Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА IV. МАРАЗМИ ЄДИНОГО ТА ФІКСОВАНОГО ПОДАТКІВ

ДОСИТЬ ЧАСТО ТРАПЛЯЮТЬСЯ СИТУАЦІЇ, КОЛИ ПОДАТКІВЦІ НАДСИЛАЮТЬ ПЛАТНИКУ ПОДАТКІВ ПИСЬМОВИЙ ЗАПИТ ІЗ ВИМОГОЮ НАДАТИ КОПІЇ ДОКУМЕНТІВ. АЛЕ ЦЕ, ВИЯВЛЯЄТЬСЯ, НЕЗАКОННО. АБО ЯК УНИКНУТИ ПОЗАПЛАНОВОЇ ПЕРЕВІРКИ

Одного разу кожен з нас, як фізична особа - суб’єкт підприємницької діяльності на єдиному податку, може отримати письмовий запит із свої податкової інспекції про надання інформації під загрозою позапланової перевірки. В запиті на моє ім’я було сказано, що за підсумками II кварталу я задекларував таку-то суму і у податкового органу ніби є підгрунття сумніватися в отриманих мною сумах доходів, а, тому, на підставі пункту 3 частини шостої статті 111 Закону України від 04.12.90 р. N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні" (далі - Закон) вони просять мене надати таку інформацію про всіх своїх покупців(споживачів) та себе, а саме вказати місце здійснення діяльності (фактична адреса, договір оренди приміщення і т.д.), вказати вид діяльності, від здійснення якого було одержано доходи, вказати контрагентів, які виступали споживачами (покупцями) товарів (робіт, послуг) (назва СПД, ідентифікаційний код, адреса, сума одержаних коштів), крім того окремими пунктом просили вказати форму розрахунку (готівкову чи безготівкову) ! Цей пункт 3 частини шостої статті 111 Закону передбачає таку підставу проведення позапланової виїзної перевірки як виявлення недостовірність даних, що містяться у податковій декларації, поданій платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту. Така перспектива мене зовсім не радувала, як за обсягами робіт так і за законністю таких вимог. Оскільки коли у вас запитують надати інформацію про всіх Ваших покупців за півроку і вимагають надати її протягом 10 робочих днів, то це слабо корегується із законом. А насправді, як побачимо далі, взагалі протизаконно, а головне фізично вимоги ці виконати неможливо, оскільки при продажу за готівку я не можу знати реквізитів покупця. Ситуація виглядала патовою – не надаєш інформацію – позапланова перевірка, надаєш – теж позапланова перевірка, оскільки всієї інформації про покупців надано фізично не буде через її відсутність у мене як підприємця. Що робити ?  По-перше, слід зібратися з думками і заспокоїтися.

По-друге, при повторному прочитанні запиту я виявив, що всупереч вимогам пункту 3 частини шостої статті 111 Закону податківці не вимагали документального підтвердження інформації, яку у мене просили. Це не могло не радувати, оскільки копіювати стоси паперів та ще і за власний рахунок не хотілося. Але виявляється є така вказівка власне ДПАУ, яка, на перший погляд, суперечить Закону.  За допомогою Ліги:ЗАКОН вдалося вияснити, що виявляється, досить часто трапляються ситуації, коли податківці надсилають платнику податків письмовий запит, в якому, посилаючись на пункти 1, 3, 5 частини шостої ст. 111 Закону, вимагають від платника податків надати копії окремих первинних документів. Разом із тим у листі від 09.09.2005 р. № 18041/7/23-1217/1117 ДПАУ із цього приводу роз'яснила, що при направленні письмових запитів платнику податків відповідно до пп. 1, 3 або 5 частини шостої ст. 111 Закону забороняється вимагати від платника податків надання копій документів, необхідних для перевірки. Пов'язане це з тим, що право вилучати документи у платника податків передбачено у пункті 9 статті 11 Закону. Цим пунктом, зокрема, передбачено, що копії документів податківці мають право вилучати тільки при проведенні перевірок, причому це можуть бути лише копії документів, що свідчать про приховування (заниження) об'єктів оподаткування або несплату податків і зборів (обов'язкових платежів).

Приємно, коли думки ДПАУ допомагають працювати з податковими інспекціями.

По-третє, постало питання “Чи є Звіт суб'єкта малого підприємництва - фізичної особи - платника єдиного податку податковою декларацією ?. Тим більше що у фізичної особи - платника єдиного податку ставка податку стала і не залежить від обсягів “декларування”. За Законом №2181 податкова декларація – це документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов’язкового платежу). А за Звітом фізособи-платника єдиного податку нарахування чи сплата єдиного податку не відбувається.

В абзаці першому підпункту 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону N 2181-III передбачено: "Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 цього Закону для подання податкової декларації". Крім того Звіт подається щоквартально, а єдиний податок сплачується помісячно. Всі ці факти доводять твердження, що Звіт суб'єкта малого підприємництва - фізичної особи - платника єдиного податку не є податковою декларацією. А тому немає підстав для застосування пункту 3 частини шостої статті 111 Закону, оскільки він стосується виключно податкових декларацій.

По-четверте, згідно з пунктом 8 Порядку видачі Свідоцтва про сплату єдиного податку, який затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 29 жовтня 1999 р. N 599 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 2 листопада 1999 р. за N 752/4045, для визначення результатів власної підприємницької діяльності на підставі хронологічного відображення здійснених господарських і фінансових операцій платник єдиного податку веде Книгу обліку доходів і витрат згідно із додатком N 10 до Інструкції про прибутковий податок з громадян, затвердженої наказом Головної державної податкової інспекції України від 21.04.93 N 12 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 09.06.93 за N 64. При цьому обов'язковому заповненню підлягають лише графи "період обліку", "витрати на виробництво продукції", "сума виручки (доходу)", "чистий доход". Таким чином фізична особа – платник єдиного податку не зобов’язаний накопичувати інформацію про своїх покупців (назва СПД, ідентифікаційний код, адреса, сума одержаних коштів, форма розрахунку (готівкова чи безготівкова). А тому податкові інспекції не вправі вимагати надання такої інформації, тим більше за 10 робочих днів.

По-п'яте, обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби направляється платнику податків рекомендованим листом з відміткою про вручення. Свій лист я знайшов у поштовій скрині. Тому міг би сказати, що його не отримував ...

Нарешті готую відповідь. У відповіді до податкової інспекції було зазначено все вищесказане, нагадано про вид діяльності та місце її здійснення (хоча вони добре знають про це), а також про простий перелік покупців, яких вдалося згадати. Таким чином позапланової перевірки вдалося уникнути за допомогою простого аналізу законодавства, який згодиться всім платникам податків для захисту від необгрунтованих запитів. Не переймайтеся, все буде добре. 

Віталій МОСЕЙЧУК

 

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 09.09.2005 р. N 18041/7/23-1217/1117

Щодо організації контрольно-перевірочної роботи

Департамент контрольно-перевірочної роботи Державної податкової адміністрації України з метою забезпечення єдиного підходу при організації та проведенні перевірок платників податків надає наступні роз'яснення.

Письмове повідомлення про проведення планової виїзної перевірки надсилається платнику податків одноразово, не пізніше, ніж за десять днів до дня її проведення.

Не допускається повторна виписка повідомлення про проведення перевірки одного і того ж платника податків із зміною термінів її проведення.

Відповідно до статті 111 Закону України від 04.12.90 р. N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні" (із змінами та доповненнями) (далі - Закон) виїзна позапланова документальна перевірка здійснюється на підставі виникнення обставин, викладених у зазначеній статті, за рішенням керівника податкового органу, яке оформляється наказом на бланку податкового органу окремо на перевірку кожного суб'єкта господарювання.

При цьому наказ на проведення виїзної позапланової перевірки оформляється також на перевірки, які проводяться на звернення платника податків.

Копія наказу вручається платнику податків разом з направленням на проведення перевірки.

Направлення на проведення планових та позапланових виїзних документальних перевірок оформляються в 2-х екземплярах, з яких один екземпляр вручається платнику податків під розписку.

При виході на перевірку обов'язковою є реєстрація перевіряючих в журналі реєстрації перевірок.

При організації зустрічних перевірок, перевірок щодо правомірності заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та інших необхідно використовувати право органів державної податкової служби на здійснення документальних невиїзних перевірок суб'єктів господарювання відповідно до пунктів 1, 3 та 4 статті 11 Закону.

У разі необхідності проведення позапланових перевірок за обставинами, передбаченими пунктами 1, 3 та 5 частини шостої статті 111 Закону, обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби направляється платнику податків рекомендованим листом з відміткою про вручення. Датою отримання запиту вважається дата його вручення платнику.

При направленні такого запиту забороняється вимагати від платника податків надання копій документів, необхідних для перевірки, так як пунктом 9 статті 11 Закону передбачено, що копії документів вилучаються тільки при проведенні перевірок, і лише тих, які свідчать про приховування (заниження) об'єктів оподаткування.

Продовження термінів проведення планової та позапланової виїзних перевірок здійснюється відповідно до статті 111 Закону за рішенням керівника органу державної податкової служби, який виписав направлення на перевірку.

При цьому рішення керівника органу державної податкової служби про продовження терміну проведення позапланової виїзної перевірки оформляється наказом.

Продовження проведення перевірки розпочинається в перший робочий день за останнім робочим днем, зазначеним у направленні на перевірку. Тому наказ на продовження проведення перевірки необхідно оформлювати в ході проведення перевірки та не допускати перерви між датою закінчення перевірки згідно першого направлення та датою продовження перевірки, зазначеної в наказі на продовження.

Підставою для прийняття рішення (оформлення наказу) про продовження терміну проведення перевірки є доповідна записка керівника підрозділу органу державної податкової служби, працівник якого очолює таку перевірку, з викладенням об'єктивних причин щодо необхідності такого продовження (факти, які перешкоджають здійсненню повноважень посадовими особами органів державної податкової служби, в т. ч. ненадання документів на перевірку, значні обсяги операцій, проведених платником податків у перевіряємому періоді, значний перевіряємий період, відсутність податкового обліку, або ведення його з порушенням встановленого порядку тощо).

Після прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про продовження термінів проведення перевірки виписується нове направлення на перевірку (в 2-х екземплярах), перший екземпляр якого разом з копією наказу на продовження терміну проведення перевірки вручається платнику податків під розписку.

У виняткових випадках у новому направленні відповідно до наказу на продовження терміну проведення перевірки можуть бути вказані інші фахівці, які будуть брати участь у перевірці.

При організації планових виїзних документальних перевірок підприємств, що мають структурні підрозділи, які зареєстровані в інших регіонах, необхідно забезпечити інформування податкових органів інших регіонів за 10 днів до дати направлення повідомлення основному підприємству про початок проведення перевірки з метою одночасного здійснення таких перевірок.

Встановлені Законом обмеження у термінах проведення позапланових виїзних перевірок зберігаються і для перевірок, що проводяться на звернення платника податків (зокрема - під час реорганізації (ліквідації)).

Проведення реорганізації (ліквідації) підприємства є однією із підстав проведення позапланової виїзної перевірки і надання копії наказу керівника податкового органу про її проведення визначено статтею 112 Закону, як і для будь-якої позапланової виїзної перевірки.

При організації перевірок виключити практику видачі направлень одному працівнику на декілька перевірок одночасно.

Зобов'язую керівників підрозділів контрольно-перевірочної роботи ДПА в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі довести вищенаведені роз'яснення до підпорядкованих районних підрозділів та забезпечити безумовне дотримання порядку організації та проведення перевірок.

Заступник директора Департаменту
контрольно-перевірочної роботи
 

В. Черкашин 


Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax_edin/4_27.html


Попередня статтяНаступна стаття


Ваше ім`я:  Захисний код:  <=>
символів залишилось

Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2018. All rіghts reserved. Тел. (032) 243-43-23, (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"