Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА ІV. МАРАЗМИ МІСЦЕВИХ ПОДАТКІВ І ЗБОРІВ

Збір за парковку стосується лише автомобілів, а не всього автотранспорту

Кожний, хто паркується у містах стикається із платою за парковку, складовою частиною якої є збір за парковку. Але під час паркування від нас приховують те, що цей збір настільки незрозумілий, що його можна не платити, наприклад, стоянкам автомобілів.

На думку Держпідприємництва України, висловлену в Листі від 11.03.2004 р. №1464 "Про розгляд запиту [щодо справляння збору за припаркування автотранспорту]" збір за парковку автотранспорту повинен справлятися з юридичних осіб та громадян тільки у місцях, спеціально відведених для цього, а не у місцях для його зберігання та охорони (автостоянках). Ми цілком погоджуємося з цим, але наведемо і свої аргументи. До речі, ДПА України ще в жодному листі не наполягала на сплаті збору за парковку з автостоянок, хоча деякі власники автостоянок і сплачують цей збір добровільно щоб не мати проблем.

Порядок справляння збору за паркування автотранспорту визначено Декретом Кабінету Міністрів України від 20.05.93 р. № 56-93 «Про місцеві податки i збори». Відповідно до ст. 3 цього Декрету платниками збору за паркування автотранспорту є юридичні особи та громадяни, які паркують автомобілі у спеціально обладнаних або відведених для цього місцях. Ставка збору за паркування автотранспорту встановлюється з розрахунку за одну годину паркування, її граничний розмір не повинен перевищувати трьох відсотків неоподатковуваного мінімуму доходів громадян у спеціально обладнаних місцях i одного відсотка – у відведених місцях. Збір за паркування автотранспорту сплачується водіями на місці паркування.

При цьому організація, на яку покладено функції з утримання збору за парковку автотранспорту, акумулює зазначений збір та в установлені місцевими органами влади терміни перераховує його до місцевого бюджету. Таким чином організація-власник чи упорядник парковок є податковим агентом щодо збору за паркування автотранспорту.

Згідно із Законом України від 25.06.91 р. № 1251-ХІІ «Про систему оподаткування збір за паркування автотранспорту належить до місцевих податків i зборів (обов’язкових платежів) i зараховується до місцевих бюджетів у порядку, визначеному відповідною радою народних депутатів.

Але є суттєві відмінності від місцем парковки та місцем стоянки автомобілів. Відповідно слід відрізняти послуги з паркування автотранспортних засобів та послуги зі зберігання транспортних засобів на автостоянках.

Місце для паркування відводиться органами місцевого самоврядування за погодженням з ДАІ на комунальній землі. Місце для паркування позначають спеціальними дорожніми знаками з літерою P (parking). А автостоянки можуть розташовуватися як на власній землі, так і на орендованій, вони не позначаються спеціальними дорожніми знаками з літерою P (parking): за Правилами дорожнього руху це знаки 5.38 “Місце для стоянки” та 5.39 “Зона стоянки”. Крім того – місця паркування – це місця тимчасової стоянки на декілька годин, а на автостоянках, як правило, автомобілі зберігаються мінімум добу. Наприклад, Рішенням Міської ради Чернівців від 30.10.2003 N 320"Про затвердження Правил паркування та стоянки транспортних засобів у місті Чернівцях" визначено, що паркування автотранспорту – це тимчасова стоянка автотранспорту у відведених або спеціально обладнаних місцях для паркування автотранспорту, визначених рішенням виконавчого комітету міської ради, без відповідальності за збереження транспортного засобу або з такою відповідальністю, якщо можливе оснащення місць для паркування необхідним обладнанням.

Аналогічно відповідно до Положення про збір за парковку автомобілів у м. Києві, яке затверджено рішенням Київради від 17 травня 1994 р. N 9а, Платниками збору за парковку автомобілів є юридичні  особи та громадяни,  які паркують автомобілі в спеціально обладнаних або відведених для цього місцях.

Спеціально  обладнані  місця  -  це  місця  для парковки автотранспорту,  розміщені за межами смуг  руху  проїзної частини  доріг  та  мають  розмітку,  обладнані дорожніми знаками, спеціальними технічними пристроями (огорожею, в'їзними та виїзними бар'єрами,  шлагбаумами,  приміщеннями  для  охоронців тощо),  які можуть    використовуватися     для     запобігання     викраденню автотранспорту;   відведені   місця   -   це  місця  для  парковки автотранспорту,  визначені  дорожніми  знаками,  які  можуть  мати дорожню  розмітку  і  бути оснащеними пристроями для контролю часу паркування.  Перелік платних місць паркування транспортних засобів у м. Києві затверджено Розпорядженням Київміськдержадміністрації від 11.06.2001 р. № 1158. Таким чином місця парковки мають три атрибути – це тимчасова стоянка, позначення спеціальним дорожнім знаком з літерою Р, знаходження на землях комунальної власності. Тому ані організація, що зберігає транспортні засоби, ані особи, які зберігають свої автомобілі на звичайній автостоянці, не повинні сплачувати збір за паркування автотранспорту.

Організацію та порядок надання послуг зі зберігання транспортних засобів (автомобілів, автобусів, мотоциклів, моторолерів, мотоколясок, мопедів та причепів), що належать громадянам, а також транзитних транспортних засобів, що здійснюють міжнародні та міжміські перевезення, регламентовано Правилами зберігання транспортних засобів на автостоянках, затвердженими Постановою Kабінету Міністрів України від 22.01.96 за № 115. Правила поширюються на всі охоронювані автостоянки — юридичні особи (крім автостоянок — гаражних кооперативів) незалежно від форм власності, які є суб’єктами господарської діяльності, а також автостоянки, що належать юридичним особам.

Таким чином, якщо діяльність підприємства пов’язана з наданням послуг зі зберігання транспортних засобів на автостоянках, слід керуватися Постановою Kабінету Міністрів України від 22.01.96 за № 115 «Про затвердження Правил зберігання транспортних засобів на автостоянках», а в разі здійснення підприємницької діяльності, пов’язаної з наданням послуг з паркування автотранспортних засобів — згідно з Декретом Кабінету Міністрів України від 20.05.93 за № 56-93 «Про місцеві податки і збори» та рішенням Київської міської Ради народних депутатів від 17.05.94 за № 9-а «Про впровадження збору за парковку автомобілів у м. Києві».

Далі ще цікавіше.  У ст. 1 Декрету від 20.05.93 р. № 56-93 «Про місцеві податки i збори» назва цього збору - збір за парковку автомобілів, а в статті 3 цього ж Декрету, як це не смішно, - збір за парковку автотранспорту.  Але поняття “автотранспорт” ширше за поняття “автомобіль”. Адже згідно із Законом України від 05.04.2001 р. № 2344-III “Про автомобільний транспорт” автомобільний транспортний засіб — колісний транспортний засіб (автобус, вантажний та легковий автомобіль, причіп, напівпричіп), який використовується для перевезення пасажирів, вантажів або виконання спеціальних робочих функцій (далі — транспортний засіб). А автомобіль — це колісний транспортний засіб, який приводиться в рух джерелом енергії, має не менше чотирьох коліс, призначений для руху безрейковими дорогами і використовується для перевезення людей та (чи) вантажів, буксирування транспортних засобів, виконання спеціальних робіт.

Таким чином, користуючись неграмотністю укладачів Декрету «Про місцеві податки i збори» можна із чистою совістю не платити збір за парковку щодо причіпів та напівпричіпів. Тим більше цей збір не стосується мотоциклів, мопедів, скутерів, велосипедів тощо. На користь того говорить і те, що Положення про збір за парковку м. Києві містить у назві слово “автомобілів”, а не автотранспорту. А з Чернівцями, наприклад,  важче, оскільки у них є Правила паркування та стоянки транспортних засобів. Але це неправильно, оскільки стаття 3 Декрету говорить про те, що платниками збору за парковку автотранспорту є юридичні особи та громадяни, які паркують автомобілі в спеціально обладнаних або відведених для цього місцях.

Віталій МОСЕЙЧУК

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА

ЛИСТ

від 11.03.2004 р. N 1464

Про розгляд запиту

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув Ваш запит від 13.02.2004 N 22 щодо справляння збору за припаркування автотранспорту і повідомляє.

Відповідно до статті 15 Закону України від 25.06.91 N 1251-XII "Про систему оподаткування" (далі - Закон) до місцевих зборів (обов'язкових платежів) віднесено збір за паркування автотранспорту.

Пунктом 3 статті 15 Закону передбачено, що механізм справляння місцевих податків і зборів (обов'язкових платежів) та порядок їх сплати встановлюються сільськими, селищними, міськими радами відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, установлених законами України.

Під податком і збором (обов'язковим платежем) до бюджетів та до державних цільових фондів, відповідно до частини 1 статті 2 Закону, слід розуміти обов'язковий внесок до бюджету відповідного рівня або державного цільового фонду, здійснюваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються законами України про оподаткування.

Відповідно до статті 3 Декрету Кабінету Міністрів від 20.05.93 N 56-93 "Про місцеві податки і збори" платниками збору за парковку автотранспорту є юридичні особи та громадяни, які паркують автомобілі в спеціально обладнаних або відведених для цього місцях.

Ставка збору за парковку автотранспорту встановлюється з розрахунку за одну годину парковки, її граничний розмір не повинен перевищувати трьох відсотків неоподатковуваного мінімуму доходів громадян в спеціально обладнаних місцях і одного відсотка у відведених місцях. Збір за парковку автотранспорту сплачується водіями на місці парковки.

У пункті 1 Правил зберігання транспортних засобів на автостоянках, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22.01.96 N 115 (далі - Правила), визначено, що Правила регламентують організацію та порядок надання послуг щодо зберігання транспортних засобів (автомобілів, автобусів, мотоциклів, моторолерів, мотоколясок, мопедів, причепів), що належать громадянам, а також транзитних транспортних засобів, що здійснюють міжнародні та міжміські перевезення, і поширюються на всі автостоянки (крім автостоянок - гаражних кооперативів), що охороняються, незалежно від форм власності, які є суб'єктами господарської діяльності, чи належить цим суб'єктам (надалі - автостоянки).

Згідно з пунктом 15 та 16 Правил плата за зберігання транспортних засобів на автостоянках та інші супутні послуги справляється за тарифами, встановленими відповідно до законодавства, з видачею квитанції чи касового чека. На всіх автостоянках плата за тимчасове зберігання транспортного засобу справляється за передбачуваний термін зберігання, а за довготермінове - на умовах, передбачених у договорі зберігання транспортного засобу.

Тому, на думку Держпідприємництва України, збір за парковку автотранспорту повинен справлятися з юридичних осіб та громадян тільки у місцях, спеціально відведених для цього, а не у місцях для його зберігання та охорони (автостоянках).

Додатково повідомляємо, що відповідно до статті 77 Закону України від 21.05.97 N 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" шкода, заподіяна юридичним і фізичним особам в результаті неправомірних рішень, дій або бездіяльності органів місцевого самоврядування, відшкодовується за рахунок коштів місцевого бюджету, а в результаті неправомірних рішень, дій або бездіяльності посадових осіб місцевого самоврядування - за рахунок їх власних коштів у порядку, встановленому законом. Спори про поновлення порушених прав юридичних і фізичних осіб, що виникають в результаті рішень, дій чи бездіяльності органів або посадових осіб місцевого самоврядування, вирішуються в судовому порядку.

Враховуючи вищевикладене, Ви маєте право звернутися за захистом порушених прав та охоронюваних законом інтересів до суду.

 

Заступник Голови 

О. М. Сахненко 

 

Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax_miscev/4_14.html


Попередня статтяНаступна стаття


[an error occurred while processing this directive]

Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"