Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА IV. МАРАЗМИ ПОДАТКУ З ДОХОДІВ ФІЗИЧНИХ ОСІБ

НЕРУХОМІСТЬ - ПРОДАЄТЬСЯ ІЗ СПЛАТОЮ ЗАНИЖЕНИХ ПОДАТКІВ АБО ЯК ЗАВДЯКИ БТІ ЗМЕНШУЄТЬСЯ ПОДАТОК З ПРОДАЖУ НЕРУХОМОСТІ

Відповідно до підпункту 11.1.3 пункту 11.1 статті 11 Закону про податок з доходів фізичних осіб Дохід від продажу об'єкта нерухомого майна визначається виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу, але не нижче оціночної вартості такого нерухомого майна, розрахованої державним органом, уповноваженим здійснювати таку оцінку відповідно до законодавства. Це стосується нерухомості, придбаної до 1 січня 2004 року. З цього доходу справляється податок в 1 або 5 відсотків

Аналогічно для нерухомості, придбаної після 1 січня 2004 року відповідно до підпункту 11.2.3 пункту 11.2 статті 11 Закону про податок з доходів фізичних осіб для цілей визначення прибутку:

дохід від продажу об'єкта нерухомості визначається виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу, але не нижче оціночної вартості такого нерухомого майна, розрахованої державним органом, уповноваженим здійснювати таку оцінку відповідно до законодавства;

витрати з придбання такого об'єкта нерухомості, зазначені у нотаріально посвідченому договорі, а при понесенні витрат на будівництво (спорудження) такого об'єкта нерухомості - його оціночна вартість, розрахована державним органом, уповноваженим здійснювати таку оцінку відповідно до законодавства.

Однак наразі не існує такого державного органу і ДПАУ вирішила покласти функцію проведення оцінки обєктів нерухомості на Бюро технічної інвентаризації (БТІ), але ці організації є комунальними підприємствами, а їх співробітники не мають статусу державних службовців (відповідно до пункту 1.5 Інструкції про порядок державної реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна, що перебувають у власності юридичних та фізичних осіб, яку затверджено наказом Державного комітету будівництва, архітектури та  житлової політики України 09.06.98 N 121, державну реєстрацію права власності на об'єкти нерухомого майна здійснюють комунальні підприємства – бюро технічної інвентаризації). До визначення державного органу, уповноваженого здійснювати таку оцінку, при нарахуванні податку нотаріусам слід виходити з ціни, зазначеної в договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче вартості такого майна, яка міститься у Витягах з реєстру прав власності на нерухоме майно (довідках-характеристиках), які видаються БТІ. А головне в тому, що БТІ має інформацію щодо балансової вартості житла, яка може бути в нижче оціночної в 5-10 і більше разів, відповідно суми податку при продажу нерухомості занижуються в стільки разів !

Цей маразм не є дивним, він існує з часів запровадження державного мита за посвідчення угод щодо відчуження нерухомого майна і його ще досі не вирішено. І тоді ця проблема була “вирішена” через БТІ. Зокрема відповідно до пункту 48 Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита, яка затверджена Наказом Головної державної податкової інспекції (ГДПІ) від 22.04.1993 р. № 15 при обчисленні суми державного мита за посвідчення договорів відчуження житлових будинків, квартир, дач, садових будинків, гаражів, а також іншого нерухомого майна, що перебуває у власності фізичних або юридичних осіб, вартість таких договорів приймається виходячи із суми договору, але не нижче його інвентаризаційної або балансової вартості з урахуванням коефіцієнтів індексації вартості цих об'єктів та зносу на момент відчуження, що вказується в довідках-характеристиках бюро технічної інвентаризації.

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

РОЗ'ЯСНЕННЯ

від 18.01.2005 р.

N 378/5/17-2116,
N 31-50/77 

Щодо виконання нотаріусами обов'язків податкового агента

Державна податкова адміністрація України та Міністерство юстиції України, враховуючи зміни у податковому законодавстві, надають роз'яснення деяких питань щодо виконання нотаріусами обов'язків податкового агента відповідно до Закону України від 22.05.2003 "Про податок з доходів фізичних осіб" (далі - Закон).

Згідно з пунктом 11.3 статті 11 та пункту 12.5 статті 12 Закону нотаріус є податковим агентом тільки при нарахуванні доходів, отриманих фізичними особами від операцій, пов'язаних з купівлею-продажем і міною об'єктів нерухомого, а також рухомого майна (у разі, якщо факт зміни власника підлягає державній реєстрації та/або нотаріальному посвідченню згідно із законом України) (підпункт "ж" пункту 1.3 статті 1 Закону).

У випадках посвідчення інших договорів купівлі-продажу (міни) об'єктів рухомого майна податок з доходів фізичних осіб сплачується платником самостійно. При цьому нотаріус повідомляє відповідний податковий орган про посвідчення таких договорів у встановленому порядку.

1. Про порядок сплати (перерахування) нарахованого нотаріусом як податковим агентом податку.

Згідно з пунктом 11.3 статті 11 та пункту 12.5 статті 12 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" (далі - Закон) сума нарахованого нотаріусом як податковим агентом податку з доходу (прибутку) від купівлі-продажу платником податку як нерухомого, так і рухомого майна самостійно сплачується сторонами попередньо нотаріальному посвідченню договору купівлі-продажу та міни у строки і за процедурою, встановленими законодавством для утримання та сплати державного мита.

Порядок справляння державного мита встановлено Декретом Кабінету Міністрів України від 21.01.93 N 7-93 "Про державне мито" (із змінами і доповненнями) (далі - Декрет) та Інструкцією про порядок обчислення та справляння державного мита, затвердженою наказом Головної податкової інспекції України від 22.04.93 N 15, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.05.93 за N 50 (із змінами та доповненнями).

Нарахований нотаріусом податок сплачується платником податку шляхом безготівкового розрахунку або готівкою до банківської установи.

Копії платіжних документів про перерахування податку додаються до примірників посвідчених договорів.

У реєстрі для реєстрації нотаріальних дій вказується сума перерахованого податку, дата та номер платіжного документа.

Оскільки відповідно до статті 6 Декрету державне мито сплачується і зараховується до бюджету за місцем оформлення документів, тобто за місцем вчинення нотаріальної дії, податок з доходів фізичних осіб сплачується до місцевого бюджету за місцем розташування державної нотаріальної контори (робочого місця приватного нотаріуса).

У зв'язку з тим, що нотаріус як податковий агент є відповідальним як за нарахування податку, так і за його сплату до бюджету, державна податкова інспекція за місцем знаходження державної нотаріальної контори чи місця розташування робочого місця приватного нотаріуса зобов'язана повідомити нотаріусів про відкриття такого рахунку та його реквізити. З метою спрощення процедури сплати податку державна податкова інспекція надає також зразок заповнення відповідного платіжного документу.

2. Встановлення кількості продаж нерухомого майна платником податку протягом одного звітного податкового року.

Кількість продаж об'єкту нерухомого майна в податковому році перевіряється нотаріусами за даними Державного реєстру правочинів. Пошук здійснюється за ідентифікаційним номером у Державному реєстрі фізичних о сіб - платників податків та інших обов'язкових платежів продавця, а у разі його відсутності - за прізвищем, ім'ям, по батькові (за наявності) продавця.

3. Визначення оціночної вартості нерухомого майна, яке продається (обмінюється).

Згідно з підпунктом 11.2.3 пункту 11.2 статті 11 Закону дохід платника податку від продажу об'єкта нерухомості визначається виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу, але не нижче оціночної вартості такого нерухомого майна, розрахованої державним органом, уповноваженим здійснювати таку оцінку відповідно до законодавства.

До визначення державного органу, уповноваженого здійснювати таку оцінку, при нарахуванні податку слід виходити з ціни, зазначеної в договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче вартості такого майна, яка міститься у Витягах з реєстру прав власності на нерухоме майно (довідках-характеристиках), які видаються бюро технічної інвентаризації.

Грошова оцінка земельної ділянки проводиться Державним комітетом України по земельних ресурсах (стаття 23 Закону України від 03.07.92 "Про плату за землю" (із змінами і доповненнями).

4. Визначення оціночної вартості рухомого майна, яке відчужується.

Оподаткування операцій з продажу або міни об'єкта рухомого майна здійснюється виходячи з ціни, зазначеної в договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче оціночної вартості об'єкта рухомого майна, визначеної в порядку, передбаченому Законом України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".

5. Щодо оподаткування доходу від продажу земельної ділянки.

Відповідно до Закону (підпункт 4.3.18 пункту 4.3 статті 4) до складу загального місячного або річного оподаткованого доходу не включається, тобто не є об'єктом оподаткування сума доходу, отриманого платниками податку, внаслідок відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв), безпосередньо отриманих у власність у процесі приватизації згідно з нормами земельного законодавства (Декрет Кабінету Міністрів України від 26.12.92 N 15-92 "Про приватизацію земельних ділянок", частина третя статті 72 Земельного кодексу України).

При оформленні договору купівлі-продажу (міни) садиби податок розраховується із суми загального доходу, отриманого платником від продажу (міни) як одного об'єкта нерухомості (стаття 381 Цивільного кодексу України).

При оформленні одним договором відчуження двох об'єктів нерухомості (земельної ділянки та розташованого на ній об'єкту нерухомого майна) податок розраховується окремо з доходу за кожний об'єкт оподаткування.

При оформленні договору купівлі-продажу чи міни земельної ділянки (її частини) окремо від об'єкту нерухомості податок нараховується у порядку, встановленому Законом.

6. Порядок обчислення та ставки податку при відчуженні нежитлових приміщень.

Статтею 379 Цивільного кодексу України визначено, що житлом фізичної особи є житловий будинок, квартира, інше приміщення, призначені та придатні для постійного проживання в них.

Вираз "будинку, квартири чи кімнати", застосований у підпункті 11.1.1 пункту 11.1 статті 11 Закону, тотожний виразу "житловий будинок, квартира, інше приміщення, призначені та придатні для постійного проживання в них". Тобто, нежитлові приміщення як об'єкти продажу (обміну) слід розглядати як інші об'єкти нерухомості, відмінні від житлових будинків, квартир, кімнат, які підлягають оподаткуванню за ставками, визначеними Законом (підпункт 11.1.1 пункту 11.1 статті 11 Закону та підпункт 11.2.2 пункту 11.2 статті 11 Закону).

7. Вирахування витрат на будівництво об'єкту нерухомості при його відчуженні.

При продажу (міні) житлового будинку або його частини, збудованого платником податку або за його рахунок після 01.01.2004, податок розраховується з суми прибутку, отриманого платником, який складає різницю між сумою продажу та оціночною вартістю такого нерухомого майна, визначеною в порядку, передбаченому пунктом 3 цього роз'яснення.

8. Витрати, на які може бути зменшена сума нарахованого податку при отриманні доходу за договорами купівлі-продажу (міни).

Оподаткування операцій з продажу (міни) нерухомого майна, яке перебувало у власності платника податку на момент набрання чинності Законом (у тому числі подароване йому чи отримане ним у спадщину), регулюється пунктом 11.1 статті 11 Закону.

Порядок оподаткування операцій з продажу або обміну нерухомого майна, набутого платником податку після набрання чинності Законом, встановлений пунктом 11.2 статті 11 цього Закону.

При розрахунку прибутку платника податку за формулою, передбаченою підпунктом 11.2.1 пункту 11.2 статті 11 Закону, враховуються витрати, які він поніс у зв'язку придбанням такого об'єкта нерухомості, тобто зазначена у нотаріально посвідченому договорі сума, за яку він придбав вказаний об'єкт, а також інші витрати, які зазначені в цьому договорі.

Про витрати, понесені платником податку, зазначається у тексті договору перед підписами сторін.

У разі, якщо позитивної різниці між доходом, отриманим платником податку внаслідок продажу об'єкта нерухомості та витратами, понесеними на його придбання, не виникає, сума податку дорівнює сумі мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня року, в якому відбувається відчуження об'єкта нерухомості (пункт 11.2 статті 11 Закону).

9. Нарахування податку у разі, якщо об'єкт нерухомості належить кільком співвласникам.

Згідно із пунктом 1 статті 356 Цивільного кодексу України власність двох або більше осіб із визначенням часток кожного з них у праві власності є спільною частковою власністю.

Відповідно, у разі продажу (обміну) платником податку частки об'єкта нерухомості, що належить йому на праві спільної часткової власності, податок розраховується від вартості тієї частки майна, що ним продається (обмінюється).

10. Щодо оподаткування доходу при обміні об'єктів нерухомого і рухомого майна.

Кожна із сторін договору міни сплачує 50 відсотків від суми податку, розрахованої:

- щодо об'єктів нерухомості - згідно з положеннями підпунктів 11.2.1 чи 11.2.2 пункту 11.2 статті 11 Закону;

- щодо об'єктів рухомого майна - згідно з положеннями пункту 12.4 статті 12 Закону.

У разі, якщо однією із сторін договору міни є юридична особа, податок з доходу згідно з цим Законом сплачується тільки другою стороною (фізичною особою) у розмірі, передбаченому підпунктом 11.1.4 пункту 11.1 статті 11 та пунктом 12.4 статті 12 Закону.

11. Щодо оподаткування доходу від продажу житла, переданого у власність платника податку безоплатно або із знижкою.

Не включається до складу загального місячного або річного оподатковуваного доходу платника податку вартість житла, яке передається з державної або комунальної власності у власність платника податку безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) згідно з підпунктом 4.3.30 пункту 4.3 статті 4 Закону.

Прикладом може бути передача житла у власність громадян безоплатно відповідно до п. 6 Положення про порядок передачі квартир (будинків) у власність громадян, затвердженого наказом Державного комітету України по житлово-комунальному господарству від 15.09.92 N 56 (із змінами та доповненнями).

При подальшому продажі даного житла у платника податку витрати з придбання такого об'єкту відсутні або зменшуються на розмір знижки.

12. Порядок нарахування податку при посвідченні договорів купівлі-продажу або міни з розстроченням (відстроченням) платежу.

При посвідченні договорів купівлі-продажу або міни з розстроченням (відстроченням) платежу податок з доходу нараховується і сплачується на загальних підставах у порядку, передбаченому Законом.

13. Відповідальність нотаріусів як податкових агентів за нарахування та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів фізичних осіб.

При порушенні правил нарахування, сплати (перерахування) до бюджету податку з доходів фізичних осіб нотаріус як податковий агент несе фінансову відповідальність, зокрема, у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (стаття 20 Закону).

Крім цього, відповідно до підпункту 20.3.2 пункту 20.3 статті 20 Закону, з урахуванням пункту 11.3 статті 11 та пункту 12.5 статті 12 Закону, у разі, коли нотаріус не здійснить нарахування податку або посвідчить договір відчуження нерухомого або рухомого майна без сплати податку, відповідальність за погашення суми податкового зобов'язання або податкового боргу, що виникає внаслідок таких дій, покладається на нотаріуса. При цьому платник податку - отримувач доходів звільняється від обов'язків погашення такої суми податкових зобов'язань або податкового боргу.

14. Порядок та форма ведення податковими агентами звітності.

Нотаріуси, які відповідно до Закону мають статус податкового агента, зобов'язані надавати у строки, встановлені Законом для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) па користь платників податку, а також сум нарахованого (сплаченого) податку податковому органу за місцем розташування державної нотаріальної контори, робочого місця приватного нотаріуса. Форма звітності, а також порядок її заповнення врегульовані наказом Державної податкової адміністрації України від 29.09.2003 N 451 "Про затвердження форми податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (ф. N 1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22.10.2003 за N 960/8281 (далі - Наказ), із змінами і доповненнями, внесеними наказом Державної податкової адміністрації України від 30.08.2004 N 500.

Інформація про посвідчення договорів купівлі-продажу (міни) об'єктів рухомого майна, крім тих, що підлягають державній реєстрації та/або нотаріальному посвідченню згідно із законом, подається нотаріусами відповідним податковим органам у встановленому порядку після внесення змін до вищезазначеного Наказу.

 

Заступник Голови Державної
податкової адміністрації України  

 
С. І. Лекарь 

Заступник Міністра юстиції
України  

 
І. І. Ємельянова 

 

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 10.02.2005 р.

N 1152/6/17-3116,

 

N 2533/7/17-3117


Першій Київській державній нотаріальній конторі
вул. М. Коцюбинського, 12-а,
м. Київ, 01030

Державним податковим адміністраціям в АР Крим, областях, мм. Києві і Севастополі 


Державна податкова адміністрація України розглянула вашого листа від 11.01.2005 р. N 58 з питань застосування Закону України від 22.05.2003 р. N 889 "Про податок з доходів фізичних осіб" (далі - Закон) в частині оподаткування операцій з відчуження нерухомого та рухомого майна і повідомляє.

Щодо визначення оціночної вартості нерухомого майна, при його купівлі-продажу (міні), то згідно підпункту 11.2.3 пункту 11.2 статті 11 Закону, дохід платника податку від продажу об'єкта нерухомості визначається виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу, але не нижче оціночної вартості такого нерухомого майна, розрахованої державним органом, уповноваженим здійснювати таку оцінку відповідно до законодавства.

До визначення державного органу, уповноваженого здійснювати таку оцінку, при нарахуванні податку слід виходити з ціни, зазначеної в договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче вартості такого майна, яка міститься у витягах з реєстру прав власності на нерухоме майно (довідках-характеристиках), які видаються бюро технічної інвентаризації.

Грошова оцінка земельної ділянки проводиться відповідними місцевими органами Державного комітету України по земельних ресурсах за місцем знаходження такої земельної ділянки.

Щодо визначення оціночної вартості рухомого майна, яке відчужується, то оподаткування операцій з купівлі-продажу або міни об'єкта рухомого майна здійснюється виходячи з ціни, зазначеної в договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче оціночної вартості об'єкта рухомого майна, визначеної в порядку, передбаченому Законом України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні". Зокрема, вартість транспортних засобів визначається відповідно до Методики товарознавчої експертизи та оцінки дорожніх транспортних засобів, затвердженої спільним наказом Мін'юсту України та Фонду державного майна України від 24.11.2003 р. N 142/5/2092, зареєстрованим Мін'юстом України 24.11.2003 р. за N 1074/8395.

Стосовно питання розміру відсотку податку з доходів фізичних осіб, який слід сплатити кожному з співвласників нерухомого майна, площа якого перевищує 100 м кв., із своєї частки, то згідно із пунктом 1 статті 356 Цивільного кодексу України, власність двох або більше осіб із визначенням часток кожного з них у праві власності є спільною частковою власністю.

Відповідно, у разі купівлі-продажу (міни) платником податку частки об'єкта нерухомості, що належить йому на праві спільної часткової власності, податок розраховується від вартості тієї частки майна, що ним продається (міняється). Якщо площа належної платнику податку частки не перевищує 100 м кв., то він сплачує 1 % податку, якщо перевищує, то з вартості частини, що перевищує 100 м кв. сплачується податок за ставкою 5 %.

Виходячи з норм зазначеної вище статті Цивільного кодексу України, якщо при продажу об'єкту нерухомого майна, який належить кільком співвласникам, як єдиного цілого (продаж об'єкту нерухомості оформлено одним договором купівлі-продажу) буде одержано нульовий прибуток чи збиток, то при цьому відповідно до вимог пп. 11.2.1 п. 11.2 ст. 11 Закону податок з такого нульового (мінусового) прибутку повинен бути сплачений у сумі, що дорівнює одному розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного податкового року, в якому відбувається таке відчуження. У випадках, коли співвласники нерухомості продають окремо свої частки такого об'єкту (договори купівлі-продажу укладаються окремо на кожну частку майна, що перебуває в сумісній спільній власності) і розрахований окремому продавцю прибуток є нульовим або від'ємним, то кожен такий окремий продавець повинен сплатити податок з доходів фізичних осіб у сумі одного розміру мінімальної заробітної плати.

Щодо оподаткування доходу від продажу земельної ділянки, то відповідно до Закону (підпункт 4.3.18 пункту 4.3 статті 4) до складу загального місячного або річного оподаткованого доходу не включається, тобто не є об'єктом оподаткування, сума доходу, отриманого платниками податку внаслідок відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв), безпосередньо отриманих платником податку у власність у процесі приватизації згідно з нормами земельного законодавства (Декрет Кабінету Міністрів України від 26.12.92 N 15-92 "Про приватизацію земельних ділянок" та положення Земельного кодексу України, інших нормативних документів з цих питань).

Щодо порядку визначення розміру податку з доходів фізичних осіб при нотаріальному посвідченні договорів купівлі-продажу (міни) земельних ділянок, які відносяться до житлових та садових будинків, то це питання слід розглядати з врахуванням положень статей 337 та 381 Цивільного кодексу Укра їни, згідно положень яких, якщо договором про відчуження житлового будинку, будівлі або споруди розмір земельної ділянки не визначений, то до набувача переходить право власності на ту частину земельної ділянки, яка зайнята, зокрема, житловим будинком, та на частину земельної ділянки, яка є необхідною для їх обслуговування. В такому ж порядку розглядається питання щодо відчуження садових (дачних) ділянок.

Граничні норми безоплатної передачі громадянам земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель, споруд (присадибна ділянка), для ведення садівництва та індивідуального дачного будівництва визначені у ст. 121 Земельного кодексу України.

При оформленні одним договором відчуження двох об'єктів нерухомості (земельної ділянки та окремо розташованого на ній об'єкту нерухомого майна) податок розраховується окремо з сум оцінки кожного окремого об'єкту оподаткування.

При оформленні договору купівлі-продажу чи міни земельної ділянки (її частини) окремо від об'єкту нерухомості (будинку) податок нараховується з оціночної вартості землі у загальному порядку, встановленому ст. 11 Закону.

Стосовно обов'язків нотаріусів при видачі свідоцтв про право на спадщину, нотаріального посвідчення договорів дарування нерухомого майна, то статтями 13 та 14 Закону нотаріуси не визначені податковими агентами. Разом з тим, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.01.2005 р. N 67 "Про реалізацію статті 13 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" державні нотаріальні контори (приватні нотаріуси при посвідченні договорів дарування) зобов'язані подавати відповідним органам державної податкової служби у строки, встановлені законом для податкового кварталу, інформації щодо виданих свідоцтв про право на спадщину та нотаріально посвідчених договорів дарування за формою, визначеною Державною податковою адміністрацією. Доходи, одержані платниками податку у вигляді вартості успадкованого майна (подарунків) у межах, що підлягають оподаткуванню згідно із статтями 13 і 14 Закону включаються до складу загального річного оподатковуваного доходу такого платника податку з доходів фізичних осіб і відображаються ним у річній декларації про майновий стан і доходи.

Щодо податку з доходів фізичних осіб при нотаріальному посвідченні договорів довічного утримання, то згідно із ст. 748 (гл. 57) Цивільного кодексу України набувач стає власником майна, переданого йому за договором довічного утримання (догляду), відповідно до статті 334 цього Кодексу.

Згідно із ст. 334 ЦКУ право власності на майно за договором, який підлягає нотаріальному посвідченню, виникає у набувача з моменту такого посвідчення або з моменту набрання законної сили рішенням суду про визнання договору, не посвідченого нотаріально, дійсним.

Якщо договір про відчуження майна підлягає державній реєстрації, право власності у набувача виникає з моменту такої реєстрації.

Оскільки договори відчуження нерухомого майна укладаються у письмовій формі і підлягають обов'язковому нотаріальному посвідченню та державній реєстрації (ст. 657 гл. 54 ЦКУ), то якщо договір довічного утримання укладено щодо нерухомого майна, то об'єкт оподаткування виникатиме у набувача у податковому періоді (році), коли пройшла така державна реєстрація.

При цьому дохід, одержаний у вигляді вартості такого нерухомого майна, платник податку - його одержувач зобов'язаний включити до річної податкової декларації за відповідний звітний період (рік) та сплатити належну суму податку з доходів фізичних осіб.

 

Заступник Голови 

С. І. Лекарь 

 

Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax_fiz/4_19.html


Попередня статтяНаступна стаття

 

[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"