Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА IV. МАРАЗМИ ПОДАТКУ З ДОХОДІВ ФІЗИЧНИХ ОСІБ

ВИГРАНІ ЗНИЖКИ З ПРОДАЖУ ТОВАРІВ ОПОДАТКОВУЮТЬСЯ ЗА ПОДВІЙНОЮ СТАВКОЮ В 26% ЯК ПРИЗИ

В листі від 09.03.2006 р. №4280/7/17-0717 ДПАУ висловила фіскальну думку про те, що з вартості призу у вигляді знижки зі звичайної ціни продажу автомобіля організатор розіграшу нараховує і сплачує ПДФО за подвійною ставкою податку з доходів фізичних осіб - 26%.

ДПАУ з посиланням на пп. 9.5.1 Закону про доходи роз’яснює, що податковим агентом є товариство, яке проводить розіграш. Воно і має сплатити ПДФО до бюджету.

У листі сказано, що оскільки товариство не є працедавцем осіб, які отримують від нього призи та подарунки (знижки), то на порядок оподаткування їх вартості не поширюється частина «е» пп. 4.2.9 Закону про доходи, оскільки підпункт 4.2 стосується виключно доходу, що отриманий платником податку від його працедавця як додаткове благо.

На підставі цього ДПАУ робить висновок, що виграна знижка оподатковується як приз згідно з п. 7.3 Закону про доходи за подвійною ставкою — 26%.

Ніби все правильно. Закон на боці ДПАУ. згідно з пп. «и» п. 1.3 ст. 1 Закону про доходи доходи, що виплачуються (надаються) резидентами у вигляді виграшів і призів, у тому числі у лотерею (крім державної), поряд із благодійною допомогою і подарунками, належать до доходів з джерелом походження з України.

Згідно із підпунктом 9.5.1 пункту 9.5 статті 9 Закону про доходи податковим агентом платника податку при нарахуванні на його користь доходу у вигляді виграшів або призів у лотерею (крім державних лотерей), а також внаслідок проведення конкурсу або будь-якого іншого прилюдного розігрування шансів чи призів, крім виграшів в азартні ігри, визначені у підпункті 9.5.2 цього пункту, є особа, яка здійснює таке нарахування. Виграші та призи кінцево оподатковуються при їх виплаті за їх рахунок.

Відповідно до п. 7.3 ст. 7 Закону про доходи ставка податку становить 26%, тобто подвійний розмір ставки, визначеної п. 7.1 ст. 7, від об’єкта оподаткування, нарахованого як виграш чи приз (крім у державну лотерею у грошовому виразі).

Але оскільки організатор розіграшу призів не є працедавцем осіб, які отримують ці призи, зокрема, знижки з ціни автомобіля, то на порядок оподаткування їх вартості не розповсюджується частина «е» пп. 4.2.9 п. 4.2 ст. 4 Закону про доходи. Таким чином, оподаткуванню за ставкою п. 7.3 ст. 7 Закону про доходи підлягає сума знижки з звичайної ціни (п. 1.20 ст. 1 Закону про оподаткування прибутку підприємств) автомобіля, що є призом переможцям акції.

Чи застосовувати «натуральний» коефіцієнт ?

Чи застосовувати підвищений  «натуральний» коефіцієнт 1,35135 (100% : (100% - 26%)), призначений для доходів у негрошових формах, до вартості призів ?

Відповідно до пп. 9.5.1 Закону про доходи (у тому числі призи), кінцево оподатковуються при їх виплаті за їх рахунок, тобто податок повинен бути утриманий з вартості призу-знижки. Таким чином, якщо людина мала отримати за умовами конкурсу чистими 100 тис. грн. знижки, то саме цю знижку слід їй надати, а фактичний розмір призу просто збільшити на “натуральний” коефіцієнт. Крім того п. 3.4 Закону про доходи прямо говорить, що при нарахуванні доходів у будь-яких негрошових формах об'єкт оподаткування визначається як вартість такого нарахування, визначена за звичайними цінами, помножена на коефіцієнт. Однак у раз виграшу знижки вона фактично вимірюється у гривнях, тобто в грошовій формі, тобто п. 3.4 Закону про доходи прямо не застосовується, і за відповідного посилання в умовах акції про оподаткування саме цієї знижки ще і податком (щоб уникнути судових позовів з боку переможців) можна не застосовувати “натуральний” коефіцієнт. Цієї думки притримується і сама ДПАУ в Листі від 23.12.2005 р. №663/4/17-3110, в якому говориться, що до доходу, який обраховано в грошових одиницях, не слід застосовувати “натуральний” коефіцієнт.

 

Вихід із ситуації

Щоб не сплачувати 26% із суми призів, слід так продумувати акції, щоб призи фактично купувалися споживачами за символічною ціною, а не надавалися безкоштовно. Наприклад, у випадку зі знижкою, яка розігрується, ліпше розігрувати не знижку із вартості авто, а власне здешевлений автомобіль. Наприклад, серед покупців, які оплатять омріяне авто протягом призового тижня-місяця або нададуть завдаток, але які згідні отримати авто після акційного періоду, проводиться розіграш автомобіля-призу, вартість якого вдвічі дешевша. А переплачену суму повертають переможцю разом із автомобілем. В цьому випадку призу як такого немає, адже авто буде придбано за кошти покупця, крім того торговець авто отримує безкоштовні  кредитні ресурси. Призом в цьому випадку можна вважати лише право придбати таке авто, але таке право нічого не коштує (принаймні з боку продавця), але той, хто його виграв, звісно, може його переуступити явно чи неявно іншій особі за додаткову плату. Вот тут і буде зрозуміло, що призом було лише право на купівлю, а не власне дешевий автомобіль.

Варто знати, що за українським законодавством призи – це завжди фактично грошові кошти, які надаються переможцю. В нашому випадку переможець сам мусить сплатити вартість авто, нехай і дешевого (він може і відмовитися від такого призу). Адже призовий фонд – це сукупність призів, які підлягають виплаті переможцям лотереї відповідно до оприлюднених умов її проведення (Закон про оподаткування прибутку підприємств). Так само призовий фонд – це кошти на депозитному рахунку підприємства, які є гарантією виплати учасникам азартних ігор грошових виграшів згідно умов і правил гри в гральному закладі (тоталізаторі) Рішення Київської міської ради від 10.07.2003 N 621/781 "Про затвердження Правил провадження господарської діяльності з організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів у місті Києві".

 

Захист прав споживачів як метод стимулювання продажу

Інший варіант стимулювання продажу. Визначається плануємий обсяг продажу. Наприклад 100 автомобілів за місяць. Серед цих 100 покупців розігрується право повернути своє авто в гарантійний чи інший термін, безкоштовно використовуючи при цьому автомобіль (крім палива та інших розхідних матеріалів) і замість цього авто, придбати вдвічі дешевше це саме авто чи інше, яке ще не використовувалося. При поверненні коштів за придбане авто утримувати податку не слід, оскільки це звичайна процедура повернення товару, який з будь-яких причин не підходить власнику. А тому проблем із податковою не повинно бути, адже процедура повернення коштів підпадає під підпункт 4.3.12 Закону про податок з доходів фізосіб, за яким не оподатковується вартість товарів, які надходять платнику податку як їх гарантійна заміна у порядку, встановленому законом, а також грошова компенсація вартості таких товарів, надана платнику податку у разі їх повернення продавцю або особі, уповноваженій таким продавцем здійснювати їх гарантійне обслуговування (заміну) протягом гарантійного строку, але не вище ціни придбання таких товарів. Особливо це корисно робити, якщо авто за час експлуатації стало потребувати гарантійного ремонту. А якщо ні, то слід шукати такий недолік (досконалих авто ще не винайшли) або проводити акцію протягом 14 днів, які дає Закон про захист прав споживачів для повернення товарів належної якості, які не підійшли покупцю з будь яких причин.

 

Для організації розіграшу необхідно ще придбати патент

Але якщо розігрувати знижки, то не минути і ще однієї проблеми. Відповідно до п. 2 ст. 5 Закону № 98/96-ВР “Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” діяльність, пов'язана з проведенням розіграшів з видачею грошових виграшів у готівковій або майновій формі, віднесено до грального бізнесу. Операції з надання послуг у сфері грального бізнесу, які здійснюються суб'єктами підприємницької діяльності або їх структурними (відокремленими) підрозділами, підлягають патентуванню ( п. 1 ст. 5 Закону “Про патентування деяких видів підприємницької діяльності”).

Отже, до проведення розіграшу торговець авто, який проводить такий розіграш, повинен придбати торговий патент. Вартість торгового патенту для проведення розіграшів з видачею грошових виграшів у готівковій формі поза банківські установи або в майновій формі на місці, встановлюється у фіксованому розмірі (за рік) та становить 7200 грн. за кожний окремий вид (місце) грального бізнесу ( п. З ст. 5 Закону). Уникнути патенту офіційно можна лише платникові єдиного податку.

Віталій МОСЕЙЧУК

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 09.03.2006 р. N 4280/7/17-0717

Про розгляд листа

(Витяг)

<...> Щодо питання 1. Згідно із п. 1.6 ст. Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (далі - Закон) товари - це матеріальні та нематеріальні активи, а також цінні папери та деривативи, що використовуються у будь-яких операціях, крім операцій з їх випуску (емісії) та погашення.

Підпунктом 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону встановлено, що до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, встановлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

При цьому слід зазначити, що згідно із п. 5.9 ст. 5 Закону платник податку веде податковий облік приросту (убутку) балансової вартості (крім тих, що підлягають амортизації, та цінних паперів), сировини, матеріалів, комплектуючих виробів, напівфабрикатів, малоцінних предметів на складах, у незавершеному виробництві та залишках готової продукції, витрати на придбання та поліпшення (перетворення, зберігання) яких включаються до складових валових витрат згідно з цим Законом (за винятком тих, що отримані безкоштовно).

Таким чином, відповідно до пп. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону підприємство має право включити до складу валових витрат витрати на придбання автомобілів як товару, але без урахування ПДВ згідно із пп. 5.3.3 п. 5.3 ст. 5 Закону.

Щодо питання 2. Згідно з підпунктом 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку, придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Відповідно до другого абзацу підпункту 7.4.2 пункту 7.4 статті 7 зазначеного Закону сума податку, сплачена платником податку при придбанні легкового автомобіля (крім таксомоторів), що включається до складу основних фондів, до податкового кредиту не включається.

Пунктом 1.17 статті 1 Закону України "Про податок на додану вартість" передбачено, що терміни "основні фонди" і "товари" розуміються у значенні, визначеному Законом України "Про оподаткування прибутку підприємств".

Відповідно до підпункту 8.2.1 пункту 8.2 статті 8 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" основні фонди визначено як матеріальні цінності, що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку протягом періоду, який перевищує 365 календарних днів з дати введення в експлуатацію таких матеріальних цінностей, та вартість яких перевищує 1000 гривень і поступово зменшується у зв'язку з фізичним або моральним зносом.

Товари - це матеріальні та нематеріальні активи, а також цінні папери та деривативи, що використовуються у будь-яких операціях, крім операцій з їх випуску (емісії) та погашення (пункт 1.6 статті 1 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств").

Враховуючи зазначене, у разі придбання платником легкового автомобіля для подальшого його продажу, а не як основний фонд, податковий кредит з податку на додану вартість формується відповідно до підпункту 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість".

При подальшій поставці придбаного легкового автомобіля податкові зобов'язання з податку на додану вартість нараховуються виходячи із бази оподаткування операції, визначеної відповідно до пункту 4.1 статті 4 Закону України "Про податок на додану вартість".

Відповідно до зазначеного пункту база оподаткування товарів (послуг) визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, визначеної за вільними цінами, але не нижчими за звичайні ціни, з урахуванням акцизного збору, ввізного мита, інших загальнодержавних податків та зборів (обов'язкових платежів), згідно із законами України з питань оподаткування (за винятком податку на додану вартість, а також збору на обов'язкове державне пенсійне страхування на послуги стільникового рухомого зв'язку, що включається до ціни товарів (послуг)). До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податку безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу в зв'язку з компенсацією вартості (послуг).

Визначення звичайної ціни здійснюється відповідно до пункту 1.20 статті 1 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств".

Щодо питання 3. Згідно із пп. 7.4.3 п. 7.4 ст. 7 Закону дохід, отриманий платником податку від продажу товарів (робіт, послуг) особам, які не є платниками податку на прибуток або сплачують податок на прибуток за іншими, ніж платник податку, ставками, визначається виходячи із договірних цін, але не менших за звичайні ціни на такі товари (роботи, послуги), що діяли на дату такого продажу.

Враховуючи те, що фізичні особи не є платниками податку на прибуток, то дохід, отриманий від продажу товарів (робіт, послуг) фізичним особам, визначається із договірних цін, але не менших за звичайні ціни на такі товари (роботи, послуги), що діяли на дату такого продажу.

Відповідно до п. 1.20 ст. 1 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" звичайною ціною вважається ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору. Якщо не доведене зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню справедливих ринкових цін.

Справедлива ринкова ціна - це ціна, за якою товари (роботи, послуги) передаються іншому власнику за умови, що продавець бажає передати такі товари (роботи, послуги), а покупець бажає їх отримати за відсутності будь-якого примусу, обидві сторони є взаємно незалежними юридично та фактично, володіють достатньою інформацією про такі товари (роботи, послуги), а також ціни, які склалися на ринку ідентичних (а за їх відсутності - однорідних) товарів (робіт, послуг).

Для визначення звичайної ціни товару (робіт, послуг) використовується інформація про укладені на момент продажу такого товару (роботи, послуги) договори з ідентичними (однорідними) товарами (роботами, послугами) у порівнянних умовах. Зокрема, враховуються такі умови договорів, як кількість (обсяг) товарів (наприклад, обсяг товарної партії), строки виконання зобов'язань, умови платежів, звичайних для такої операції, а також інші об'єктивні умови, що можуть вплинути на ціну. При цьому умови договорів на ринку ідентичних (у разі їх відсутності - однорідних) товарів (робіт, послуг) визнаються порівнянними, якщо відмінність між такими умовами суттєво не впливає на ціну або може бути економічно обґрунтована. При цьому враховуються звичайні при укладенні угод між непов'язаними особами надбавки чи знижки до ціни. Зокрема, але не виключно, враховуються знижки, пов'язані з сезонними та іншими коливаннями споживчого попиту на товари (роботи, послуги), втратою товарами якості або інших властивостей; закінченням (наближенням дати закінчення) строку зберігання (придатності, реалізації); збутом неліквідних або низьколіквідних товарів; маркетинговою політикою, у тому числі при просуванні товарів (робіт, послуг) на ринки; наданням дослідних моделей і зразків товарів з метою ознайомлення з ними споживачів.

При цьому пп. 1.20.51 зазначеного пункту визначено, що у разі якщо звичайна ціна не може бути визначена з використанням норм попередніх підпунктів цього пункту, то для доказів обґрунтування її рівня застосовуються правила, визначені національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, а також національними стандартами з питань оцінки та майнових прав.

З метою оподаткування терміни "справедлива вартість", "ринкова вартість" та "чиста вартість реалізації", які використовуються в національних положеннях (стандартах) бухгалтерського обліку та національних стандартах з питань оцінки майна і майнових прав, прирівнюються до терміна "звичайна ціна", визначеного цим Законом.

Враховуючи вищевикладене, акційна ціна продажу автомобілів не може бути звичайною, оскільки не відповідає визначенню справедливої ринкової ціни.

Щодо питання 4. Згідно з пп. "и" п. 1.3 ст. 1 Закону України від 22 травня 2003 року N 889-IV "Про податок з доходів фізичних осіб" (далі - Закон N 889) доходи, що виплачуються (надаються) резидентами у вигляді виграшів і призів, у тому числі у лотерею (крім державної), поряд із благодійною допомогою і подарунками належать до доходів з джерелом походження з України.

Згідно із підпунктом 9.5.1 пункту 9.5 статті 9 Закону N 889 податковим агентом платника податку при нарахуванні на його користь доходу у вигляді виграшів або призів у лотерею (крім державних лотерей), а також внаслідок проведення конкурсу або будь-якого іншого прилюдного розігрування шансів чи призів, крім виграшів в азартні ігри, визначені у підпункті 9.5.2 цього пункту, є особа, яка здійснює таке нарахування. Виграші та призи кінцево оподатковуються при їх виплаті за їх рахунок.

Відповідно до п. 7.3 ст. 7 Закону N 889 ставка податку становить 26 %, тобто подвійний розмір ставки, визначеної п. 7.1 ст. 7, від об'єкта оподаткування, нарахованого як виграш чи приз (крім у державну лотерею у грошовому призі).

Тобто товариство, яке проводить розіграш, визначає переможців та вручає призи (виграші) громадянам, є податковим агентом щодо отриманого платником податку доходу у вигляді призу чи подарунка. Разом з тим, оскільки підприємство не є працедавцем осіб, які отримують від нього призи та подарунки, зокрема, знижки з ціни автомобіля, то на порядок оподаткування їх вартості не поширюється частина "е" пп. 4.2.9 п. 4.2 ст. 4 Закону N 889. Таким чином, оподаткуванню за ставкою п. 7.3 ст. 7 Закону N 889 підлягає сума знижки зі звичайної ціни (п. 1.20 ст. 1 Закону N 334) автомобіля, що є призом переможця акції. Про вартість наданих призів та утримані з них податки податковий агент має повідомити податковий орган за ф. N 1-ДФ.

При цьому, згідно із пп. 20.3.2 п. 20.3 ст. 20 Закону N 889, у разі коли податковий агент до або під час виплати доходу на користь платника податку не здійснює нарахування, утримання або сплату (перерахування) цього податку, відповідальність за погашення суми податкового зобов'язання або податкового боргу, що виникає внаслідок таких дій, покладається на такого податкового агента. Платник податку - отримувач таких доходів звільняється від обов'язків погашення такої суми податкових зобов'язань або податкового боргу.

Заступник Голови 

С. Лекарь 

  ____________


Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax_fiz/4_48.html


Попередня статтяНаступна стаття

[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"