Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА IV. МАРАЗМИ ЄДИНОГО ТА ФІКСОВАНОГО ПОДАТКІВ

В 2005 РОЦІ ЗРОБЛЕНО АМНІСТІЮ ДЛЯ СПРОЩЕНЦІВ ВІД ШТРАФІВ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ ЗА ПЛАТЕЖАМИ 2004 РОКУ

Держпідприємництво та Пенсійний фонд домовилися в спільному листі від 16.02.2005 р. №1526/04, №933/0/2-05 «Про сплату внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування суб’єктами особливого режиму оподаткування у 2004 році» , що до платників єдиного та фіксованого прибуткового податку, які в 2004 році не доплачували різницю між нарахованими 32% фонду оплати праці та сум угод цивільно-правового характеру з громадянами і 42% сплаченого єдиного податку (10% фіксованого прибуткового податку), органи Пенсійного фонду не застосовуватимуть фінансових санкцій.

Яка позиція була  у Держпідприємництва

Держпідприємництво раніше вважало, що протягом усього 2004 року платники єдиного податку мали сплачувати внески до Пенсійного фонду України згідно з нормами Указу Пре­зидента України від 03.07.98 р. №727 «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва», тобто у складі єди­ного податку, а не відповідно до Закону України від 09.07.2003 р. №1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». Деякі спрощенці активно керувалися такою думкою, конфліктуючи з Пенсійним фондом.

Конфлікт між платниками єдиного податку і Пенсійним фондом за підсумками  2004 року було частково (чому частково — див. далі) вирішено у частині штрафних санкцій лише нещодавно підписанням спільного листа. 16 лютого 2005 року було видано спільний лист Пенсійного фонду України (від  16.02.2005 р. №1526/04) та Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва (від 16.02.2005 р. №933/0/2-05), яким рекомендовано до законодавчого врегулювання:

не нараховувати пеню та не застосовувати штрафні санкції до платників, що застосовують спрощені режими оподаткування (єдиний та фіксований податки), за несплату або несвоєчасну сплату страхових внесків, нарахованих у 2004 році (у тому числі й за грудень), що передбачені частиною 8 і пунктами 2 та 7 частини 9 статті 106 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі —Закон);

переглянути вже прийняті рішення з цього питання.

Лист скеровано всім головним управлінням ПФУ, його представництвам та представництвам Держпідприємництва. Однак цим Пенсійний фонд підтвердив, що платники єдиного податку все ж не були звільнені від сплати нарахувань пенсійних внесків, а повинні були доплачувати різницю між 32 відсотками фонду оплати праці та 42 відсотками сум єдиного податку. Держпідприємництво взагалі не визнавало в 2004 році нарахувань пенсійних внесків (тепер визнало правоту Пенсійного фонду в обмін на незастосування штрафних санкцій).

Які санкції до спрощенців не застосовуватимуться

Санкції, які не застосовуватимуться до платників єдиного та фіксованого прибуткового податку, передбачені частиною 8 і пунк­тами 2 та 7 частини 9 статті 106 Закону :

1) штраф за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих;

2) пеня на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій;

3) штраф за несплату, неповну або несвоєчасну сплату авансових платежів із страхових внесків.

Однак Пенсійний фонд чомусь не зупинив застосування за підсумками 2004 року санкцій відповідно до пункту 4 частини дев’ятої статті 109 Закону, яка передбачає за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду або страхувальником сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків накладання штрафу у розмірі 5 відсотків зазначених сум за кожний повний або неповний місяць, за який донараховано ці суми. А ці штрафи теж застосовувалися до тих, хто взагалі не нараховував пенсійні внески, користуючись, зокрема, підтримкою Держпідприємництва та Указом Президента про спрощену систему оподаткування. Тому Пенсійному фонду слід розширити коло незастосовуваних штрафних санкцій.

Оскільки ж про ці штрафи фонд замовчав, то платникам єдиного податку, які не робили нарахування, слід заднім числом зробити нарахування пенсійних внесків і сплатити різницю між 32 відсотками фонду оплати праці та сум угод цивільно-правового характеру з громадянами і 42 відсотками сплаченого єдиного податку. Крім того, слід сплатити і 5 відсотків штрафу від різниці донарахувань, адже цей штраф за підсумками 2004 року поки що застосовується. Або домовлятися в індивідуальному порядку про незастосування цих санкцій.

Усі повідомлення на суми штрафних санкцій за 2004 рік, у тому числі за грудень, платникам єдиного (у т. ч. і юридичним особам) та фіксованого прибуткового податків має бути відкликано, а суми вже стягнутих санкцій повернуто або враховано в рахунок майбутніх платежів. Цей висновок випливає з того, що рішення про накладення фінансових санкцій має бути переглянуто, тобто рішення, за якими було стягнено санкції, мають бути визнані недійсними з відповідним поверненням коштів чи взаємозаліком, а решта — скасовані та відкликані.

Адмінштрафи за підсумками 2004 р. не повинні накладатися

Однак наразі Пенсійний фонд і Держпідприємництво обійшли увагою проблему накладання адміністративних штрафів, а вони теж мають бути повернуті або має бути припинено провадження у таких справах за підсумками 2004 року. Адже, відповідно до статті 1651 Кодексу про адміністративні правопорушення, за приховування (заниження) службовою особою підприємства, установи, організації фонду оплати праці та громадянами-підприємцями і адвокатами сум доходу, з яких обчислюються внески на пенсійне страхування, порушення строків перерахування внесків до Пенсійного фонду України, несвоєчасне подання або неподання за встановленою формою бухгалтерських звітів та інших документів про нарахування і сплату внесків на пенсійне страхування накладається штраф від восьми до п’ятнадцяти н. м. д. г. (від 136 до 255 грн).

У 2005 році проблему між єдиним податком та пенсійними внесками вирішено тим, що, відповідно до статті 45 Закону про Держбюджет-2005, у 2005 році до набрання чинності Законом про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності (його депутати розглядають вже не один рік) платники єдиного податку — юридичні особи сплачують страхові внески на загальнообов’язкове державне соціальне та пенсійне страхування у порядку та на умовах, визначених спеціальним законодавством з питань справляння таких внесків, але зі сплатою єдиного податку у розмірі 50% чинних ставок.

Підприємцям знову не щастить

Однак попри таку собі амністію за штрафними санкціями щодо пенсійних внесків у дуже скрутному становищі опинилися підприємці-платники єдиного та фіксованого прибуткового податків з найманою робочою силою. Адже, на відміну від юридичних осіб, для них ставки податків не зменшено вдвічі, натомість запроваджено нарахування пенсійних та інших соціальних внесків за повною програмою. Крім того, у 2005 році (до грудня) підприємцям-спрощенцям, крім сум єдиного та фіксованого податку, доводиться сплачувати ще 83,84 гривень за себе і за членів родини, зайнятих у їхній підприємницькій діяльності. А з грудня 2005 року — 90,24 гривень.

Це робить невигідним відкриття нових робочих місць цими роботодавцями або примушуватиме їх виплачувати неофіційну заробітну плату.

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА

ЛИСТ

від 16.02.2005 р.

N 1526/04, 

 

N 933

 

Головним управлінням Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі

Представництвам Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва 


Про сплату внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування суб'єктами особливого режиму оподаткування у 2004 році

У зв'язку з численними запитами суб'єктів підприємницької діяльності, які використовують особливі режими оподаткування (єдиний та фіксований податки) щодо порядку сплати ними внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, який діяв упродовж 2004 року, Пенсійний фонд України і Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва повідомляють.

Порядок сплати страхових внесків суб'єктами підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування врегульовано Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (далі - Закон).

Згідно з пунктом 1 статті 14 Закону юридичні та фізичні особи, які обрали особливий спосіб оподаткування, є страхувальниками (роботодавцями) для осіб, що працюють у них на умовах трудового договору (контракту) або інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру.

Відповідно до підпункту 1 пункту 8 Прикінцевих положень Закону до набрання чинності законом про спрямування частини страхових внесків до накопичувального фонду страхові внески, що перераховуються до солідарної системи, сплачуються страхувальниками та застрахованими особами на умовах і в порядку, визначених цим Законом, та в розмірах, передбачених Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" для відповідних платників збору.

Враховуючи вищезазначене та положення частини 1 статті 19 Закону, всі платники незалежно від форм власності та господарювання, а також від обраної системи оподаткування зобов'язані нараховувати на суми фактичних витрат на оплату праці працівників та допомоги по тимчасовій непрацездатності страхові внески у розмірі 32 відсотки та сплачувати їх у встановлені строки та в повному обсязі.

Але одночасна дія у 2004 році Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", Указу Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" та Декрету Кабінету Міністрів України "Про прибутковий податок з громадян" призвела до певної колізії у законодавстві.

Тому, сплачені суб'єктами підприємницької діяльності у складі єдиного чи фіксованого податків та перераховані органами Державного казначейства України до бюджету Пенсійного фонду України кошти зараховувалися у рахунок сплати страхових внесків. Таке зарахування здійснювалося на підставі пред'явлених платником копій платіжних документів про сплату зазначених податків.

Беручи до уваги ту обставину, що у 2004 році не було врегульовано питання щодо вилучення із законодавства про спрощену систему оподаткування положень, які стосуються спрямування коштів до Пенсійного фонду України, рекомендуємо не нараховувати пеню та не застосовувати штрафні санкції до вищезазначених платників за несплату та несвоєчасну сплату страхових внесків, нарахованих у 2004 році (у тому числі і за грудень місяць), передбачені частиною 8 і пунктами 2 та 7 частини 9 статті 106 Закону, та переглянути з врахуванням наведеного раніше прийняті рішення з даного питання.

Водночас повідомляємо, що у 2005 році питання взаємовідносин Державного бюджету України, місцевих бюджетів, суб'єктів малого підприємництва та Пенсійного фонду України врегульовано статтею 45 Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік".

 

Голова правління
Пенсійного фонду України 

 
Б. Зайчук 

Голова Державного комітету
України з питань регуляторної
політики та підприємництва 

 
 
Ю. Авксентьєв 


Надруковано:
"Податковий, банківський, митний КОНСУЛЬТАНТ",
N 7, 21 лютого 2005 р.

 Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax_edin/4_14.html


Попередня статтяНаступна стаття


[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"