ДЕРЖПІДПРИЄМНИТВО ВВАЖАЄ, ЩО ОБМЕЖЕННЯ ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ СПРОЩЕНОЇ СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ СУБ'ЄКТІВ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ЯКІ ЗАЙМАЮТЬСЯ ОБМІНОМ ЛОМУ ДОРОГОЦІННИХ МЕТАЛІВ НА ГОТОВІ ЮВЕЛІРНІ ВИРОБИ, НЕ ПОШИРЮЄТЬСЯ. ЗІ ЗЛИВКУ ЧИ ПЛАСТИНИ ЗОЛОТА ОБРУЧКУ НА ЄДИНОМУ ПОДАТКУ НЕ ЗРОБИШЗаконом України від 25.03.2005 р. N 2505 "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України" було передбачено, що з 1 липня 2005 року спрощена система оподаткування не застосовується до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють операції у сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, що підлягають ліцензуванню відповідно до Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності". Таким чином роздрібна торгівля виробами з дорогоцінних металів та каменів, в тому числі обмін на брухт дорогоціних металів, однозначно випадала із сфери єдиного податку. Однак до 1 липня встиг набрати чинності Закон України від 03.06.2005 р. N 2642 "Про внесення змін до деяких законів України" який розширив сферу застосування спрощеної системи в сфері обігу дорогоцінних металі та каміння порівняно із Законом №2505 – спрощена система оподаткування тепер не поширюється на суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють: видобуток та виробництво дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення; оптову, роздрібну торгівлю промисловими виробами з дорогоцінних металів, що підлягають ліцензуванню відповідно до Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності". Питання щодо обміну брухту дорогоцінних металів на готові вироби вирішується тепер таким чином. По-перше, згідно з пунктом 1.5 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виготовлення виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння торгівля виробами з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння – це будь-які операції, що здійснюються за договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на товари, і включають у себе оптову, роздрібну, комісійну торгівлю, торгівлю прийнятими під заставу та скупленими у населення ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння. Таким чином обмін брухту дорогоцінних металів на готові вироби – це торгівля виробами з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння. Але спрощена система оподаткування не розповсюджується на роздрібну торгівлю промисловими виробами з дорогоцінних металів. До промислових виробів з дорогоцінних металів згідно з підпунктом “ж” пункту 1.3 вищезгаданих Ліцензійних умов відносяться дріт, пластини, філь’єри тощо. Таким чином обмін дроту, пластин, філь’єр тощо з дорогоцінних металів на побутові вироби з дорогоцінних металів та каміння буде вважатися наполовину торгівлею промисловими виробами з дорогоцінних металів, оскільки відбувається міна побутових виробів на промислові вироби. І лише обмін побутового брухту дорогоцінних металів (зламані побудові та ювелірні вироби, коронки, монети тощо) на ювелірні вироби однозначно буде вважатися роздрібною торгівлею побутовими та ювелірними виробами з дорогоцінних металів. Натомість Держпідприємнитво в Листі від 22.08.2005 р. N 7108 не помічає існування проблеми, однак правильно вважає, що обмеження щодо застосування спрощеної системи оподаткування для суб'єктів господарської діяльності, які займаються обміном лому дорогоцінних металів на готові ювелірні вироби, не поширюється. Але питання не про лом, а про промислові вироби із дорогоцінних металів. Наприклад, зливок золота – це однозначно промисловий виріб, аже його виготовлено не на ювелірному заводі, а на афінажному, який виготовляє і ті самі дроти, пластини, філь’єри тощо. А виходить, що спрощена система оподаткування не дозволяє виготовити зі зливку золота, придбаного в банку, обручку на весілля ! А крім банківських зливків є ще нестандартизовані зливки - це зливки, виготовлені українськими афінажними підприємствами, які за вмістом дорогоцінних металів відповідають світовим стандартам, але на них відсутній сертифікат якості. Вихід з цієї ситуації у разі наявності промислових виробів із дорогоцінних металів є такий: 1) промислові вироби з дорогоцінних металів мають перестати бути такими і мають стати ломом, тобто вони мають бути зіпсованими перед обміном на ювелірні вироби до непізнаності. Однак зробити це в побутових умовах важко; 2) для виготовлення ювелірних виробів за індивідуальними замовленнями може використовуватися будь-який лом, оскільки відповідно до Галузевого класифікатора "Класифікація послуг і продукції у сфері побутового обслуговування" (ГК 201-01-2001), затвердженому наказом Міністерства економіки України від 19.02.2002 р. N 51, обмін лому дорогоцінних металів на раніше виготовлені ювелірні вироби має код 01.100.12 з підрозділу “Виготовлення ювелірних виробів за індивідуальним замовленням” і на такі операції спрощена система оподаткування однозначно поширюється. Якщо не приглядатися при безпосередньому виготовленні – лом сировина – чи промислові вироби ? Після виготовлення вже ніхто нічого не відрізнить. Віталій МОСЕЙЧУК
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА ЛИСТвід 22.08.2005 р. N 7108 Про розгляд листа(Витяг) У Класифікаторі видів економічної діяльності (ГК 009-96), затвердженому наказом Держстандарту України від 22.10.96 р. N 441 "Про затвердження Державного класифікатора України", визначено види економічної діяльності та у сфері надання послуг, у тому числі оптова (51.47.9) і роздрібна торгівля ювелірними виробами з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння (коди 52.12.0 та 52.48.2), а також виробництво ювелірних виробів з дорогоцінних металів (36.22.0; 36.61.0; 52.73.2). Окремо зазначимо, що види діяльності можуть складатися з єдиного простого процесу, а можуть охоплювати й цілу низку процесів, кожен з яких входить до відповідної категорії класифікації. Більш глибоку деталізацію класифікаційних угруповань продукції та послуг представлено у Галузевому класифікаторі "Класифікація послуг і продукції у сфері побутового обслуговування" (ГК 201-01-2001), затвердженому наказом Міністерства економіки України від 19.02.2002 р. N 51, відповідно до якого обмін лому дорогоцінних металів на раніше виготовлені ювелірні вироби має код 01.100.12. Відповідно до статті 2 Указу Президента України від 03.07.98 р. N 727/98 "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" (далі - Указ) ставка єдиного податку для фізичних осіб встановлюється місцевими радами за місцем їх державної реєстрації залежно від виду діяльності і не може становити 20 грн. і більше 200 грн. на місяць. Тобто зазначеною нормою Указу встановлено межі ставок єдиного податку, а види підприємницької діяльності, на які встановлюються ці ставки, а також розміри ставок у передбачених межах встановлює місцева рада відповідно до своїх повноважень. При цьому місцева рада встановлює розміри ставок єдиного податку на той чи інший вид діяльності залежно від економічної значимості кожного виду господарської діяльності для розвитку свого регіону та його специфіки. Законом України від 25.03.2005 р. N 2505 "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України" було внесено низку змін до нормативно-правових актів, що значно вплинуло на порядок застосування спрощеної системи оподаткування та викликало окремі правові колізії. Набрав чинності Закон України від 03.06.2005 р. N 2642 "Про внесення змін до деяких законів України" (далі - Закон N 2642). Положеннями цього Закону врегульовано проблемні питання застосування спрощеної системи оподаткування. Законом N 2642 встановлено, що спрощена система оподаткування, обліку та звітності не поширюється на суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють: видобуток та виробництво дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення; оптову, роздрібну торгівлю промисловими виробами з дорогоцінних металів, які відрізняються від оптової та роздрібної торгівлі ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння. Окремо зазначимо, що згідно з пунктом 1.3 Ліцензійних умов, затверджених спільним наказом Держпідприємництва та Міністерства фінансів України від 26.12.2000 р. N 82/350, до промислових виробів з дорогоцінних металів належать такі, як пластина, дріт, фільєри. Таким чином, обмежень на застосування спрощеної системи оподаткування суб'єктами підприємництва, які здійснюють оптову і роздрібну торгівлю ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у Законі України N 2642 немає, крім тих, які здійснюють торгівлю промисловими виробами з дорогоцінних металів, що підлягають ліцензуванню відповідно до Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності". Враховуючи викладене, обмеження щодо застосування спрощеної системи оподаткування для суб'єктів господарської діяльності, які займаються обміном лому дорогоцінних металів на готові ювелірні вироби, не поширюється. Окремо зазначимо, що сьогодні Держпідприємництвом України разом з відповідними міністерствами та відомствами завершено роботу з доопрацювання проекту Закону України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва", який подано до Кабінету Міністрів України. Положенням зазначеного законопроекту передбачається врегулювання питання, що виникло з часу застосування спрощеної системи оподаткування, з урахуванням змін, що відбулися у законодавстві.
Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax_edin/4_20.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|