З 2009 року підприємці - платники єдиного податку вже не можуть бути платниками ПДВ. Підприємці винні державі 20% від вартості своїх основних фондів та залишків ТМЦ!Це передбачають відповідні зміни до Постанови Кабінету Міністрів України №507, внесені Постановою Кабміну №1118 від 16 грудня 2008 року. Відтак, підприємці – фізичні особи, повинні визначитися: обрати для себе спрощену систему оподаткування без ПДВ, а при бажанні залишитися платником ПДВ - перейти на загальну систему оподаткування. На думку податківців такі дії повинні впорядкувати сплату податків підприємцями, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, та, водночас, сприятимуть зменшенню зловживань із відшкодування податку на додану вартість. Податківці звертаються до підприємців із проханням якнайшвидше визначитися та документально зафіксувати обрану ними систему оподаткування. Для цього треба завітати в податкову інспекцію та написати заяву про відмову від платника ПДВ і залишитися на спрощеній системі оподаткування чи перейти на загальну та, відповідно, бути платником ПДВ. Якщо ж підприємець-фізична особа не підтвердить свій намір документально, то його свідоцтво платника ПДВ анулюється автоматично. Законодавчі підстави для таких кардинальних кроків з боку податківців визначаються Законом України «Про податок на Через такі новорічні дії уряду підприємці-єдинники втрачають клієнтів-платників ПДВ, а також велика біда полягає в тому, що слід сплатити ПДВ за залишки товарно-матеріальних запасів та щодо основних фондів. І для багатьох підприємців-платників ПДВ це може означати банкрутство. На наш погляд такі дії уряду є не зовсім законними, особливо в умовах економічної кризи. По-перше, виходить так, що Постановою Кабінету Міністрів у нас змінюються правила оподаткування єдиним податком та ПДВ. Тобто 31 грудня 2008 року підприємці могли бути одночасно платниками ПДВ і єдиного податку, а з 1 січня 2009 року – вже ні. Це відверте перевищення повноважень Кабміном, оскільки відповідно частини третьої статті 1 Закону України “Про систему оподаткування” ставки, механізм справляння податків і зборів (обов’язкових платежів), за винятком особливих видів мита та збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну та теплову енергію, збору у вигляді цільової надбавки до затвердженого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності, і пільги щодо оподаткування не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів про оподаткування. Тобто навіть не всіма Законами можна змінювати механізми оподаткування, а тут Кабмін Постановою щось намагається змінити. Тим самим Кабмін порушив частину 2 статті 19 Конституції України, відповідно до якої органи державної влади зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Ані Конституцією ані будь-яким з чинних законів України не передбачено право КМУ втручатись в державну податкову політику. Відповідно до статті 116 Конституції КМУ лише забезпечує здійснення такої політики, але не більше. Указ про спрощену систему надав право Кабміну пояснювати цей Указ, а не позбавляти підприємців статусу платників ПДВ. Виходить так, що досі ці пояснення були протизаконними? Тоді нехай він компенсує державі втрати або офіційно визнає свою помилку в тлумаченні Указу про спрощену систему оподаткування. По-друге, Кабміном в системі оподаткування порушено принцип рівності, недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації, який передбачено у статті 2 Закону України “Про систему оподаткування”. Адже тепер юридичні особи можуть бути одночасно платниками ПДВ та єдиного податку, а підприємці – ні. По-третє, дивує підступність, спланованість таких змін та їхнє приховування від платників податків. 15 грудня 2008 року був останній день прийому заяв щодо продовження застосування єдиного податку на 2009 рік, а на наступний день, 16 грудня приймається ця підступна Постанова №1118 і платники єдиного податку виявилися поза законом про ПДВ. І ніхто навіть не очікував на її прийняття. Тому що її прийняли задля грабунку підприємців, так само як і грабіжники не повідомляють про свій візит... По-четверте, Кабмін на свою користь використав суперечність в Законі про ПДВ щодо симбіозу ПДВ та єдиного податку. Ця суперечність існує з 2005 року і вже була використана аналогічним шляхом проти підприємців. Річ у тім, що згідно з пунктом 9.8 статті 9 Закону про ПДВ: “Реєстрація діє до дати її анулювання, яка відбувається у випадках, якщо:
...
... Платником податку є: 2.1. Будь-яка особа, яка: а) здійснює або планує здійснювати господарську діяльність та реєструється за своїм добровільним рішенням як платник цього податку; б) підлягає обов'язковій реєстрації як платник цього податку; в) імпортує товари (супутні послуги) в обсягах, що підлягають оподаткуванню цим податком згідно з нормами цієї статті.
2.2. Будь-яка особа, яка за своїм
добровільним рішенням зареєструвалася платником податку. Також у формі заяви на реєстрацію платником ПДВ є такий пункт "7. Причини реєстрації платником податку на додану вартість або критерії, за якими платник відповідає вимогам статті 2 Закону чи Указу", далі "пункт 2.2 статті 2, пункт 9.4 статті 9 Закону - особа реєструється за своїм добровільним рішенням". Звідси висновок, що ДПАУ може позбавити платників ПДВ такої реєстрації лише після I кварталу 2009 року, а платники єдиного податку можуть перед тим знову подати заяву на реєстрацію. Така собі війна заяв на протиріччях Закону про ПДВ. Можна передбачити, ще один варіант. Залишитись на єдиному податку і паралельно зареєструвати ще когось із родичів на загальну+ПДВ, ну щоб не втратити клієнтів. По-п’яте, Кабмін вирішив в умовах бюджетного дефіциту, ненадходження ПДВ від великих платників (точніше вони є отримувачами ПДВ через відшкодування) пограбувати підприємців, як це зробив Сталін із селянством протягом 1928-33 років заради індустріалізації, щоб використати тепер гроші навіть не на індустріалізацію чи інформатизацію, а великі зарплати собі, суперпенсії держслужбовцям, дерибан держбюджету тощо. Тобто великі підприємства намагатимуться врятувати за рахунок малих підприємців. Відповідно до закону про держбюджет-2009, цього року передбачається зібрати стільки само податку на прибуток, як і в 2008-му, а податку на додану вартість ще більше - передбачено зібрати 41,93 млрд грн надходжень з податку на прибуток підприємств і 94,84 млрд грн надходжень з ПДВ – плюс 8,77 млрд грн. ! Річ у тим, що підприємці, платники єдиного податку, яких позбавлено бути платниками ПДВ виявилися винними державі шалені суми ПДВ. Що підтверджує Лист ДПАУ від 12.01.2009 № 288/7/17-0417, оскільки згідно з пунктом 9.8 статті 9 Закону, платник податку в обліку якого на день анулювання реєстрації знаходяться товарні залишки або основні фонди, стосовно яких був нарахований податковий кредит у минулих або поточному податкових періодах, має визнати умовний продаж таких товарів за звичайними цінами та відповідно збільшити суму своїх податкових зобов'язань за наслідками податкового періоду, протягом якого відбувається таке анулювання. Тобто підприємці винні державі 20% від вартості своїх основних фондів та залишків ТМЦ! Справа Сталіна живе, у влади в Україні знову більшовики, а малий бізнес годує великий... Потім уряд трохи схаменувся і неофіційно призупинив заборону одночасної сплати ПДВ та єдиного податку для підприємців до 1 квітня 2009 року до більш докладного вивчення ситуації. Виявляється, що постраждалих підприємців близько 27 тис.! А 28 січня 2008 року Постанову було офіційно зупинено за Постановою від 28 січня 2009 р. N 45. Петро ПАТЛАТИЙ Згідно з Податковим кодексом усі підприємці-єдиноподатники з 2011 року не є платниками ПДВ
ПОСТАНОВА від 20 грудня 2008 р. N 1118 Київ Про внесення зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 16 березня 2000 р. N 507 Кабінет Міністрів України ПОСТАНОВЛЯЄ: 1. Підпункт 4 постанови Кабінету Міністрів України від 16 березня 2000 р. N 507 “Про роз’яснення Указу Президента України від 3 липня 1998 р. N 727” (Офіційний вісник України, 2000 р., N 12, ст. 461) викласти у такій редакції: "4) суб’єкти малого підприємництва — фізичні особи, які до переходу на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності були платниками податку на додану вартість, повинні подати до відповідного органу державної податкової служби заяву про анулювання реєстрації їх як платників податку на додану вартість і здати відповідне свідоцтво;”. 2. Ця постанова набирає чинності з дня опублікування. Прем’єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО Iнд. 25
ПОСТАНОВА від 28 січня 2009 р. N 45 Київ Про скасування постанови Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2008 р. N 1118 Кабінет Міністрів України ПОСТАНОВЛЯЄ: Скасувати постанову Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2008 р. N 1118 “Про внесення зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 16 березня 2000 р. N 507” (Офіційний вісник України, 2008 р., N 100, ст. 3309).
Прем’єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО Iнд. 25
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМIНIСТРАЦIЯ УКРАЇНИ ЛИСТ Державні податкові адміністрації в АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі
Про надання роз’яснення щодо практичного застосування постанови КМУ від 20.12.08 №1118 Державна податкова адміністрація України повідомляє, що постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.2008 № 1118 “Про внесення зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 16 березня 2000 р. № 507” (далі – постанова №1118) викладено у новій редакції пункт 4 постанови Кабінету Міністрів України від 16 березня 2000 р. № 507 „Про роз’яснення Указу Президента України від 3 липня 1998 р. №727” (далі – постанова №507). Відповідно до статті 6 Указу Президента України від 03.07.98 № 727 “Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва” (у редакції Указу Президента України від 28.06.99 № 746) та нової редакції пункту 4 постанови №507 фізична особа - підприємець, яка має свідоцтво про сплату єдиного податку, не може бути зареєстрована платником податку на додану вартість. Реєстрація як платників податку на додану вартість фізичних осіб – підприємців, які переходять на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності чи перебувають на такій системі, підлягає анулюванню. Підстави для анулювання реєстрації у цьому випадку визначені у підпункті “в” пункту 9.8 статті 9 Закону України “Про податок на додану вартість” (далі – Закон). Зважаючи на викладене органи державної податкової служби повинні терміново забезпечити анулювання реєстрації платників податку на додану вартість фізичних осіб-підприємців, які перебувають на спрощеній системі оподаткування. Одночасно повідомляємо, що згідно з пунктом 9.8 статті 9 Закону, платник податку в обліку якого на день анулювання реєстрації знаходяться товарні залишки або основні фонди, стосовно яких був нарахований податковий кредит у минулих або поточному податкових періодах, має визнати умовний продаж таких товарів за звичайними цінами та відповідно збільшити суму своїх податкових зобов'язань за наслідками податкового періоду, протягом якого відбувається таке анулювання. У разі анулювання реєстрації платник податку позбавляється права на нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування, але у строки, визначені законом, є зобов'язаним погасити суму податкових зобов'язань або податкового боргу з цього податку, що виникли до такого анулювання, за їх наявності, незалежно від того, чи буде така особа залишатися зареєстрованою як платник цього податку на дату сплати такої суми податку, чи ні. До внесення змін до нормативно-правових актів ДПА України не застосовуються норми підпункту “а” підпункту 12.1 та підпункту 12.3 пункту 12 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 01.03.2000 № 79, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.04.2000 за 208/4429, із змінами (далі – Положення). При цьому анулювання реєстрації як платників податку на додану вартість фізичних осіб – підприємців, які переходять на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності чи перебувають на такій системі або реєстрація платниками цього податку фізичних осіб – підприємців, які переходять зі спрощеної системи оподаткування на традиційну, здійснюються за правилами та у строки, що визначені Положенням для суб'єктів малого підприємництва – юридичних осіб, що сплачують єдиний податок за ставкою 10 відсотків. Реєстрація фізичної особи – підприємця, яка переходить із спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування, здійснюється із урахуванням пункту 13 Положення. Якщо органом державної податкової служби на підставі заяви фізичної особи - підприємця, яка зареєстрована платником податку на додану вартість, приймається рішення, що особа з певного звітного періоду переходить на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, але цей звітний період ще не настав, то на свідоцтві про реєстрацію платника податку на додану вартість такої особи, корінці свідоцтва та всіх засвідчених копіях свідоцтва у лівій верхній частині робиться спеціальний запис про строк дії свідоцтва до останнього дня звітного періоду, що передує переходу платника на сплату єдиного податку (підпункту 25.1 пункту 25 Положення). Робота органів державної податкової служби щодо реєстрації та анулювання реєстрації як платників податку на додану вартість фізичних осіб - підприємців має бути організована відповідно до пункту 4 Порядку взаємодії між структурними підрозділами органів державної податкової служби з питань реєстрації та обліку платників податків, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 28.02.2007 № 110.
Заступник Голови С.І. Лекарь Волкова 272-45-91
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2024. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|