Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА ІV. МАРАЗМИ МІСЦЕВИХ ПОДАТКІВ І ЗБОРІВ

МІСЬКА РАДА СВОЇМ РІШЕННЯМ МОЖЕ ВСТАНОВЛЮВАТИ СТАВКИ РИНКОВОГО ЗБОРУ НЕ ВИЩІ ВІД МАКСИМАЛЬНИХ І НЕ НИЖЧІ ВІД МІНІМАЛЬНИХ РОЗМІРІВ, ВИЗНАЧЕНИХ УКАЗОМ ПРЕЗИДЕНТА. Є ДВА РОЗМІРИ МАКСИМАЛЬНИХ СТАВОК РИНКОВОГО ЗБОРУ

Відповідно до статті 4 Декрету Кабінету Міністрів України від 20.05.93 р. N 56-93 "Про місцеві податки і збори" ринковий збір - це плата за торгові місця на ринках і в павільйонах, на критих та відкритих столах, майданчиках для торгівлі з автомашин, візків, мотоциклів, ручних візків. Він справляється з юридичних осіб і громадян, які реалізують сільськогосподарську і промислову продукцію та інші товари, і його розмір не повинен перевищувати 20 відсотків мінімальної заробітної плати для громадян і трьох мінімальних заробітних плат для юридичних осіб залежно від ринку, його територіального розміщення та виду продукції (товару).

В той же час  Указом Президента України від 28.06.99 р. N 761/99 "Про впорядкування механізму сплати ринкового збору" встановлено ставки ринкового збору в розмірі від 0,05 до 0,15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 0,85 до 2,55 грн.) для фізичних осіб і від 0,2 до 2 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 3,40 до 34,00 грн.) для юридичних осіб. При цьому ці ставки не залежать від територіального розміщення та виду продукції (товару) (якщо орган місцевого самоврядування не вирішить за інакше). Звісно норми Указу Президента нині сприятливіші за норми Декрету, але справа в тому, що Президент не мав права змінювати максимальний розмір ставок ринкового збору, оскільки відповідно до п. 4 розділу XV "Перехідні положення" Конституції України Президент України протягом трьох років після набуття чинності Конституцією України мав право видавати схвалені Кабінетом Міністрів України і скріплені підписом Прем'єр-міністра України укази з економічних питань, не врегульованих законами (але максимальні ставки ринкового збору врегульовано в статті 4 Декрету Кабінету Міністрів України від 20.05.93 р. N 56-93 "Про місцеві податки і збори"), з одночасним поданням відповідного законопроекту до Верховної Ради України в порядку, встановленому статтею 93 цієї Конституції.

Такий указ Президента України вступає в дію, якщо протягом тридцяти календарних днів з дня подання законопроекту (за винятком днів міжсесійного періоду) Верховна Рада України не прийме закон або не відхилить поданий законопроект більшістю від її конституційного складу, і діє до набрання чинності законом, прийнятим Верховною Радою України з цих питань.

Вот так ми і живемо, що за Законами у нас жити невигідно... Держпідприємництво в Листі від 08.11.2005 р. N 9752 вважає, що міська рада своїм рішенням може встановлювати ставки ринкового збору не вищі від максимальних і не нижчі від мінімальних розмірів, визначених Указом Президента. Як на мене, то максимальні ставки не можуть перевищувати меж, встановлених Декретом, але вони знищать ринки.

Віталій МОСЕЙЧУК

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
ЛИСТ
від 08.11.2005 р. №9752

Відповідно до норм Декрету Кабінету Міністрів України від 20.05.93 р. №56-93 «Про місцеві податки і збори», із змінами і доповненнями (далі — Декрет) та Закону України від 21.05.97 р. №280/97 «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі — Закон №280), органам місцевого самоврядування надано право у межах своєї компетенції встановлювати місцеві податки і збори та розміри їх ставок у визначених законом межах, запроваджувати пільгові податкові ставки, повністю скасовувати окремі місцеві податки і збори або звільняти від їх сплати категорії працівників, надавати відстрочки у сплаті місцевих податків і зборів.

Механізм справляння і порядок сплати ринкового збору, як і інших місцевих податків та зборів, визначається сільськими, селищними, міськими радами у рамках граничних розмірів ставок, визначених законодавством України. Граничний розмір цих ставок визначається Декретом залежно від ринку, його територіального розміщення та виду продукції (товару).

Так, відповідно до статті 4 Декрету, ринковий збір — це плата за торгові місця на ринках і в павільйонах, на критих та відкритих столах, майданчиках для торгівлі з автомашин, візків, мотоциклів, ручних візків. Він справляється з юридичних осіб і громадян, які реалізують сільськогосподарську і промислову продукцію та інші товари, і його розмір не повинен перевищувати 20 відсотків мінімальної заробітної плати для громадян і трьох мінімальних заробітних плат для юридичних осіб залежно від ринку, його територіального розміщення та виду продукції (товару).

Водночас разом з Декретом діє Указ Президента України від 28.06.99 р. №761/99 «Про впорядкування механізму сплати ринкового збору» (далі — Указ), яким визначено, що ринковий збір — це плата за право займання місця для торгівлі на ринках усіх форм власності, в тому числі у павільйонах, накритих та відкритих столах, майданчиках (включаючи орендовані), з автомобілів, візків, мотоциклів, ручних візків тощо.

Положеннями Указу встановлено ставки ринкового збору в розмірі від 0,05 до 0,15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 0,85 до 2,55 грн) для фізичних осіб і від 0,2 до 2 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 3,40 до 34,00 грн) для юридичних осіб

Окремо зазначаємо, що Указ було прийнято відповідно до п. 4 розділу XV «Перехідні положення» Конституції України з метою стимулювання розвитку малого підприємництва.

Отже, відповідно до своїх повноважень, міська рада своїм рішенням може встановлювати ставки ринкового збору не вищі від максимальних і не нижчі від мінімальних розмірів, визначених Указом Президента.

Водночас пунктом 13 Правил торгівлі на ринках, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства внутрішніх справ, Державної податкової адміністрації, Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації від 26.02.2002 р. №57/188/84/105 (далі — Правила торгівлі), встановлено, що за право займання торговельного місця на ринку справляється ринковий збір у порядку, визначеному законодавством.

Відповідно до абзацу 3 пункту 23 Правил торгівлі, торговельне місце — це площа, відведена для розміщення необхідного для торгівлі інвентарю (вагів, лотків тощо) та здійснення продажу продукції з прилавків (столів), транспортних засобів, причепів, візків (у тому числі ручних), у контейнерах, кіосках, палатках тощо. Розмір торговельного місця визначається у правилах торгівлі, які затверджуються відповідно до законодавства, а також узгоджується адміністраціями ринків з місцевим органом самоврядування.

Право на встановлення і затвердження правил торгівлі на ринках, згідно з пунктом 44 частини першої статті 26 Закону №280, віднесено до компетенції органів місцевого самоврядування.

За більш докладним роз'ясненням щодо вартості землі радимо звернутися безпосередньо до Державного комітету України по земельних ресурсах.

Заступник Голови
Держкомпідприємництва

С. Іголкін

 

Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax_miscev/4_6.html


Попередня статтяНаступна стаття


[an error occurred while processing this directive]

Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"