ПЕНСІЙНИЙ ФОНД ВВАЖАЄ, ЩО ПІДПРИЄМЦІ ЗОБОВ’ЯЗАНІ СПЛАТИТИ ЗА I КВАРТАЛ 2005 РОКУ ФІКСОВАНИЙ РОЗМІР СТРАХОВОГО ВНЕСКУ, РОЗРАХОВАНИЙ ЯК РІЗНИЦЯ МІЖ ВСТАНОВЛЕНОЮ СТАВКОЮ ВНЕСКУ (83,84 ГРН.) ТА ЧАСТИНОЮ ЄДИНОГО АБО ФІКСОВАНОГО ПОДАТКІВВідповідно до статті 2 Закону України від 16.03.2006 р. №3583-IV "Про вирішення питання щодо заборгованості суб'єктів господарської діяльності, які застосовують особливі умови оподаткування, обліку та звітності, у зв'язку з неперерозподілом Державним казначейством України частини податків до Пенсійного фонду України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування на випадок безробіття протягом 2004 року - I кварталу 2005 року" донарахування та фінансові (штрафні) санкції до суб’єктів господарської діяльності, які застосовують особливі умови оподаткування, обліку та звітності щодо сум фактично сплачених внесків у 2004 році — I кварталі 2005 року, не застосовуються. Тобто донарахувань до сум сплачених внесків не повинно бути. Але Пенсійний фонд в Листі від 15.05.2006 N 5970/03-20 вважає за інакше. Він говорить, що “фізичні особи — суб’єкти підприємницької діяльності, які у I кварталі 2005 року працювали за спрощеною системою оподаткування, зобов’язані сплатити до Пенсійного фонду фіксований розмір страхового внеску, розрахований як різниця між встановленою ставкою внеску (83,84 грн.) та частиною єдиного або фіксованого податків, яка згідно з Указом Президента України “Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів підприємницької діяльності” та Законом України “Про внесення змін до Декрету Кабінету Міністрів України “Про прибутковий податок з громадян” становить 42 та 10 відсотків відповідно”. Але це однозначно суперечить статті 2 вищезгаданого Закону ! Віталій МОСЕЙЧУК
ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ ЛИСТ 15.05.2006 N 5970/03-20 Надсилаємо для керівництва у роботі лист Пенсійного фонду України від 12.05.2006 р. N 5946/03-20, який погоджено Головою Ради підприємців України. Водночас повідомляємо, що фізичні особи — суб’єкти підприємницької діяльності, які у I кварталі 2005 року працювали за спрощеною системою оподаткування, зобов’язані сплатити до Пенсійного фонду фіксований розмір страхового внеску, розрахований як різниця між встановленою ставкою внеску (83,84 грн.) та частиною єдиного або фіксованого податків, яка згідно з Указом Президента України “Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів підприємницької діяльності” та Законом України “Про внесення змін до Декрету Кабінету Міністрів України “Про прибутковий податок з громадян” становить 42 та 10 відсотків відповідно. Наприклад: підприємець Шевченко В.В. сплатив фіксований податок по 100 грн. за кожний місяць I кварталу 2005 року. До бюджету Фонду повинно було надійти 30 грн. (по 10 грн. за кожний місяць кварталу). Отже, Шевченко В.В. зобов’язаний сплатити 218,82 грн. фіксованого розміру страхового внеску (83,84 + 83,84 + + 81,14 — 30). Розрахунок сум фіксованого внеску, який підлягає сплаті, здійснюється у акті довільної форми на підставі документів, що підтверджують сплату єдиного та фіксованого податків за січень, лютий та березень 2005 року. До карток особових рахунків платників заносяться суми, що належать до сплати, на підставі зазначених актів датою їх узгодження. Звертаємо увагу, що Законом України “Про вирішення питання щодо заборгованості суб’єктів господарської діяльності, які застосовують особливі умови оподаткування, обліку та звітності, у зв’язку з неперерозподілом Державним казначейством України частини податків до Пенсійного фонду України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування на випадок безробіття протягом 2004 року — І кварталу 2005 року” не передбачено перерахунок або повернення сплачених сум фіксованого розміру страхового внеску. При цьому у звітах до персоніфікованого обліку зазначаються суми фактично сплачених платником та перерахованих органами казначейства на рахунки Фонду внесків. Облік страхового стажу здійснюється відповідно до фактично сплачених сум внесків. Заступник Голови правління В.Короневський
ЗАКОН УКРАЇНИ Про вирішення питання щодо заборгованості суб’єктів господарської діяльності, які застосовують особливі умови оподаткування, обліку та звітності, у зв’язку з неперерозподілом Державним казначейством України частини податків до Пенсійного фонду України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування на випадок безробіття протягом 2004 року — I кварталу 2005 року Цей закон регулює суперечності, які виникли при прийняті Закону України “Про державний бюджет України на 2005 рік” від 23 грудня 2004 року N 2285-IV та Закону України “Про внесення змін та доповнень до Закону України “Про Державний бюджет України на 2005 рік” від 25 березня 2005 року N 2505-IV у суб’єктів господарської діяльності, які застосовують особливі умови оподаткування, обліку та звітності щодо сплати внесків до Пенсійного фонду України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування на випадок безробіття і виникнення у них заборгованості. Стаття 1. Суми внесків до Пенсійного фонду України, Фондусоціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування на випадок безробіття суб’єктів господарської діяльності, які застосовують особливі умови оподаткування, обліку та звітності, які були сплачені ними в складі податків згідно з чинним законодавством України протягом 2004 року — I кварталу 2005 року, але не були зараховані на їх особові рахунки в цих фондах у зв’язку з застосуванням Державним казначейством України норм діючого на той час Закону України “Про Державний бюджет України на 2005 рік” від 23 грудня 2004 року N 2285-IV, не вважати заборгованістю. Стаття 2. Донарахування та фінансові (штрафні) санкції досуб’єктів господарської діяльності, які застосовують особливі умови оподаткування, обліку та звітності щодо сум фактично сплачених внесків у 2004 році — I кварталі 2005 року, не застосовуються. Стаття 3. Облік страхового стажу для нарахування витрат,пов’язаних з наданням матеріального забезпечення від Пенсійного фонду України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування на випадок безробіття застрахованим особам, проводити відповідно до фактично зарахованих сум внесків, які були сплачені протягом 2004 та 2005 років. Стаття 4. Прикінцеві положення1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування. 2. Цей Закон регулює правовідносини, які виникли у зв’язку з дією норм Закону України “Про Державний бюджет України на 2005 рік” від 23 грудня 2004 року N 2285-IV. 3. Пенсійному фонду України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування на випадок безробіття у разі, якщо ними були застосовані фінансові (штрафні) санкції до суб’єктів господарювання обумовлених в статті 1 цього Закону за період 2004 року — I кварталу 2005 року, та якщо вони були стягнуті, провести зарахування цих сум на особові рахунки страхувальників в рахунок майбутніх платежів. Президент України В.ЮЩЕНКО м. Київ, 16 березня 2006 року N 3583-IV
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|