Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА IV. МАРАЗМИ ЄДИНОГО ТА ФІКСОВАНОГО ПОДАТКІВ

ПІДПРИЄМЦІ-ПЛАТНИКИ ЄДИНОГО ПОДАТКУ З 2005 РОКУ НЕ ЗАСТРАХОВАНІ ЩОДО ТИМЧАСОВОЇ ВТРАТИ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ І ЩОДО БЕЗРОБІТТЯ І НЕ МОЖУТЬ ЦЬОГО ЗРОБИТИ ДОБРОВІЛЬНО

Що сталося

В 2005 році відповідно до Закону України 23 грудня 2004 року № 2285-IV «Про Державний бюджет України на 2005 рік» до доходів загального фонду місцевих бюджетів (п. 2, ст. 45) належить у повному обсязі єдиний податок для суб'єктів малого підприємництва, фіксований податок та фіксований сільськогосподарський податок.

До набрання чинності законом про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності всі платники єдиного податку сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до фонду у порядку та на умовах, визначених Законом України від 11.01.2001 р. №2213 «Про розміри внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування». Але відповідно до пункту 3 статті 1 Закону України від 11.01.2001 р. № 2213-III «Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування» ставка «добровільного» внеску становить 3,4 відсотка від суми оподатковуваного доходу (прибутку) - на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням і 2,4 відсотка - на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття.

Але добровільно ці особи застрахованими бути не можуть, оскільки у них немає оподатковуваного доходу. Таким чином фізичні особи — суб’єкти підприємницької діяльності, які обрали оподаткування за єдиним податком особисто перестали бути застрахованими особами, про що було навіть офіційно повідомлено в газеті “Голос України” від 9 лютого 2005 року. Вони можуть брати участь у загальнообов'язковому державному соціальному страхуванні у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, народженням та похованням та щодо безробіття на добровільних засадах.

Це означало в першу чергу недоступність для жінок-підприємців одноразової допомоги при народженні дитини та допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, а для всіх хворих підприємців – “лікарняних” при хворобі.

 

Що запропонували

Для виходу із скрутного становища та забезпечення соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності придумав цікавий, але невигідний для підприємців вихід.

Він полягає в тому, що базою для нарахування добровільно застрахованою у Фонді фізичною особою - суб'єктом підприємницької діяльності, платником єдиного податку страхових внесків до Фонду, є сума чистого доходу, за даними Книги обліку доходів і витрат згідно із додатком N 10 до Інструкції про прибутковий податок з громадян. Мовляв відповідно до Порядку видачі Свідоцтва про сплату єдиного податку в цій Книзі обов'язковому заповненню підлягають лише графи "період обліку", "витрати на виробництво продукції", "сума виручки (доходу)", "чистий доход". Загальна сума чистого доходу для нарахування страхових внесків не повинна перевищувати 4100 гривень на місяць.

Вихід оригінальний, хоча і не відповідає чинному законодавству. По-перше, чистий дохід у платників єдиного податку це не оподатковуваний дохід, який підлягає оподаткуванню податком з доходів фізичних осіб. Хоча би тому, що платники єдиного податку останній зі свого доходу не сплачують. По-друге, нарахування страхових внесків «добровольцями» починається з дня прийняття рішення про реєстрацію у Фонді, але не пізніше дня реєстрації в цьому Фонді. При цьому перерахування страхових внесків здійснюється щомісяця не пізніше 5 числа місяця, наступного за тим, в якому було отримано оподатковуваний дохід. Але такого доходу немає, оскільки єдиний податок і податок з доходів фізичних осіб – це різні податки. Крім того платники єдиного податку, як правила, підсумкові записи в Книзі обліку доходів і витрат виводять по-квартально (оскільки звітний період – квартал, а не місяць). По-третє, платники єдиного податку активно закуповують продукцію за готівку без підтвердних документів, тому виникне підвищене оподаткування соцвнесками. Зокрема при чистому доходів в 4100 грн на місяць доведеться сплачувати лише у Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності  139,4 грн. (4100 * 3,4 %/100%), що є співрозмірним із сумою єдиного податку, а разом із сумою фіксованого пенсійного внеску в 83,84 грн взагалі перевищує максимальну ставку єдиного податку в 200 грн. Таким чином підприємці будуть змушені на соціальне страхування витрачати більше коштів, ніж на сплату податків !

Дещо пощастило платникам фіксованого податку. Вони звільняються від ведення обов'язкового обліку доходів і витрат. Тому для визначення суми чистого доходу доходу такої особи, Фонд рекомендує керуватися роз'ясненнями Державної податкової адміністрації України[1]. Щастя таких платників в тому, що при максимальній ставці фіксованого податку в 100 грн ДПАУ визначила суму доходу такого платника лише в 692,31 грн. Таким чином, добровільно страхуватися платнику фіксованого податку максимально на місяць коштуватиме лише 23,54 грн (692,31 грн*3,4/100%). Таким чином проявляється дискримінація між платниками єдиного та фіксованого прибуткового податку, оскільки максимальна ставка єдиного податку та фіксованого податку відрізняється в 2 рази, а максимальна сума страхових внесків щодо тимчасової втрати працездатності відрізнятиметься в майже в 6 разів (139,4/23,54), що ще раз підтверджує неправильність підходу Фонду соцстраху до платників єдиного податку. Виходом із ситуації може стати встановлення фіксованого соціального внеску за аналогією із соцвнеском для підприємців щодо нещасного випадку на виробництві.


 

[1] Лист ДПАУ від 02.04.2004 р. №5792/7/17-2118 "Про визначення доходу, одержуваного платниками фіксованого податку з 01.01.2004 р." див. у “Документах для роботи” №23/2004.

 

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


 

МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 08.02.2005 р. N 20-656

На ваше звернення щодо сплати платниками єдиного податку та фіксованого сільгоспподатку страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття повідомляємо.

Статтею 45 Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" установлено, що у 2005 році до набрання чинності законом про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності платники єдиного податку та платники фіксованого сільськогосподарського податку сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне та пенсійне страхування у порядку та на умовах, визначених спеціальним законодавством з питань справляння таких внесків. Тобто роботодавці - суб'єкти підприємницької діяльності, які сплачують єдиний податок та фіксований сільгоспподаток, сплачують внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та Закону України "Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування". Відповідальність за несплату страхових внесків зазначені роботодавці та посадові особи несуть відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Платники єдиного податку - роботодавці нараховують страхові внески на підставі відомості про заробітну плату найманих працівників.

Що стосується сплати страхових внесків фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, які є платниками єдиного податку та не використовують найману працю, то оскільки їх оподатковуваний дохід не визначається, статтею 45 Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" для них встановлено розмір страхового внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. Щодо сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, то це питання залишається законодавчо не врегульованим. Відповідні пропозиції будуть внесені при опрацюванні проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування" для розгляду Верховною Радою України у другому читанні.

 

Директор Департаменту
державного соціального
страхування  

 
 
О. Скрипник 


Надруковано:
"Все про бухгалтерський облік",
N 20, 28 лютого 2005 р.

 

ВИКОНАВЧА ДИРЕКЦІЯ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ З ТИМЧАСОВОЇ ВТРАТИ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ

ЛИСТ

від 10.02.2005 р. N 01-16-203

Про визначення доходу добровільно застрахованих осіб, що обрали спрощену систему оподаткування

У зв'язку з набуттям чинності Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" від 23.12.2004 р. N 2285 на рахунки Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності перестала надходити частка єдиного податку. Фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, платники єдиного податку перестали вважатися застрахованими особами. Для забезпечення їх конституційного права на соціальний захист (стаття 46), що включає право на забезпечення їх у разі тимчасової втрати працездатності, та в інших випадках, передбачених Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням", такі особи, згідно зі статтями 4, 5, 6 наведеного Закону, можуть зареєструватися у Фонді на добровільних засадах.

Страхові внески добровільно застрахованими особами згідно із Законом мають сплачуватися виходячи із суми оподатковуваного доходу (прибутку). Саме ця сума має бути відшкодована такій застрахованій особі в разі її тимчасової непрацездатності або внаслідок вагітності та пологів. Таким доходом, згідно зі статтею 13 діючого розділу IV Декрету Кабінету Міністрів України "Про прибутковий податок з громадян" від 26.12.92 р. N 13-92 вважається сукупний чистий доход, тобто різниця між валовим доходом (виручкою у грошовій та натуральній формі) і документально підтвердженими у встановленому порядку витратами, безпосередньо пов'язаними з одержанням доходу.

Відповідно до Порядку видачі Свідоцтва про сплату єдиного податку, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 29.10.99 р. N 599 (пункт 8), для визначення результатів власної підприємницької діяльності на підставі хронологічного відображення здійснених господарських і фінансових операцій платник єдиного податку веде Книгу обліку доходів і витрат згідно із додатком N 10 до Інструкції про прибутковий податок з громадян, затвердженої наказом Головної державної податкової інспекції України від 21.04.93 р. N 12 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 09.06.93 р. за N 64. При цьому обов'язковому заповненню підлягають лише графи "період обліку", "витрати на виробництво продукції", "сума виручки (доходу)", "чистий доход". Сума чистого доходу, за даними цієї Книги, саме і має бути базою для нарахування добровільно застрахованою у Фонді фізичною особою - суб'єктом підприємницької діяльності, платником єдиного податку страхових внесків до Фонду. Загальна сума доходу для нарахування страхових внесків не повинна перевищувати 4100 гривень на місяць.

Що стосується платників фіксованого податку, то вони звільняються від ведення обов'язкового обліку доходів і витрат. Для визначення суми доходу такої особи, слід керуватися роз'ясненнями Державної податкової адміністрації України від 02.04.2004 р. N 5792/7/17-2118. Згідно з цим роз'ясненням, що направлене до Виконавчої дирекції Фонду для використання в роботі листом Міністерства праці та соціальної політики України від 15.04.2004 р. N 20-150, для визначення доходу платника фіксованого податку, з якого можуть сплачуватися страхові внески, та який буде враховуватися при розрахунку його середньоденного доходу при наданні відповідної допомоги, може використовуватися "Таблиця для визначення місячного доходу, одержуваного платниками фіксованого податку в 2004 - 2006 рр., для одержання житлових субсидій, державної допомоги на дітей, розрахунку аліментів, для визначення виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням та інших цілей". Це роз'яснення ДПАУ направлене відділенням Фонду листом виконавчої дирекції Фонду від 29.04.2004 р. N 01-16-565.

Щодо фіксованого сільськогосподарського податку, то виходячи з роз'яснень Комітету Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності від 30.11.2004 р. N 06-10/10-1296 та Державної податкової адміністрації України від 18.11.2004 р. N 22521/7/15-3417, платниками такого податку можуть бути виключно юридичні особи.

Наведене просимо довести до відома робочих органів відділення Фонду та страхувальників.

 

Директор  

С. П. Санченко 


Надруковано:
"Все про бухгалтерський облік",
N 20, 28 лютого 2005 р.

 Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax_edin/4_13.html


Попередня статтяНаступна стаття


[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"