Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА ІV. МАРАЗМИ МІСЦЕВИХ ПОДАТКІВ І ЗБОРІВ

ОРГАНИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ВИМАГАЮТЬ СПЛАТИ ЗБОРУ ЗА РОЗМІЩЕННЯ ОБ'ЄКТІВ ТОРГІВЛІ ТА СФЕРИ ПОСЛУГ РАЗ НА РІК, А НЕ ОДИН РАЗ. АЛЕ З 6 СІЧНЯ 2006 РОКУ СТАЦІОНАРНІ ТОРОВІ ТОЧКИ СПЛАЧУВАТИМУТЬ ЗБІР ОДНОРАЗОВО

Згідно зі статтею 17 Декрету КМУ від 20.05.93р. № 56-93 „Про місцеві податки і збори” збір за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі справляється з юридичних осіб і громадян, які реалізують сільськогосподарську, промислову продукцію та інші товари залежно від площі торгового місця, його територіального розміщення та виду продукції. Граничний розмір збору за видачу дозволу не повинен перевищувати 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для суб'єктів, що постійно здійснюють торгівлю у спеціально відведених для цього місцях, і одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян в день - за одноразову торгівлю.

Однак Декрет не містить терміну дії дозволу на розміщення об'єктів торгівлі (і сфери послуг тим більше, оскільки про розміщення об'єктів сфери послуг цей Декрет взагалі мовчить), що дозволяє органам місцевого самоврядування вимагати оплачувати його щорічно. З цим фактично погоджується Комітет Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності, який у Листі від 08.06.2001 р. N 06-10/307 зазначає “Стосовно терміну дії (місяць, квартал, півріччя, рік) дозволу на розміщення об'єктів торгівлі, то відповідно до статті 18 зазначеного Декрету органи місцевого самоврядування самостійно встановлюють і визначають порядок сплати місцевих податків і зборів шляхом затвердження положення про вказаний збір, в якому зазначається термін дії зазначеного дозволу. Як свідчить практика, у більшості регіонів України такий дозвіл видається в межах одного року”. З ним солідарна і ДПАУ в Листі від 09.07.2001 р. N 4664/5/18-1116.

І лише Держпідприємництво постійно продовжує діяльність з полегшення податкового тиску зі сплати обов’язкових платежів на суб’єктів підприємництва. І він робить неодноразовий висновок, що законодавство не обмежує терміну дії дозволу на розміщення об’єктів торгівлі, а саме: на стаціонарні об’єкти торгівлі дозвіл має видаватися на невизначений термін і збір стягуватися один раз при видачі дозволу, а на об’єкти пересувної торгівлі дозвіл має видаватися на певний строк і збір стягуватися щоразу при видачі дозволу (див. зокрема Лист від 15.03.2005 р. N 1608 “Про розгляд листа» та від 19.10.2004 р. N 7197). І він має рацію з тієї простої причини, що відповідно до частини другої статті 19 Конституції України Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. І жодним Законом не встановлено право органів місцевого самоврядування видавати дозволи  на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг терміном на рік чи якийсь інший конкретний період часу, а тому такі дозволи мають бути безстроковими.

Таким чином, рішення органів місцевого самоврядування щодо повторного погодження або поновлення дозволу на розміщення об’єктів торгівлі та сплати відповідного збору суперечать чинному законодавству. В разі порушення органами місцевого самоврядування прав підприємців при видачі зазначених дозволів останні вправі звернутися до суду.

Однак відповідно до Закону України від 06.09.2005 р. №2806-IV "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" (далі - Закон) з 6 січня 2006 року (Закон набирає чинності через три місяці після опублікування, яке відбулося в “Урядовому кур'єрі”  05.10.2005 р.) суди відпочинуть від таких позовів -   статтю 17 Декрету Кабінету Міністрів України від 20 травня 1993 року N 56-93 "Про місцеві податки і збори" буде доповнено частиною п'ятою такого змісту:

"Для суб'єктів, що постійно здійснюють торгівлю у спеціально відведених для цього місцях (стаціонарних об'єктах), збір за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі стягується одноразово". Однак ця зміна не вирішує щорічних вимагань збору з об’єктів послуг. Таким чином з 6 січня 2006 року існуватиме нова проблема цього збору – зі стаціонарних об’єктів торгів його стягуватимуть один раз, а зі сфери послуг – щорічно. Що є явною дискримінацією за ознакою виду господарської діяльності, що суперечить Закону “Про систему оподаткування”.

Відповідно до Закону на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності суб'єкт господарювання повинен отримати документ дозвільного характеру (дозвіл, висновок, погодження, свідоцтво тощо). Об'єктами, на які видається даний дозвіл, є земельна ділянка, споруда, будівля, приміщення, устаткування, обладнання та механізми, що вводяться в експлуатацію або проектуються, окрема операція, господарська діяльність певного виду, робота та послуга.

Дія Закону не поширюється на відносини у сфері ліцензування господарської діяльності, захисту економічної конкуренції, а також на дозвільну систему, яка поширюється на операції зі зброєю, бойовими припасами, вибуховими матеріалами і речовинами, сильнодіючими отруйними речовинами, дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії.

Віталій Мосейчук, “Документи для бізнесу”

 

КОМІТЕТ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ФІНАНСІВ І БАНКІВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ЛИСТ

від 08.06.2001 р. N 06-10/307

На запит стосовно справляння збору за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі Комітет Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності повідомляє таке.

Закон України "Про систему оподаткування" визначає загальні принципи побудови системи оподаткування в Україні, види податків і зборів (обов'язкових платежів), що справляються на території України, а також права, обов'язки і відповідальність платників податків.

У податкових законах з конкретних видів податків (обов'язкових платежів) визначаються платники податків, об'єкт оподаткування, розміри ставок, порядок їх обчислення.

До місцевих податків і зборів, визначених статтею 15 Закону України "Про систему оподаткування", віднесено місцевий збір - збір за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг. Пунктом 3 цієї статті передбачено, що місцеві податки і збори (обов'язкові платежі), механізм справляння та порядок їх сплати встановлюються сільськими, селищними, міськими радами відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, установлених законами України.

Порядок справляння місцевих податків і зборів, їх граничні розміри визначено Декретом Кабінету Міністрів України "Про місцеві податки і збори". Оскільки статтею 17 зазначеного Декрету визначено граничні розміри ставок збору за видачу дозволу на розміщення лише об'єктів торгівлі, то для запровадження збору за видачу дозволу на розміщення об'єктів сфери послуг з правової точки зору підстав немає.

Стосовно терміну дії (місяць, квартал, півріччя, рік) дозволу на розміщення об'єктів торгівлі, то відповідно до статті 18 зазначеного Декрету органи місцевого самоврядування самостійно встановлюють і визначають порядок сплати місцевих податків і зборів шляхом затвердження положення про вказаний збір, в якому зазначається термін дії зазначеного дозволу. Як свідчить практика, у більшості регіонів України такий дозвіл видається в межах одного року.

Одночасно повідомляємо, що при опрацюванні до другого читання розділу про місцеві податки і збори проекту Податкового кодексу України порушене у листі питання щодо справляння збору за видачу дозволу на розміщення як об'єктів торгівлі, так і об'єктів сфери послуг буде враховано.

 

Голова Комітету  

В. Альошин 

 

Надруковано:
"Бухгалтерія",
N 25/1, 18 червня 2001 р.

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 09.07.2001 р. N 4664/5/18-1116

Згідно зі статтею 17 Закону України від 18 лютого 1997 року N 77/97-ВР "Про систему оподаткування" сплата податків і зборів (обов'язкових платежів) провадиться у порядку, встановленому цим Законом та іншими законами України.

Статтею 15 вказаного Закону визначено місцевий збір за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг. Пунктом 3 зазначеної статті встановлено, що місцеві податки і збори (обов'язкові платежі), механізм справляння та порядок їх сплати встановлюються сільськими, селищними, міськими радами відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, встановлених законами України. При цьому збір за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг є обов'язковим для встановлення органами місцевого самоврядування за наявності об'єктів оподаткування або умов, з якими пов'язане запровадження цього збору.

Відповідно до статті 17 Декрету Кабінету Міністрів України від 20.05.93 N 56-93 "Про місцеві податки і збори" збір за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі - це плата за оформлення та видачу дозволів на торгівлю у спеціально відведених для цього місцях. Збір за видачу дозволу на торгівлю справляється з юридичних осіб і громадян, які реалізують сільськогосподарську, промислову продукцію та інші товари залежно від площі торгового місця, його територіального розміщення та виду продукції.

Чинним законодавством не передбачено ніяких обмежень щодо терміну дії дозволу на розміщення об'єктів торгівлі, а тому органи місцевого самоврядування відповідно до статті 18 вказаного Декрету самостійно встановлюють і визначають порядок сплати збору за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі в межах встановлених граничних розмірів ставок шляхом затвердження положення про цей збір. Переважно цей термін встановлюється в межах одного року.

Стосовно висвітлення поняття "постійна торгівля", то Державна податкова адміністрація і Міністерство економіки України одностайні в тому, що цей термін законодавством не визначений, тому при сплаті відповідного збору вирішальним є рішення органу місцевого самоврядування.

 

Заступник Голови ДПА України 

В. Онищенко 

 

Надруковано:
"Урядовий кур'єр",
N 135, 31 липня 2001 р.

 

ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА

ЛИСТ

від 15.03.2005 р. N 1608

Про розгляд листа

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув у межах компетенції Ваш лист від 03.02.2005 р. N 6 щодо сплати збору за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі і повідомляє таке.

Відповідно до статті 18 Декрету Кабінету Міністрів України від 20.05.93 р. N 56-93 "Про місцеві податки і збори" (далі - Декрет) органи місцевого самоврядування самостійно встановлюють і визначають порядок сплати місцевих податків і зборів відповідно до переліку й у межах встановлених граничних розмірів ставок, у тому числі щодо збору за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі.

Відповідно до статті 17 Декрету збір за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі - це плата за оформлення та видачу дозволів на торгівлю у спеціально відведених для цього місцях. Зазначений збір справляється з юридичних осіб і громадян, які реалізують сільськогосподарську, промислову продукцію та інші товари, залежно від площі торгового місця, його територіального розміщення та виду продукції.

Граничний розмір збору за видачу дозволу на торгівлю не повинен перевищувати 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для суб'єктів, які постійно здійснюють торгівлю у спеціально відведених для цього місцях, і одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян на день - за одноразову торгівлю.

Збір за видачу дозволу на торгівлю справляється уповноваженими організаціями, яким надано таке право. Встановлення цього збору не стосується тих об'єктів торгівлі, які створені до набрання чинності цим Декретом.

Тобто для суб'єктів підприємницької діяльності, які постійно здійснюють торгівлю у спеціально відведених для цього місцях, Декретом обмежено лише граничний розмір збору за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі, однак термін його дії для зазначеної категорії суб'єктів не обмежено.

Таким чином, діючим законодавством не обмежено терміну дії дозволу на розміщення об'єктів торгівлі. Комітет неодноразово висловлював свою точку зору стосовно терміну дії дозволу на розміщення об'єктів торгівлі, а саме: на стаціонарні об'єкти торгівлі дозвіл має видавалися на невизначений термін і збір стягуватися один раз при видачі дозволу, а на об'єкти пересувної торгівлі дозвіл має видаватися на певний строк і збір стягуватися щоразу при видачі дозволу.

Пунктом 6 Указу Президента України від 28.06.99 р. N 746 "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" зазначено, що суб'єкт малого підприємництва, який сплачує єдиний податок, не є платником певних видів податків і зборів (обов'язкових платежів), зокрема збору за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг.

Зважаючи на вищевикладене, рішення (вимоги органів місцевого самоврядування щодо повторного погодження або поновлення дозволу на розміщення об'єктів торгівлі та сплати відповідного збору суперечать чинному законодавству.

У разі порушення прав на здійснення підприємницької діяльності або перевищення повноважень органами місцевого самоврядування у частині справляння місцевих зборів Ви маєте право звернутися за захистом своїх прав та охоронюваних законом інтересів до суду.

 

Заступник Голови 

О. Сахненко 


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА

ЛИСТ

від 19.10.2004 р. N 7197

Статтею 17 Декрету Кабінету Міністрів України від 20.05.93 р. N 56-93 "Про місцеві податки і збори" (далі - Декрет) визначено, що збір за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі - це плата за оформлення та видачу дозволів на торгівлю у спеціально відведених для цього місцях.

Проте, відповідно до статті 6 Указу Президента України від 03.07.98 р. N 727 "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва", в редакції Указу Президента України від 28.06.99 р. N 746 (далі - Указ), суб'єкт малого підприємництва, який сплачує єдиний податок, не є платником окремих видів податків і зборів (обов'язкових платежів), зокрема збору за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг.

Отже, суб'єктів підприємницької діяльності - платників єдиного податку звільнено від сплати збору за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг, але не від обов'язку отримання такого дозволу.

Таким чином, суб'єкти підприємницької діяльності - платники єдиного податку повинні отримати дозвіл на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг, відповідно до чинного законодавства, безплатно.

Також слід зауважити, що нормами статті 17 Декрету обмеження строку дії дозволу на розміщення об'єкта торгівлі не передбачено.

З огляду на зазначене, збір за видачу дозволу на розміщення стаціонарного об'єкта торгівлі повинен сплачуватись за кожний об'єкт один раз під час надання такого дозволу, а не щорічно або щоквартально, і повинен справлятися тільки з тих об'єктів, які збудовані після набрання чинності Декретом.

Тобто Держкомпідприємництва України залишається на позиції, викладеній в інструктивному листі від 20.03.2002 р. N 2-222/1575.

Аналогічна позиція викладена у листі голови Комітету Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності від 28.08.97 р. N 06/639.

Щодо придбання торгового патенту для здійснення торговельної діяльності з продажу хліба та хлібобулочних виробів, то, відповідно до абзацу другого пункту 6 статті 3 Закону України від 23.03.96 р. N 98/96 "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності", суб'єктам підприємницької діяльності, які здійснюють торговельну діяльність з продажу хліба і хлібобулочних виробів вітчизняного виробництва, дозволено здійснювати таку діяльність без придбання торгового патенту.

___________

Надруковано:
"Урядовий кур'єр",
N 208, 2 листопада 2004 р.

Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax_miscev/4_2.html


Попередня статтяНаступна стаття


[an error occurred while processing this directive]

Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"