України не оподатковуються податком на додану вартість.

Водночас слід відмітити, що відповідно до підпункту 6.2.4 пункту 6.2 статті 6 вищезазначеного Закону операції з поставки транспортних послуг залізничним, автомобільним, морським та річковим транспортом по перевезенню пасажирів, багажу та вантажобагажу (товаробагажу) за межами державного кордону України, а саме: від пункту за межами державного кордону України до пункту знаходження зовнішнього митного контролю України; від пункту знаходження зовнішнього митного контролю України до пункту за межами державного кордону України; між пунктами за межами державного кордону України оподатковуються за нульовою ставкою податку на додану вартість.

А у разі коли поставка таких транспортних послуг здійснюється у вигляді брокерських, агентських або комісійних операцій з транспортними квитками, проїзними документами, укладання договорів або рахунків на транспортування пасажирів або вантажів довіреною особою перевізника, операції з таких послуг оподатковуються за ставкою 20 %.

Одночасно повідомляємо, що операції з поставки послуг платником податку, пов'язані з перевезенням (переміщенням) пасажирів і вантажів транзитом через територію України, звільняються від оподаткування податком на додану вартість (пункт 5.15 статті 5 Закону).

Директор Департаменту
податкової та митної політики 

 
Д. Фудашкін 

 

Надруковано:
"Бухгалтерія",
N 18, 2 травня 2005 р.  

МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ ДЕПАРТАМЕНТ МОРСЬКОГО І РІЧКОВОГО ТРАНСПОРТУ

ЛИСТ

від 04.04.2005 р. N 5/8-546ктс

Керівникам морських торговельних портів,
ДП "Дельта-лоцман",
ДУ "Держгідрографія",
ДАГМА "Інфлот", ЧГМА "Інфлот" 


У зв'язку із виникненням гострих питань щодо порядку оподаткування операцій з продажу послуг з вантажопереробки та обслуговування суден, що належать нерезидентам України, Державний департамент морського і річкового транспорту повідомляє.

Відповідно підпункту 6.2.2 п. 6.2 ст. 6 Закону України "Про податок на додану вартість", що діяв до прийняття Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України" ("Урядовий кур'єр", 31.03.2005, N 58-59), на послуги з вантажопереробки та обслуговування суден, що належать нерезидентам України, була передбачена нульова ставка податку на додану вартість.

Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України" (ст. 2) передбачено виключення підпункту 6.2.2 із статті 6 Закону України "Про ПДВ".

Відповідно до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України "Про ПДВ" об'єктом оподаткування є операції платників податку з поставки товарів та послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України. Відповідно до пп. "г" ст. 6.5 ст. 6 (нова редакція Закону) місцем поставки послуг вважається місце, де фактично надаються послуги у сфері діяльності, допоміжній транспортній, такій як навантаження, розвантаження, перевантаження складська обробка товарів та інші аналогічні види робіт (включаючи страхування). Таким чином, на нашу думку, місцем поставки послуг з обробки вантажів (навантаження, розвантаження, перевантаження, складська обробка товарів та інші аналогічні види робіт), а також послуг з обслуговування суден (портові збори, збори і плати) є митна територія України, тобто ці послуги розглядаються як об'єкт оподаткування ПДВ.

В той же час, в частині послуг і обслуговування суден має право на існування інша позиція, а саме: державна належність судна відповідає прапору судна, тобто судно зберігає за собою статус території держави, під прапором якої воно перебуває, але, на нашу думку, така позиція практично не має перспектив, оскільки в такому випадку зазначені операції взагалі не будуть підпадати під поняття "об'єкт оподаткування".

Відповідно до п. 1.14 ст. 1 Закону України "Про ПДВ" супутніми послугами є послуги, вартість яких включається відповідно до норм митного законодавства до митної вартості товарів, що експортуються або імпортуються. Відповідно до вимог ст. 16 Закону України "Про Єдиний митний тариф" щодо визначення митної вартості, окремі послуги і обробки вантажів (транспортування, навантаження, розвантаження, перевантаження до пункту перетину митного кордону України) з метою оподаткування розглядатимуться як супутні послуги.

Відповідно до п. 6.2 ст. 6 Закону України "Про ПДВ" при експорті товарів та супутніх такому експорту послуг ставка податку становить "0" відсотків до бази оподаткування.

Зазначена норма, дає право вважати, що окремі послуги, які розглядаються як "супутні" (в контексті п. 1.14 ст. 1 Закону України "Про ПДВ" з урахуванням вимог ст. 16 Закону України "Про Єдиний митний тариф") та пов'язані виключно із експортом товарів, підлягають обкладанню за нульовою ставкою ПДВ.

З урахуванням викладеного, Державний департамент морського і річкового транспорту вважає, що операції з продажу послуг з обслуговування суден (портові збори, збори і плати) підлягають оподаткуванню за ставкою 20 %. Відповідно до вимог пп. 6.1.1 пункту 6.1 ст. 6 Закон у України "Про ПДВ" податок становить 20 відсотків бази оподаткування, визначеної статтею 4 цього Закону, та додається до ціни товарів (робіт, послуг), встановлених Положенням про портові збори, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2000 N 1544, та Зборами і платами, затвердженими наказом Мінтрансу від 15.12.2000 N 711.

У разі наявності будь-яких пропозицій та обґрунтувань, будемо вдячні за їх оперативне надання до Укрморрічфлоту (з питань визначення складових митної вартості експортованих товарів, судової практики щодо нарахування ПДВ - додатково чи "в тому числі" тощо).

Одночасно інформуємо, що Укрморрічфлотом 04.04.2005 року ініційовано відповідний запит Мінтрансзв'язку до ДПА України, Мінфіну та Мінекономіки України щодо остаточного врегулювання зазначеного питання, про результати розгляду буде повідомлено додатково.

 

Заступник директора 

О. Г. Голодницький 

ГОСУДАРСТВЕННАЯ НАЛОГОВАЯ АДМИНИСТРАЦИЯ УКРАИНЫ

ПИСЬМО

от 29.04.2005 г. N 196/2/15-2312

Комитету Верховной Рады Украины по вопросам финансов и банковской деятельности 

 

 

Государственная налоговая администрация Украины во исполнение поручения Верховной Рады Украины <...> рассмотрела письмо "Укрзалізниці" <...> относительно налогообложения транспортных услуг при перевозке железнодорожным транспортом и сообщает следующее.

Подпунктом 6.2.4 статьи 6 Закона Украины "О налоге на добавленную стоимость" установлен порядок обложения налогом на добавленную стоимость операций по предоставлению услуг по международной перевозке. В частности, по нулевой ставке налога на добавленную стоимость облагаются налогом операции по поставке транспортных услуг железнодорожным, автомобильным, морским и речным транспортом по перевозке пассажиров, багажа и грузобагажа (товаробагажа) за пределами государственной границы Украины, а именно: от пункта за пределами государственной границы Украины до пункта нахождения внешнего таможенного контроля Украины; от пункта нахождения внешнего таможенного контроля Украины до пункта за пределами государственной границы Украины; между пунктами за пределами государственной границы Украины.

Из этого следует, что нулевая ставка НДС применяется только при перевозках пассажиров, багажа и грузобагажа (товаробагажа) железнодорожным, автомобильным, морским и речным транспортом за пределами государственной границы.

Часть транспортных перевозок, осуществляемых наземными транспортными средствами по таможенной территории Украины, облагается налогом по ставке 20 процентов независимо от того, резидентом или нерезидентом является заказчик услуг по перевозке.

Что касается порядка налогообложения международных перевозок грузов, то по данному вопросу следует отметить, что правила подпункта 6.2.4 статьи 6 Закона Украины "О налоге на добавленную стоимость" установлены для перевозок пассажиров, багажа, грузобагажа (товаробагажа) и [в них] отсутствует такой объект перевозок, как "груз".

Что касается вопроса [по поводу] терминов "пункт нахождения внешнего таможенного контроля" и "товаробагаж", содержащихся в редакции пп. 6.2.4 статьи 6 Закона, и их понимания, то эти терминологии можно отнести к "отраслевым терминологиям", определение которых не относится к полномочиям Государственной налоговой службы Украины.

С учетом того что в предыдущей редакции пп. 6.2.4 Закона Украины "О налоге на добавленную стоимость" (до внесения изменений Законом Украины от 25.03.2005 N 2505-IV) нулевая ставка налога на добавленную стоимость распространялась на перевозку не только пассажиров, но и грузов, а из действующей редакции исключены "грузы", вместо этого объекты перевозок дополнены такими, как "багаж", "грузобагаж (товаробагаж)", то такая норма нуждается в разъяснениях Министерства финансов Украины и Министерства транспорта и связи Украины, которым направлены соответствующие запросы.

 

Заместитель Председателя 

Г. Оперенко 

 

Напечатано:
"Бухгалтер",
N 20, май, 2005 г.

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 06.05.2005 р. N 3961/6/15-2315

Державна податкова адміністрація України розглянула лист щодо включення транспортно-експедиторських послуг до складу супутніх послуг при експорті товарів та застосування до таких послуг нульової ставки податку на додану вартість і повідомляє таке.

Відповідно до статті 274 Митного кодексу України митна вартість товарів, що вивозяться (експортуються) з України на підставі договорів купівлі-продажу або міни, визначається на основі ціни, яку було фактично сплачено або яка підлягає сплаті за ці товари на момент перетинання митного кордону України.

До митної вартості товарів, що експортуються, також включаються фактичні витрати, якщо вони раніше не були включені, зокрема це витрати на навантаження, вивантаження, перевантаження, транспортування та страхування до пункту перетинання митного кордону, комісійні та брокерські винагороди, ліцензійні та інші платежі за використання об'єктів права інтелектуальної власності.

За договором транспортного експедирування згідно зі статтею 9 Закону України "Про транспортно-експедиторську діяльність" одна сторона (експедитор) зобов'язується за плату і за рахунок другої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов'язаних з перевезенням вантажу. Умовами договору є окремі відомості про сторони договору, а також про вид послуги експедитора та найменування вантажу.

Таким чином, якщо між резидентами складається договір на надання послуг, пов'язаних з перевезенням вантажу, то операції з поставки на митній території України послуг, які надаються експортеру товарів, оподатковуються за ставкою 20 відсотків. При цьому нульова ставка податку на додану вартість застосовується до товарів, що експортуються.

Якщо укладено договір на міжнародні перевезення пасажирів, багажу та вантажобагажу (товаробагажу), то порядок оподаткування операцій з поставки транспортних послуг встановлено пп. 6.2.4 статті 6 Закону України "Про податок на додану вартість", згідно з яким за нульовою ставкою податку на додану вартість оподатковуються операції з поставки транспортних послуг залізничним, автомобільним, морським та річковим транспортом по перевезенню пасажирів, багажу та вантажобагажу (товаробагажу) за межами державного кордону України, а саме: від пункту за межами державного кордону України до пункту знаходження зовнішнього митного контролю України; від пункту знаходження зовнішнього митного кордону України до пункту за межами державного кордону України; між пунктами за межами державного кордону України.

З цього випливає, що нульова ставка ПДВ застосовується лише при перевезеннях пасажирів, багажу та вантажобагажу (товаробагажу) залізничним, автомобільним, морським та річковим транспортом за межами державного кордону, а для авіаційного - за межами митного кордону включаючи внутрішні митниці.

Частина транспортних перевезень, яка здійснюється наземними транспортними засобами по митній території України, оподатковується за ставкою 20 відсотків незалежно від того, резидентом чи нерезидентом є замовник послуг з перевезення.

При цьому послуги експедитора, який організовує виконання транспортно-експедиторських послуг, визначених договором транспортного експедирування, оподатковуються за ставкою 20 відсотків.

 

Заступник Голови 

Г. Оперенко 


Надруковано:
"Бухгалтерія",
N 23, 6 червня 2005 р.

___________

 Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax_pdv/4_19.html


Попередня статтяНаступна стаття

[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"