ДО 2004 РОКУ ІСНУВАЛИ СУПЕРЕЧКИ ВІД ЧОГО ОБРАХОВУВАТИ НЕОПОДАТКОВУВАНИЙ МІНІМУМ З МЕТОЮ ОПОДАТКУВАННЯ ПРИБУТКОВИМ ПОДАТКОМ: ВІД 17 ГРН. ЧИ ВІД МІНІМАЛЬНОЇ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИДержпідприємництво у листі від 30.11.2001 р. №1-221/7157 "Про розгляд листа (щодо розрахунку прибуткового податку)", на відміну від ДПА України вважає, що при розрахунку прибуткового податку, необхідно керуватись методом обчислення (тобто застосовувати неоподатковуваний мінімум у вигляді мінімальної заробітної плати, а не у вигляді 17 грн), який передбачений Декретом Кабінету Міністрів України від 26.12.92 №13-92 "Про прибутковий податок з громадян", а не Указом Президента України від 21.11.95 N 1082/95. Листом підлито масла у вогонь суперечок навколо розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян - брати його в розмірі мінімальної заробітної плати чи в сталому розмір 17 грн, тим більше це питання стало більш актуальним у зв'язку із підвищенням розміру мінімальної заробітної плати Законом України від 13.12.2001 р. №2896-III "Про встановлення розміру мінімальної заробітної плати на 2002 рік" зі 118 до 140 гривень на місяць, а з 01.07.2002 р. - до 165 гривень на місяць. Якщо спиратися на думку податкової, то відбувається зайве стягнення прибуткового податку з громадян. Наприклад, із зарплати в 140 грн за Декретом "Про прибутковий податок з громадян" не має стягуватися жодного прибуткового податку, а за Інструкцією про прибутковий податок з громадян з суми в 140 грн має бути утримано 15,05 грн прибуткового податку. Цей Лист може бути додатковим аргументом в суді, для тих громадян та підприємств, які побажають повернути зайво сплачені податки в судовому порядку. Проблему вирішив лише в 2004 році Закон “Про податок з доходів фізичних осіб”, який “прив’язав” неоподатковуваний мінімум з метою оподаткування до мінімальної заробітної плати.
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА ЛИСТвід 30.11.2001 р. N 1-221/7157 Про розгляд листаДержавний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув ваш лист і повідомляє наступне. Відповідно до статті 114-5 Конституції України 1978 року, яка діяла на момент прийняття Указу Президента України від 21.11.95 N 1082/95, Президент України ухвалював укази з питань економічної реформи, не врегульованих законами України, які діють до прийняття відповідних законів. Статтею 97-1 Конституції України 1978 року було встановлено, що Кабінет Міністрів України для реалізації делегованих повноважень ухвалює декрети, які мають силу закону. Декрети можуть зупиняти дію конкретних законодавчих актів або вносити до них зміни і доповнення. Згідно із статтею 92 діючої Конституції України - виключно законами України встановлюються: Державний бюджет України і бюджетна система України; система оподаткування, податки і збори; засади створення і функціонування фінансового, грошового, кредитного та інвестиційного ринків; статус національної валюти, а також статус іноземних валют на території України; порядок утворення і погашення державного внутрішнього і зовнішнього боргу; порядок випуску та обігу державних цінних паперів, їх види і типи. Таким чином, на підставі вищевикладеного, Держпідприємництва вважає, що при розрахунку прибуткового податку, необхідно керуватись методом обчислення, який передбачений Декретом Кабінету Міністрів України від 26.12.92 N 13-92 "Про прибутковий податок з громадян", а не Указом Президента України від 21.11.95 N 1082/95.
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|