АКЦИЗНІ СКЛАДИ СТВОРЮЮТЬСЯ І НА СПИРТОВИХ І НА ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИХ ЗАВОДАХ, ОДНАК ЗАКОННЕ ПРАВО КОНТРОЛЮ ЗА ВІДПУСКОМ ТА СПЛАТОЮ АКЦИЗНОГО СПБОРУ У ПОДАТКІВЦІВ Є ЛИШЕ ЩОДО ЕТИЛОВОГО СПИРТУ, А НЕ ГОРІЛКИНаказом ДПАУ від 14.05.2005 р. N 178 “Про посилення державного контролю за цільовим використанням спирту підприємствами, що виробляють горілку та лікеро-горілчані вироби, повнотою та своєчасністю надходження до бюджету акцизного збору" визначено порядок роботи представників органу державної податкової служби на акцизних складах підприємств, що виробляють горілку та лікеро-горілчані вироби, і запроваджено нові правила транспортування спирту, горілки та лікеро-горілчаних виробів. Наказ відроджує контрольні пости податкових органів на підприємствах, що виробляють горілку та лікеро-горілчані вироби. Раніше вони існували на таких підприємствах в період з 1 лютого 1997 р. по 1 квітня 2000 р. відповідно до Постанови Кабміну від 11.01.1997 р. N 9 “Про контрольні пости державних податкових інспекцій на підприємствах, що виробляють спирт та алкогольні напої». До речі новий Наказ є просто копією цієї Постанови 9-ти річної давності. І в цьому є його небезпека для бухгалтера та підприємця. В 2004 році відбулося відродження контрольних постів податкових органів[1] (тепер вони персоніфіковані і називаються представниками органу державної податкової служби на акцизних складах підприємств) на державних заводах, які виробляють спирт. За Законом №2505 відбулося відродження контрольних постів і на заводах, які виробляють горілку та лікеро-горілчані вироби. Наказ дає надзвичайно широкі повноваження представникам податкових органів на акцизних складах. Зокрема за Наказом вони здійснюють контроль за своєчасністю та повнотою складського і бухгалтерського обліку горілки та лікеро-горілчаних виробів; обліком, зберіганням, використанням марок акцизного збору та додержанням встановленого порядку позначення продукції марками акцизного збору; зберіганням, відпуском та обігом горілки та лікеро-горілчаних виробів; обліком надходження, витрачання спирту та сировини, яка використовується для виробництва горілки та лікеро-горілчаних виробів; додержанням установленого порядку обчислення та сплати акцизного збору. Без представників податкових органів на акцизних складах тепер неможливо транспортування спирту, горілки та лікеро-горілчаних виробів із заводів. При цьому контроль відбувається як над вивезенням, так і над ввезенням горілки та лікеро-горілчаних виробів, однак, як це не дивно, прямого контролю за транспортуванням спирту при його вивезенні чомусь не передбачено, але він є при ввезенні. При ввезенні спирту представник ДПС на акцизному складі підприємства, що виробляє горілку та лікеро-горілчані вироби, робить відмітку на товарно-транспортній накладній про погодження його ввезення шляхом проставляння штампа "В'їзд дозволено". При відвантаженні горілки та лікеро-горілчаних виробів заповнюється товарно-транспортна накладна, в якій представник ДПС на акцизному складі робить відмітку про погодження відпуску шляхом проставляння штампа "Виїзд дозволено". При ввезенні горілки та лікеро-горілчаних виробів на акцизний склад представник ДПС робить відмітку на товарно-транспортній накладній про погодження щодо їх ввезення шляхом проставляння штампа "В'їзд дозволено". Транспортування горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу підприємства-виробника горілки та лікеро-горілчаних виробів, без товарно-транспортних накладних з відміткою представника ДПС на акцизному складі забороняється. Єдина приємність полягає в тому, що представники ДПС не призначаються на акцизні склади в місцях роздрібної торгівлі структурних підрозділів суб'єктів господарювання, що виробляють, обробляють (переробляють) горілку та лікеро-горілчані вироби. Таким чином у роздрібних магазинах фірмової торгівлі виробників горілки та лікеро-горілчаних виробів податківців не буде. В той же час керівники лікеро-горілчаних заводів у разі надокучливості представників ДПС на акцизних складах можуть активно зменшувати їхній запал, використовуючи недосконалість законодавства. Справа в тому, що відповідно до частини п'ятої статті 2 Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” акцизні склади з представниками ДПС створюються як на спиртових, так і на лікеро-горілчаних заводах. Однак частина тринадцята статті 2 цього Закону передбачає, що представник (представники) органу державної податкової служби здійснює (здійснюють) постійний безпосередній контроль за дотриманням встановленого порядку відпуску спирту етилового та сплати акцизного збору з нього. А про подібний контроль над відпуском горілки та лікеро-горілчаних виробів цей Закон чомусь замовчує. Таким чином дозволів податківців на відвантаження лікеро-горілчаної та іншої спиртомісткої продукції, крім спирту етилового, не повинно застосуватися. Віталій МОСЕЙЧУК, “Дебет-Кредит” [1] Відповідно до Закону України від 18.11.2004 р. №2189-IV “Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів”.
Про посилення державного контролю за цільовим використанням спирту підприємствами, що виробляють горілку та лікеро-горілчані вироби, повнотою та своєчасністю надходження до бюджету акцизного зборуНаказ Державної податкової адміністрації України Зареєстровано в Міністерстві юстиції України Відповідно до Закону України від 25 березня 2005 року N 2505-IV "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України", з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьби з незаконним виробництвом продукції з вмістом спирту, посилення контролю за повнотою та своєчасністю надходжень до бюджету акцизного збору НАКАЗУЮ: 1. Затвердити Порядок роботи представників органу державної податкової служби на акцизних складах підприємств, що виробляють горілку та лікеро-горілчані вироби (далі - Порядок), що додається. 2. Головам державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі вжити заходів щодо: перерозподілу штатної чисельності державних податкових інспекцій з урахуванням кількості акцизних складів у певному регіоні; організації роботи представників органу державної податкової служби за місцем розташування акцизних складів підприємств, що виробляють горілку та лікеро-горілчані вироби; формування складу представників органу державної податкової служби на акцизних складах посадовими особами органів державної податкової служби, забезпечення їм належних умов праці та передбачивши резерв на випадок тимчасової відсутності працівників; проведення нарад з керівниками та відповідальними особами підприємств - виробників горілки та лікеро-горілчаних виробів щодо узгодження організаційних заходів із забезпечення ефективної роботи представників органу державної податкової служби на акцизних складах; забезпечення виготовлення бланків форм та інших документів, передбачених Порядком; проведення спільної наради з представниками правоохоронних органів щодо координації дій та взаємообміну інформацією відповідно до Порядку; доповісти ДААК ДПА України про виконання заходів, передбачених цим наказом. 3. Управлінню справами (Рахуба А. М.) вжити заходів щодо виготовлення номерних штампів "Виїзд дозволено" та "В'їзд дозволено" згідно з ескізами та у дводенний строк від дня набрання чинності цим наказом забезпечити його тиражування та надсилання державним податковим адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі. 4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови ДПА України Лекаря С. І.
Порядок |
Директор Департаменту | |
____________
Постійна адреса статті в Інтернеті:
http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax_akciz/30_2.html
Підтримка проекту: U634971969297 Z404288205014 E208021446192 |
Новини |
Головна сторінка
|
Українська національна ідея.
Українократія
|
КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою
|
ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки |
Уголки потребителя для всех городов с
литературой |
Информационные стенды, щиты, доски
|
Перекидні системи
Перекидные системы
| Штендеры,
Штендери
|
Буклетницы
Буклетниці
|
Коментар Податкового кодексу, Митного
Комментарий Налогового кодекса, Таможенного|
НОВИНИ |
|
Реклама |
Контакт |
Журнали з охорони праці та інші
|
Календар бухгалтера
Календарь бухгалтера
|
Інструкції з охорони праці
|Оперативна
поліграфія,
тиражування
|
Фотоприколы
|
Термінологічний словник
|
Книги,
словник,
реферати
з історії,
ЗНО з історії України
|
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження
надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється цитування
матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу
маразмів України та сайт
www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України
(www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України (www.marazm.org.ua).
Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів
для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу
автора з дотриманням вищезгаданих посилань.