Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА IV. МАРАЗМИ ЄДИНОГО ТА ФІКСОВАНОГО ПОДАТКІВ

УКАЗ, ВИЯВЛЯЄТЬСЯ, МАЄ БІЛЬШУ ЮРИДИЧНУ СИЛУ В “ПІДТРИМЦІ” МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА, АНІЖ ЗАКОН

Листом Держпідприємництва від 19.03.2001 р. № 1-221/1849 "Про перехід на сплату єдиного податку юридичними особами - суб'єктами  підприємницької діяльності, у яких обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за рік перевищує 1 млн. грн." (далі - Лист), а також в Листі від 31.10.2008  N 9217 зазначено, що Держпідприємництво, як і ДПА України, вважає, що з суб'єктів підприємницької діяльності, які, згідно з Законом України від 19.10.2000 р. №2063-III "Про державну підтримку малого підприємництва", належать до категорії суб'єктів малого підприємництва, на спрощену систему оподаткування, обліку і звітності можуть перейти тільки ті, що відповідають вимогам Указу про спрощене оподаткування.

На жаль, Держпідприємництво в Листі встало на бік ДПА України щодо “підтримки” суб’єктів малого підприємництва. Саме в Листі ДПА України від 03.01.2001 р. №1/2/15-1314 “Щодо особливостей застосування суб'єктами підприємницької діяльності спрощеної системи оподаткування” (див. “Документи для роботи” №5/2001) було зазначено що з суб'єктів підприємницької діяльності, які, згідно з Законом України від 19.10.2000 р. №2063-III "Про державну підтримку малого підприємництва" (далі – Закон, див. "Документи для роботи" №48/2000), належать до категорії суб'єктів малого підприємництва, на спрощену систему оподаткування, обліку і звітності можуть перейти тільки ті, що відповідають вимогам Указу Президента України від 03.07.98 р. №727/98 "Про спрощену систему оподаткування, обліку і звітності суб'єктів малого підприємництва" (в редакції Указу від 28.06.99 р. №746/99). Потім ця думка було продовжена в Листі ДПАУ від 08.02.2001 р. №1568/7/15-1317 “Про окремі питання застосування спрощеної системи оподаткування”

Нагадаємо суть справи. Законом було встановлено нові критерії для набуття статусу малого підприємництва. Згідно з Законом, суб'єктами малого підприємництва є фізичні особи, зареєстровані у встановленому законом порядку як суб'єкти підприємницької діяльності, і юридичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності будь-якої організаційно-правової форми і форми власності, в яких середньооблікова чисельність працюючих за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб і обсяг річного валового доходу не перевищує 500000 євро.

Прикро, що Держпідприємництво в Листі підкреслює, що норма, яка визначає належність фізичних та юридичних осіб до суб’єктів малого підприємництва (50 чоловік та 500000 евро) не співпадає з нормою, яка дозволяє таким особам застосовувати спрощену систему оподаткування (для юр.осіб - 50 чоловік та 1 млн. грн). Таким чином, на думку Держпідприємництва, податкові органи мають законні підстави відмовити у переході на сплату єдиного податку юридичним особам, у яких розмір виручки от реалізації продукції за рік перевищує 1 млн. грн. Таким чином підприємці, які мають обсяг реалізації від 1 млню до 500 тис. євро (2,43 млн. грн) виявилися за бортом єдиного податку. Як і фізичні особи, які мають понад 10 найманих робітників або мають обсяг виручки  від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за рік понад 500 тис. гривень.

Вважаємо, що це не так.

По-перше, (доказ від зворотнего) якщо Держпідприємництво та ДПА України праві, то навіщо було прийнято Закон. За їх логікою для податкової свої критерії малого підприємництва, для статистики – свої (до редакції часто звертаються підприємці зі скаргами, що в них не приймають скорочену форму фінансової звітності, бо, мовляв вони за їх докуменами не є малими підприємствами), для інших органів – свої. А критерій “малості” повинен бути єдиний. І він є в Законі. Бо інакше смішно виходить до сліз. За Законом держава стимулює розвиток малих підприємств України: надає пільги при оподаткуванні, одержанні державних кредитів, створює фонди сприяння розвитку малих підприємств тощо. А згідно з Указом виходить, що одні малі підприємства отримують пільги з оподаткування, а інші - ні (які підпадають під дію Закону, але не потрапляють під дію Указу). Сегрегація якась на грунті маловатості. Це нагадує ситуацію із скасуванням смертної кари, адже за Конституцією кожен має право на життя, хоча застарілий Карний кодекс і містив її як засіб покарання. І в кінці кінців Конституція перемогла, щоправда не без допомоги суду (Конституційного).

По-друге, кожному зозуміло, що Закон має вищу юридичну силу, аніж Указ. Більше того, сам Закон відповідно до частини другої статті 14, говорить, що закони та інші нормативно-правові акти, введені в дію до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону. Зрозуміло, що це стосується і Указу.

По-третє, тепер, після відмови від переходу на єдиний податок або його продовженні, можна використати конфлікт інтересів при апеляції в ДПА України, який трактуватиметься на користь платника податку. Адже Закон і Указ трактують одне поняття по-різному. А якщо нічого не вдається зробити – є суд.

Віталій МОСЕЙЧУК

 

 

 

ГОСУДАРСТВЕННЫЙ КОМИТЕТ УКРАИНЫ ПО ВОПРОСАМ РЕГУЛЯТОРНОЙ ПОЛИТИКИ И ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСТВА

ПИСЬМО

от 19.03.2001 г. N 1-221/1849

(Извлечение)

<...>

Согласно Закону Украины от 19.10.2000 N 2063-III "О государственной поддержке малого предпринимательства" субъектами малого предпринимательства являются физические лица, зарегистрированные в установленном законом порядке в качестве субъектов предпринимательской деятельности, и юридические лица - субъекты предпринимательской деятельности любой организационно-правовой формы и формы собственности, у которых среднеучетная численность работающих за отчетный период (календарный год) не превышает 50 человек и объем годового валового дохода не превышает 500000 евро.

В соответствии со статьей 11 Закона "О государственной поддержке малого предпринимательства" упрощенная система может применяться для субъектов малого предпринимательства в порядке, установленном законодательством Украины.

Упрощенная система налогообложения установлена Указом Президента Украины от 03.07.98 N 727/98 "Об упрощенной системе налогообложения, учета и отчетности субъектов малого предпринимательства" (в редакции Указа от 28.06.99 N 746/99), имеющим силу Закона Украины.

Статьей 1 Указа N 746/99 предусмотрено, что упрощенная система налогообложения, учета и отчетности вводится для субъектов предпринимательской деятельности - юридических лиц любой организационно-правовой формы и формы собственности, у которых за год среднеучетная численность работающих не превышает 50 человек и объем выручки от реализации продукции (товаров, работ, услуг) за год не превышает 1 млн. грн.

Следовательно, из субъектов предпринимательской деятельности, которые согласно Закону N 2063-III относятся к категории субъектов малого предпринимательства, на упрощенную систему налогообложения, учета и отчетности могут перейти только те, которые соответствуют требованиям Указа N 746/99.

Таким образом, налоговые органы правомерно отказывают в переходе на уплату единого налога юридическим лицам - субъектам предпринимательской деятельности, у которых объем выручки от реализации продукции (товаров, работ, услуг) за год превышает 1 млн. грн.

Противоречия между Законом "О государственной поддержке малого предпринимательства" и Указом N 746/99 Госкомпредпринимательства не усматривает.

 

 

Председатель 

 

А. Кужель 

 

 

Напечатано:

"Бухгалтер",

N 10, апрель, 2001 г.

 

 

 

ГОСУДАРСТВЕННАЯ НАЛОГОВАЯ АДМИНИСТРАЦИЯ УКРАИНЫ

ПИСЬМО

от 03.01.2001 г. N 1/2/15-1314

Государственная налоговая администрация Украины <...> относительно особенностей применения субъектами предпринимательской деятельности упрощенной системы налогообложения, учета и отчетности <…> сообщает.

1. Статьей 1 Закона Украины от 19.10.2000 N 2063-III "О государственной поддержке малого предпринимательства" определено понятие субъекта малого предпринимательства. Согласно Закону субъектами малого предпринимательства являются физические лица, зарегистрированные в установленном законом порядке в качестве субъектов предпринимательской деятельности, и юридические лица - субъекты предпринимательской деятельности любой организационно-правовой формы и формы собственности, в которых среднеучетная численность работающих за отчетный период (календарный год) не превышает 50 человек и объем годового валового дохода не превышает 500000 евро.

То есть поскольку данный Закон определяет правовые основы государственной поддержки субъектов малого предпринимательства, то статьей 1 определено, какие субъекты предпринимательской деятельности относятся к категории субъектов малого предпринимательства.

Одним из основных направлений государственной поддержки малого предпринимательства является введение упрощенной системы налогообложения, учета и отчетности.

Статьей 1 Указа Президента Украины от 03.07.98 N 727/98 "Об упрощенной системе налогообложения, учета и отчетности субъектов малого предпринимательства" (в редакции Указа от 28.06.99 N 746/99) предусмотрено, что упрощенная система налогообложения, учета и отчетности вводится для следующих субъектов малого предпринимательства:

физических лиц, которые осуществляют предпринимательскую деятельность без образования юридического лица и в трудовых отношениях с которыми, включая членов их семей, в течение года состоит не более 10 человек и объем выручки которых от реализации продукции (товаров, работ, услуг) за год не превышает 500 тыс. гривень;

юридических лиц - субъектов предпринимательской деятельности любой организационно-правовой формы и формы собственности, в которых за год среднеучетная численность работающих не превышает 50 человек и объем выручки от реализации продукции (товаров, работ, услуг) за год не превышает 1 млн. гривень.

Таким образом, из субъектов предпринимательской деятельности, которые согласно Закону относятся к категории субъектов малого предпринимательства, на упрощенную систему налогообложения, учета и отчетности могут перейти только соответствующие требованиям Указа.

2. Что касается определения базы обложения единым налогом субъектов малого предпринимательства - юридических лиц, осуществляющих свою деятельность на основании договоров комиссии и других гражданско-правовых договоров (экспедиторские, брокерские предприятия, комиссионная торговля), то согласно предоставленному Министерством финансов Украины разъяснению от 04.10.2000 N 053-39136 Государственная налоговая администрация Украины сообщает.

В соответствии со статьей 1 Указа выручкой от реализации продукции (товаров, работ, услуг) считается сумма, фактически полученная субъектом предпринимательской деятельности на расчетный счет или (и) в кассу за осуществление операций по продаже продукции (товаров, работ, услуг).

То есть в отличие от метода начисления, по которому определялась выручка от реализации продукции (товаров, работ, услуг), предусмотренная Указом Президента Украины от 03.07.98 N 727/98 "Об упрощенной системе налогообложения, учета и отчетности субъектов малого предпринимательства", применяется кассовый метод исчисления выручки, при котором учитываются все поступления средств.

Кроме того, согласно Порядку ведения книги учета доходов и расходов субъекта малого предпринимательства - юридического лица, применяющего упрощенную систему налогообложения, учета и отчетности, утвержденному приказом ГНА Украины от 12.10.99 N 554 и зарегистрированному в Министерстве юстиции Украины 19.10.99 за N 713/4006, в доходной части отражаются все поступления, полученные на расчетный счет и в кассу субъектом малого предпринимательства от продажи продукции (товаров, работ, услуг), имущества, включая основные фонды, принадлежащие субъекту малого предпринимательства и реализованные в отчетном (налоговом) периоде, внереализационные доходы и выручка от прочей реализации.

То есть субъект малого предпринимательства для обложения единым налогом должен учитывать все поступления, полученные на расчетный счет и в кассу от продажи продукции (товаров, работ, услуг), суммы внереализационных доходов, выручки от прочей реализации, кроме средств, поступающих на расчетный счет субъекта предпринимательства в качестве транзитных, и он не имеет права собственности на такие средства.

В случае если субъект предпринимательства, перешедший на упрощенную систему налогообложения, учета и отчетности, осуществляет свою деятельность на основании договоров комиссии и других гражданско-правовых договоров (экспедиторские, брокерские предприятия, комиссионная торговля) и с учетом того, что средства, поступающие на расчетный счет предприятия, являются транзитными и оно не имеет права собственности на такие средства, при определении суммы выручки от реализации продукции (товаров, работ, услуг) для начисления единого налога эти средства не включаются в базу налогообложения.

То есть такие предприятия для обложения единым налогом должны учитывать сумму комиссионного вознаграждения, оставшуюся в их распоряжении.

 

 

Председатель 

 

Н. Азаров 

 

 

Напечатано:

"Бухгалтерская газета",

N 3, 17 января 2001 г.

 

 

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


 

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 08.02.2001 р. N 1568/7/15-1317

 

Державним податковим адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі 

 

 

Про окремі питання застосування спрощеної системи оподаткування

Державна податкова адміністрація України у зв'язку з запитами обласних державних податкових адміністрацій стосовно застосування Закону України від 19.10.2000 за N 2063-III "Про державну підтримку малого підприємництва" і, зокрема, в частині переходу на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва роз'яснює. 

Відповідно до статті 1 вказаного Закону суб'єктами малого підприємництва є, зокрема, юридичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, в яких середньооблікова чисельність працюючих за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та обсяг річного валового доходу не перевищує 500000 євро.

Оскільки, вказаний Закон визначає правові засади державної підтримки суб'єктів малого підприємництва, то статтею 1 визначено, які суб'єкти підприємницької діяльності відносяться до категорії суб'єктів малого підприємництва.

Одним із основних напрямків державної підтримки малого підприємництва є запровадження спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності.

Так, статтею 1 Указу Президента України від 03.07.98 за N 727/98 "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" (в редакції Указу від 28.06.99) передбачено, що спрощена система оподаткування, обліку та звітності запроваджується, зокрема, для суб'єктів малого підприємництва - юридичних осіб будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, в яких за рік середньооблікова чисельність працюючих не перевищує 50 осіб і обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за рік не перевищує 1 млн. гривень.

Таким чином, на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності зі сплатою єдиного податку можуть переходити лише ті суб'єкти малого підприємництва, які відповідають вимогам Указу Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва".

Частиною другою статті 2 вищевказаного Закону передбачено, що дія Закону не поширюється, зокрема: на ломбарди, суб'єктів підприємницької діяльності, які провадять діяльність у сфері грального бізнесу, здійснюють обмін іноземної валюти та які є виробниками та імпортерами підакцизних товарів.

Таким чином, згідно із вказаною нормою Закону суб'єкти підприємництва, які здійснюють свою діяльність у вищевказаних сферах, не можуть застосовувати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності зі сплатою єдиного податку.

У разі, якщо у статуті суб'єкта малого підприємництва передбачено зазначені види діяльності, але на момент подання заяви про видачу Свідоцтва про право сплати єдиного податку суб'єктом малого підприємництва - юридичною особою, такий суб'єкт підприємництва не здійснює зазначеної діяльності та не отримав відповідної ліцензії, про що він письмово повідомляє орган державної податкової служби, то він може отримати зазначене Свідоцтво. При цьому, органи державної податкової служби повинні здійснювати постійний контроль щодо відповідності діяльності суб'єкта малого підприємництва.

Зазначене просимо довести до відома підвідомчих державних податкових органів та суб'єктів малого підприємництва.

 

 

Заступник Голови ДПА України 

 

Г. Оперенко 

 

 

Надруковано:

"Налоговый, банковский, таможенный КОНСУЛЬТАНТ",

N 7, 13 лютого 2001 р.

 

ГОСУДАРСТВЕННЫЙ КОМИТЕТ УКРАИНЫ ПО ВОПРОСАМ РЕГУЛЯТОРНОЙ ПОЛИТИКИ И ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСТВА

П И С Ь М О

                        31.10.2008  N 9217

Государственный комитет Украины по вопросам регуляторной политики  и  предпринимательства  рассмотрел  <...>  письмо  <...> относительно некоторых вопросов упрощенной системы налогообложения и в пределах своей компетенции сообщает следующее.

Согласно пункту 2 статьи 1 Закона Украины от 19.10.2000 г. N 2063-III “О государственной налоговой поддержке малого предпринимательства” (с изменениями и дополнениями, внесенными Законом Украины от 18.09.2008 г. ) субъектами малого предпринимательства являются юридические лица — субъекты предпринимательской деятельности любой организационно-правовой формы и формы собственности, у которых среднеучетная численность работающих за отчетный период (календарный год) не превышает 50 человек и объем годового валового дохода не превышает 70 млн. гривень.

Одним из направлений государственной поддержки малого предпринимательства в соответствии со статьей 5 данного Закона является введение упрощенной системы налогообложения, учета и отчетности.

Статьей 11 Закона установлено, что для субъектов малого предпринимательства в порядке, установленном законодательством Украины, может применяться упрощенная система налогообложения, бухгалтерского учета и отчетности.

Основным нормативно-правовым актом, регулирующим порядок применения упрощенной системы налогообложения, является Указ Президента Украины от 03.07.98 г. N 727 “Об упрощенной системе налогообложения, учета и отчетности субъектов малого предпринимательства”, с изменениями и дополнениями (далее — Указ Президента).

В соответствии с пунктом 2 статьи 1 Указа Президента упрощенная система налогообложения, учета и отчетности распространяется на юридических лиц — субъектов предпринимательской деятельности любой организационно-правовой формы и формы собственности, у которых за год среднеучетная численность работающих не превышает 50 человек и объем выручки которых от реализации продукции (товаров, работ, услуг) за год не превышает 1 млн. гривень.

Таким образом, субъект предпринимательской деятельности — юридическое лицо со среднеучетной численностью работающих за год до 50 человек и объемом годового валового дохода 15 млн. грн. не может перейти с общей системы налогообложения на упрощенную систему налогообложения, поскольку это противоречит требованиям Указа Президента.

Заместитель Председателя Н.Приступа

 

 

ЗАКОН УКРАЇНИ

 

Про державну підтримку малого підприємництва

Цей Закон визначає правові засади державної підтримки суб'єктів малого підприємництва незалежно від форми власності з метою якнайшвидшого виходу із економічної кризи та створення умов для розширення впровадження ринкових реформ в Україні.

Стаття 1. Поняття суб'єктів малого підприємництва

Суб'єктами малого підприємництва є:

фізичні особи, зареєстровані у встановленому законом порядку як суб'єкти підприємницької діяльності;

юридичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, в яких середньооблікова чисельність працюючих за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та обсяг річного валового доходу не перевищує 500000 євро.

Середньооблікова чисельність працюючих визначається з урахуванням усіх працівників, у тому числі тих, що працюють за договорами та за сумісництвом, а також працівників представництв, філій, відділень та інших відокремлених підрозділів.

Стаття 2. Сфера дії Закону

Дія цього Закону поширюється на суб'єктів малого підприємництва незалежно від форми власності, у тому числі тих, що здійснюють діяльність у галузі сільського господарства.

Дія цього Закону не поширюється на довірчі товариства, страхові компанії, банки, ломбарди, інші фінансово-кредитні та небанківські фінансові установи, суб'єктів підприємницької діяльності, які провадять діяльність у сфері грального бізнесу, здійснюють обмін іноземної валюти, які є виробниками та імпортерами підакцизних товарів, а також суб'єктів підприємницької діяльності, у статутному фонді яких частка вкладів, що належить юридичним особам - засновникам та учасникам цих суб'єктів, які не є суб'єктами малого підприємництва, перевищує 25 відсотків.

Стаття 3. Законодавство України про державну підтримку малого підприємництва

Відносини щодо державної підтримки малого підприємництва регулюються цим Законом, Законом України "Про підприємництво" та іншими нормативно-правовими актами.

Стаття 4. Мета державної підтримки малого підприємництва

Метою державної підтримки малого підприємництва є:

1) створення умов для позитивних структурних змін в економіці України;

2) сприяння формуванню і розвитку малого підприємництва, становлення малого підприємництва як провідної сили в подоланні негативних процесів в економіці та забезпечення сталого позитивного розвитку суспільства;

3) підтримка вітчизняних виробників;

4) формування умов для забезпечення зайнятості населення України, запобігання безробіттю, створення нових робочих місць.

Стаття 5. Основні напрями державної підтримки малого підприємництва

Державна підтримка малого підприємництва здійснюється за такими напрямами:

1) формування інфраструктури підтримки і розвитку малого підприємництва, організація державної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів для суб'єктів малого підприємництва;

2) встановлення системи пільг для суб'єктів малого підприємництва;

3) запровадження спрощеної системи оподаткування, бухгалтерського обліку та звітності;

4) фінансово-кредитна підтримка малого підприємництва;

5) залучення суб'єктів малого підприємництва до виконання науково-технічних і соціально-економічних програм, здійснення поставки продукції (робіт, послуг) для державних та регіональних потреб.

Стаття 6. Органи, що здійснюють підтримку малого підприємництва

Державна підтримка малого підприємництва здійснюється Кабінетом Міністрів України, центральним органом виконавчої влади з питань регуляторної політики та підприємництва, іншими центральними органами виконавчої влади.

Кабінет Міністрів України в межах своїх повноважень сприяє розвитку малого підприємництва, спрямовує, координує і контролює діяльність органів виконавчої влади, які забезпечують проведення державної політики щодо його підтримки.

Центральний орган виконавчої влади з питань регуляторної політики та підприємництва в межах своїх повноважень бере участь у формуванні та забезпеченні реалізації державної політики розвитку малого підприємництва.

Верховна Рада Автономної Республіки Крим та Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування на підставі Національної програми сприяння розвитку малого підприємництва в Україні в межах своєї компетенції розробляють, погоджують та затверджують відповідні програми підтримки малого підприємництва та контролюють їх виконання.

На основі визначених пріоритетів Верховна Рада Автономної Республіки Крим та Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своєї компетенції:

готують пропозиції про встановлення для суб'єктів малого підприємництва податкових та інших пільг;

приймають рішення про виділення та використання коштів відповідних бюджетів та позабюджетних коштів для підтримки малого підприємництва;

сприяють діяльності об'єднань суб'єктів малого підприємництва;

сприяють залученню суб'єктів малого підприємництва до виконання науково-технічних і соціально-економічних програм, здійснення поставок продукції (робіт, послуг) для державних та регіональних потреб.

Стаття 7. Програми підтримки малого підприємництва

Підтримка малого підприємництва здійснюється відповідно до Національної програми сприяння розвитку малого підприємництва в Україні, програми підтримки малого підприємництва в Автономній Республіці Крим, регіональних та місцевих програм підтримки малого підприємництва, які затверджуються відповідно до законодавства.

Програми підтримки малого підприємництва включають положення про:

фінансово-кредитну та інвестиційну підтримку суб'єктів малого підприємництва;

забезпечення участі суб'єктів малого підприємництва у виконанні поставок для державних, регіональних та місцевих потреб;

вдосконалення нормативно-правової бази у сфері підприємницької діяльності;

сприяння створенню інфраструктури розвитку малого підприємництва;

пропозиції щодо встановлення системи пільг для суб'єктів малого підприємництва, у тому числі пом'якшення податкової політики;

допомогу в матеріально-технічному та інформаційному забезпеченні.

Фінансове забезпечення виконання відповідних програм підтримки малого підприємництва провадиться за рахунок Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, позабюджетних коштів, у тому числі коштів, одержаних від приватизації державного і відчуження комунального майна, та інших джерел фінансування, не заборонених законом.

Обсяг щорічних асигнувань на державну підтримку малого підприємництва визначається у видатковій частині Державного бюджету України та Державній програмі приватизації. Розпорядником цих коштів є центральний орган виконавчої влади з питань регуляторної політики та підприємництва. Контроль за цільовим використанням цих коштів здійснюється Рахунковою палатою та органами державної контрольно-ревізійної служби.

Стаття 8. Національна програма сприяння розвитку малого підприємництва

Національна програма сприяння розвитку малого підприємництва в Україні є комплексом заходів, спрямованих на реалізацію державної політики щодо вирішення проблем розвитку малого підприємництва. Національна програма сприяння розвитку малого підприємництва в Україні затверджується Верховною Радою України шляхом прийняття відповідного закону.

Заходи щодо реалізації Національної програми сприяння розвитку малого підприємництва в Україні щорічно затверджуються Кабінетом Міністрів України, а обсяги їх бюджетного фінансування затверджуються Верховною Радою України в Законі України про Державний бюджет України на черговий рік.

Кабінет Міністрів України щорічно разом з проектом Закону України про Державний бюджет України подає на розгляд Верховної Ради України інформацію про стан виконання Національної програми сприяння розвитку малого підприємництва в Україні та обгрунтування виділення коштів на виконання заходів щодо реалізації зазначеної Програми в наступному бюджетному році із зазначенням джерел фінансування.

Відбір проектів по реалізації Національної програми сприяння розвитку малого підприємництва в Україні здійснюється на конкурсних засадах. Положення про проведення конкурсів проектів затверджується Кабінетом Міністрів України.

Стаття 9. Програма підтримки малого підприємництва в Автономній Республіці Крим, регіональні та місцеві програми підтримки малого підприємництва

Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади та виконавчі органи місцевого самоврядування, виходячи з своїх потреб і можливостей відповідно до визначених у Національній програмі сприяння розвитку малого підприємництва в Україні пріоритетів, розробляють програму підтримки малого підприємництва в Автономній Республіці Крим, регіональні та місцеві програми підтримки малого підприємництва.

Програма підтримки малого підприємництва в Автономній Республіці Крим, регіональні та місцеві програми підтримки малого підприємництва затверджуються відповідно Верховною Радою Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування.

Стаття 10. Формування інфраструктури підтримки і розвитку малого підприємництва

Державна підтримка малого підприємництва щодо формування його інфраструктури здійснюється шляхом створення та забезпечення діяльності мережі бізнес-центрів, бізнес-інкубаторів тощо.

Основними завданнями таких організацій є:

консультування з питань законодавства України;

надання інформації щодо здійснення державної підтримки суб'єктів малого підприємництва;

надання інформації щодо наявності в регіоні необхідності використання товарів (послуг), що виготовляються суб'єктами малого підприємництва, які розташовані на території регіону;

підвищення рівня кваліфікації управлінського персоналу суб'єктів малого підприємництва.

Стаття 11. Спрощена система оподаткування, бухгалтерського обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва

Для суб'єктів малого підприємництва в порядку, встановленому законодавством України, може застосовуватися спрощена система оподаткування бухгалтерського обліку та звітності, яка передбачає:

заміну сплати встановлених законодавством податків і зборів (обов'язкових платежів) сплатою єдиного податку;

застосування спрощеної форми бухгалтерського обліку та звітності.

Порядок ведення спрощеної системи бухгалтерського обліку та звітності визначається Кабінетом Міністрів України.

Спрощена система оподаткування, бухгалтерського обліку та звітності може застосовуватися поряд з діючою загальною системою оподаткування, бухгалтерського обліку та звітності, передбаченою законодавством, на вибір суб'єкта малого підприємництва.

Стаття 12. Участь суб'єктів малого підприємництва у виконанні науково-технічних і соціально-економічних програм, здійсненні поставок продукції (робіт, послуг) для державних і регіональних потреб

З метою забезпечення гарантованого ринку збуту для суб'єктів малого підприємництва, розширення виробничих потужностей передбачаються такі форми підтримки малого підприємництва:

забезпечення участі суб'єктів малого підприємництва в державних та регіональних соціально-економічних, інвестиційних, екологічних та інших програмах;

залучення суб'єктів малого підприємництва до формування, розміщення і виконання на договірній основі державних та регіональних замовлень на виконання робіт, надання послуг для задоволення державних та регіональних потреб.

Участь суб'єктів малого підприємництва в державних та регіональних програмах, залучення їх до виконання державних та регіональних замовлень здійснюються на конкурсних засадах.

Стаття 13. Фінансово-кредитна підтримка суб'єктів малого підприємництва

Фінансове забезпечення реалізації державної політики у сфері підтримки малого підприємництва здійснюють відповідно до своєї компетенції на загальнодержавному рівні Український фонд підтримки підприємництва, на регіональному рівні - регіональні фонди підтримки підприємництва, на місцевому рівні - місцеві фонди підтримки підприємництва.

Регіональні та місцеві фонди підтримки підприємництва є юридичними особами, засновниками яких можуть бути місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, Український фонд підтримки підприємництва, юридичні та фізичні особи.

Кошти Українського фонду, регіональних та місцевих фондів підтримки підприємництва формуються за рахунок бюджетних коштів, коштів, одержаних від приватизації державного та відчуження комунального майна, добровільних внесків фізичних і юридичних осіб, у тому числі іноземних, та інших коштів.

Зазначені фонди є неприбутковими організаціями.

Фінансова підтримка малого підприємництва здійснюється зазначеними фондами за передбаченими відповідними програмами напрямами через уповноважені банки, які визначаються за результатами тендеру.

Порядок створення та функціонування Українського фонду підтримки підприємництва визначається Кабінетом Міністрів України.

Стаття 14. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

2. Закони та інші нормативно-правові акти, введені в дію до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

3. Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:

підготувати та внести на розгляд Верховної Ради України законопроекти щодо приведення законів України у відповідність із цим Законом;

прийняти нормативно-правові акти, що випливають з цього Закону;

привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цим Законом;

забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність з цим Законом.

 

 

Президент України 

 

Л. КУЧМА 

 

м. Київ

19 жовтня 2000 року

N 2063-III 

 

  

 

 

Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax_edin/4_8.html

 


Попередня статтяНаступна стаття



[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"